LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
remco23
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2007 11:13

Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door remco23 »

Beste mensen,

Ik heb op 07-07-07 een bank besteld bij sas ( na het lezen op dit forum is het misschien dom geweest dus kom daar alsjeblieft niet mee ) in de beste stofgroep die er maar mogelijk was en de bank kostte dus ook 2000 euri's.

Er was afgesproken dat deze bank op 01-09-07 opgehaald zou worden, zo gezegd zo gedaan.

ik was ontzettend blij met deze bank tot een aantal dagen geleden, er zijn gewoon naden die los scheuren.

Deze Bank is amper 2 maand oud, heeft me meer dan een maandloon gekost en dan is ie ook nog binnen 2 maand kapot, is toch verschrikkelijk.

Heb hier al vele dingen over op het forum gelezen maar zijn er ook daadwerkelijk mensen die het voor elkaar hebben gekregen om de bank vergoed te krijgen, zonder dat er kosten aan zijn verbonden ??

Heb al een aantal keren gebeld maar men zegt dat ik de bank toch echt terug moet brengen of dat er een monteur langs moet komen maar dat kost 50 euro, en dan is het nog afwachten of het een beetje fatsoenlijk gerepareerd word. Mocht ik de bank wel terug brengen, waar moet ik dan op zitten en hoe lang gaat het duren voordat ik mijn bank weer terug heb. Zouden jullie mij willen helpen want baal hier echt verschrikkelijk van.

Rechtsbijstand misschien een optie ??

Hier een paar foto's

Met vriendelijke groet

Remco

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door jdek »

Het lijkt mij toch om de bank terug te brengen, een klachtenbrief erbij doen en een ontvangst bewijs te vragen bij overdracht.

Tja, je zult misschien een paar weken op tuinstoelen moeten zitten, maar je geeft zo de gelegenheid de klacht op te lossen.

Monteur thuis laten komen? heeft waarschijnlijk niet eens de juiste materialen voorhanden, en zal zeggen bank moet terug naar fabriek. dag 50 euro.

peter82
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 dec 2007 22:24

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door peter82 »

remco,

zo te zien zijn dit niet slijtageplekken die ontstaan doordat de kwaliteit van de stof dramatisch slecht is. als ik naar de foto's kijk ben ik bang dat je gewoon bent blijven haken met bepaalde voorwerpen. denk dat het een moelijk verhaal voor je wordt, wens je het beste er mee.

gr. peter

jeroenxxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2008 15:25

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door jeroenxxx »

Remco,

Ben wel benieuwd naar de afloop van je avontuur met Seats & Sofas.

Ik zit met een soortgelijk probleem met zo op het eerste gezicht hetzelfde bankstel (Passion 3s Mistral), ook uitgevoerd met de duurste en 'beste' stof.

Lijkt op een probleem met de kwaliteit van het bankstel.

Gr. Jeroen

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door RubenF »

Als je je bank ter reperatie langsbrengt,krijg je een leenbank mee trug had ik ook.

PS laatst was tie weer doorgezakt ik denk ik ga em weer niet langsbrengen.
Dus heb zelf even de onderkant opengesneden om de veren weer vast te zetten.
Tot mijn verbazing is de bank gemaakt van planken(balkjes)met stukken bloemetjes gordijn er nog aan??
Het mag ook niet teveel kosten geloof ik om bankstellen in polen te laten maken.
vraagprijs was trouwen 1500 ik kreeg em mee voor 1000 ik denk ik heb een goeie deal gemaakt.
staat dezelfde bank een paar maandjes later voor 500 euro te koop,en die prijs bleef zo.
ik praat over de hoekbank van Tulsa.
Ik vind het persoonlijk nog steeds een mooie bank,alleen de plastick verbindingen van de veren zijn erg zwak en die scheuren.
Ik was op vakantie bij mijn oom in het buitenland die is al heel zijn leven meubel stoffeerder en reparateur.
Ik heb hem de verbinding laten zien kreeg van hem andere mee.
Die moet je eigenlijk gebruiken zei hij,zien er hetzelfde uit maar zijn van metaal van binnen en plastick van buiten.
Alleen plastick gaat scheuren zei hij zoals ook is gebeurd.

jeti
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2008 19:25

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door jeti »

Hoi Remco,

Wij hebben ook een bank gekocht bij S& S met precies dezelfde stof, als ik het goed gezien is het bij jou ook de Mistralstof. Na 3 maanden begon bij ons hetzelfde probleem en daarbij liet hij ook nog eens bij een stiknaad los. Boos gebeld en moest een brief schrijven naar Gouda. Kreeg een brief van hun terug met een strookje van een onafhankelijke reparateur. Ik heb de rechtsbijstand gebeld en tegen mij vertelden ze dat omdat S&S werken met een Take Away formule het heel normaal is dat je met je bank terug moet. Als je goed leest staat dat ook in de kleine lettertjes onderaan je aankoopbon. Wij hebben toen die reparateur dus voor die 50 euro laten komen en volgends hem konden wij hier niks aan doen. Hij gaf het door aan S&S met de mededeling dat er voor een goede oplossing gezocht moest worden. Wij zouden dan bericht krijgen van S&S. Half januari (2 weken later)een brief met de mededeling dat we met de bank naar Eindhoven moesten komen. Dat hebben we dus vandaag gedaan en daar bleek dat de Mistralstof uit de collectie is genomen omdat de kwaliteit zeer slecht was. Ik heb geeist dat ze mijn bank opnieuw gaan bekleden met een andere stof. Wegens carnaval en besprekingen kon mij dit niet direct toegezegd worden, maar ik krijg deze week bericht en mocht alvast een andere stog uitzoeken, dus waarschijnlijk zal het wel loslopen.

Ben benieuwd hoe het nu met jouw bank is!

Groetjes Jeti

remco23
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2007 11:13

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door remco23 »

ik hou jullie op de hoogte.

sorry voor mijn late reactie maar mijn bank is nog niks over bekend

groeten

Remco

jeroenxxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2008 15:25

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door jeroenxxx »

Ter info; wij hebben inmiddels een tweetal nieuwe bankstellen gekregen (ca. 6 weken levertijd).
Helaas wel met dezelfde stof, dus wellicht staan wij er volgend jaar weer maar voorlopig moeten we S&S het voordeel van de twijfel geven.

Gr. Jeroen

regina1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2008 18:50

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door regina1986 »

hallo,

voor 2 jaar terug hadden wij ook een bank bij sens gekocht hier was opzich niks mis. behalve de honden haren gingen er moeilijk uit. eind juli besloten we nog eens een kijk te nemen voor een nieuwe bank. toen kwamen we bij de bank 'hillary' uit. de verkoopster zei in stofgroep 4 krijg je het er allemaal zo uit goei kwaliteit enzovoort. naar lang na gedacht te hebben besloten we om 1400euro voor de bank uit te geven.

nu de klachten:

honden haren gaan er dus niet uit

na 2 maand begonnen er al slijtage plekken in te komen, veren los te zitten stof te scheuren kortom 15punten wat miss is.

gisteravond zijn wij de bank na hun komen brengen. en er zo vandaag worden gebeld wat er ging gebeuren. want we hadden gister avond onze gal goed gespuugd om het zo te zeggen.
rond half 5 waren we nog steeds niet gebeld besloot mijn vriend te bellen. zonder overleg heeft hij een nieuwe bank besteld en deze was niet meer te leveren zei hij de maandag avond.
en hij kan ons niet garanderen of het na 2 maand weer mis is.
wij willen gewoon ons geld terug of een nieuwe bank wat niet zal gaan helpen denk ik zo aangezien de klachten hier. we zijn vreselijk kwaad en zeker dat het gewoon leugenaars zijn

is het mogelijk rechtsbijstand erop te zetten??????

mvg,

regina en mark

wolfmoon
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 sep 2007 17:41

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door wolfmoon »

euh mischien geen hond op de bank?!?!?!?!

een bank is op te zitten voor mensen niet voor honden dus....

regina1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2008 18:50

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door regina1986 »

beetje jammer dat de honden niet op de bank komen. maar je hebt wat aan je kleren en lopen langs de bank.. daarnaast zijn er nog 15 problemen

adriaensen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2007 20:50

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door adriaensen »

Ook wij hebben een bank bij sas gekocht. Geen aanbetaling gedaan en netjes binnen de aangegeven leveringstermijn geleverd. Helaas bleek na het uitpakken van de leren bank dat er plooien en deuken in zaten. Hebben gelijk foto's gemaakt en zijnmetde foto's naar Sas gegaan. Ze vonden dit een terechte klacht en zou een extern bedrijf laten kijken. Deze zijn inmiddels geweest en bevestigde de gebreken. Sas is onze bank op komen halen zodat de importeur het kon bekijken en ook deze bevestigd de gebreken. Nu wordt er overlegd met de fabrikant en anders zorgt Sas voor een snelle oplossing. We hebben zolang een hele nieuwe leenbank gekregen. Na deze berichten allemaal gelezen te hebben was ik heel huiverig maar tot nu toe zijn we snel en netjes geholpen door Sas. We moeten nu alleen de eindconclusie afwachten.

Angerona
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:53

Re: Bankstel Seats and Sofas oplossingen

Ongelezen bericht door Angerona »

Wij hebben ook een bank van S&S maar hebben er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Eerst hadden we een leren 2+3 zits van de allergoedkoopste leersoort (ik geloof 500 euro 't koppel) en die hebben we 5 jaar gehad voordat de 2 zits op de naad los begon te gaan.
Voor een "nep"leren bank niet slecht.
Nu hebben we een heerlijke rode hoekbank van microvezel stof,en die is nog steeds na 3 jaar helemaal in orde.
Hij is alleen wat lastig met hondenharen,maar dat ligt aan ons zelf.
Heb totaal geen klagen over de kwaliteit van de meubels.
Het enige waar wij ons aan storen bij S&S is dat er nergens prijzen vermeld staan bij de banken en dat de verkopers je continu lastig vallen.
Zelfs als je al zowat weer in de auto zit.

Gesloten