LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beterbed affaire

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Habyby
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:51

Beterbed affaire

Ongelezen bericht door Habyby »

Ik heb enige weken geleden een bed besteld 'Shiva'. Omdat het bed alleen in een elektrische uitvoering verkrijgbaar was, heb ik het gekocht. Ik heb nadrukkelijk bij de veroopster gevraagd naar het bestaan van een vlakke uitvoering. Maar volgens de medewerkster bij het filiaal (Gouda) was alleen dit bed er en we moesten opschieten want de aanbieding zou datzelfde weekend aflopen. Voor zover ik weet is de aanbieding nog steeds geldig. En tot mijn grote verbazing zie ik op de website toch de vlakke uitvoering en ook nog eens afgeprijst. Daarbij vond ik de contractuele en financiele afhandeling bij de aankoop opvallend snel gaan. De medewerker was haastig en liet ons niet uitpraten.

Doordat ik niet goed geinformeerd en geholpen ben bij mijn bezoek aan Beter Bed te Gouda, heb ik de vlakke uitvoering die graag wilde hebben niet kunnen krijgen. Ik zou nu bij de levering van het bed (160-200) 1150,- euro betalen. Dat is bijna de helft meer dan wat ik voor de vlakke uitvoering nu zou betalen (650). Ik vind dit een zeer groot verschil en heb Beterbed gevraagd mij tegemoet te komen. Tot nu toe weinig positiefs, ze komen er nog op terug. Maar ik vrees het ergste. Ik zou alsnog de vlakke uitvoering willen bestellen en omruilen met de electrische variant. Het zou ons een heleboel geld schelen en daar was het ons juist om te doen, als we beter geinformeerd waren.

Iemand ook zulke negatieven ervaringen met Beterbed gehad?

Groet,

Habyby

Habyby
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:51

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door Habyby »

Vandaag telefonisch een reactie van Beterbed ontvangen dat zij niks voor ons kunnen betekenen. Ik heb het hiermee niet mee eens.
Iemand enig idee wat nu de mogelijkheden zijn om juridische stappen te ondernemen?
Kun je hiervoor naar de rechterstappen?

Groet,
Habyby

wicher2
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:14

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door wicher2 »

Je hebt je antwoordt al gekregen van de winkel.Dus zaak gesloten :cry:

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door 16again »

Beter bed is aangesloten bij CBW, dus als je er samen niet uit komt, dan kun je naar de geschillencommissie stappen.

Alleen zul je daar een welles/nietes spel krijgen, of je inderdaad verkeerd voorgelicht bent betreffende niet leverbare vlakke uitvoering.


Schrijf een brief aan beter bed waarin je voorstelt, om:
-koop om te zetten voor vlak model, aanschafprijs (onder protest!)650+150 euro.
Beterbed ontvangt dan over misgelopen omzet 30% "annuleringskosten."
-aangeeft dat bij geen accoord je de zaak aan de geschillencommissie voor zult leggen, met daarbij insteek ontbinding koop/omzetten van de koop voor vlak model tegen aanschafprijs van 650,- euro
Doordat jij immers verkeerd bent voorgelicht is de originele koop tot stand gekomen.


Dit voorstel is voor beter bed heel redelijk, gaan ze daar niet op in dan zullen ze zeker niet als consumentvriendelijk bij geschillencommissie overkomen.

lucillarene
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:01

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door lucillarene »

:x Hoi Habibi,

Ik reageer op je bericht over de Starre houding van BeterBed.

Mijn verhaal is even wat anders maar ik ben ook dezelfde mening toegedaan. volgende is mij overkomen.; In 2003 deed een informatief bezoek aan Beter Bed in Capelle ad Ijssel. Ik was aan een nieuwe bed toe, dus besloot ik af te gaan op een koopje van Beter Bed.

De Verkoopster heeft mij goed ingelicht, alleen 1 informatie achtergehouden. Na mijn 2e bezoek besloot ik een bed te bestellen dat was maart 2003, kort na 3dagen kreeg ik een besvestiging vn de order met uiteraard de afleverdatum. Ik zou volgens Betre Bed niet eer dan Mei over mijn aankoop kunnen beschikken.

Eind van de maand maart Komt het bedrijf waar ik voor werkte in problemen en kreeg ik een afvloeiingsregeling en moest ik thuis zitten met ontslag, dus besloot ik de order te annuleren. Diegene die ik telefonisch heb gesproken heeft mij overtuigd dat ik de bestelling een jaar mag uitstellen en dus niet hoeft te annuleren.

zo gezegd zo gedaan, intussen bleef die baan maar uit, na diverse malen overlegd en gebeld en brieven bleven zij eisen dat ik van de aankooporder 50% zou moeten betalen. Na heel veel broefwisseling verscheen ik voor de rechter en jammer genoeg is hun eis ingewilligd , ik betaal nog steeds aan de deurwaarderij.

Mijn handtekening, is dus door deze zaak heel veel waard geworden, en dat is echt verschrikkelijk, als je zo behandeld wordt.
Zelfs de menselijke kant van zo een groot bedrijf is op de vlucht geslagen .

Ik kijk daarom goed uit voor ik iets teken.

Gespreid bedje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 20:23

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door Gespreid bedje »

Beter Bed belooft en zegt toe bij monde van verkoper dat afleveringsdatum wat kan worden verschoven als de woning niet opgeleverd is. Nu komt puntje bij paaltje en blijkt niets meer mogelijk. Aflevering wordt gewoon 6 weken later gezet, zelf afhalen is niet mogelijk en aan het aandragen van een oplossing heeft Beter Bed helemaal geen boodschap.
Wenst U ook gebruik te maken van de Beter Bed service, ga dan snel naar deze perfecte organisatie.
Wilt u zich behelpen met bedrijven die afspraken na komen en doen wat ze beloven, gaan dan naar .... Bed!

coby.valkenburgh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2007 17:28

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door coby.valkenburgh »

Ik heb geen slechte ervaringen bij Beter bed. Werd goed geadviseerd, hoefde geen aanbetaling te doen en er werd op tijd bezorgd.

Mijn advies is dan ook "Ben je niet tevreden over een winkel ga ergens anders naar toe, je bent niet verplicht om bij Beter Bed te kopen je kan overal terecht met je geld en misschien nog wel goedkoper ook." :D :P :twisted: :roll:

A.G. van Elewout
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2006 22:00

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door A.G. van Elewout »

Advies Beterbed . . .
Maak een sandwichbord ; 2 stukken hardboard van circa 40 cm breed en 1 meter hoog, knoop ze op de korte uiteinden aan elkaar met een stukje touw van 15 cm, schoolborden verf erop en laten drogen. Schrijf hier op beide stukken duidelijk met wit krijt je ervaring op. Hang de sandwich over je schouders en ga op een drukke zaterdag (of meerdere) voor de deur van het betreffende filiaal paraderen. Kijken hou ZIJ reageren . . . .

robinmike
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2006 15:01

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door robinmike »

Ook ik heb jaren terug een slaapkamer gekocht bij Beter bed. Werkelijk alles, maar dan ook alles wat er mis kon gaan ging mis. Schoreven die uit de kast naar buiten komen. geen nachtkastjes geleverd terwijl ze wel besteld waren. Verkeerde kranslijst op de klerenkast. al met al heeft het 8 maanden geduurd voordat onze bestelling rond was. Voor mij nooi meer naar beter bed. Het zou eigenlijk slechter bed moeten heten. Dat dit bedrijf nog bestaat zeg. Ik hoor van menig mens dat Beter bed niet deugt. Mijn vrouw had haar beklag gedaan bij de verkoper maar hij verteldde dat hij maar een verkoper was en daarom niets voor ons kon betekenen. Hij wilde niet eens de moeite nemen om het een en ander fatsoenlijk af te werken. :oops:

stilverlangen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:00

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door stilverlangen »

Hallo allemaal,

Ik begrijp uit de verhalen dat er nog al wat problemen zijn met de aankoop van een bed bij Beter bed. Ik heb zelf een hele andere ervaring.

Ik heb een bed besteld en bij het moment van tekenen is mij duidelijk uitgelegd wat wel en niet mag dit staat ook in de CBW voorwaarden die je mee krijgt en achter op de orderbon.

Ik ben ook van mening dat het per filliaal anders is. Wat ik betreur is namelijk dat heel Beter Bed afgeschermd wordt als zijnde slecht omdat er een paar fillialen zijn die niet conform de CBW voorwaarden werken.
Mijn advies is dan ook mocht je in een filliaal zijn wat je niet bevalt ga dan eens naar een ander filliaal wat ook in de buurt is, ze hebben er immers genoeg.

Want als we het zo gaan bekijken is het toch ook zo met supermarkten, je wordt slecht geholpen bij de AH om de hoek dus ga je naar het centrum. Maar het blijft de AH.

Het moreel van mijn verhaal is:

SCHEER NIET ALLES OVER EEN KAM.

robinmike
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2006 15:01

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door robinmike »

je moet toch waar je een bed besteld hebt verhaal kunnen halen? Ik ga toch niet naar een ander filiaal om verhaal te halen over een verkeerde levering of niet correct uitgevoerde levering? Dat zou een bende worden

corrietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:58

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door corrietje »

Hallo

Ook wij hebben een boxspring met ombouw gekocht bij beter bed.
Bij aflevering was de achterwand van de ombouw niet compleet.
Ik had direct van ooohh jeee daar ga ik weer.
Ik heb 100 euro niet betaald en tot mijn vebazing komen ze het van de week al leveren Ik heb dus maar 2 weken hoeven te wachten.
Dus ik wacht nog ff af maar tot nu toe is mijn ervaring met in de winkel en de service gewoon goed.

stilverlangen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:00

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door stilverlangen »

hallo,

Kijk dat bedoel ik je moet als consument ook je eigen wil tonen een bedrijf is namelijk altijd de sterkste want hun leveren de spullen dus je bent afhankelijk. Je moet ook altijd zorgen dat je goed de voorwaarden leest en de geleverde spullen contoleerd voor je alles betaald. En ik weet bijna zeker dat als je niet alles betaald omdat het niet correct is Beterbed daar geen problemen mee heeft, het moet wel in overleg gaan anders hebben hun weer de macht.

Mijn notto is dan ook.
Zorg dat je zelf een klein beetje macht in handen houd.

Wat betreft het voorstel ander filliaal.
Ik bedoel er mee te zeggen dat het vaak voorkomt dat er in andere fillialen andere mensen werken die misschien wel begrip voor de situatie hebben en er wel wat meer voor willen doen, het is namelijk makkelijk zeggen dat je het hoofdkantoor moet bellen, een soort afschuifsysteem.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste mensen.
Heet u gezien wat voor winst BeterBed in 2006 heeft gemaakt?
48.000.000,00 euro. Zou dat door eerlijke handel verdiend zijn??
Denk het niet!!
marinepik :twisted:

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Wij hebben een paar jaar geleden twee bedden besteld bij BeterBed. Omdat ons waterbed lek was, wilde wij de bedden snel hebben.

De verkoper benadrukten ons ze zeer snel te hebben, vermoedelijk 3 weken maar maximaal 6 weken. Wij hebben dit diverse malen gevraagd en hij heeft dit diverse malen beaamd.

We konden de volgende dag bellen over de daadwerkelijke levertijd. Zo'n 13 weken....De verkoper zei doodleuk "U heeft het contract getekend en daarin staat de levertijd kan de maximale levertijd * 2 + 4 weken bedragen en daar heeft U voor getekend...."

Verkoper van Beter Bed geloven => nooit meer. Sindsdien vertrouw ik geen enkele verkoper meer. Alles op papier. Het heeft me behoorlijk wat moeite gekost om hem niet alle hoeken van zijn zaak te laten zien....wat een.....

goederaad
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:12

Re: Beterbed affaire

Ongelezen bericht door goederaad »

Mline matrassen zijn deze van Beter Bed zelf of van een firma die niet bij deze Holding hoort?

Gesloten