LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beestjes

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Beestjes

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Vorig jaar oktober ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning.
Thuis heb ik een ledikant staan, met daarin een koudschuimmatras.
Ik gebruik Jersey hoeslakens.
Voor de verhuizing had ik een matrasvernieuwer gekocht en vorige week toen ik de matras ging verschonen zag ik allemaal kleine beestjes erin zitten.
Ik schrok hier enorm van wat ik heb momenteel psychische moeilijkheden waaronder ook smetvrees.

Ik heb meteen de hele matrasvernieuwer weggegooid en meteen naar buiten toegebracht.
Later zag ik dat het ook in het dekbed zat en ook deze meteen buiten gezet.

Ik heb de matras, welke wel anti huisstofmijt is meteen helemaal gestofzuigd, het laken uitgewassen, het hele bed verschoont.

Ik dacht dat de beestjes weg waren maar gisteren zag ik ze ineens op de zitting van de stoel zitten, op de stoel had ik een zacht plaid liggen, ook deze maar meteen weggegooid en de hele stoel uitgebreid gestofzuigd.

Ik ben hier heel erg van geschrokken en later op de dag zag ik ze op de jersey hoeslaken zitten, ik vind dit vreselijk.

De beestjes zijn net hele kleine beestjes en kronkelen.
Ze zijn heel dun maar wel langwerpig.
Ik heb wel katten in huis, deze hebben vlooien, vreselijk wat deze had ik nooit maar ik heb gehoord je deze ook van buiten mee kan nemen.
Ik heb ze een ontvlooi druppels gegeven en een goede spuitbus gekocht om te spuiten voor de vlooien.
Ik dacht misschien zijn het larven van de vlooien maar de katten mogen nooit zomaar op het hoeslaken of de deken zitten op bed maar altijd op een handdoek of ander kleed.
Op de stoelen of dekjes waar ze zitten kan ik de beestjes niet terug vinden, alleen in de matras en op de stoel.
De stoel en het bed staan wel naast elkaar.

Het bed is van hout, ik heb wel gedacht zullen het larven van houtwormen zijn, maar gaan deze in matrassen zitten en in beddengoed en op zittingen van een stoel?

Ik heb de beestjes opgezogen en sommige met een papiertje gepakt.
Als je ze met een papiertje pakt is het net of er bloed uit komt, ze laten een rode streep achter.

Ik vind dit vreselijk, ik heb hele erge smetvrees en ik durf niet meer naar bed toe en op de stoel te zitten.
Moet ik nou het bed, de matras, al het beddengoed en de stoel weggooien?
Ik moet rondkomen van een minimuminkomen en ik heb financieel niet de mogelijkheid om zomaar alles nieuw te kunnen kopen.
Ik weet niet of het ook in de vloerbedekking zit.
Ik zie ze niet, ik stofzuig iedere dag heel goed.

Hebben jullie ervaringen met zulke beestjes?
Denken jullie dat het houtwormen zijn of zal dat niet?

Alvast heel veel dank voor jullie hulp.

Sprietje

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door hobby1 »

Ik kan niets anders bedenken als dat het de huisstofmijt is.
Maar deze zijn normaal niet met het blote oog te zien.
Misschien ook iets, wat de kat(ten) hebben meegebracht, en zich nu vermenigvuldigt.
Hier is een link, lees dit, misschien heb je er iets aan:

http://huisstofmijt.com/

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door Sprietje »

De beestjes kan ik wel met het blote oog zien.
Ze zijn wel heel klein, soms denk ik dat er een heel klein pluisje licht of een vezeltje van een deken maar dan zie ik het bewegen.
Ze zijn donker van kleur, donker grijs of zwart.

Ik ben heel bang voor larven van houtworm.
Ik zie kleine gaatjes in het hout van het voeteneind maar misschien omdat ik daar bang voor ben dat ik nu denk dat het het is.

Ik weet niet of houtworm larven op een laken of zitting van een stoel gaan zitten.

Sprietje

witte angora
Berichten: 31251
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door witte angora »

De beestjes zijn net hele kleine beestjes en kronkelen.
Ze zijn heel dun maar wel langwerpig.
Ondanks je omschrijving denk ik dat het voor een leek niet te doen is te vertellen wat het precies is. Wat je zou kunnen doen, is proberen er een foto van te maken, en even naar een goede drogist te gaan (dus niet Kruidvat, DirckIII, Trekpleister of Etos). Daar hebben ze er misschien wel een middeltje voor, of kunnen ze je in ieder geval precies vertellen wat het is.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door jls63 »

het is geen huisstofmijt, daar deze niet waarneembaar zijn met het blote oog.

Het enige wat ik kan bedenken, is het bed en beddengoed goed ventileren. Over het algemeen worden dit soort dieren aangetrokken door (hoge) vochtigheid en warmte.

Als u een lattenbodem in u bed heeft in kombinatie met een (koud)schuimmatras, is de ventilatie erg slecht ( 50 %). Dan zult of een andere bodem moeten nemen (spiraal=> 85 % ventialtie) of een Bonell binnenveringsmatras. Deze matras is hol en ventileert optimaal. Dus geen pocketveermatras of latexmatras.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door hobby1 »

Het enige wat ik kan bedenken, is het bed en beddengoed goed ventileren. Over het algemeen worden dit soort dieren aangetrokken door (hoge) vochtigheid en warmte
En welke dieren kunnen het dan zijn?
TS vraagt, welke en hoe te verwijderen, niet hoe hij zijn matras moet ventileren.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door manondoris »

ik heb laatst op tv gezien dat dit steeds vaker in nederland voorkomt ,de beestjes genaamt de bedwants, worden meegenomen uit het buiten land. in oa amerika bestaan ze al langer ,op tv zeiden ze dat de enigste oplossing alles weggooien is en de boel vervangen ieieieieiei!

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door tufima »

witte angora schreef: Wat je zou kunnen doen, is proberen er een foto van te maken, en even naar een goede drogist te gaan (dus niet Kruidvat, DirckIII, Trekpleister of Etos). Daar hebben ze er misschien wel een middeltje voor, of kunnen ze je in ieder geval precies vertellen wat het is.
Dirck III is geen drogist volgens mij, volgens mij is dit een slijterij! Wellicht dat je de beestjes dronken kan voeren en dan naar buiten kan sturen. LOL

witte angora
Berichten: 31251
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door witte angora »

tufima schreef:
witte angora schreef: Wat je zou kunnen doen, is proberen er een foto van te maken, en even naar een goede drogist te gaan (dus niet Kruidvat, DirckIII, Trekpleister of Etos). Daar hebben ze er misschien wel een middeltje voor, of kunnen ze je in ieder geval precies vertellen wat het is.
Dirck III is geen drogist volgens mij, volgens mij is dit een slijterij! Wellicht dat je de beestjes dronken kan voeren en dan naar buiten kan sturen. LOL
Ok, andere Dirx dan. Maar wie weet helpt het dronken voeren ook nog. :lol:

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Misschien zijn het zilvervisjes?
Als je ze googlet, zie je wel foto's.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door sephora30 »

100% zeker dat het geen zilvervisjes zijn.

Denk inderdaad eerder aan de bedwants.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door hobby1 »

manondoris schreef:ik heb laatst op tv gezien dat dit steeds vaker in nederland voorkomt ,de beestjes genaamt de bedwants, worden meegenomen uit het buiten land. in oa amerika bestaan ze al langer ,op tv zeiden ze dat de enigste oplossing alles weggooien is en de boel vervangen ieieieieiei!

Als ik de foto´s van de bedwants bekijk, en de beschrijving van TS, dan is het ook niet de bedwants.
Zie link:

http://www.bedwants.nl/?gclid=CMb-t8XY0 ... 3godxVbxGw

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door schele willem »

Misschien zijn het wel platjes.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door manondoris »

gatverrrr ! krijg er jeuk van. mischien kan spriet beter de ongedierte bestrijding erbij halen,zei zullen wel weten om welk beestje het gaat :shock:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door manondoris »

inderdaad ! hobby goed die link ! ja sprietje kijk daar eens naar en de uitzending van rtl nieuws , daar had ik het gezien :( brrrr krijg toch het vermoeden dat het daar om gaat ,wat zou het anders moeten zijn?

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door trudy81 »

Denk ook dat het bedwantsen zijn (bedbugs in het engels) die zijn klein en kronkelig. Maar niet getreurd, google ze even, als dat ze zijn ben je er relatief simpel van af (ook te vinden op google)

Trudy

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik heb een vermoeden wat het is
u zegt dat u katten vlooien hebben..

meestal hebben katten die vlooien hebben ook wormen
als uw kat op het bed gaat liggen of op de stoel en ze hebben een hele erge vorm van wormen kan het zijn dat ze via de anus naar buiten kruipen.

dierenartsen en verzorgers adviseren dan ook altijd (ik nu dus ook) om als je je kat ontvlooid ze ook gelijk te ontwormen

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door schele willem »

u zegt dat u katten vlooien hebben..
Sprietje heeft het helemaal niet over katten gehad toch, Bianca ?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door bianca82 »

Sprietje schreef:Ik heb wel katten in huis, deze hebben vlooien,

wel dus

witte angora
Berichten: 31251
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beestjes

Ongelezen bericht door witte angora »

schele willem schreef:
u zegt dat u katten vlooien hebben..
Sprietje heeft het helemaal niet over katten gehad toch, Bianca ?
Uit de openingspost van TS:
Ik heb wel katten in huis, deze hebben vlooien, vreselijk wat deze had ik nooit maar ik heb gehoord je deze ook van buiten mee kan nemen.

Gesloten