LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boxspring van Wehkamp erg slecht en vreemde "garantie"

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Animal76
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2011 16:31

Boxspring van Wehkamp erg slecht en vreemde "garantie"

Ongelezen bericht door Animal76 »

Wij hebben in 2008 een boxspring gekocht via Wehkamp. De eerste dagen waren we erg tevreden en lagen de matrassen heerlijk, maar al snel begon je de vering in de matrassen goed te voelen. Daarbij begon het bed ook al snel te kraken... Erg vervelend. Eigenlijk hebben we nooit gedacht (dom) aan onze garantie van 3 jaar, maar toen we de laatste keer het bed uit elkaar hadden gehaald (heel eenvoudige handeling) zagen we dat ook het onderste gedeelte van de boxspring helemaal in elkaar zat gedrukt aan 1 kant. Onze eerste gedachte was gelijk; binnenkort maar een nieuwe kopen. Maar later dacht ik; ja, wacht eens even.. je hebt toch 3 jaar garantie..? Dus contact gezocht met Wehkamp en toen kregen we te horen dat ze een servicemonteur langs willen sturen om de boxspring te repareren e/o de klacht te beoordelen (om vast te stellen of het door onze eigen schuld komt). Maar het mooiste (NOT) van alles is dan nog dat je hiervoor moet betalen. De beoordelingskosten zijn niet misselijk nl. € 90,- euro, die je dus gelijk al kwijt bent en evt. reparatiekosten zijn € 141,- euro!!! Wat nou garantie???? Sorry hoor, maar onder garantie versta ik KOSTELOOS een reparatie en als dat niet gaat een vervangend artikel. Nee, bij Wehkamp moeten ze eerst nog even verdienen. Daarbij; wie zegt mij dat de servicemonteur niet precies zegt wat Wehkamp wil horen?! Hij is immers in dienst van Wehkamp en dus is het onze fout dat de boxspring (al na een paar dagen) mankementen vertoonde. Dus je geld ben je zo is zo kwijt. Erg jammer dit, want wij zullen in iedergeval NOOIT meer iets bestellen bij Wehkamp, want garantie; dat kennen ze niet!!

Wees dus gewaarschuwd!

Wie komt dit bekend voor?
En heeft garantieproblemen met Wehkamp?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Boxspring van Wehkamp erg slecht en vreemde "garantie"

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heeft U de garantievoorwaarden gelezen ?
Ik niet maar in de regel betekent 3 jaar garantie (CBW voorwaarden), het 1e jaar 100%, 2e jaar 66% vergoed en het derde jaar 33% vergoed van de kosten.

Voorrijkosten rekenen ze om niet voor elk wissewasje te hoeven opdraven.

MAXIEM

Re: Boxspring van Wehkamp erg slecht en vreemde "garantie"

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Het woord "garantie" roept op, dat alles van een produkt onder de garantie valt en dat is meestal NIET zo. Bij een fabrieks- danwel verkopergarantie is er vaak zoniet altijd sprake van exclusies. Dat kan een onderdeel van het produkt zijn, maar ook het in rekening brengen van voorrijkosten of onderzoekskosten. Als je je als koper goed laat informeren vóór de koop, dan ben je daarvan op de hoogte en heb je dus geen valse verwachtingen. Zijn er geen exclusies, dan is dat andere koek en dan dient de verkoper die 100%-garantie wel waar te maken.

Maxiem.

Animal76
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2011 16:31

Re: Boxspring van Wehkamp erg slecht en vreemde "garantie"

Ongelezen bericht door Animal76 »

Ja, wat ik al zei; is het ook dom geweest om niet al gelijk in het begin contact op te nemen met Wehkamp :oops: . Ik ben hier misschien te makkelijk in. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik gelijk denk aan een nieuwe kopen, terwijl je inderdaad garantie hebt.
De doorslag gaf eigenlijk het ingedrukte onderste deel, waar mijn partner en ik echt van geschrokken zijn van hoe dat in hemelsnaam mogelijk is! Ik bedoel; geen best kwaliteitje. Daarbij moet je er toch vanuit kunnen gaan dat een bed een aantal jaren mee moet kunnen gaan....?

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Boxspring van Wehkamp erg slecht en vreemde "garantie"

Ongelezen bericht door jls63 »

garantie geldt alleen voor technische onvolkomenheden. de problemen die u weergeeft zijn gebruiksproblemen. en dit valt nooit onder de garantie.
u zegt dat u vrij snel de vering voelde. dit wordt veroorzaakt door matige afdeklagen. dit valt niet onder de garantie.
u zegt de zijkant zakt in. dit wordt veroorzaakt doordat er geen randverstevinging of een kwalitatief slechte randversteviging inzit. ook dit is geen garantie.

tevens moet u rekening houden met de prijs / kwaliteit. U heeft weinig betaalt en ook weinig gekregen. derhalve geen monteur laten komen en gebruik dit geld voor een goede boxspring.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Boxspring van Wehkamp erg slecht en vreemde "garantie"

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Boxspring van Wehkamp erg slecht en vreemde "garantie"

Ongelezen bericht door Jolen »

eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed dat mensen een bed via internet bestellen. Ik bedoel, je koopt toch geen bed zonder er ooit op gelegen te hebben of ben ik nou gek?

Gesloten