LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Stress less stoelen[/b]

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
andrehoekstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2008 12:08

[b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door andrehoekstra »

5 jaar geleden heb ik 2 nieuwe stressless stoelen gekocht. Het waren nogal dure stoelen. 1 was 1500 euro en de kleinere 1000 euro.
Nou weet ik wel dat na 5 jaar de stoelen er niet meer als nieuw uitzien maar dat je na 5 jaar door de bekleding heen bent lijkt mij niet goed.
De meubelzaak Reedijk wonen aangeschreven waar ik de meubels gekocht heb. Zij raden mij aan om maar nieuwe meubels te kopen want nieuwe kussen kopen is bijna net zo duur als nieuwe stoelen.
Ik heb daarna stressless in Hamburg aangeschreven met als resultaat 0
Ik vind dit een hele slechte service. Ik koop voortaan zeker geen
stressless meer. Het merk is echt een slechte keus. Ongebruikt ziet alles er prachtig uit maar je doet er echt niet langer mee.
Wie kan mij vertellen of ik hiertegen nog wat kan ondernemen. :twisted:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door dhc »

Niks!

Als je 5 jaar in dezelfde stoel zit heb je gebruikerssporen,je kunt nooit aantonen dat slechte kwaliteit de oorzaak is. En de prijs heeft er niets mee te maken, je hebt toen zelf besloten dat te betalen.

floydvb
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 15:37

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door floydvb »

ik ben van plan Stessless Fauteuils aan te schaffen, maar uw bericht doet me uiteraard twijfelen. 5 jaar is inderdaad een te korte tijd. Dan kun je net zo goed bij Ikea een stoel aanschaffen. Van welke leersoort was uw fauteuil gemaakt? Batick, Classic, Paloma of Royalin (Jawel, ik heb de folder hier voor mn neus liggen). De Classic bijvoorbeeld lijkt me stukken sterker dan de Paloma versie.

Alvast bedankt voor uw reaktie

andrehoekstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2008 12:08

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door andrehoekstra »

Mijn beide stoelen zijn niet met leer maar met stof bekleed.
Toevallig vandaag 4 armleuningen ter reparatie aangeboden bij meubelstoffeerderij "De Tweeling" in Dordrecht.
Omdat de stof niet meer verkrijgbaar was, laat ik er blauw leer opzetten. Reedijk wonen, waar ik de stoelen had gekocht, bood mij aan om daar de leuningen te laten bekleden. Kosten per stoel € 250 ,00
Als service zouden ze voor mij de leuningen er opzetten. Tsjone, ik sprong een gat in de lucht maar niet heus. 2 schroeven aandraaien en de leunig zit weer vast. De kosten van het bekleden bij de tweeling in Dordrecht bedraagt 250 euro voor 4 armleuningen. Bij Reedijk wonen had ik daar het dubbele voor moeten betalen.
Ervaring met leer op de stressless heb ik niet maar ik raad U ten zeerste
af om stof te nemen. Voor de prijs van een stress less stoel koop je er bij b.v. Ikea 3 stoelen. Het is echt zonde van het geld. Voor mij zeker nooit geen stress less meer.
Succes met uw keuze.

Jolanda0108
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2009 16:52

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door Jolanda0108 »

Graag wil ik laten weten dat mijn man en ik al jaren wel tevreden zijn over Stressless. Momenteel zijn wij aan het kijken voor 2 nieuwe stoelen omdat van onze huidige de stof begint te slijten. Of dit aan de kwaliteit ligt, kan ik niet beoordelen. Vanwege het prima comfort worden het waarschijnlijk weer 2 stoelen van Stressless. Of weten jullie een lekkerdere stoel dan Stressless? Ik hou mij graag aanbevolen.

stofzuigertje

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Leder moet ook onderhoud hebben....
Dus kan ook slijten maar gaat meestal langer mee.

Stof is er in verschillende kwaliteiten, slijtvastheid is mede afhankelijk van Uw gebruik en bij ruwe rits of knopen op mouw kan dit erger worden.

Ook of U stil zit er erg veel bewegelijk bent is van invloed.
Daarom doen sommige enkele maanden met schoenen en ik soms jaren, en dat is dus hoe je loopt!
Mijn broer en ik hebben dus bij dezelfde schoenen ook een totaal andere levensduur dus deze firma zomaar beschuldigen wil ik niet.

Een goede zaak kan wel stof aanbieden die slijt bestendiger is als gemiddeld en ze horen dat te weten.

adriaaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2009 12:27

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door adriaaf »

Bij alle stoelen is het belangrijk hoe je er in zit en hoeveel je er in zit. Heb je een drukke baan met veel hobby's dan doe je heel lang met je stoelen. Zit je hele dagen, dus meer dan 12 uur per dag op je stoelen, dan kun je dit helaas wel verwachten. Bovendien speelt ook zoutgehalte en zuurgraad van je huid mee, en bij leer of je zware medicijnen gebruikt. Snelle controle kun je bij jezelf maken. Als je haar en je nagels hard groeien is dat goed voor leer. Groeien haar en nagels niet of zeer langzaam, reken dan op snellere slijtage van leer en (wol).
Reedijk hoeft na 5 jaar niets meer te doen. Alles wat ze wel doen is coulance.

anneke1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 19:54

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door anneke1953 »

Dag Andre en andere lezers,
Ik heb precies hetzelfde met mijn stressless stoel, na 5/6 jaar vielen de gaten in de stof (alcantara). Wel ben ik benieuwd of de ervaringen met leer beter zijn.
Ze zitten nl wel erg lekker. Maar zijn ook best duur. De geleverde stof was beneden de verwachting die je van zo'n prijzige stoel mag verwachten.
Ik zal dus nooit meer stof nemen; althans bij een stressless stoel.
mvg
anneke

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Kan je ook achterhalen op hoeveel toeren deze stoffen getest zijn?

anneke1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 19:54

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door anneke1953 »

Dag Jannes,
Ik heb de aankoopbon opgezocht want we hadden een 0,5 meter extra stof gekocht en daar staat alleen op alcantara kl. 1125 geel (via leolux).
of zou de winkel waar ik de stoel destijds kocht dit kunnen nagaan?
mvg
anneke

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door box45 »

hallo iedereen, stuur eens een e-mail naar [email protected] en vraag om een coulance oplossing en of de testresulaten. succes een ieder hiermee.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: [b]Stress less stoelen[/b]

Ongelezen bericht door Jannes22 »

anneke1953 schreef:Dag Jannes,
Ik heb de aankoopbon opgezocht want we hadden een 0,5 meter extra stof gekocht en daar staat alleen op alcantara kl. 1125 geel (via leolux).
of zou de winkel waar ik de stoel destijds kocht dit kunnen nagaan?
mvg
anneke
Je kan in de winkel de stalen vragen, meestal staat op de achterkant de slijtvastheid.

Gesloten