LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beddenreus

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.

Mag een verkoper bewust een ondeugdelijk product verkopen

ja, hij noemt het een showroom model.
4
50%
ja, beddenreus mag kapotte artikellen verkopen zonder dit aan te geven.
1
13%
nee, de bedrijfvoering is vreemd, men dient contact op te nemen met een klant als men defecten constateerd
3
38%
 
Totaal aantal stemmen: 8

draakje83
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:36

Beddenreus

Ongelezen bericht door draakje83 »

Zaterdag bed gekocht bij Beddenreus te Zaandam. Onwijs leuk bed, een boxspring. Op het kaartje boven het bed staat vermeld:
Showroommodel! Nu in diverse maten en kleuren leverbaar.
180 bij 200 Meter voor €500!
Goed doen dus!! leuke prijs voor een leuk bed! Matrassen er bij, direct per pin betaald. Dinsdag zou het bezorgd worden door een extern bezorgbedrijf.
Dinsdag: Enthousiast pakken wij het hoofdbord uit: PIEP! behoorlijke beschadigingen, stof stuk, waar de vulling uit komt. Goed komt wel op een plaatst te zitten dat je het niet ziet.. Maar goed, ik koop iets nieuws!! Bellen: Ow! meneer vervelend bel morgen even terug, dan is ze er die hem in heeft gepakt... (?), pak de rest maar gerust uit en zet maar in elkaar.
Prima! pakken de eerste boxpring uit, zitten 2 krassen op en!!! Hij heeft al in elkaar gezeten!!

Prima, mis verstand.. Kan gebeuren, wij vandaag naar de winkel (goed gelovig..?).

Verhaal in de winkel:
verkoopster:Inderdaad mevrouw ik heb een beschadinging gezien dat ik hem inpakte heel vervelend, u mag 2 kussenTJES uitzoeken.

Wij: Pardon? U verkoopt ons een showroom model (wat uit voorraad komt?) die beschadigd is zonder het mij te vertellen?
Verkoopster: Er staat boven op het kaartje, showroom model, geen garantie
Wij: Er staan boven in uw showroom, showroom moddelen te koop, zonder garantie daar hebben we bewust niet voor gekozen.
Hier stond duidelijk bij diverse kleuren en maten leverbaar. Als er diverse kleuren en maten leverbaar zijn is het geen showroom model.
Verkoopster: als ik de beschadinging dan had gezien, had u korting gehad.

Niettus wellus niettus wellus

Wij: oplossing gaat worden?
Verkoopster: Wij kunnen u geen geld terug geven de bon is al gemaakt. U slaat als onze aanbiedingen af (de kussenTJES of een dekbed hoesJE, komt al zo op 40 euro)

Daar gaan wij niet accoord mee!

Goed morgen: Bellen met rechtsbijstand. Kom maar op!! Grrr
of
Heeft iemand anders nog levensvatbare ideeen?

helpendehand
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2007 21:03

Re: Beddenreus

Ongelezen bericht door helpendehand »

Zit niet zo te zeuren.Voor 500,- een boxspring is geen geld.Het zit niet altijd mee...TIP Koop er 1 voor +- 1500,-Gaat 3x langer mee wordt ook nog, thuis gemonteerd afgeleverd.

peter82
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 dec 2007 22:24

Re: Beddenreus

Ongelezen bericht door peter82 »

tip heb ik zelf ook gedaan koop 2 1 pers. hoeslakens met rek.in de kleur die je mooi vind. doe die om de box heen en je hebt een hele nieuwe boxspring ziet er super uit.
p.s voor 500 euro een "showroommodel" is natuurlijk een koopje en kun je dus verwachten dat je boxspring hier en daar niet meer is zoals die hoort te zijn.

dus gewoon:

hoofdbord weggooien, 2 hoeslaken in kleur om je boxen doen en ziet er SUPER uit.

gr peter

draakje83
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:36

Re: Beddenreus

Ongelezen bericht door draakje83 »

Ik ga er van uit als ik een product koop, dat als er iets aanmankeerd, dit daadwerkelijk gemeld wordt. Dan is de keuze aan ons.
In dit geval was de beschadiging niet zichtbaar, maar wel kenbaar bij de verkoopster na dat ze hem uit elkaar heeft gehaald.
Het lijkt me niet meer dan redelijk dat ze even had gebeld, zodat we konden kiezen wat wij wilden. Ze had het kenbaar moeten maken.
trouwens genoeg boxsprings te koop voor 1200 euro incl. matrassen (500 is exl. matrassen) van deze kwaliteit MET GARANTIE en zonder beschadigingen! Dus.. Koopje...?

Woma
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2008 12:09

Re: Beddenreus

Ongelezen bericht door Woma »

Als ik een showroommodel koop, inspecteer ik het model eerst op alle eventuele mankementen. De prijs was waarschijnlijk er ook na.

Als jij gevraagd zou hebben naar eventuele mankementen is het een ander verhaal. Dan had hij moeten vertellen over deze beschadigingen.

lihendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2008 19:07

Re: Beddenreus

Ongelezen bericht door lihendriks »

Het is logisch dat je verwacht dat de mankementen er bij staan. Helaas hoeft dit dus niet: je moet er expliciet naar vragen.

Of je in je recht staat weet ik niet. Ok, er stond bij: showmodel in diverse kleuren leverbaar. Wellicht was het een standaard kaartje waar, apart, showmodel op is gezet..

Voor jou evengoed lastig, maar ik ben bang dat je het er mee moet doen..

Ik hoop dat je er een oplossing voor hebt kunnen vinden met de rechtsbijstand of de winkel zelf.

Rob Kok
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2008 18:27

Re: Beddenreus

Ongelezen bericht door Rob Kok »

Geachte lezer van dit Forum,

De Boxspring waar hier over gesproken wordt betreft een showroom- model die was afgeprijsd met 50% korting voor Euro 499,-. Op een showroommodel zit ook garantie en de verkoopster had de klant moeten informeren dat er een klein gaatje in het hoofdeinde zat, echter op een plek die pas zichtbaar was/is bij demontage of montage.
Het totaalbedrag inclusief matrassen was geen 1200 euro maar 928 euro. Dat is natuurlijk nog een hoop geld is en het moet toch goed zijn.
Het filiaal heeft mij gebeld en heeft de klant 2 kussens aangeboden twv Euro 100,-- (gratis) ter oplossing van de klacht. Echter over krasjes op de boxen is ons niets bekend.
Uiteraard zijn wij altijd bereid om een probleem op te lossen alleen meer financiele ruimte is er gewoon niet. De klant kan
naar het filiaal en voor 100 euro een artikel (bijv. de kussens) uitzoeken om dit "probleem" op te lossen. Met vriendelijke groeten Rob Kok (BeddenReus)

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beddenreus

Ongelezen bericht door 16again »

De winkelier geeft zelf al aan:
Op een showroommodel zit ook garantie en de verkoopster had de klant moeten informeren dat er een klein gaatje in het hoofdeinde zat
De klant is echter niet geinformeerd over geconstateerd gebrek, en kon, zoals ik het verhaal lees, niet op de hoogte zijn van de beschadiging omdat het een "opgeslagen" showroom model betrof.

Indien de klant op de hoogte was geweest van beschadiging, dan was wellicht de overeenkomst niet tot stand gekomen.

Het geboden doekje voor het bloeden (de "uithuil kussens") is mijn insziens onvoldoende. Klant moet ook de mogelijkheid geboden worden tot ontbinden van de overeenkomst
was afgeprijsd met 50%......meer financiele ruimte is er gewoon niet
Op de website van de winkel zie ik producten die niet in de showroom gestaan hebben met gelijke of hogere korting......


Helaas is de winkel niet bij het CBW aangesloten, en kan je niet naar de geschillencommissie.

Gesloten