LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Silversea
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2013 22:54

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door Silversea »

Dat klopt, maar in dit geval kregen wij (net als anderen op dit forum) te horen dat aangifte doen lastig werd omdat oplichting niet direct bewezen kan worden. Ze hebben ons echter toch gewoon langs laten komen omdat ze geinteresseerd waren in ons verhaal en uiteindelijk hebben ze nadat ze ons gehoord hadden er alsnog een aangifte van gemaakt. Dus ik zou gewoon aangifte gaan doen, ze kunnen je inderdaad niet de deur wijzen.

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

Nou wat ik hier allemaal lees word er niet vrolijk van.
maar wat ik wel weer positief vind is dat er opgelichte klanten zijn die samen willen werken.
wij zijn ook opgelicht voor 1000 euro en willen heel graag samenwerken om dit [ misschien niet ons geld terug maar wel hun aan te pakken] mee op te lossen zodat het ophoud mensen op te lichten.
Nu is mijn vraag hoe kunnen we dit het beste doen mail adres te sturen of wat anders om met elkaar in contact te komen.
Wie heeft er een goed idee om dit te gaan realiseren.
Wij hebben ondertussen een aangetekende brief weggedaan naar het welbekende adres genieweg 52 te Mijdrecht , maar daar horen we niks meer van
Ook hebben we digitaal aangifte gedaan ,,, pfffff wel nadat ik tot 2 maal toe eerst de politie heb gebeld om aangifte te doen maar kon en moet je digitaal doen werd me verteld .
Maar dat terzijde ik wil graag in contact komen met gedupeerde collega's zal ik maar zeggen om krachten te bundelen zodoende de politie er niet meer omheen kan en wel iets moet gaan doen

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

Silversea schreef:Hallo,

Wij hebben vanavond anderhalf uur op het politiebureau doorgebracht om aangifte te doen tegen Design247. Wij zijn goed geholpen en hebben geprobeerd zoveel mogelijk informatie te verschaffen. Wij hebben begin februari een bestelling geplaatst en betaald, maar uiteraard niets geleverd gekregen. Wij hebben per aangetekende brief geprobeerd onze bestelling te annuleren, maar de brief is niet bezorgd (omdat de showroom leeg was...). Wij doen ons uiterste best om ons geld terug te krijgen. Wij raden iedereen die net als wij slachtoffer is geworden van Design247 naar het politiebureau te bellen en een afspraak voor aangifte van oplichting te maken. Ze zullen je misschien in het begin proberen de deur te wijzen, maar zet door en leg uit dat je je verhaal wilt vertellen en aangifte van oplichting wilt doen. De politie heeft ons vanavond verteld dat onze aangifte zal worden doorgezet naar het Landelijk Opsporingsteam. Zij kunnen echter alleen een onderzoek starten als zij meerdere aangiftes hebben. Dus doe aangifte! Het heeft weinig zin om te proberen je geld terug te krijgen via een civiele procedure. Dat is prijzig en je moet zoiets alleen ondernemen als je zeker weet dat er nog geld te halen valt. Ik geloof niet dat er bij Design247 nog wat te halen valt... Dus nogmaals doe aangifte, daar bereik je nu het meeste mee. Wij hebben tevens contact opgenomen met de redactie van Opgelicht?! om het verhaal bekendheid proberen te geven. Van wat wij op internet hebben kunnen vinden, is dit spel al langer gaande, in verschillende landen en met verschillende websites. Wij waren helaas bij lange na niet de enige gedupeerden... Dit hebben we ook allemaal bij de politie verteld en staat in onze aangifte.
ondertussen moet de politie al zeker 7 aangiftes hebben wat moet je nog meer hebben denk gemiddelde schade 1000 euro dan lijkt het mij toch wel degelijk oplichting , als ze nog lang wachten de politie zijn ze zeker vertrokken ja

adkoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2013 15:42

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door adkoen »

Beste mensen,

Ik dacht ook dat ik gedupeerd zou worden door mijn bestelling bij design247, maar tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag het bericht dat ik mijn bestelling kan ophalen op een adres in Utrecht. Er is dus nog hoop! Ik ga morgen gelijk mijn tafel ophalen. Ik hoop dat jullie ook een bericht zullen krijgen. Dus wacht nog even met aangifte doen, want misschien is er toch nog hoop op een goede afloop!
Ik hou nog een slag om de arm, ik wil mijn tafel eerst in handen hebben (hopelijk onbeschadigd). Als dit lukt, laat ik het natuurlijk weten.

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

dit is natuurlijk goed nieuws maar al bij al is het allemaal veel te laat , en waarom dan niet de mensen gewoon op de hoogte houden het kan altijd wel eens fout gaan met leveren fabriek enz enz maar laat dan gewoon wat weten houd je klanten op de hoogte .
Maar ik heb ook liever mijn bestelde meubels binnen staan nu is het maar een leeg huisje zo grrrr .
Dus laten we maar hopen dat het goed komt PS HOUDEN WE MEKAAR HIER VAN OP DE HOOGTE HOOP IK

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

adkoen schreef:Beste mensen,

Ik dacht ook dat ik gedupeerd zou worden door mijn bestelling bij design247, maar tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag het bericht dat ik mijn bestelling kan ophalen op een adres in Utrecht. Er is dus nog hoop! Ik ga morgen gelijk mijn tafel ophalen. Ik hoop dat jullie ook een bericht zullen krijgen. Dus wacht nog even met aangifte doen, want misschien is er toch nog hoop op een goede afloop!
Ik hou nog een slag om de arm, ik wil mijn tafel eerst in handen hebben (hopelijk onbeschadigd). Als dit lukt, laat ik het natuurlijk weten.
maar van wie heb je dan bericht gehad ???? er is echt niemand te bereiken bij hun ???

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door devious »

lieske1 schreef: maar van wie heb je dan bericht gehad ???? er is echt niemand te bereiken bij hun ???
> adkoen <
Berichten: 3
Geregistreerd: 22 aug 2013 15:42


Zou me niets verbazen als we weer de zoveelste medewerker-DamageControl hier aantreffen.

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

Re: design247
Verstuurd: 24 aug 2013 19:03
Van: adkoen
Naar: lieske1

Hoi hoi.

Ja dat is balen. Maar... wij ontvingen dit bericht van het emailadres [email protected] en toen wij reageerde wanneer wij de tafel wilde komen halen kregen wij van dit emailadres wel een reaktie terug, ondertekend met Distributie Design247. Misschien moet je dat eens proberen. Misschien komen de leveringen nu toch langzamerhand binnen en weten ze hier meer voor je. Er waren veel meer mensen die al lange tijd op hun spullen hadden gewacht en hadden ook geen vertrouwen meer in een goede afloop. Een man had zelfs al 2 x eerder besteld bij Design247 en toen was alles wel volgens de afgesproken levertijd gekomen. Nu was zelfs hij al op zoek gegaan naar alternatieven omdat hij ook had gedacht dat hij zijn bestelling nooit meer zou zien.
Het adres van dit distributie-centrum is overigens Kromme Wetering 91. Maar de mensen die daar staan voor de uitgifte van de goederen hebben volgens mij geen direkte link met het bedrijf. Wij werden ook vriendelijk geholpen. De tafel zelf voldoet geheel aan onze verwachtigingen. Gewoon de beloofde robuuste kwaliteit en onbeschadigd. Ik hoop echt dat jij zo snel mogelijk iets meer te horen krijgt. Succes!!!
adkoen

Berichten: 4
Geregistreerd: 22 aug 2013 15:42

dit kregen wij gisteren te horen ??? iemand bekent met dit ook graag reacties dan gr Liza

rbosker
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2013 21:12

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door rbosker »

Leuk voor jouw dat je tafel heb maar vertrouw het nog steeds niet want ze reageren niet meer op mail en telefonische al helemaal niet bereikbaar maar door jouw bericht houd ik nog wel een beetje hoop

hstk
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2013 09:48

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door hstk »

Ook wij zijn de dupe van Design247. Op 3 april een bestelling geplaatst via internet na een bezoek aan de toonzaal, betaald via ideal. Op internet wordt vrijwel alles vooruit betaald dus zo dom is dat niet.
We hebben een deellevering gekregen in juli, ik vermoed de allerlaatste meubels die ze geleverd hebben. Echter het dressoir hebben we niet gekregen en da kans dat we dat nog krijgen is na lezing van dit forum vrijwel uitgesloten. Wij hebben on-line aangifte gedaan van internetoplichting bij de politie, geen idee of dit gelijk staat met aangifte op het politiebureau. Mijn vraag: heeft iemand bij KvK al namen opgevraagd van bestuurders? Zolang ze niet falliet zijn en de webpage operationeel kan je hen erop aanspreken. Het is te gek voor woorden dat mensen nog steeds in de webshop kunnen bestellen en betalen voor spullen die ze nooit zullen krijgen. Ook wij willen graag meedoen om gezamelijk iets te ondernemen.

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

hstk schreef:Ook wij zijn de dupe van Design247. Op 3 april een bestelling geplaatst via internet na een bezoek aan de toonzaal, betaald via ideal. Op internet wordt vrijwel alles vooruit betaald dus zo dom is dat niet.
We hebben een deellevering gekregen in juli, ik vermoed de allerlaatste meubels die ze geleverd hebben. Echter het dressoir hebben we niet gekregen en da kans dat we dat nog krijgen is na lezing van dit forum vrijwel uitgesloten. Wij hebben on-line aangifte gedaan van internetoplichting bij de politie, geen idee of dit gelijk staat met aangifte op het politiebureau. Mijn vraag: heeft iemand bij KvK al namen opgevraagd van bestuurders? Zolang ze niet falliet zijn en de webpage operationeel kan je hen erop aanspreken. Het is te gek voor woorden dat mensen nog steeds in de webshop kunnen bestellen en betalen voor spullen die ze nooit zullen krijgen. Ook wij willen graag meedoen om gezamelijk iets te ondernemen.
er hebben er al meer aangifte gedaan ik zelf ook via het internet bij de politie en dat is gewoon ook goed , maar tot op heden nog nergens iets van gehoord van design niet en van de politie niet , ondertussen mailen we gewoon door met design 247 moet wat he geven het niet op

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

lieske1 schreef:
hstk schreef:Ook wij zijn de dupe van Design247. Op 3 april een bestelling geplaatst via internet na een bezoek aan de toonzaal, betaald via ideal. Op internet wordt vrijwel alles vooruit betaald dus zo dom is dat niet.
We hebben een deellevering gekregen in juli, ik vermoed de allerlaatste meubels die ze geleverd hebben. Echter het dressoir hebben we niet gekregen en da kans dat we dat nog krijgen is na lezing van dit forum vrijwel uitgesloten. Wij hebben on-line aangifte gedaan van internetoplichting bij de politie, geen idee of dit gelijk staat met aangifte op het politiebureau. Mijn vraag: heeft iemand bij KvK al namen opgevraagd van bestuurders? Zolang ze niet falliet zijn en de webpage operationeel kan je hen erop aanspreken. Het is te gek voor woorden dat mensen nog steeds in de webshop kunnen bestellen en betalen voor spullen die ze nooit zullen krijgen. Ook wij willen graag meedoen om gezamelijk iets te ondernemen.
er hebben er al meer aangifte gedaan ik zelf ook via het internet bij de politie en dat is gewoon ook goed , maar tot op heden nog nergens iets van gehoord van design niet en van de politie niet , ondertussen mailen we gewoon door met design 247 moet wat he geven het niet op
wij zouden graag weten hoe contact te gaan krijgen met meerdere gedupeerde maar dan wel prive en niet zo als het hier nu gaat ,, dit is wel goed maar niet als we met ons allen iets willen gaan ondernemen .
dan is het denk niet slim om hier alles op te gaan zetten denk ik als het over design 247 gaat

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door devious »

volgens mij heeft die adkoen er iets mee te maken, geen idee wat.

annieckverkerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2013 13:05

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door annieckverkerk »

Goedendag,

Ook ik ben de dupe van Design 247. Ik heb in mei een meubel besteld en nog steeds niks binnen. Wel mails met smoesjes, maar op mijn persoonlijke mails wordt niet gereageerd. Het zijn standaard mails. Ik heb met Mastercard betaald en zij bieden een Geld Terug Service indien er geen goederen geleverd worden. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Ik hoor graag.

Groet,
Annieck

hondjekees

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door hondjekees »

annieckverkerk schreef:Goedendag,

Ook ik ben de dupe van Design 247. Ik heb in mei een meubel besteld en nog steeds niks binnen. Wel mails met smoesjes, maar op mijn persoonlijke mails wordt niet gereageerd. Het zijn standaard mails. Ik heb met Mastercard betaald en zij bieden een Geld Terug Service indien er geen goederen geleverd worden. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Ik hoor graag.

Groet,
Annieck

https://www.google.nl/search?q=+Geld+Te ... &gws_rd=cr

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

devious schreef:volgens mij heeft die adkoen er iets mee te maken, geen idee wat.
dat idee hebben wij ook das nou het jammer van deze forums hun zelf kijken ook mee en kunnen de boel misleiden

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

hondjekees schreef:
annieckverkerk schreef:Goedendag,

Ook ik ben de dupe van Design 247. Ik heb in mei een meubel besteld en nog steeds niks binnen. Wel mails met smoesjes, maar op mijn persoonlijke mails wordt niet gereageerd. Het zijn standaard mails. Ik heb met Mastercard betaald en zij bieden een Geld Terug Service indien er geen goederen geleverd worden. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Ik hoor graag.

Groet,
Annieck

https://www.google.nl/search?q=+Geld+Te ... &gws_rd=cr
helaas geen ervaring mee sorry , maar je kan toch mastercard vragen ??

Tijntje007
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2013 18:35

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door Tijntje007 »

Beste allen,

Ook ik heb in Maart een tafel besteld bij Design 247. Netjes geholpen net als iedereen, maar tot op heden nog niks ontvangen. Er werd mij een korting toegezegd wegens vertraging, en toen ik maar eens langs ging in Mijdrecht kreeg ik nog meer korting aangeboden.

Inmiddels heb ik al een gedeelte van de korting ontvangen, en wacht op de rest van de korting. Ook ik had de hoop opgegeven doordat ik geen reactie meer ontving op mails van mijn kant. Ik ontving echter uit het niets afgelopen vrijdag de volgende mail:

Geachte heer, mevrouw,

Bij dezen willen wij u informeren betreffende uw vertraagde order.

Ten eerste spijt het ons mocht u geen antwoord hebben gekregen op een eventueel verstuurde email, dit in verband met onderbezetting op de klantenservice vanwege deze vertraging.

Uw bestelling is in productie en afhankelijk van toeleveringen van wat onderdelen bij de fabrikant kunnen wij u aanstaande Woensdag de 28ste informeren betreffende de leverdatum van uw bestelling.

Bij voorbaat dank voor uw geduld. Om de communicatie beter te laten verlopen inzake vertraagde bestellingen, hebben wij het volgende email adres geopend voor eventuele vragen betreffende [email protected]

Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Design 247

Zijn er meer mensen die afgelopen week nog iets gehoord hebben, of zal dit een mailtje zijn om mij langer aan het lijntje te houden ?

lieske1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2013 07:47

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door lieske1 »

Tijntje007 schreef:Beste allen,

Ook ik heb in Maart een tafel besteld bij Design 247. Netjes geholpen net als iedereen, maar tot op heden nog niks ontvangen. Er werd mij een korting toegezegd wegens vertraging, en toen ik maar eens langs ging in Mijdrecht kreeg ik nog meer korting aangeboden.

Inmiddels heb ik al een gedeelte van de korting ontvangen, en wacht op de rest van de korting. Ook ik had de hoop opgegeven doordat ik geen reactie meer ontving op mails van mijn kant. Ik ontving echter uit het niets afgelopen vrijdag de volgende mail:

Geachte heer, mevrouw,

Bij dezen willen wij u informeren betreffende uw vertraagde order.

Ten eerste spijt het ons mocht u geen antwoord hebben gekregen op een eventueel verstuurde email, dit in verband met onderbezetting op de klantenservice vanwege deze vertraging.

Uw bestelling is in productie en afhankelijk van toeleveringen van wat onderdelen bij de fabrikant kunnen wij u aanstaande Woensdag de 28ste informeren betreffende de leverdatum van uw bestelling.

Bij voorbaat dank voor uw geduld. Om de communicatie beter te laten verlopen inzake vertraagde bestellingen, hebben wij het volgende email adres geopend voor eventuele vragen betreffende [email protected]

Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Design 247

Zijn er meer mensen die afgelopen week nog iets gehoord hebben, of zal dit een mailtje zijn om mij langer aan het lijntje te houden ?

hoor graag hoe dit weer afloopt

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zou jullie gedupeerden aanraden elkaar per PB antwoorden te geven hoe het één en ander verloopt. Zoals al gesteld: die toko kan meelezen en er iemand "een positieve reactie" op laten zetten zoals: "wij hebben antwoord gehad/we hebben meubelen ontvangen/we kunnen het op een ander adres ophalen". En als die toko inderdaad failliet is heeft het ook geen zin meer om aangetekende brieven te schrijven, extra uitgave die toch niets oplevert. Wens jullie allemaal succes.

Gesloten