LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bedenktijd
Bedenktijd
Ik heb een dispuut waarbij ik een (bijna ??) identiek bankstel voor € 250,-- bij een andere meubelzaak voordeliger heb gezien dan ik twee dagen daarvoor gekocht had. Type en kleurcode stof zijn identiek aan elkaar. Na het gezien te hebben heb ik de order geprobeerd te annuleren. De bij het CBW aangesloten meubelzaak waar ik het bankstel heb gekocht wil echter de order ( voor levering in Oktober !! ) niet annuleren al hoewel ik de annulering schriftelijk heb bevestigd en deze persoonlijk binnen 7 dagen ( getekend voor ontvangst ) bij de meubelzaak heb afgeleverd. Vraag nu: is er zoiets als wettelijke bedenktijd waarbinnen geannuleerd kan worden ( geen vermelding hiervan te vinden in de CBW voorwaarden ) of is er een uitspraak hierover ( als dat er is graag even wetsartikel of andere referentie aangeven ). Heeft iemand nog een suggestie om deze zaak toch kosteloos te kunnen annuleren ?? Alvast bedankt voor de reactie
Re: Bedenktijd
Koop is Koop! Dat is hier al duizend keer gemeld! U heeft een koopovereenkomst gesloten en die dient U na te komen! Het feit dat de bank elders goedkoper wordt aangeboden is voor de winkelier niet relevant! U had ook eerder een prijsonderzoekje kunnen doen, nu bent U te laat. Als de winkelier de order wil annuleren dan is dat service en géén recht!
7 dagen bedenktijd geldt alleen voor colportage en daarvan is in dit geval geen sprake.
7 dagen bedenktijd geldt alleen voor colportage en daarvan is in dit geval geen sprake.
Re: Bedenktijd
zucht. hoe moeilijk kan het zijn.
koop is koop.
bedenktijd alleen bij colportage en koop op afstand en koopwoning.
Andersom is toch ook niet normaal.: "winkelier komt je tv terughalen omdat hij hem aan iemand anders duurder kan verkopen"
Je bent de koop aangegaan omdat je het product het waard vondt, anders had je hem niet gekocht.
ergens andes goedkoper of levernier maak hem iets later goedkoper.
= volgende keer beter.
koop is koop.
bedenktijd alleen bij colportage en koop op afstand en koopwoning.
Andersom is toch ook niet normaal.: "winkelier komt je tv terughalen omdat hij hem aan iemand anders duurder kan verkopen"
Je bent de koop aangegaan omdat je het product het waard vondt, anders had je hem niet gekocht.
ergens andes goedkoper of levernier maak hem iets later goedkoper.
= volgende keer beter.