Bank Goossens Polyether

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
JHanna
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2024 16:26

Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door JHanna »

Goedemiddag,

I.v.m. de aanschaf van een nieuwe bank, heb ik de Hercules bank van Goossens op het oog.
Qua zit en uiterlijk wat ik zoek.

Voordat ik een definitieve keuze maak, ben ik mij gaan verdiepen in kwaliteit van een bank.

Nu zijn er verschillende vullingen, waaronder polyether en koudschuim.

De bank Hercules bij Goossens bevat polyether sg35. Vandaar ook de scherpe prijs.
Nu kan ik bij Pronto Wonen eenzelfde formaat bank kopen met dezelfde prijs met koudschuim HR40. Deze is wel minder mijn smaak.

Beide banken overigens op nosag veren.

Heeft iemand ervaringen met de Hercules bank van Goossens? Of met een andere bank met polyether35 + nosag veren.

Alvast heel erg bedankt!

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door witte angora »

Op de site van Goossens vind je 17 reviews, allemaal positief voor zover ik kan zien. Maar uiteindelijk zal je zelf een beslissing moeten nemen, een ander kan je niet echt zeggen wat je wel of niet moet doen. Een bank past bij je, of past niet bij je.

Overigens zou ik zelf eerder voor comfort gaan dan voor uiterlijk. Maar dat is mijn insteek, anderen kunnen daar anders over denken. En dat is prima.

Edit: Hier een link waarin het verschil tussen polyether en koudschuim wordt uitgelegd: https://www.sonnemans.nl/kennisbank/mat ... oudschuim/

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Goossens heeft o.a. een chatfunctie, waarom stel je je vraag daar niet?

JHanna
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2024 16:26

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door JHanna »

@witteangora er staan inderdaad meerdere positieve reviews op hun website. Ze bepalen alleen zelf wat ze erop plaatsen, dus dat vertrouw ik niet zo.
Bedankt voor de link met info, nuttig!

@ZeerPrivé Goossens heb ik idd om meer info gevraagd over de kwaliteit van de bank. Die geven alleen aan dat het een bank is met een scherpe prijskwaliteitsverhouding. Maar zeggen niets over de levensduur.

De insteek van mijn vraag is ook om te kijken of er iemand ervaring heeft met een polyether bank. Liefst de specifieke bank.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De levensduur van een bank hangt ook af van de gebruiker. Heb je op de bank hossende kleine kinderen of een stel pubers die neer ploffen, zul je er korter mee doen dan als je alleen woont en er netjes mee omgaat.

Hoe lang wil jij met de nieuw aan te schaffen bank doen? Vind je 5 jaar reëel of 10 jaar?

JHanna
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2024 16:26

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door JHanna »

Dat klopt inderdaad. Ik ben hoofdzakelijk alleen, af en toe komen er wat vrienden en familie.
Ik hoop er toch wel minstens 5 jaar mee te kunnen doen, uiteraard zal de bank dan wat zijn ingezakt maar hopelijk geen echte kuilen.

Ik ga denk ik maar voor de bank van Goossens en ervaren hoe lang die mee gaat. Mocht het erg tegenvallen, weet ik dat ik de volgende keer een betere vulling moet kiezen.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vijf jaar moet in jouw geval haalbaar zijn, lijkt me. Heb met Goossens alleen maar goede ervaringen gehad (geen bank).
Microvezel is trouwens wel een drama als je katten of honden hebt. Haren zijn moeilijk eraf te krijgen.

rwolters
Berichten: 1800
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door rwolters »

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Het zal niet de absolute topkwaliteit zijn maar voor als je alleen bent zal de bank het best wel lang volhouden.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
11 aug 2024 17:23
Microvezel is trouwens wel een drama als je katten of honden hebt. Haren zijn moeilijk eraf te krijgen.
Goed dat je het zegt, ik had eigenlijk geen idee. Zal het meenemen als ik ooit een nieuwe bank ga kopen.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
11 aug 2024 19:55
ZeerPrivé schreef:
11 aug 2024 17:23
Microvezel is trouwens wel een drama als je katten of honden hebt. Haren zijn moeilijk eraf te krijgen.
Goed dat je het zegt, ik had eigenlijk geen idee. Zal het meenemen als ik ooit een nieuwe bank ga kopen.
Had die fout uit onwetendheid ooit zo'n 20 jaar geleden gemaakt. Bank stond binnen een maand weer op Marktplaats. Eén doffe ellende. Kennis van me heeft recent ook die fout gemaakt, wordt er ook helemaal gestoord van.

interieurdeskundige
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2024 19:44

Re: Bank Goossens Polyether

Ongelezen bericht door interieurdeskundige »

De verschillen tussen polyether en High Resilience (HR)schuim worden onder andere veroorzaakt door de celstructuur.
Polyether heeft een meer gelijkmatige celstructuur, meer fijncellig (eivormig) en naar boven toe gericht. Behoud van stramheid en dikte is voldoende.
HR-schuim (ook wel koudschuim genoemd), heeft een onregelmatige celstructuur. Met grote en kleine meer ronde cellen. Het is grilliger door de gebruikte receptuur. Behoud van stramheid en dikte is goed.
HR-schuim heeft een andere veerkracht dan polyether (smeuïger). De veerkracht lijkt meer op schuimrubber.HR-schuim voelt zacht aan en de tegendruk wordt vanaf het begin gelijkmatig groter. Dit wordt ervaren als meer zitcomfort. HR-schuim is duurder dan polyether.
In het algemeen kan men stellen dat HR-schuim veel steun geeft, een goed ademend vermogen heeft en een lange levensduur.

Plaats reactie