Beste forum lezers,
Ik zal mezelf eens voorstellen, mijn naam is Marc ik zit al 12 jaar in het verkoop vak en heb 1,5 jaar voor Directmeubel gewerkt met veel plezier. Helaas zijn er altijd klanten die het niet helemaal snappen en respectloos met de verkoper omgaan (dit is de andere kant van het verhaal ). Persoonlijk vind ik dit meer aan de klant liggen dan aan de verkoper. Ik ben momenteel niet meer werkzaam bij Directmeubel wegens het opzetten van een eigen onderneming, dus ik heb er ook geen baad bij om wellicht in uw ogen dit bedrijf te verdedigen, maar ik ga u duidelijk vertellen hoe ik te werk ging binnen dit bedrijf. Als er klanten binnen kwamen worden deze verwelkomt en gevraagd of hij of zij geholpen kon worden of voor iets speciaals kwamen. De klant wil altijd even oriënteren of even rond kijken en dat mag natuurlijk, wij waren verplicht te melden aan de klant dat de folder prijzen en de prijs kaarten in de winkel om misverstanden te voorkomen let op !! vanaf prijzen zijn, en gebaseerd zijn op een basis stof,Voorbeeld: Coevorden, 3 plus longchairbank kunnen bijvoorbeeld wel 21 stof soorten, en de non geweven (gladde) basis stof is leverbaar voor 898,- euro met 1 jaar garantie dit is een simpele stof kwaliteit, en een dik geweven of gemêleerde stof kon wel eens 1498,- euro kosten met 3 jaar garantie en een veel betere kwaliteit heeft, op het moment dat iemand boos wordt en mij geen kans gaf om de kwaliteit soorten uit te leggen krijg je dit soort verhalen op een radar forum, ik mocht namelijk van mijn werkgever hier altijd nog een mooie korting op geven van een paar honderd euro en mogelijk voor het zelfde bedrag aan te bieden als de non geweven basis stof van 898,- euro. Wordt u boos en begrijpt u dit niet dan koopt u toch de goedkopere stof kwaliteit voor 898,- euro die vaak gewoon op voorraad is. Ik vind dit alles vrij helder en eerlijk zaken doen, laten we wel zijn, simpele mensen snappen dit niet en kiezen helaas de weg van de minste weerstand. Je gaat niet in je winkel alleen maar de goedkopere leer en stof soorten neerzetten, dan krijg je toch een hele saaie winkel. Nog een voorbeeld dan maar ..menillo / mexico 2 plus long dik geweven stof voor 598,- is vrijwel altijd op voorraad en goedkoper dan bij de ikea! Mensen gaat er naar toe en vraag de verkoper gewoon om korting! dan koopt u de bank van uw dromen.
Wat betreft de levertijd: coevorden, betty, menillo, moizale daar komt iedereen voor, deze banken kun je onmogelijk 300 x op voorraad hebben, gelukkig snappen de meeste mensen dit en bestellen hem, levertijd: 8 tot 16 weken, hij kan er met 2 weken al zijn of 8 weken, maar in het ergste geval kan het ook 16 weken duren. wij beloven geen 8 weken, maar garanderen binnen 16 weken, de meeste mensen hebben hier begrip voor en begrijpen dit wel.
Tot slot kan ik iedereen adviseren een goede en goedkope bank te kopen bij Directmeubel, ik zeg u eerlijk ziet u een model waar u verliefd op bent, belt u eerst even naar de winkel of hij op voorraad staat en zo niet? of hij in de showroom staat. Dan zullen zij u heel blij maken met een bank waar u 10 jaar of langer heel veel plezier van zult hebben. Jammer dat het vrijwel allemaal negatief is op dit forum dit kan een klein bedrijf ernstig schade toe brengen, gelukkig voor mijn ex werkgever is dit een gezonde en grote organisatie en zal hij daar geen last van hebben.
P.s. ik zit nooit op dit forum, dus ik kan helaas niet terug reageren op vragen, ik wou alleen mijn ervaring als ex verkoper binnen dit in mijn ogen leuke bedrijf even kwijt....
Groetjes,
Marc