LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
over
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2006 15:05

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door over »

ook wij hebben problemen met Profijt meubel. We hadden de bank van ons dromen gevonden bij profijt meubel. We hadden al 100.000 zaken gezien, maar dit was hem echt, en voor een normale prijs. We moesten echter 3 maanden wachten. Maar toen hij kwam was het het wachten zeker waard. Maar na een paar weken lieten er al stukjes stof los (het is een beetje grog geweven stof). Ik dacht nog, ach dat kan en heb het met naald en draad weer vast gezet. Maar het werd steeds erger. Overal liet het stof los, zelfs op plekken waar je niet eens kan zitten. Het ziet er echt niet uit, het is net of er grote slijtplekken op de bank zitten. Ook is er een gedeelte al ingezakt, je zakt gewoon naar beneden als je daar gaat zitten. Wij hebben geen kleine kinderen of huisdieren, en werken full time. Drie maanden wachten op je bank, en na drie maanden ziet hij eruit of hij er al jaren staat. Dus profijt meubel gebeld en de klacht bij hun neergelegd. Er kwam iemand om foto's te maken, en die zei, ja wat wil je met zo'n goedkope bank???????? Het is toch niet te geloven??? de bank was (hoekbank) 1100 euro, voor hem misschien een schijntje maar voor ons een hoop geld. Na twee weken kregen we bericht dat we in week 52 bericht terug kunnen verwachten!!!! En dit is al drie weken geleden gebeurt! Ik ben nu ook wel heel benieuwd na jullie mailtjes te hebben gelezen, hoe dit verhaal gaat aflopen. De service is nu al slecht. Ben blij dat ik een rechtsbijstandsverzekering heb!!!!

larry69
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2006 22:48

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door larry69 »

Tja, ben ik de zoveelste die erin getrapt is...? Als ik had geweten dat hier op de site al zoveel negatieve ervaringen stonden over Profijt Meubel dan waren we er nooit naar toe gegaan. Voortaan eerst maar even zoeken naar recensies voordat we ergens iets kopen. En dat laatste zal nooit meer gebeuren bij Profijt Meubel. Wij hebben een kast en bankstel gekocht bij hun vestiging in apeldoorn. Moesten erg lang wachten op de kast en zeer lang wachten op de bankjes. Ze zeiden 6 weken maar heeft uiteindelijk 18 weken geduurd. We moesten zelfs 2 keer bezorgkosten betalen. Eenmaal blij dat de bank er was, ontstonden er problemen. Diverse keren gebeld en alleen maar vriendelijke toezeggingen gekregen. Maar nooit iets concreets. Wachten wachten wachten. Nu maar eens op een zaterdagmidag stampei gemaakt, wordt je netjes verteld dat zij er ook niets aan kunnen doen, maar ze gaan gelijk een fax sturen naar fabrikant dat er spoed op gezet moet worden. Nou echt niet dus, zijn nu weer drie weken verder zonder iets te horen. Een leenbank zit er zelfs niet eens in. We gaan nu onze rechtsbijstandverzekering maar inschakelen. Eigenlijk nog nooit gedaan, maar bij dit soort winkels is dit blijkbaar de enige oplossing. Ze doen echt niets voor de klant. Overigens met de kast is niets aan de hand.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door G7 »

Huh? Waarom 2 x bezorgkosten betalen dan?

Wij zitten op dit moment in hetzelfde schuitje dan. Hebben ook een bankstel en een kast besteld daar. De kast is er wel, maar wij zeiden, dat ze die maar gelijk met het bankstel moesten bezorgen. Levertijd 10 weken en die zijn nu voorbij, dus zal ik ook maar eens even gaan informeren. Ik had toch wel graag voor de kerst de spullen in huis, als ik die verhalen hier zo lees.

Fam. Revers
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2006 09:56

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door Fam. Revers »

Geplaatst op 14 Dec 2006 10:55 door Fam. Revers


--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil toch ff reageren betreft de service bij profijtmeubel apeldoorn. wij hebben daar ongeveer 2 jaar geleden de complete woonkamer gekocht hebben dit jaar helaas een ongelukje gehad met de eettafel en een service op de 3 zitsbank ( Zakte je in weg en veel rimpels in de stof) Zijn hiermee naar profijt gegaan en ze hebben het heel netjes opgelost ( en dit in 4 weken tijd) voor de eettafel hebben we en nieuwe gekregen voor de helft van het geld!!! en betreft de bank is een monteur geweest die de bank helemaal kosteloos heeft gerepareerd, perfect man. Dit alles vind ik wel netjes van profijt meubel apeldoorn terwijl er eigenlijk maar een half jaar garantie op is. DUS WEL EEN GOEDE service heb dus mijn vrienden aan geraden om daar de meubelen tehalen en deze vertelde mij ook dat er veel winkels een levering hebben van 14 weken dus valt 10 weken toch nog wel mee. Wilde toch ff mijn ervaring met apeldoorn kwijt tegen over al het negatieve hier op de site. Het ligt er mischien ook wel aan hoe jezelf tegenover de winkelbediendes bent !!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door G7 »

Fam. Revers en u bent geen familie van de familie Reve, die hier op 09 november ook een bericht plaatste? Hmmmm!

Ik wacht trouwens nog steeds.

Emzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2007 14:24

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door Emzz »

Als ik dit eerder had gelezen, had ik inderdaad ook wel drie keer nagedacht voor ik een bank bij Profijt Meubel zou kopen.
Wij hebben hetzelfde probleem: 8 juli 2006 een hoekbank besteld. Eind september zou die geleverd worden, maar geen bank. Na eindeloos bellen (geen bericht van hun kant) bleek dat de leverancier van de stof pas in maart zou kunnen leveren. Okee kan gebeuren, nieuw aanbod van Profijt Meubel was een nieuwe stof uitzoeken, 100euro korting, met de belofte om hem binnen 5 weken, vlak voor de kerst, te leveren. Prima service, dachten wij. Bij het wijzigen van de bestelling, zou het pas na de kerstvakantie geleverd kunnen worden. En als de bank er dan nog niet zou zijn??? Dat zou echt niet gebeuren, dat zou te erg zijn, dat kon niet. De verkoopster zou haar hoed opeten. Vandaag, na 2 weken rond bellen, blijkt de bank in week 6 (waarschijnlijk) pas leverbaar, een half jaar later. Geen compensatie, geen opgegeten hoed. Mede na alle horrorverhalen in dit forum over de kwaliteit van de banken van Profijt Meubel, weten wij wat ons te doen staat: we hebben de bestelling geannuleerd. Ben benieuwd hoe dat gaat...
Het enige wat wij nu nog kunnen doen is zoveel mogelijk mensen afraden bij Profijt Meubel te kopen.

dexter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2007 17:08

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door dexter »

Had ik dat maar eerder geweten over profijt. Wij hebben daar een bank gekocht. Nog steeds een hele mooie en eentje van Binnen het Budget. Alleen In plaats van 12 weken levertijd worden het er 16. En dat kreeg ik al per email 3 dagen na aanschaf. Ik wou gaan annuleren, helaas is mijn Vriendin erg makkelijk.

Maar ja volgens mij hebt elke zaak wel zijn eigenaardigheden, ik hoop alleen dat dit geen duurkoop wordt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door G7 »

Hier even nog mijn stand.

Week 3 de bank geleverd gekregen, met excuus, met bloemen en tijdelijk een leenbank. Uiteindelijk alles goed opgelost en we hebben nu een prachtige bank.

Nu kan ik een beetje lachend zeggen, het heeft even geduurd + de nodige ergenissen, maar dan heb je ook wat. :lol:

:wink:

jubelendejudith
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:47

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door jubelendejudith »

IK heb een aantal maanden geleden een banksel gekoch bij profijt meubel in zoeterwoude rijndijk. In weel 10 zou mijn bankstel geleverd worden, toen ik werd ge e-maild dat het in week 14 werd geleverd door onbekende reden.... nou vooruit toen werd het echt te gek ze kwamem met een leuke e-mail dat mijn bakstel pas in week 17 gelverd zou worden en toen ik langs ging voor uitleg zij hij dat het mischien nog wel later zou worden!!! Ja hallo waar denek je dat ik op zit??? Pas een nieuw huisje met de gedachte dat ik in week 10 lkkr op mijn nieuwe bankstel kon zitten... nou dus niet... tot op heden heb ik nog niks vernomen van deze winkel. heb ik het recht om de koop te ontbinden??

gr judith

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door 16again »

Profijt meubel is aangeloten bij CBW, dus gelden cbw voorwaarden.
Indien vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is, kun je kosteloos ontbinden

jubelendejudith
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:47

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door jubelendejudith »

bedankt voor je reactie, ik ga ga me er is verder in verdiepen.bedankt, gr judith

CindyB
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2007 23:27

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door CindyB »

Hallo,

Nou helaas hebben wij voor onze aankoop niet eerst deze reacties gelezen!!!
Wij hebben in mei 2007 een hoekbank bij Profijtmeubel in Apeldoorn besteld. Levertijd 6 tot 10 weken, wij met spanning afwachten...

Nu inmiddels half augustus hebben wij nog geen hoekbank.
Heb meerdere malen contact opgenomen met de vestiging in Apeldoorn en die geven de schuld aan de leverancier, vakantie, druk etc etc.
Een medewerker heeft zich versproken en kwam met het verhaal dat de bank wel geleverd zou zijn maar ze zijn de pakbon kwijt??? Dit zouden ze gaan uitzoeken met de leverancier want nog geen 5 minuten later hadden en geen pakbon en ook geen bank ontvangen??? Wederom zouden ze ons dezelfde dag terugbellen... niet dus. Wij weer bellen die week erop en toen gaven ze aan dat wij maar rustig af moesten wachten en dat hun er ook niets aan konden doen. Wel gaven ze aan dat de bank ineens geleverd zou zijn op 16 juli???? Huh? ze hadden toch geen bank ontvangen en ze waren de pakbon kwijt??? Ze zou even overleggen met een collega maar die was helaas op vakantie op dat moment. Wij zouden weer terug gebeld worden...
Sinds vorige week dinsdag probeer ik ze al te bellen te mailen maar geen reactie. De telefoon wordt niet beantwoord, geen reactie op de mailtjes die we sturen, helemaal niets....

Vandaag moest ik in de buurt van Apeldoorn zijn (wonen zelf in Zwolle) en dacht ik neem de verkoopovereenkomst mee en ga even bij ze langs. Wat denk je??? Hekken dicht en alle deuren gesloten en de lampen binnen uit....!!!!!! Ik heb het vermoeden dat ze failliet zijn en dat ze ons al die tijd aan het lijntje hebben gehouden.

Weet iemand of ze toevallig zijn opgeheven?????
Op de site van de kvk en faillisementenregister kan ik niets vinden.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door G7 »

Heel herkenbaar. Wij hebben vorig bijna exact hetzelfde met deze firma meegemaakt, maar uiteindelijk na lang wachten en gesprekken is het in ons geval goed afgelopen en hebben ze het prima opgelost.

Zou het kunnen dat ze misschien op maandag gesloten zijn? Ik kan er vanmiddag wel even langs rijden, om te zien hoe het er nu voor staat.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door G7 »

Ik denk dat je gelijk hebt CindyB.
Zijn er zojuist langs geweest en inderdaad alles potdicht en alles uit.

Ik hoop voor jullie dat je nog niet teveel had aanbetaald, anders heb je nu wel een probleem denk ik. Probeer anders eens een van de andere filialen te bereiken of het hoofdkantoor, als ze die al hebben! Misschien weten zij meer!

Het komt er nu op neer, dat wij dus ook geen enkele garantie meer hebben op de door ons aangeschafte meubels van vorig jaar, maarja dat is niet zo erg, als dat je je aanbetaling of volledige betaling kwijt bent.

Nou, succes ermee en laat hier eens weten hoe dit afloopt.

CindyB
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2007 23:27

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door CindyB »

Hallo G7,

Dank je wel voor het kijken!!!
Ik heb inmiddels gisteren contact gehad met een ander filiaal van profijtmeubel, en wel ja mijn vermoedens klopten. Ze zijn failliet !!!

Gelukkig hebben wij geen aanbetaling gedaan, maar zouden pas betalen bij aflevering. Dat is ons geluk geweest in dit geval. Vind het wel sneu voor de mensen die wel vooruit hebben betaald.

Nou wij gaan dus maar elders kijken naar een nieuwe bank, met uiteraard weer de spannende levertijd!!! hahaha.

Bedankt voor het reageren en je nieuwsgierigheid om toch te gaan kijken, super !!

Groetjes,
CindyB

Biendinnetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2008 08:25

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door Biendinnetje »

Onze bank ging na een paar maanden al rullen!

De stof gaat helemaal pluizen en op het moment dat ik er over ging bellen was de gatantie van 6 MAANDEN net 2 dagen verstreken!

Ik keek op de site van Profijtmeubel waar ik vond dat je meer garantie kon bij kopen! Dat heeft de vekoper ons nooit gemeld. Meestal doen we dat wel namelijk.

Ik gebeld met de klantenservice.... nee mevrouw, uw garantie is voorbij.... de klacht komt door invloeden van buitenaf en dat gebeurt ook bij banken van 12.000 euro!!!! Bij een op de zoveel gebeurt dat!!

Nu vraag ik je, Wie wil er nu zelf banken verkopen die na een paar maanden gaan rullen!!!

Brief gekregen voor een serviceaanvraag... moeten we eerst 35 euro betalen en dan gaat hij met een kammetje de rul er af halen!!! Maar dat heeft helemaal geen zin want over een paar maanden kun je overnieuw beginnen en blijft er niks van de stof over!!!!

Iedereen die naar ons nieuwe huis komt kijken en die bank ziet denkt dat we er een op marktplaats hebben gekocht..... HET IS EEN NIEUWE VAN PROFIJTMEUBEL zeggen we dan..... GA DAAR MAAR NOOIT NAAR TOE We zijn er nog niet klaar mee......

peter82
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 dec 2007 22:24

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door peter82 »

kent u de nederlandse wet?!!? daarin staat "een produkt wordt geacht zolang mee te gaan"

ik neem aan dat een bank wel een paar jaartjes mee hoort te gaan. gewoon u rechtsbijstand inschakelen.

fernanda
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2011 08:06

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door fernanda »

Na doorgezakt te zijn door onze bank zijn wij op zoek gegaan naar een vervanging.

Na een lange zoektocht naar een spierwitte lederen hoekbank met een zo kort mogelijke levertijd vonden wij deze bij profijt.
Ook vonden we daar zwarte moderne hoogglans tafels waar we ook al enige tijd naar zochten.

Aan de winkelmedewerkster de situatie uitgelegd dat we de bank zo snel mogelijk willen hebben omdat we niet meer fatsoenlijk op onze oude kunnen zitten. Ook had ik met de beste mevrouw besproken dat ik de eigenlijke levertijd van de tafels te lang vond (12 weken, de bank 4 tot 6 weken) om de koop van de tafels door te laten gaan belde ze naar de leverancier om te vragen of de tafels bij hun op voorraad en waren. En oh wat boften wij ze hadden de tafels in de afmetingen die wij wilden nou toevallig op voorraad! Het zou met 3 weken bij hun binnen zijn! Omdat ze liever geen deellevering deden, dat begrepen wij en stemden er dan ook mee in dat de tafels bezorgd werden tegelijk met het bankstel.

Nadat 6 weken verstreken was besloot ik maar eens even langs te gaan of de meubels er al waren.

De vrouw zei vrolijk dat de bank er al een tijdje was, maar de tafels niet. Maar dat was natuurlijk ook logisch want die hadden een levertijd van 12 WEKEN!!! Ik legde de situatie uit en de mevrouw vermelde me dat ik de dag erna terug gebeld zou worden door de collega waarbij ik de bestelling had geplaatst. Ik werd natuurlijk niet gebeld en na een aantal dagen er achteraan gezeten te hebben. Kreeg ik een jongeman aan de lijn die na lang aandringen wou hij wel even een belletje maken naar de leverancier. Hij belde me na een half uur terug met het bericht: er is een andere klant voor gegaan en die heeft nu de tafels die op voorraad stonden dus ik mag de gewone levertijd uitzitten!!! IK VIND HET SCHANDALIG de jongen vond het de gewone gang van zaken blijkbaar want de manager mocht ik niet spreken en kreeg ook de telefoonnummer van het hoofdkantoor niet want daar heb ik toch niks aan! Nooit meer bestel ik wat bij profijt wat een walgelijke service! Ik raad het ook te harte aan daar nooit wat te bestellen.

Gesloten