LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DESIGN247 meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
bouzianeb
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2012 23:19

DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door bouzianeb »

Enige tijd geleden hebben wij meubels gekocht bij design247. Helaas komt de foto op hun website totaal niet overeen met de werkelijkheid. [ongefundeerde / niet voldoende onderbouwde bewering verwijderd door de Moderator]. Na de tafels terug gestuurd te hebben,wat ons veel moeite gekost heeft door middel van het inschakelen van onze rechtsbijstandverzekering is het ophalen gelukt. Maar geld terug kun je naar fluiten. We zijn daar al maanden mee bezig maar je wordt van het kastje naar het muur gestuurd. [ongefundeerde / niet voldoende onderbouwde bewering verwijderd door de Moderator] Wil je werkelijke foto's van hun meubels dan kun je ze bij mij opvragen via [email protected]

LG
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 08:50

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door LG »

Ik heb helaas geen klachten op Internet kunnen vinden van design 247 buiten die van U. :(

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door newmikey »

Oefff! Schrijfvauten op de website, een redelijk onbekend "keurmerk" waar ze pas een maand of twee lid van zijn en informatie op de website die strijdig is met hun eigen AV. Ik zou niet één-twee-drie m'n goeie geld uit handen hebben gegeven hier.

AV op de website:
Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
"Veel gestelde vragen op de website:
Wat doe ik als ik het product niet mooi vind of toch iets anders had verwacht?

De foto's komen erg dicht bij de realiteit en als wij het zelf mogen zeggen, zijn de meeste meubelen zelf mooier in het echt dan op de foto, maar het kan natuurlijk gebeuren dat het product toch niet bevalt of dat u wat anders had verwacht. In dit geval kunt u ons dit binnen 7 dagen laten weten per mail en laten wij het product ophalen.
AV op de website:
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
"Veel gestelde vragen" op de website:
Wat doe ik als ik het product niet mooi vind of toch iets anders had verwacht?

...laten wij het product ophalen. Het aankoopbedrag zal dan worden geretourneerd minus de verzendkosten.

spamlucy2013
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2013 16:41

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door spamlucy2013 »

Wij hebben via Design247 een salontafel besteld, deze ook betaald via Pay Pal! Omdat dit de veiligste manier van betalen is via internet! De salontafel zou binen 4 weken geleverd worden. 25 november 2012 hebben wij de tafel besteld maar helaas tot heden geen salontafel ontvangen. Ze zouden een zogenaamd service tel. nr. hebben. Maar als ik dat nummer bel krijg ik steeds een automatische beantwoorder die zegt "dat het tot hun spijt te druk is en op een later tijdstip nogeens moet proberen". De verbinding wordt dan ook verbroken en probeer je het later, krijg je steeds hetzelfde verhaal. Dus ben ik met ze gaan mailen! Ze beloven steeds contact op te nemen en dat het artikel binnen 1 week geleverd wordt!

Ik ben het ook zat en voel mij door design247 aan het lijntje gehouden! Begin ook te denken dat dit oplichters zijn!

Ik heb ook via Pay Pal (multi safe) gemaild en ga ook verdere stappen ondernemen om de verkoop terug te draaien! Hoop dat ik mijn geld nog terug krijg!!

Met vriendelijke groet!

Danny en Saskia De cubber

spamlucy2013
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2013 16:41

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door spamlucy2013 »

Ik heb op internet eens gesurft en er staan wel degelijk meerdere klachten over desing247!!

spamlucy2013
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2013 16:41

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door spamlucy2013 »

bouzianeb schreef:Enige tijd geleden hebben wij meubels gekocht bij design247. Helaas komt de foto op hun website totaal niet overeen met de werkelijkheid. De meubels die zij verkopen zijn werkelijkheid gewoon rotzooi. De meubels zijn niet mooi afgewerkt lijkt gewoon op bijelkaar gespronkeld hout dat door een leerling spuiter is gespoten. Na de tafels terug gestuurd te hebben,wat ons veel moeite gekoste heeft door middel van het inschakelen van onze rechtsbijstandverzekering is het ophalen gelukt. Maar geld terug kun je naar fluiten. We zijn daar al maanden mee bezig maar je wordt van het kastje naar het muur gestuurd.Het internet staat vol met de klachten van dit malafide bedrijf. Dit bedrijf heette voorheen van Bemmel en Kroon en is failliet verklaard.Ondertussen wordt deze winkel binnen korte termijn gedagvaard. Mensen jullie zijn gewaarschuwd bestel aub hier niets van. Wil je werkelijke foto's van hun meubels dan kun je ze bij mij opvragen via [email protected]
Hallo Bouzianeb,

Helaas heb ik wel bij design247 besteld en kom ook tot de conclusie dat dit volgens mij oplichters zijn! Lees verder mijn verhaal hierboven! We zijn nu via paypal (multi safe) bezig om ons geld terug te krijgen! Onze hoop is dat wij via paypal ons geld nog terug krijgen!!!??

design247
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:30

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door design247 »

Geachte spamlucy2012,

Hierbij willen wij graag reageren op uw klacht. Het klopt inderdaad dat wij tot onze grote spijt over de verwachte levertijd heen zijn gegaan. Wij hebben u hiervoor ook onze excuses en een tegemoetkoming aangeboden. Zoals inmiddels telefonisch met u besproken ontvangt u uw meubel volgende week. Wij hopen dan ook dat uw klacht hiermee opgelost is.

Onze klanten hebben altijd het recht om tussentijds kostenloos te annuleren waarna wij vanzelfsprekend het aankoopbedrag terug zullen storten. U hoeft hier niet voor naar multisafepay of paypal te gaan.

Wij wensen u veel plezier met uw meubel.

Met vriendelijke groet,

Design247.nl

Voor alle mensen op dit forum willen wij graag mededelen dat wij helemaal niets te maken hebben met het bedrijf " VAN BEMMEL EN KROON " . Dit is een keuken speciaal zaak uit Tiel. Wij zijn Design247.nl en gevestigd in Mijdrecht.

design247
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:30

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door design247 »

bouzianeb schreef:Enige tijd geleden hebben wij meubels gekocht bij design247. Helaas komt de foto op hun website totaal niet overeen met de werkelijkheid. De meubels die zij verkopen zijn werkelijkheid gewoon rotzooi. De meubels zijn niet mooi afgewerkt lijkt gewoon op bijelkaar gespronkeld hout dat door een leerling spuiter is gespoten. Na de tafels terug gestuurd te hebben,wat ons veel moeite gekoste heeft door middel van het inschakelen van onze rechtsbijstandverzekering is het ophalen gelukt. Maar geld terug kun je naar fluiten. We zijn daar al maanden mee bezig maar je wordt van het kastje naar het muur gestuurd.Het internet staat vol met de klachten van dit malafide bedrijf. Dit bedrijf heette voorheen van Bemmel en Kroon en is failliet verklaard.Ondertussen wordt deze winkel binnen korte termijn gedagvaard. Mensen jullie zijn gewaarschuwd bestel aub hier niets van. Wil je werkelijke foto's van hun meubels dan kun je ze bij mij opvragen via [email protected]
Geachte Bouzianeb,

Wij vinden het vervelend dat onze meubelen niet voldeden aan uw verwachting. Omdat onze klanten grotendeels online bestellen, hebben deze altijd een zichttermijn van 14 dagen indien het meubel ongebruikt blijft en de verpakking bewaard wordt. U kunt binnen deze periode de meubelen altijd zonder opgaaf van reden retourneren.

Echter speelde er bij u een aantal andere factoren waar wij bij deze niet uitgebreid op in zullen gaan. Wij hebben dit destijds telefonisch met u besproken en ook naar uw tevredenheid opgelost. Wij hebben ook nooit een dagvaarding van u ontvangen.

Wij betreuren dat u zich op deze manier uitlaat over ons bedrijf met name omdat wij uw zaak met heel veel coulance hebben opgelost.

Graag vernemen wij van u hoe u erbij komt dat wij voorheen " van Bemmel en Kroon" waren. Dit is een keukenspeciaalzaak uit Tiel en wij hebben hier niets mee te maken.

Met vriendelijke groet,

Design247.nl

Anoniempje82
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2013 13:46

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Anoniempje82 »

Hier ook een verhaald van mij kant. Eind november 2012 een mooie meubelstuk gezien op de website. Gelijk weekend erop wezen kijken in Mijdrecht. Het voldeed aan onze verwachtingen en gelijk besteld. Met een beetje geluk zou ik m voor kerst hebben, en anders na oud en nieuw. Prima dacht ik. Zolang het binnen de afgesproken termijn geleverd wordt. Kerst voorbij, oud en nieuw voorbij helemaal geen teken naar de consument vanuit design247. Telefonisch slecht bereikbaar dus gelijk een mailtje verzonden. Als reactie " u levering heeft enige vertraging opgelopen en zal volgende week geleverd worden" . Weer dacht ik prima, als het maar geleverd wordt. Weer een week voorbij en niks gehoord en weer gemaild. Zelfde soort reactie, u bestelling komt volgende week dinsdag binnen. Ok, ik begon al vervelende kriebels te krijgen maar gaf ze weer een kans. En ja hoor, 3 maal scheepsrecht, inmiddels was het eind januari, geen enkel excuses vanuit design247 met een verhaal waarom
Mijn kast niet geleverd is. 3e mail, wederom
Een stomme zin met " sorry voor de vertraging, volgende week komen ze binnen". Ik was ontzettend boos, wederom geen excuses, geen reden waarom het vertraagd is en geen enkel eerste reactie vanuit hun kant. Constant moest ik erachteraan en kreeg hetzelfde te horen. Ik had geluk dat ik niet had betaald en heb de boel per direct geannuleerd. Stelletje amateurs wat
Mij betreft! Moeten nog leren hoe ze met klanten om moeten gaan.

design247
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:30

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door design247 »

Geachte Anoniempje82,

Wij zijn erg geschrokken van uw verhaal. Graag willen wij kijken hoe dit verlopen is en kijken wat er mis is gegaan. Kunt u zich wellicht aan ons kenbaar maken zodat wij weten welke klant u bent?

Het klopt inderdaad dat wij te maken hebben gehad met vertragingen. Echter proberen wij hier onze klanten altijd zo veel mogelijk op de hoogte van te houden.

Daarnaast bieden wij hier altijd onze oprechte excuses voor aan.

Wij begrijpen dat u uw bestelling inmiddels geannuleerd heeft. Echter willen wij uw klacht graag onderzoeken en hopen dan ook dat u zich kenbaar maakt.

Met vriendelijke groet,

Klantenservcie
Design247.nl

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

design247 schreef: Wij zijn erg geschrokken van uw verhaal. Graag willen wij kijken hoe dit verlopen is en kijken wat er mis is gegaan. Kunt u zich wellicht aan ons kenbaar maken zodat wij weten welke klant u bent?
Hebben jullie dan zoveel klanten die jullie constant iets beloven om vervolgens niet na te komen dan ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wij zijn erg geschrokken van uw verhaal.
Klinkt heel geloofwaardig :wink:

fawinter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2013 21:01

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door fawinter »

Ik had op dit forum moeten kijken voordat ik mijn tafel bij design 247 bestelde.

Ik heb precies dezelfde (negatieve) ervaring als menig andere: eind december een mooie hoogglans tafel besteld en nadat de levertijd verstreken is, krijg ik bij de vraag naar de status (ik moet hier dus zelf achteraan) de volgende reacties:
- de eerste keer betrof het excuus de vakantiedagen
- de tweede en derde keer problemen bij de spuiterij
- de vierde keer heeft de spuiterij het werk onderschat

Ik heb design 247 1 keer aan de telefoon gehad, waarin mij werd beloofd dat de tafel na anderhalve week geleverd zou zijn, maar..... niet dus.

En nu ik er echt genoeg van heb en mijn geld terug wil, krijg ik niemand aan de lijn (ik krijg net als de anderen een bandje waarop verteld wordt dat het tot hun spijt te druk is en dat ik op een later tijdstip nog eens moet proberen). Ik krijg geen reactie van design 247 meer per mail.

En mijn broer die dezelfde tafel heeft besteld, noemt mij (nu) nog een paniekvogel....

Dus van het weekend maar in de pen kruipen om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden en mij geld terug te eisen. :twisted:

FA Winter

design247
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:30

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door design247 »

crazyme schreef:
design247 schreef: Wij zijn erg geschrokken van uw verhaal. Graag willen wij kijken hoe dit verlopen is en kijken wat er mis is gegaan. Kunt u zich wellicht aan ons kenbaar maken zodat wij weten welke klant u bent?
Hebben jullie dan zoveel klanten die jullie constant iets beloven om vervolgens niet na te komen dan ?
Beste Crazyme,

Wij hebben gemiddeld 1500 klanten per maand. Het is dus voor ons heel lastig om zonder klantgegevens een klacht te achterhalen.

Met vriendelijke groet,

Design247.nl

design247
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:30

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door design247 »

fawinter schreef:Ik had op dit forum moeten kijken voordat ik mijn tafel bij design 247 bestelde.

Ik heb precies dezelfde (negatieve) ervaring als menig andere: eind december een mooie hoogglans tafel besteld en nadat de levertijd verstreken is, krijg ik bij de vraag naar de status (ik moet hier dus zelf achteraan) de volgende reacties:
- de eerste keer betrof het excuus de vakantiedagen
- de tweede en derde keer problemen bij de spuiterij
- de vierde keer heeft de spuiterij het werk onderschat

Ik heb design 247 1 keer aan de telefoon gehad, waarin mij werd beloofd dat de tafel na anderhalve week geleverd zou zijn, maar..... niet dus.

En nu ik er echt genoeg van heb en mijn geld terug wil, krijg ik niemand aan de lijn (ik krijg net als de anderen een bandje waarop verteld wordt dat het tot hun spijt te druk is en dat ik op een later tijdstip nog eens moet proberen). Ik krijg geen reactie van design 247 meer per mail.

En mijn broer die dezelfde tafel heeft besteld, noemt mij (nu) nog een paniekvogel....

Dus van het weekend maar in de pen kruipen om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden en mij geld terug te eisen. :twisted:

FA Winter
Geachte heer de Winter,

Inmiddels hebben wij contact met u gehad over de situatie. Wij hebben wel degelijk al uw mails beantwoord. Dat u er telefonisch niet doorheen gekomen bent omdat alle lijnen op dat moment bezet waren vinden wij heel vervelend. Echter verkopen wij onze meubelen tegen een hele scherpe prijs waardoor wij helaas niet meer dan 3 medewerkers op de telefonische klantenservice hebben. Ook hebben wij u de mogelijkheid geboden te wachten op uw bestelling welke ongeveer 3 weken is vertraagd of om uw bestelling kostenloos te annuleren. U heeft ervoor gekozen uw bestelling te annuleren en wij hebben direct uw geld terug gestort. Wij gaan er dan ook van uit dat uw klacht bij deze naar tevredenheid is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Design247.nl

design247
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:30

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door design247 »

sjoegel schreef:Volgens mij is dit ook 1 groot pyramidespel. Net als Infurn. De zeepbel barst wanneer teveel mensen achter hun geld aangaan wanneer ze niet langer op hun spullen willen wachten. Ondertussen worden ze met alle trucs aan het lijntje gehouden... (zoals hieronder veel positieve verhalen plaatsen van zogenaamde klanten :wink: ) spuiterijen die het werk onderschatten, container op de verkeerde boot, vakantie van het personeel etc. etc.

Geachte Sjoegel,

Wij vinden het vervelend dat u ons vergelijkt met een firma als Infurn. Ook zijn wij verbaasd over uw uitspraak m.b.t een piramidespel. Wij zijn een groot en degelijk bedrijf en tevens ook producent.

Aangezien wij alle meubelen produceren op bestelling kan het wel eens gebeuren dat er vertraging ontstaat op het moment dat er in de fabriek een technische storting (van welke aard dan ook) plaatsvindt. Onze klanten die er bij vertraging voor kiezen om hun bestelling kosteloos te annuleren krijgen altijd van ons het aankoopbedrag teruggestort.

Gelukkig zijn er ook klanten die positieve verhalen op het internet posten. Helaas worden deze verhalen door u als nep ervaren. Jammer. Kennelijk mag er op dit soort forums alleen maar worden geklaagd.

Elke klacht is er een te veel. Wij doen ons uiterste best om altijd alle klachten naar tevredenheid op te lossen. Graag willen wij wel even vermelden dat wij inmiddels bijna 40000 tevreden klanten hebben gehad. Dat er bij zulke aantallen wel eens een keer wat mis gaat kunt u wellicht begrijpen. Onze meubelen bestaan grotendeels uit handwerk en ook wij zijn gewoon mensen.

Met vriendelijke groet,

Design247.nl

fawinter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2013 21:01

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door fawinter »

Design247 heeft inmiddels mijn klacht wel in behandeling genomen, de order op mijn verzoek geannuleerd en met spoed het aankoopbedrag op mijn rekening teruggestort. De klacht is hiermee voor mij afgehandeld.

Nu nog een nieuwe tafel zoeken :?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door sjoegel »

In december 2012 hebben wij een bestelling geplaatst bij design247.nl: 2 eetkamertafels block hoogglans wit.
Deze is nog steeds niet geleverd.
De klantenservice is nagenoeg niet bereikbaar, op e-mailtjes wordt standaard geantwoord dat de eetkamertafels zo spoedig mogelijk geleverd worden maar nu is mijn geduld op!
In eerste instantie was de levering te laat ivm feestdagen ( wat ik me kan indenken )
Vervolgens krijgen we een mail dat de hoogglans spuiterij defect is en dat daarom de levering te laat is. ( ok, **** happens )
Daarna radio stilte...
Na vele belletjes ( waarvan vele niet worden opgenomen ) en boze mailtjes heb ik nu Qshops keurmerk aangeschreven dat deze webshop geroyeerd moet worden.
Mits ik deze week geen bestelling binnen heb gekregen neem ik gerechtelijke stappen.

Met andere woorden: bestel niet bij design247.nl

Zoekwoorden om gevonden te worden:
ervaring design 247
mening design247
klacht design 247
opgelicht design 247

Graag weer een reactie van design 247. :wink:

Volgens mij komen ze nu niet weg met de mededeling dat er niets aan de hand is :evil:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door tenormin »

Bij de reacties van Design247 aan hun klanten valt mij één ding op (zelf uit de Meubelbranche komend): kostenloos annuleren. Dat is werkelijk uniek te noemen. Maar niet uniek zijn de klachten, die zijn meer unaniem en dat is wel een kwalijke zaak. Als U claimt zoveel klanten per week te hebben moet u uw productie en personeel daarop afstellen. Zo te lezen blijkt u dus een witte raaf in de meubelbranche te zijn. In dit geval geen compliment, op het kostenloos annuleren na.

design247
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:30

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door design247 »

sjoegel schreef:
In december 2012 hebben wij een bestelling geplaatst bij design247.nl: 2 eetkamertafels block hoogglans wit.
Deze is nog steeds niet geleverd.
De klantenservice is nagenoeg niet bereikbaar, op e-mailtjes wordt standaard geantwoord dat de eetkamertafels zo spoedig mogelijk geleverd worden maar nu is mijn geduld op!
In eerste instantie was de levering te laat ivm feestdagen ( wat ik me kan indenken )
Vervolgens krijgen we een mail dat de hoogglans spuiterij defect is en dat daarom de levering te laat is. ( ok, **** happens )
Daarna radio stilte...
Na vele belletjes ( waarvan vele niet worden opgenomen ) en boze mailtjes heb ik nu Qshops keurmerk aangeschreven dat deze webshop geroyeerd moet worden.
Mits ik deze week geen bestelling binnen heb gekregen neem ik gerechtelijke stappen.

Met andere woorden: bestel niet bij design247.nl

Zoekwoorden om gevonden te worden:
ervaring design 247
mening design247
klacht design 247
opgelicht design 247

Graag weer een reactie van design 247. :wink:

Volgens mij komen ze nu niet weg met de mededeling dat er niets aan de hand is :evil:

Geachte Sjoegel,

Hierbij een reactie van onze kant. Dit zal ook tevens de laatste aan u zijn. Wij willen graag de klachten oplossen die onze klanten hebben. Wij hebben helaas geen tijd om op al uw (negatieve) berichten te reageren. U bent geen klant, heeft geen ervaring met ons bedrijf en gezien de hoeveelheid berichten die u in de afgelopen jaren heeft geplaatst op deze site willen wij onze tijd liever aan onze klanten besteden.

Met vriendelijke groet,

Design247.nl

Gesloten