LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caresse boxspring

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Mariaemma
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2014 12:10

Caresse boxspring

Ongelezen bericht door Mariaemma »

Wij zijn geintresseerd in een boxspring. Over Norma en SwissSence vind ik veel (negatieve) reacties op internet. Echter over Caresse vind ik helemaal geen reacties. Kan iemand zijn/haar bevindingen laten weten?!
Gr, Maartje

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door tenormin »

Er is maar één antwoord: http://www.consumentenbond.nl/test/woni ... antwoord3/ maar het antwoord kan ik niet lezen. Is alleen als je lid bent van de Consumentenbond (en dat ben ik niet). Als jij dat wel bent: halverwege de pagina staat de vraag over Caresse.

Mariaemma
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2014 12:10

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door Mariaemma »

Beste tenormin; het antwoord geeft alleen maar aan dat ze niet alle merken kunnen testen, dat ze letten op het marktaandeel, en dat Caresse daar deze keer niet bij zat. Misschien volgende keer.
Daarnaast geeft een uitslag van de consumentenbond ook geen duidelijkheid; Norma kwam hier goed uit, maar als ik de reacties op internet zie, oa op deze site, dan durf ik daar dus echt niet meer aan te beginnen. Hoofdzakelijk vanwege de vele klachten van doorzakken/zacht worden binnen afzienbare tijd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door tenormin »

@mariaemma, Swiss Sence heeft vaak negatieve reacties. Ik zelf heb, maar daar kan je ook niets mee, in Juli 2011 een Dorminette boxspring, model basic nr. 3384; 90x200 met daarbij een Dorminette matras pontus 300 de luxe nr. 1307-S (=soft) aangeschaft. Heb nooit fijner geslapen sindsdien. Maar zoveel mensen zoveel smaken. Was toen, met hoofd- en voetbord (en poten) €1173,50 kwijt. Dus een eenpersoons bed. Heb dat bij de plaatselijke interieur zaak gekocht en had diverse proefmatrassen kunnen gebruiken. Waaronder de Suisse Sence, die ik niet zo fijn vond. Ikzelf prefereer een persoonlijk advies; ieder lichaam is anders, gewicht, misschien rug problemen etc. Was toen een smak geld (voor mij dan) maar zoals gezegd: nooit prettiger geslapen. En had best wat matrassen achter de rug...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mariaemma schreef:Wij zijn geintresseerd in een boxspring. Over Norma en SwissSence vind ik veel (negatieve) reacties op internet. Echter over Caresse vind ik helemaal geen reacties. Kan iemand zijn/haar bevindingen laten weten?!
Gr, Maartje
Wat tenormin zegt is waar...zoveel mensen en wensen
Ieder lichaam is anders ,ik geef voorbeeld ik heb veel rug,nek,noem maar op gewrichtsklachten,zou je zeggen neem,tempur of mline,nou ik heb er op gelegen ik was gebroken,
Mijn lijf hoe gek het ook klinkt wil zo hard mogelijk...

Wat ik gedaan heb is geloof ik( we hebben keer topic over gehad maar?) 3 of 4 keer wezen testen,zelfs spierspanning is gemeten enz,en toch wilde ik anders als apparaat aangaf en ik lig heerlijk...
Dus ik ben exht gewoon op verschillende momenten gegaan,bv net wakker rotdag( pijn) enz..en kwam toch elke keer op die uit en geen spijt..
et is maar een tip :wink:

@ liv misschien voorwaarden even lezen,werkt zelfde als een bijsluiter...even goed lezen

@ ts nog wel heb niet die jij wilt,maar gaat om ervaringen...

Mariaemma
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2014 12:10

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door Mariaemma »

@rozemarijntje: dank je voor je input. Tuurlijk zijn we ook gaan "proberen". En hadden we daar ook een mening over, maar als je dan later op internet leest dat datzelfde merk verschillende keren binnen een (half) jaar al doorgezakt is, heeft dat proefliggen niet veel waarde.
Het gaat mij nu dus echt om de ervaringen van andere mensen, en dan niet zo zeer of het wel/niet lekker ligt, maar meer of de kwaliteit hetzelfde blijft.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door tenormin »

Het gaat mij nu dus echt om de ervaringen van andere mensen, en dan niet zo zeer of het wel/niet lekker ligt, maar meer of de kwaliteit hetzelfde blijft.
Dat heb ik dan kennelijk niet helemaal begrepen: het door mij beschreven matras is nog steeds na 2½ jaar zo glad als de billetjes van een baby m.a.w. totaal niet ingezakt; geen putten o.i.d. Dat u het wel/niet belangrijk vind om 'lekker' te liggen, daarin verschillen we wel van mening :lol: , maar zoals geschreven: de kwaliteit is nog steeds zoals op dag 1. En dat is inderdaad wel belangrijk.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als je dat leest en laten we eerlijk zijn vaak Zetten mensen wel neer de negatieve dingen dan de goede,dan zou ik toch zeker niet voor deze kiezen.
Inzakken kan verschillende oorzaken hebben,gewicht niet goed voor matras,onderdeel onder het matras niet goed,
Ik moet je wel zeggen,ik heb zelf ander merk wilde je alleen de tip geven,proberen.
Dat de buren aan de overkant eentje heben van dat merk en om de haverklap staat de vrachtwagen erweer.betekent niet veel goeds..

Misschien dit merk laten varen en op zoek naar ander merk...zou wel op safe spelen en 2 x1 persoons nemen..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Persoonlijk mijn mening,als je zoveel slechte ervaringen lees,zou ik het niet doen..
Zet voor je zelf eens op een rij,waarom wil je perse deze?
Mooi,goede prijs( kwaliteid) weet je niet...ligt hij in winkel lekker...
Hoeveel slechte reacties...

Ik meen wel wat ik zei,om de haverklap swisse sense hier overkant...
Maar andere kant,bij auping,hasting etc lees je ook over doorliggen...dus ja..( inzakkrn)
Kwestie van geluk...
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2014 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic opmerkingen verwijderd.

Jvdp
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2015 21:52

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door Jvdp »

Wellicht al een wat ouder topic maar is er hier iemand die ervaring heeft met Caresse boxsprings? Kan er weinig over vinden namelijk. Ook over het vedrijf self is niet veel informatie. Het wordt verkocht bij gerenommeerde beddenzaken...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Caresse boxspring

Ongelezen bericht door tenormin »

Jvdp schreef:Wellicht al een wat ouder topic maar is er hier iemand die ervaring heeft met Caresse boxsprings? Kan er weinig over vinden namelijk. Ook over het vedrijf self is niet veel informatie. Het wordt verkocht bij gerenommeerde beddenzaken...
Als ik Google zoek op klachten Caresse Boxspring: ik kom niets tegen. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik Caresse niet ken. (Als ik iets wil kopen, wat dat dan ook is zoek ik eerst op klachten over wat ik zoek). Zou zeggen: ga een proef liggen, wel uitgeslapen want als men moe is ligt alles lekker (even). Net als schoenen kopen, pas later op de dag, dan zijn de meeste voeten op hun "dikst".

Gesloten