LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankstel stuk

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
soulkeeper
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2011 11:49

Bankstel stuk

Ongelezen bericht door soulkeeper »

In maart 2010 heb ik een bankstel gekocht bij Leen Bakker. Deze begon scheuren te vertonen in mei 2011 omdat het leer te strak om de kussens zitten. Ook is van de andere bank een poot ontwricht. Dit zijn aandoeningen die niet al horen te gebeuren na 15 maanden na aankoop bij normaal gebruik.

Na een klacht in mei 2011 neergelegd te hebben, heb ik vandaag maar eens teruggebeld dat ik nog steeds niets heb vernomen (6 maanden dus). De manager van het filiaal beloofde me vandaag terug te bellen en dat heeft hij ook gedaan. Nu zegt hij dat we de bank mogen omruilen minus 1/3 van het aankoopbedrag. Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, want een bankstel hoort 10 jaar mee te gaan op z'n minst. Ze verschuilen zich achter de CWB voorwaarden, maar mag Leen Bakker dat zomaar doen, want persoonlijk ga ik hier niet mee akkoord en wil er werk van maken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door dhc »

want een bankstel hoort 10 jaar mee te gaan op z'n minst
Doe even de link naar je foute veronderstelling..
Zeker een bank van Leenbakker gaat geen tien jaar mee.
Een ontwrichte poot kan ook door onjuist gebruik zijn ontstaan, dat dien je dus te bewijzen.

Tevens dien jij na het eerste half jaar na aankoop aan te tonen dat de gebreken niet door verkeerd gebruik zijn ontstaan. Dat Leenbakker zich houdt aan de CBW-voorwaarden is juist. Hun voorstel zou ik maar accepteren.
Dat jij daar niet accoord mee gaat, best, maar je heb geen "poot" om op te staan.
Succes met een gevecht dat je niet gaat winnen....

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Ik sluit mij helemaal aan bij mijn voorganger. Weet je tevens zeker dat het echt leder is en geen kunst? Leder kan ook scheuren door slecht onderhoud, uitdroging of staat hij in de zon of naast de verwarming? Dit kan meerdere oorzaken hebben. De poot van een bank ontwricht niet zomaar. Als het een fabrieksfout is kan je dit gelijk ontdekken. Niet na 15 maanden, de poot moet dus een 'klap' hebben gehad. Leen Bakker houd zich aan de CBW voorwaarden die goed zijn succes met het werk wat je ervan gaat maken.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door sjoegel »

U wilt geen geld uitgeven dus U koopt bij Leen Bakker. U denkt een bank gekocht te hebben de 10 jaar meegaat. Ziehier de kern van het probleem.
Welterusten...

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

sjoegel schreef:Welterusten...
Waar geeft TS aan dat het om een slaapbank gaat?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door sjoegel »

TS kan ook in haar bed verder slapen. Ik heb nergens een slaapbank genoemd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

sjoegel schreef:TS kan ook in haar bed verder slapen. Ik heb nergens een slaapbank genoemd.
Scheelt, ik hoef jouw humor niet te noemen, want die is ver te zoeken. :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door crazyme »

Daan_1978 schreef:
sjoegel schreef:TS kan ook in haar bed verder slapen. Ik heb nergens een slaapbank genoemd.
Scheelt, ik hoef jouw humor niet te noemen, want die is ver te zoeken. :lol:
Daan blijf nu toch eens van de drank af joh, je leest niet goed en je schrijft niet goed.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door sephora30 »

Vraag me af hoe je erbij komt dat een bank 10 jaar mee moet gaan. En dan ook nog een LB bank :roll:

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

crazyme schreef:Daan blijf nu toch eens van de drank af joh, je leest niet goed en je schrijft niet goed.
Vertel me maar wat er fout aan is dan?

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door 16again »

Tevens dien jij na het eerste half jaar na aankoop aan te tonen dat de gebreken niet door verkeerd gebruik zijn ontstaan.

Bij aankoop bij CBW winkel is die termijn 1 jaar. Al heeft TS daar na 15 maanden niets aan...
Dat Leenbakker zich houdt aan de CBW-voorwaarden is juist
Leen Bakker geeft aan 1/3 van de schade op grond van CBW voorwaarde 15.2 te willen vergoeden. Hiermee bevestigd LB dus dat aanspraak op garantie terecht is, en dat TS voldoende bewijs heeft geleverd.

Echter op grond van CBW art 15.1 kun je ook garantie claimen, afhankelijk van de te verwachten levensduur behoort LB mogelijk een groter deel van de schade te vergoeden dan volgens CBW art 15.2 !

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door manondoris »

je hebt je klacht in mei 2011 neergelegd bij lb, en je gaat na 6mnd maar eens bellen :? raar heel raar ! ik zou er boven op hebben gezeten :?:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door Emmy75 »

manondoris schreef:je hebt je klacht in mei 2011 neergelegd bij lb, en je gaat na 6mnd maar eens bellen :? raar heel raar ! ik zou er boven op hebben gezeten :?:
Ja, dat gaat nu net niet want de bank is kapot. :mrgreen:

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Accepteer dat bedrag nou maar, want van al die ergenissen word je niet vrolijk van, neem je verlies en laat dit nou maar achter je en ga op zoek naar een nieuwe bank, bij LB of ergens anders.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door BBCS »

Offtopic:

Waar blijven de heren olaf79, angel1978, puma73, WillemV en consorten nu?

Als ik iets over garantie schrijf, gaan ze volop mij afzeiken, en als iemand anders hetzelfde schrijft, houden ze zich koest.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door snepke »

BBCS schreef:Offtopic:

Waar blijven de heren olaf79, angel1978, puma73, WillemV en consorten nu?

Als ik iets over garantie schrijf, gaan ze volop mij afzeiken, en als iemand anders hetzelfde schrijft, houden ze zich koest.
Ssst,hou aub je mond,zodadelijk beginnen ze weer.
Die reageren niet op het topic,maar die reageren op een persoon

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door BBCS »

snepke schreef:
BBCS schreef:Offtopic:

Waar blijven de heren olaf79, angel1978, puma73, WillemV en consorten nu?

Als ik iets over garantie schrijf, gaan ze volop mij afzeiken, en als iemand anders hetzelfde schrijft, houden ze zich koest.
Ssst,hou aub je mond,zodadelijk beginnen ze weer.
Is ook mijn bedoeling.

Ik vind het niet kunnen dat ik op een idiote manier behandeld wordt.

Als een ander precies schrijf wat ik schrijf, houden de heren hun kop, maar zodra ik iets schrijf, vliegen ze als wespen er op af.

Sorry hoor, maar ik ben hierover ook behoorlijk pissig.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik ben met mijn voorgangers eens dat je het beste het bedrag kunt accepteren.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door snepke »

BBCS schreef:
Is ook mijn bedoeling.

Ik vind het niet kunnen dat ik op een idiote manier behandeld wordt.

Als een ander precies schrijf wat ik schrijf, houden de heren hun kop, maar zodra ik iets schrijf, vliegen ze als wespen er op af.

Sorry hoor, maar ik ben hierover ook behoorlijk pissig.
Ik ben het met je eens,je hebt gelijk,ze reageren op de persoon.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bankstel stuk

Ongelezen bericht door Jolijn »

sephora30 schreef:Vraag me af hoe je erbij komt dat een bank 10 jaar mee moet gaan. En dan ook nog een LB bank :roll:
Kan best hoor. :roll:

Gesloten