LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter Meubel ontkent tot 2 keer toe een afspraak....

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Nickonice
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:45

Beter Meubel ontkent tot 2 keer toe een afspraak....

Ongelezen bericht door Nickonice »

Hoi allen! Bij aankoop van een LCD tv meubel is er door ons tot 3 keer toe duidelijk gevraagd of er een ophangbeugel voor de TV meegeleverd zou worden. De verkoper verzekerde ons dat dit meegeleverd zou worden. Na levering bleek, buiten de ontelbare schades op het meubel, de beugel te missen. Dag erna gebeld om te horen te krijgen dat het mijn probleem was en niet die van Beter Meubel...:S Vervolgens de verkoper gebeld en deze zei dat het meubel niet geleverd was zoals het in onze mening geleverd had moeten worden en, als ik dit aan zou geven, ik mijn aankoopbedrag geretourneerd zou krijgen. Vervolgens weer de service afdeling gebeld om te horen te krijgen dat de verkoper dit niet had mogen zeggen en ik dus helemaal mijn geld niet terug krijg. De service afdeling contact laten opnemen met de verkoper en die ontkent vervolgens dat hij dit gezegd heeft.

In hoeverre sta ik hierbij in mijn recht om toch mijn geld te eisen.....

Wat is de volgende stap die ik kan zetten?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Beter Meubel ontkent tot 2 keer toe een afspraak....

Ongelezen bericht door D1RK »

U had beter bij aflevering dit gelijk kunnen weigeren.

Verder, is deze bij CBW aangesloten?

Alleen dan is het mogelijk Uw geld terug te krijgen.
De beugel beloven is 1 maar stond deze ook op papier?

Veel succes.

Nickonice
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:45

Re: Beter Meubel ontkent tot 2 keer toe een afspraak....

Ongelezen bericht door Nickonice »

Aanvankelijk stond er niet expliciet op de bon vermeld dat er een ophangbeugel bij zou zitten. Echter aangezien de verkoper dit tot 3 x toe bevestigd na navragen door ons, gaan wij ervanuit dat hij de waarheid sprak.

Beter Meubel is volgens eigen zeggen aangesloten bij het CBW / geschillen commissie. Echter kan ik Beter Meubel en ook Goossens niet vinden op de website. Morgen zal ik hiervoor bellen.

Feit is ondertussen dat ik een naam van een manager had gekregen om daar contact mee te zoeken. Deze beste man herhaaldelijk proberen te bereiken, maar de telefoniste wiegert mij door te verbinden naar deze man. Het enige antwoord wat mevrouw mij geeft is: "Als u het er niet mee eens bent stapt u maar naar de geschillencommissie".
Op de vraag of men bepaalde uitspraken schriftelijk wil bevestigen, blijft men (logisch vanuit hun standpunt) "nee" antwoorden.

ik denk dat ik in de loop van de week maar eens bij de showroom langs rij om daar mijn beklacht te doen.....

vandenoetelaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 21:47

Re: Beter Meubel ontkent tot 2 keer toe een afspraak....

Ongelezen bericht door vandenoetelaar »

Het is zo wie zo het beste om naar de verkoper te gaan en daar je beklag te doen. Beter Meubel heeft een centrale klantenservice en kan van daar uit de afspraken, zeker als deze mondeling gemaakt worden, niet controleren. Het enige wat men daar heeft is een afschrift van de koopovereenkomst.
Wel jammer dat je niet meteen bij aflevering de handel mee terug gegeven hebt.

Gesloten