LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sirplata
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2012 11:26

Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door sirplata »

Gisteren zijn mijn oude luidjes bij Cranenbroek geweest en hebben daar een petroleum kachel van € 219,- euro gekocht.
Thuis gekomen die kachel uitgepakt kwamen ze niet overweg met dit toestel.
Vervolgens terug gegaan naar de Tech.dienst nu komt het:
"nee mevr. wij geven geen gel terug (wisten we al) u krijgt van ons een bon (GEEN tegoedbon) daarmee kunt (moet) u vandaag iets anders voor kopen anders is de bon niet meer geldig"

Bij van Cranenbroek hanteren ze een taal alsof je uit de achterbuurt komt.
Ik vind het jammer dat de satirische serie "Ook dat nog" niet meer op de buis is want dan had ik deze waardeloze zaak genomineerd voor de gouden eikel.

Ik begrijp niet dat de overheid niet ingrijpt tegen zo'n malafide bedrijven. Cranenbroek is gewoonweg een oplichterspraktijk. Dat je geen geld terug krijgt ok! maar hoe hun te werk gaan is gewoonweg asociaal en vooral tegen oude mensen. Totaal geen respekt voor. Mensen koop daar niks behalve sokken want die zijn wel goed. :-) zucht.....

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ruilen is geen recht maar een gunst dus wat heeft Cranenbroek precies fout gedaan?

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door harley68 »

Dat was ook mijn vraag. Wat is er niet goed aan het gekochte?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

zo te lezen konden de ouders er niet mee overweg en dat is de schuld van Cranenbroek? Belachelijk om hier een topic over te starten, ze hoeven niet eens het artikel terug te nemen en ze zijn zeer coulant dat u iets anders mag uitzoeken!!!!

sirplata
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2012 11:26

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door sirplata »

Beste Suzanne 326,
Blijkbaar heb ik het niet goed omschreven of heb jij het onderwerp niet begrepen.
Punt1 - Tegoedbon krijg je niet kreeg je in het verleden wel.

Punt2- De manier hoe ze hier mee omgaan.

Punt3 - Je moet dus iets kopen (220 euro) op de dag zelf terwijl je op dit moment eigenlijk niets nodig hebt.


Wat heeft Cranenbroek fout gedaan? zie punt 1 en punt 2

Wil je het klantenbestand vergroten zul je de klantvriendelijkheid moeten verbeteren en niet verslechten.
Zoals Mediamarkt bv. daar koop je met plezier vind je het niet goed breng je het terug maar dat is een ander verhaal

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

1) In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst.
2) Wellicht hadden ze het iets netter moeten formuleren, dat was het dan ook wel. De inhoud van de boodschap wijzigt er niet mee.
3) Er geldt nu eenmaal koop = koop. Ruilen is geen recht van de consument en een gunst van de winkelier, dus ja ze kunnen dergelijke voorwaarden stellen. Ze zouden zelfs heel cru kunnen zeggen: u heeft het gekocht en dus pech wij doen helemaal niets.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door bprosman »

Zoals Mediamarkt bv. daar koop je met plezier vind je het niet goed breng je het terug maar dat is een ander verhaal
Deze al gelezen dan ? :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=111878

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door crazyme »

sirplata schreef:Gisteren zijn mijn oude luidjes bij Cranenbroek geweest en hebben daar een petroleum kachel van € 219,- euro gekocht.
Thuis gekomen die kachel uitgepakt kwamen ze niet overweg met dit toestel.
Petroleum kachels, bestaan die dingen nog ?

Dat jouw oude luitjes niet met het ding overweg konden, daar kan de winkel toch niets aan doen ?

Waarom moet de winkel een(onverkoopbaar) uitgepakt ding van jou terugkopen omdat JIJ iets niet snapt ?

Kijk, dat snap ik dat weer niet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Gisteren zijn mijn oude luidjes bij Cranenbroek geweest en hebben daar een petroleum kachel van € 219,- euro gekocht.
Thuis gekomen die kachel uitgepakt kwamen ze niet overweg met dit toestel.
Misschien had je ouwe lui even moeten helpen bij het uitzoeken van de juiste kachel in plaats van de Zwarte Piet 100% bij de winkel te leggen.

Koop daar maar lekkere sokken van, die zijn blijkbaar wel goed, en dan hebben jullie de komende 5 jaar in ieder geval warme voeten

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

sirplata schreef:Beste Suzanne 326,
Blijkbaar heb ik het niet goed omschreven of heb jij het onderwerp niet begrepen.
Punt1 - Tegoedbon krijg je niet kreeg je in het verleden wel.

Punt2- De manier hoe ze hier mee omgaan.

Punt3 - Je moet dus iets kopen (220 euro) op de dag zelf terwijl je op dit moment eigenlijk niets nodig hebt.


Wat heeft Cranenbroek fout gedaan? zie punt 1 en punt 2

Wil je het klantenbestand vergroten zul je de klantvriendelijkheid moeten verbeteren en niet verslechten.
Zoals Mediamarkt bv. daar koop je met plezier vind je het niet goed breng je het terug maar dat is een ander verhaal

Om je klantenbestand "te vergroten" betekent niet de wil van de klant te uitvoer brengen wanneer die een foute keuze heeft gemaakt, is echt de omgedraaide wereld bah...altijd het probleem maar verschuiven...steek de hand eens in eigen boezem!!!!!!!!!!!!!!!!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Suzanne 326 schreef:Om je klantenbestand "te vergroten" betekent niet de wil van de klant te uitvoer brengen wanneer die een foute keuze heeft gemaakt, is echt de omgedraaide wereld bah...altijd het probleem maar verschuiven...steek de hand eens in eigen boezem!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat elk bedrijf zulke klanten kan missen als kiespijn.

sirplata
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2012 11:26

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door sirplata »

We dwalen van het onderwerp af.


Mod. kun je dit topic sluiten?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

sirplata schreef:Gisteren zijn mijn oude luidjes bij Cranenbroek geweest en hebben daar een petroleum kachel van € 219,- euro gekocht.
Thuis gekomen die kachel uitgepakt kwamen ze niet overweg met dit toestel.
Vervolgens terug gegaan naar de Tech.dienst nu komt het:
"nee mevr. wij geven geen gel terug (wisten we al) u krijgt van ons een bon (GEEN tegoedbon) daarmee kunt (moet) u vandaag iets anders voor kopen anders is de bon niet meer geldig"

Bij van Cranenbroek hanteren ze een taal alsof je uit de achterbuurt komt.
Ik vind het jammer dat de satirische serie "Ook dat nog" niet meer op de buis is want dan had ik deze waardeloze zaak genomineerd voor de gouden eikel.

Ik begrijp niet dat de overheid niet ingrijpt tegen zo'n malafide bedrijven. Cranenbroek is gewoonweg een oplichterspraktijk. Dat je geen geld terug krijgt ok! maar hoe hun te werk gaan is gewoonweg asociaal en vooral tegen oude mensen. Totaal geen respekt voor. Mensen koop daar niks behalve sokken want die zijn wel goed. :-) zucht.....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sirplata schreef:We dwalen van het onderwerp af.
Zoveel dwalen we niet af, er zijn gewoon een aantal willekeurige consumenten die het niet met u eens zijn. Dat is heel wat anders.

Het zou heel wat topics hier schelen als consumenten in de winkel eerst eens nadenken en een product onderzoeken voordat ze wat kopen. In plaats van maar alles kopen en terugbrengen als het niet bevalt.


Thanks Leo :wink:

sirplata
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2012 11:26

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door sirplata »

wie heeft het nu over gelijk?

Bordin
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2012 14:26

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Bordin »

Ben nooit tevreden geweest over Cranenbroek, allemaal rotzooi wat ze daar verkopen valt ook te zien aan de prijs die zij hanteren. Schandalig dat zij andere regels hanteren dan bij andere winkels. Normaal gezien is het zo, niet tevreden over het product geld terug. Dit wordt door de meeste winkels geaccepteerd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik begrijp niet waarom Cranenbroek hier fout in is, ze bieden je aan die dag iets anders te 'nemen' voor het geld, prima toch.
Ik zou er zelf totaal geen probleem mee hebben.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 09 feb 2012 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Jolijn »

sirplata schreef:Vervolgens terug gegaan naar de Tech.dienst nu komt het:
"nee mevr. wij geven geen gel terug (wisten we al) u krijgt van ons een bon (GEEN tegoedbon) daarmee kunt (moet) u vandaag iets anders voor kopen anders is de bon niet meer geldig"
Geen idee wat ze allemaal verkopen bij die winkel, maar om op dezelfde dag nog €272 te moeten uitgeven........ :? neem dan die hele kachel NIET terug of geef een termijn waarbinnen de bon moet zijn opgemaakt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Uit dit topic is een groot aantal berichten verwijderd vanwege overtredingen van de gedragsregels. Off-topic gaan en persoonlijke aanvallen zijn absoluut niet de bedoeling en bij een herhaling van deze overtredingen zijn wij genoodzaakt forumbans uit te delen en het topic te sluiten. Gelieve de discussie voort te zetten op een respectvolle manier, geheel volgens al onze gedragsregels.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cranenbroek Landgraaf (GEEN tegoedbon niks)

Ongelezen bericht door BBCS »

sirplata schreef:Ik begrijp niet dat de overheid niet ingrijpt tegen zo'n malafide bedrijven. Cranenbroek is gewoonweg een oplichterspraktijk. Dat je geen geld terug krijgt ok! maar hoe hun te werk gaan is gewoonweg asociaal en vooral tegen oude mensen. Totaal geen respekt voor. Mensen koop daar niks behalve sokken want die zijn wel goed. :-) zucht.....
Niks malafide!

Je hebt totaal geen respect voor een winkel die netjes aan de regels houdt.

De winkel is niet verplicht om het product terug te nemen.
Koop = koop.

Punt.

Als die winkel toch iets terugneemt, bepaald die winkel zelf tegen welke voorwaarde dat kan gebeuren.

Ik lees vaak dat ook een normale winkel verplicht is om een product terug te nemen. Men zegt dan dat het recht is van de consument. Dergelijke regel bestaat niet.

Kort:
De winkel is nooit of te nimmer verplicht om een product terug te nemen, behalve als er iets mis mee is, of het product niet volgens de koopovereenkomst geleverd is.

Gesloten