LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankstelcentrum

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Demi2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2011 12:04

Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door Demi2010 »

Ik zou graag willen weten of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het bankstelcentrum.

Wij hebben 8 maanden geleden een 2 en 3 zits leren bankstel gekocht, maar we zijn hier niet tevreden over.
Al twee keer is er iemand langs gekomen om de klachten te verhelpen (kraakgeluiden en doorgezakt). Maar het probleem komt steeds terug.
Zouden wij gewoon pech hebben met dit bankstel of zijn er meer mensen niet tevreden over hun bankstel van bankstelcentrum?

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Wat voor probleem komt steeds terug? Het doorzakken of het kraakgeluid? Wat is er al 2 keer gerepareerd aan de bank?

steenbokvis
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2012 18:43

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door steenbokvis »

Ook ik heb een leer bankstel van 1800 euro gekocht bij bankstelcentrum Schiedam. Na 2 dagen al kuilvorming van de zitkussens, rugkussens ingezakt, zijkanten niet strak gespannen, ongelijke naden, de bank is in het algeheel veel te los gespannen en dikke rimpels op het zitvlak. Ik mocht wel een andere bank uitzoeken, dezelfde bank had ik geen vertrouwen meer in. De andere bank was 200 euro goedkoper maar ik kreeg dit niet terug. Wel kreeg ik duurder leer op de bank, volgens de verkoopster. Door de verkoopster niet zo prettig geholpen, ze gaf aan dat ik blij moest zijn dat ik een andere bank mocht uitzoeken, geld terug is een groot probleem bij bankstelcentrum, ondanks het een bankstel is met veel verborgen gebreken, in de showroom zien de bankstellen er goed uit. Je word niet zo netjes te woord gestaan bij klachten, nu heb ik een bankstel uitgezocht wat niet geheel aan mijn wensen voldoet, maar ik zag niets anders. Ook moet ik nu ongeveer 16 weken wachten op een nieuw bankstel, de vraag is wat te doen als dit bankstel ook niet voldoet aan de eisen waaraan een nieuw bankstel behoort te voldoen? 1800 euro kwijt en veel leed.
Mensen meld u aan bij dit Forum als u ook klachten heeft over bankstelcentrum, misschien kunnen we er dan samen wat aan doen.

Ella

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door dhc »

Mensen meld u aan bij dit Forum als u ook klachten heeft over bankstelcentrum, misschien kunnen we er dan samen wat aan doen.
Oja, hoe dan? denk niet dat de Tros voor elke willekeurige klacht de hot-item-modus heeft aanstaan.
En als je koopt bij een toko zonder CBW keur vraag je om problemen.

steenbokvis
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2012 18:43

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door steenbokvis »

Heeft u ook een bankstel bij bankstecentrum gekocht?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door dhc »

nee en je vraag is niet relevant.
Ik hoef ook geen vaste klant van de Jumbo te zijn om me een oordeel te kunnen vormen.

steenbokvis
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2012 18:43

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door steenbokvis »

Waar het in dit forum over gaat is: of er nog meer mensen zijn die klachten hebben over bankstelcentrum. U heeft er geen bankstel/bank gekocht, dus kan u daar volgens mij niet over mee praten omdat u er geen ervaring mee heeft. Wat is het belang voor u om te reageren, werkt u bij bankstelcentrum?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door tenormin »

steenbokvis schreef:Waar het in dit forum over gaat is: of er nog meer mensen zijn die klachten hebben over bankstelcentrum. U heeft er geen bankstel/bank gekocht, dus kan u daar volgens mij niet over mee praten omdat u er geen ervaring mee heeft. Wat is het belang voor u om te reageren, werkt u bij bankstelcentrum?
Wel, als u destijds had gegoogled was u in de eerste plaats al niet naar het bankstelcentrum gegaan, gezien de commentaren. Lijkt me dan ook dat u niet veel respons zult krijgen. Wat ik lees is dat men niet veel kan verwachten: de prijs zegt ook iets, toch?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door crazyme »

steenbokvis schreef:Waar het in dit forum over gaat is: of er nog meer mensen zijn die klachten hebben over bankstelcentrum. U heeft er geen bankstel/bank gekocht, dus kan u daar volgens mij niet over mee praten omdat u er geen ervaring mee heeft. Wat is het belang voor u om te reageren, werkt u bij bankstelcentrum?
Ach, u wil een clubje beginnen? U begint in elk geval al sympathiek door ongewenste reacties de grond in te trappen.

Wel: dat kunnen de vaste forum bezoekers Als dhc en ondergetekende vast veel beter :mrgreen:

Maar toch gezellig dat u er bent.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door dhc »

steenbokvis schreef:Waar het in dit forum over gaat is: of er nog meer mensen zijn die klachten hebben over bankstelcentrum. U heeft er geen bankstel/bank gekocht, dus kan u daar volgens mij niet over mee praten omdat u er geen ervaring mee heeft. Wat is het belang voor u om te reageren, werkt u bij bankstelcentrum?
Nope visje, ik ben achterlijk geboren en heb nooit wat bijgeleerd.
Laat ik nou héééél toevallig een héééél klein beetje verstand van rechten en wetten hebben en kan ik hééél soms forumleden advies geven...
Nogmaals, radar gaat echt niet voor elk consumentenprobleem een tv-onderwerp maken.

En gebruik alsjeblieft niet het domme argument alsof ik daar zou werken, gebeurt te vaak door passanten...
Misschien werk ik ook wel bij de ABN, Ahold, Esso, Shel, KPN, TNT, UPC etc,etc,etc,etc,

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door Emmy75 »

steenbokvis schreef:Ook ik heb een leer bankstel van 1800 euro gekocht bij bankstelcentrum Schiedam. Na 2 dagen al kuilvorming van de zitkussens, rugkussens ingezakt, zijkanten niet strak gespannen, ongelijke naden, de bank is in het algeheel veel te los gespannen en dikke rimpels op het zitvlak. Ik mocht wel een andere bank uitzoeken, dezelfde bank had ik geen vertrouwen meer in. De andere bank was 200 euro goedkoper maar ik kreeg dit niet terug. Wel kreeg ik duurder leer op de bank, volgens de verkoopster. Door de verkoopster niet zo prettig geholpen, ze gaf aan dat ik blij moest zijn dat ik een andere bank mocht uitzoeken, geld terug is een groot probleem bij bankstelcentrum, ondanks het een bankstel is met veel verborgen gebreken, in de showroom zien de bankstellen er goed uit. Je word niet zo netjes te woord gestaan bij klachten, nu heb ik een bankstel uitgezocht wat niet geheel aan mijn wensen voldoet, maar ik zag niets anders. Ook moet ik nu ongeveer 16 weken wachten op een nieuw bankstel, de vraag is wat te doen als dit bankstel ook niet voldoet aan de eisen waaraan een nieuw bankstel behoort te voldoen? 1800 euro kwijt en veel leed.
Mensen meld u aan bij dit Forum als u ook klachten heeft over bankstelcentrum, misschien kunnen we er dan samen wat aan doen.

Ella
Dan stelt u zich op het standpunt dat de bank niet conform de overeenkomst is en ontbindt u de koopovereenkomst met vergoeding van de koopprijs.

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door 16again »

Dan stelt u zich op het standpunt dat de bank niet conform de overeenkomst is...
Lijkt mij dat het niet zo eenvoudig is.
Als de winkel vasthoudt aan het standpunt dat geweldige service verleend wordt, dan ontstaat een patstelling die alleen rechter kan beslissen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door crazyme »

steenbokvis schreef:Ook moet ik nu ongeveer 16 weken wachten op een nieuw bankstel, de vraag is wat te doen als dit bankstel ook niet voldoet aan de eisen waaraan een nieuw bankstel behoort te voldoen? 1800 euro kwijt en veel leed.
Wat bedoelt u met veel leed ?

Bij "veel leed" dan denk ik aan mensen die aan de anti-depressiva gaan. U moet niet zo overdrijven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo demi2010, sorry voor correctie, maar normaal word het woord leed in een andere context gebruikt. Dat u lang moest wachten op het bankstel is ook al heel gebruikelijk in de meubelbranche, zo'n 3 á 4 maanden is normaal. Maar goed, zo te lezen mogen alleen mensen die bij het bankstelcentrum iets gekocht hebben reageren, dus ik zou zeggen: succes met uw "leren" bankstel. Heb mijn bankstel "gewoon" in de winkel gekocht (betrouwbaar en servicegericht, niet eens echt leer en veel "duurder").
maar zaken als http://www.bankstelcentrum.nl
http://www.zitmaxx.eu
http://www.luckyleder.nl
zijn nu eenmaal de zaken waar ook de meeste klachten van komen, net als S&S.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef:Hallo demi2010, sorry voor correctie, maar normaal word het woord leed in een andere context gebruikt. Dat u lang moest wachten op het bankstel is ook al heel gebruikelijk in de meubelbranche, zo'n 3 á 4 maanden is normaal. Maar goed, zo te lezen mogen alleen mensen die bij het bankstelcentrum iets gekocht hebben reageren, dus ik zou zeggen: succes met uw "leren" bankstel. Heb mijn bankstel "gewoon" in de winkel gekocht (betrouwbaar en servicegericht, niet eens echt leer en veel "duurder").
maar zaken als http://www.bankstelcentrum.nl
http://www.zitmaxx.eu
http://www.luckyleder.nl
zijn nu eenmaal de zaken waar ook de meeste klachten van komen, net als S&S.
Demi2010 heeft het woord leed niet gebezigd in dit topic, dat was steenbokvis.
Steenbokvis spreekt dan ook over een showroom en heeft dus gewoon in een winkel gekocht.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door Emmy75 »

16again schreef:
Dan stelt u zich op het standpunt dat de bank niet conform de overeenkomst is...
Lijkt mij dat het niet zo eenvoudig is.
Als de winkel vasthoudt aan het standpunt dat geweldige service verleend wordt, dan ontstaat een patstelling die alleen rechter kan beslissen.
De winkel kan zich wel op dat standpunt stellen maar de eerste inmiddels overbekende periode ligt bewijslast daarvan bij de winkel.

Bovendien als bank dermate afwijkt van het exemplaar in de showroom is er niet zoveel twijfel meer.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door tenormin »

Emmy75, ja, lezen kan je wel. ;-) Doch steenbokvis schrijft wel dat het gekocht is bij hetzelfde bedrijf als de TS. Of dat nu via internet of winkel is, het blijft hetzelfde bedrijf. Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat ook op andere fora, er altijd en eeuwig klachten zijn over de goedkopere zaken en altijd dezelfde problemen. Waarom dan niet een zaak uitkiezen die in ieder geval een goede naam heeft? 't Is niet dat ik geld heb maar ik spaar dan liever (haha, als dat mogelijk is in deze tijd) toch iets langer om dat soort problemen juist te voorkomen. (O.T.) heeft niets met deze toko te maken maar soms lijkt het wel dat men voor 11 "gratis" apparaten bij S&S een bankstel koopt: ook vragen om kommer.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef: Waarom dan niet een zaak uitkiezen die in ieder geval een goede naam heeft? 't Is niet dat ik geld heb maar ik spaar dan liever (haha, als dat mogelijk is in deze tijd) toch iets langer om dat soort problemen juist te voorkomen. (O.T.) heeft niets met deze toko te maken maar soms lijkt het wel dat men voor 11 "gratis" apparaten bij S&S een bankstel koopt: ook vragen om kommer.
Dat is soms best wel lastig hoor. Het aantal klachten over een bedrijf is ook niet echt maatgevend, zonder verdere informatie zegt het eigenlijk niets. Als men alleen maar moet kopen bij bedrijven waar geen klachten over te vinden zijn, kan men geen enkele internetaansluiting, TV aansluiting, energieleverancier of zorgverzekeraar kiezen bijvoorbeeld.

Het aantal klachten in relatie tot het aantal klanten dat zegt iets meer. 10.000 klachten zijn absoluut gezien veel klachten, maar is slechts 1% als het bedrijf 1 miljoen klanten heeft. 100 klachten is absoluut gezien een stuk minder, maarja als het bedijf dat die 100 krijgt maar 300 klanten op een jaar heeft, is dat al 33,3%. Sja dan doe mij dat bedrijf maar met die 10.000 klachten.

Maar inderdaad, ik lees wat veel op het forum dus een zaak als S&S of keukenconcurrent zet ik nog geen voet binnen.

anneke1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2013 13:15

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door anneke1966 »

ik heb in november een bankstel (barcelona) bestelt bij bankstelcentrum Ridderkerk. Deze is op 22 februari geleverd. Bij levering bleek dat deze bank uit 3 delen bestaat (in de winkel stond ie tegen een laag muurtje) die inelkaargehaakt worden. Het rechtergedeelte wipt als je erop zit, het linkerrelaxgedeeltje klapt spontaan uit en als je hem goed wil inklappen heb je haast een hernia zo moeilijk gaat dat. De achterkant van de bank sluit op geen enkele manier aan, het loopt helemaal scheef, indien de bank bij ons niet tegen een muur staat is dit geen gezicht. We hebben toen het rechtergedeelte op 5 onderzetters geplaatst om hem een beetje stabiel te krijgen. Tot onze verbazing begonnen na 3 dagen de zitkussens te plooien en rugkussens in te zakken. Ik heb gebeld naar Bankstellencentrum, ze hebben toen op 12 maart een meubelmaker langs gestuurd. Deze man is anderhalf uur aan de bank bezig geweest. Hij heeft het relaxgedeelte afgestelt en alles geprobeerd om de bank stabiel te krijgen, dit is niet gelukt. ZIjn woorden waren. "'het lijkt wel of ze de bank hebben laten stuiteren". Hij kreeg de achterkant niet recht, en onder het rechtergedeelte heeft ie de poot weggehaald (dus die zitting zweeft maar een beetje) Ook heeft hij allemaal foto's gemaakt. Als hij de bank stabiel zou willen krijgen zou hij minstens 6 uur bezig zijn en dan nog het probleem van het kreuken en plooien van het leer is niet opgelost. ZIjn woorden waren dus ook "ik heb er alles aan gedaan maar eens houd het op". Hij heeft een formulier ingevuld en alles erop vermeld.
Vrijdag heb ik gebeld met het Bankstellencentrum of ze al iets weten. Krijg ik zo'n bitch aan de telefoon die zegt; "mevrouw, volgende week bel ik U dan wordt de bank opgehaald en gemaakt" Ik kon nog geeneens mijn woord doen. Volgens haar heeft de leverancier ook rechten en die bank wordt gewoon gemaakt maar die bank is NIET te maken. Hoezo een bank van 3 weken oud Opnieuw Opvullen, is toch te gek voor woorden. Ik ben eigenlijk een beetje uit het veld geslagen, wat moet ik doen? Heb ik recht op een andere bank? Ik hoop op wat reakties

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstelcentrum

Ongelezen bericht door crazyme »

anneke1966 schreef:Volgens haar heeft de leverancier ook rechten en die bank wordt gewoon gemaakt maar die bank is NIET te maken.
Alles is te maken. Misschien vervangen ze het binnenwerk wel geheel.

Gesloten