LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beddenreus; slechte kwaliteit en slechte service

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Patries1011
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2014 16:51

Beddenreus; slechte kwaliteit en slechte service

Ongelezen bericht door Patries1011 »

In april 2009 heb ik een Anderson boxspring gekocht (Bij Beddenreus te Utrecht) met matras en topdek matras (a € 800,- in de reclame). Volgens de verkoper was dit een van hun TOP producten en zou deze compleet zo'n 10 jaar minimaal meegaan. Ik had deze besteld met 2 losse matrassen, maar er is een matras in het geheel geleverd (eind juni 2009) van 1.40 bij 2.00m. Dit heb ik destijds geaccepteerd. Het geeft mij tenslotte alleen meer moeite met het keren van het matras (iets was ik tweewekelijks doe).
Nu, nog geen 5 jaar verder, is het matras geheel doorgezakt en dat ondanks het vele keren en het topdekmatras (dat extra bescherming zou moeten bieden voor het matras). De stof ziet er nog als nieuw uit, alleen dus in het midden ligt deze geheel door. Op de email welke ik heb verzonden krijg ik geen enkele reactie. Na een bezoek naar de winkel kon ik alleen wat extra korting (15%) krijgen als ik een nieuw matras zou aanschaffen. Er zou 3 jaar fabrieksgarantie op de matrassen zitten en meer dan korting op een aankoop van een nieuw matras konden ze niet doen. Dit is nog niet eens de helft van de periode dat hij volgens de verkoper destijds minimaal mee zou gaan. Ik ben zwaar teleurgesteld in Beddenreus en de zogenaamde 'Scandinavische kwaliteit' van een Anderson boxspring met matrassen en topdekmatras

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Beddenreus; slechte kwaliteit en slechte service

Ongelezen bericht door dhc »

Nou, nog een keer dan: 10 jaar garantie is een fictief gegeven, zonder een schriftelijk bewijs heb je niks.
En ja...Beddenreus ...de naam zegt het eigenlijk al..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beddenreus; slechte kwaliteit en slechte service

Ongelezen bericht door crazyme »

Een verwachte levensduur is geen garantie.

Na 5 jaar voor een goedkope matras van beddenreus mag je best tevreden zijn.

Overigens stopt de formule beddenreus.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Beddenreus; slechte kwaliteit en slechte service

Ongelezen bericht door jls63 »

garantie is van toepassing op fabricage en materiaal fouten en niet op gebruik. Vandaar dat de meeste garantie's dan ook 3 of hooguit 5 jaar zijn. Al die garantie's van 25 jaar is een gouden luchtbel waar de meesten dol op zijn.

Daar komt bij dat een beetje redelijke boxspring toch al gauw 2000 - 2500 kost. Al die boxsprings van rond de 800 tot 1500 euro is prijskoop en je krijgt dan ook waar je voor betaald. Weinig dus.

Een boxspring, een goede tenminste, ligt dan ook in genoemde prijsklasse. Al die voordelige, maar ook die extreem duurdere zijn luchtbellen, m.a.w. te mooi om waar te zijn. Men moet er van uitgaan dat een boxspring van 2 onderbakken en 2 matrassen eigenlijk dus 4 matrassen zijn. En daar een gemiddelde matras rond de 500 - 700 euro kost is de rekensom snel gemaakt.

Wanneer wordt men toch eens wakker dat dit soort boxsprings niets is en ook nooit wat wordt.

Helaas heeft u leergeld betaald.

Mvg, een verkoper van boxspring met 40 jaar ervaring hierin.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Beddenreus; slechte kwaliteit en slechte service

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Waarschijnlijk heb je de verkoper gevraagd hoelang het matras mee zou gaan, deze antwoordde hierop dat dit matras wel 10 jaar mee moet kunnen. Dat is vaak ook niet gelogen natuurlijk. Bij normaal gebruik zou een matras, welke prijsklasse dan ook wel 10 jaar mee moeten kunnen gaan. Dat die van jou na 5 jaar al inzakt is jammer of gewoon pech. Natuurlijk geven ze geen 10 jaar garantie hierop en voor deze prijs. Wie zegt dat jij niet 100+ kilo bent, er 's ochtends kinderen op springen etc. etc. De korting die beddenreus geeft op een nieuw matras is gewoon redelijk.

Ik snap ook niet waarom iedereen voor zulke bedragen al die lange garanties wil met bedden, meubelen etc. Je slaapt er elke nacht op en hebt voor dat geld 5 jaar plezier gehad. Het gekke is dat men wel om de 4 jaar een nieuwe TV (a €800,-) koopt, of om de 2 jaar een nieuwe Iphone, een tablet etc. maar een bed waar ze elke nacht op liggen mag niks kosten. Tjah.

stofzuigertje

Re: Beddenreus; slechte kwaliteit en slechte service

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb een kopie gemaakt van thermische kassa bon en het boekje over 25 jaren garantie....

Alleen geen Beddenreus maar Ikea en nu 4 jaren later nog niets te zien..
Ook Bonell vering, wel hebben ze nu anderen.
Ik slaap nog op de grijze en nu witte maar wel iets duurder geworden.

Het kan dus wel, goed en voordelige matrassen maar meestal is het rotzooi.
Zorg dus dat je het bewijs van de beloofde garantie op papier hebt.
Ik heb daarom zowel het boekje als de kassabon + beter houdbare kopie geprint als bewijs.

stofzuigertje

Re: Beddenreus; slechte kwaliteit en slechte service

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hamarvik 140x200 €149
Hafslo 140x200 €109

JOMNA, 140x200 €69,- maar die zou ik niet kopen.. geen 25 jaren garantie... en dus extra dun en slecht...

Ik denk dat Ikea zonder korting goedkoper is en net zo goed,
en er zijn ook duurdere zoals HOVAG €229,- in jou maat...

en de HESSENG is de duurste voor €599,- dus ook dat kan nog...
Helaas ontbreken de 70 breed matrassen in deze maar schuim is wel in die maat leverbaar...

En ze verkopen ook complete Boxen maar meestal 160 of 180 breed....

Gesloten