LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bank met schade

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Jade1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2010 23:48

bank met schade

Ongelezen bericht door Jade1985 »

1 maand geleden zijn onze meubels en hoekbank geleverd door 1 zelfde bedrijf. Onze leren hoekbank van € 3000,-- hebben ze uitgepakt en in elkaar gezet.

Nadat de heren 1 uur bij ons weg waren kwamen wij er achter dat er een dunnere en beschadigde plek in de zitting van de bank zat. Hierover hebben wij direct gebeld waarop wij de mededeling kregen dat de heren van het bedrijf dit al gezien hadden en dat dit opgelost zou worden.

3 weken later is het beschadigde deel van de bank opgehaald. Dit was afgelopen woensdag en zal maandag worden terug gebracht. Net lezen wij een email van het bedrijf met de volgende mededeling:

De onafhankelijke reparatie dienst is zojuist bij ons vertrokken. Zij hebben een kleur stukje meegenomen en gaan een nieuw stuk leer bestellen. Wij hebben op dit moment geen idee hoelang dit gaat duren. Omdat het leer een natuurproduct is is het nooit te garanderen dat het 100% dezelfde kleur is. Er kan een kleine tintverschil in zitten. Omdat reparatie niet mogelijk is zal het lounge gedeelte bij leer vervanging een langere tijd weg zijn. Hierover kunnen wij volgende week meer over vertellen.

Wij gaan hiermee uiteraard niet akkoord. Wij hebben zo veel geld uitgegeven voor een hoge kwaliteit bank en willen straks niet op een bank zitten met kleurverschil. En willen een schadevergoeding of een geheel nieuwe bank.

Wie kan ons helpen door te vertellen wat onze rechten ( en plichten?) zijn in deze situatie.

groet,
Jade

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik zou het even afwachten totdat het terug komt en als er een kleur afwijking inzit, het niet accepteren. Het kan wel om leer, uiteraard een natuurproduct, gaan, echter na dat het gelooid en geverfd is het niet meer zo natuurlijk.

Mijn bank is groen, ooit een groen koe gezien? :wink:

Het zou trouwens fraaier zijn geweest dat ze dit meteen aan jullie gemeld hadden, zonder dat jullie er achter aan moesten bellen. Dan hadden jullie meteen de hele bank retour kunnen zenden en vragen om een goede. Nu zitten jullie in onzekerheid, geen nette service vind ik persoonlijk.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door snepke »

Er kan idd kleurverschil inzitten,soms valt het niet op.
Dat komt omdat het leer een verfbad krijgt.
Als je later weer leer moet verven in dezelfde kleur,kan dat niet in hetzelfde leerbad, en het kan zijn dat het nieuwe stukje leer harder de kleur opzuigt.
Ik zou even afwachten,misschien is er niets aan te zien.
het is al netjes dat ze er een nieuw stuk inzetten en dat ze het niet overspuiten.Als ze dat doen zie je geen kleurverschil,maar gaat dat barsten(opgespoten)weet je helemaal niet wat je ziet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door crazyme »

Laat het ze het eerst eens herstellen en oordeel over het eindresultaat.

Vooraf klagen is een beetje voorbarig.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door brenda229 »

persoonlijk zou ik nu al laten weten dat kleurverschil niet acceptabel is.
Dan kan de winkel er nu nog voor kiezen om alles nieuw te levereren.

Je hebt natuurlijk grote kans als er kleurverschil inzit dat ze dan beroepen om de mail!

Je kan gewoon net briefje sturen, dat je een bankstel besteld hebt in de zelfde kleur en dat je het erg vervelend vind als er kleurverschil in zit en dat het je stoord en dat je graag dan zou zien dat ze zorgen dat er geen kleurverschil is!

Jade1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2010 23:48

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door Jade1985 »

Dat leer een verfbad krijgt enz. zijn we mee bekend ...

Het feit dat de bank gemaakt is en gecontroleerd in de fabriek ( daar was de fout al bekend) vervolgens uitgepakt wordt door het bedrijf waar wij hem gekocht hebben ( toen was bij hun ook de fout bekend) en deze bank van € 3000,-- nu toch bij mij in huis staat met beschadiging is het punt waar wij moeite mee hebben.

UIteraard moeten ze dit gaan maken, zo laten is geen optie, we zijn de bank dan voor langere tijd kwijt en zullen hem terug krijgen met waarschijnlijk een kleurverschil.

Maar wat wij ons afvragen hebben wij voor € 3000,-- geen recht op een nette, goede, hele bank in 1 kleur ? Moeten wij het voor dat geld doen met een bank met kleurverschil door een fout van hun?

Dat lijkt mij krom en willen wij voor een schadevergoeding gaan. Maar staan wij daar in, in ons recht? En hoe kunnen wij dit het beste aanpakken?

We wachten eerste de reparatie af maar willen geinformeerd zijn voordat de bank weer terug is. Zodat als er inderdaad kleurverschil is wij direct stappen kunnen ondernemen.

Wie kan ons meer vertellen en helpen?
Alvast bedankt!!

Groet,
Jade

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door snepke »

Als er idd kleurverschil is en het valt op.Zou ik een nieuwe eisen.
Als het niet echt opvalt,zou ik de bank houden,maar dan voor de helft van de prijs,(voor het ongemak en omdat ze in de fabriek al wisten dat er iets mis was)
En misschien valt het idd mee.
Er staat een kleurnr op.En meestal hebben ze de juiste kleur,heel soms wijkt de kleur iets(weinig) af.
Ze waarschuwen van te voren dat dit mogelijk is.Als ze niets hadden gezegt,en je had de bank teruggekregen,valt het niet op.
Maar nu je dit weet ,ga je daar op letten en dan zie je altijd kleurverschil.
Wacht het eerst eens rustig af,misschien heb je dadelijk een bank voor de helft van de prijs

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat voor leersoort heb je ? Wanneer je afgedekt leer hebt (vaak verkocht onder de naam Toledo) is kleurverschil praktisch uitgesloten. Voor pilotenleer of andere semi-analine leersoorten is kleur verschil wel mogelijk zij het vaak in heel geringe mate.
Wacht even met jezelf op te winden !

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door crazyme »

Jade1985 schreef: Maar wat wij ons afvragen hebben wij voor € 3000,-- geen recht op een nette, goede, hele bank in 1 kleur ? Moeten wij het voor dat geld doen met een bank met kleurverschil door een fout van hun?

Dat lijkt mij krom en willen wij voor een schadevergoeding gaan.
Het gaat dus niet om een nette bank maar om korting. Volgens mij is dát het gene waar je op uit bent.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door snepke »

crazyme schreef: Volgens mij is dát het gene waar je op uit bent.
Er is zelden kleurverschil na een reparatie
Laatst gewijzigd door snepke op 12 sep 2010 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door 16again »

Dat lijkt mij krom en willen wij voor een schadevergoeding gaan
Volgens mij is dát het gene waar je op uit bent.
Volgens mij wilde topic starter een nieuwe bank zonder problemen als kleurverschil.

Keuze is aan winkel: bank met kleurverschil + schadevergoeding, of bank zonder kleurvershil...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
Dat lijkt mij krom en willen wij voor een schadevergoeding gaan
Volgens mij is dát het gene waar je op uit bent.
Volgens mij wilde topic starter een nieuwe bank zonder problemen als kleurverschil.

Keuze is aan winkel: bank met kleurverschil + schadevergoeding, of bank zonder kleurvershil...
De klant is al erg huiverig - nog voor er iets is gebeurd - en heeft het al over een schadevergoeding nog voor er ook maar iets is hersteld.

Ik heb het gevoel dat ze hun conclusies al getrokken hebben en al met plan B bezig zijn terwijl plan A nog niet eens is uitgevoerd.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door poespas »

Ik persoonlijk zou echt geen nieuwe bank willen hebben met kleurverschil, dus ook niet met korting.
Het is ook geen goedkope bank.
Het feit dat de fout al bekend was vind ik opmerkelijk, waarom dan toch bij jullie afleveren. Lijkt op opzet, zijn zij er mooi vanaf en komen ze met een onzin verhaal over natuurproduct en kleurverschil.
Je had niet eens op de bank gezeten.

Ik zou ook duidelijk aangeven dat ik een kleurverschil niet zou accepteren en mocht dat wel het geval zijn, ik de koop wil ontbinden en geld terug, of een nieuwe bank.

Neem ook eens contact op met consuwijzer wat je rechten in deze zijn en hoe te handelen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door crazyme »

poespas schreef:............ komen ze met een onzin verhaal over natuurproduct en kleurverschil.
Is geen onzinverhaal.

Kern van het verhaal is dat TS recht heeft op een nette bank.

Echter, TS gaat er al vanuit dat dit niet lukt, nog voordat er ook maar iets is hersteld.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door poespas »

Het is wel een onzin verhaal als het probleem al bekend was.
Het is een nieuwe ongebruikte bank en dan kunnen ze je niet afschepen met het verhaal over kleurverschil bij reparatie.

Dus in dat opzicht is het een onzinverhaal :idea:


Jade1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2010 23:48

Re: bank met schade

Ongelezen bericht door Jade1985 »

Er wordt gelijk een mooi verhaal van gemaakt.

Ik geef veel geld uit aan en bank en dan moet hij ook goed zijn. Mocht je het idee hebben dat het me om kroting gaat heb je mijn verhaal verkeerd geïnterpreteerd. Ik wil voor € 3000,-- een mooi, nette en hele leren bank. Is de bank niet netjes, mooi en heel..is hij ook geen € 3000,-- waard en wil ik geld terug. Uiteraard heb ik dat liever het eerste inplaats van het laatste!

Er bestaat nu een kans dat er een kleurverschil ontstaat en ik wil daarop voorbereid zijn. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat het prima wordt opgelost maar het kan ook niet zo zijn. En mocht het niet zo zijn dan weet ik precies wat mijn rechten en plichten zijn en kan ik er direct op ingaan.

Niet zo een heel vreemd standpunt lijkt mij....

Bedankt voor alle reactie's!!

Gesloten