LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring Woonsquare

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Romaisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2016 11:16

Ervaring Woonsquare

Ongelezen bericht door Romaisa »

3 maanden geleden naar woonsquare gegaan om een nieuwe bank uit te zoeken voor mijn eerste eigen huisje.
Mijn droombank gevonden en in overleg een dure mooie stof gekozen precies zoals ik wilde.
Omdat het een grote bank betrof en ik in een appartement woon heb ik duidelijk de liftmaten vermeld, er werd mij op het hart gedrukt mevrouw het is geen probleem het past.
Zodoende de bank gekocht voor een bedrag van 1800 euro.
Bij de koop nog eens de lift maten op papier aangeleverd en na de koop nog een keer gebeld of het echt wel zou passen: ja mevrouw maakt u zich geen zorgen.
Na 10 weken kreeg ik dan het telefoontje dat ze de bank zouden komen bezorgen. Netjes om half 8 komen de mannen naar boven zónder bank. Mevrouw sorry maar het gaat echt niet passen in de lift en ook niet door het trappenhuis. Een verhuislift is ook niet mogelijk want u woont aan het water.
Verbouwereerd bleef ik achter zonder bank.
4 dagen later eindelijk telefoon gekregen van woonsquare; u kunt een nieuwe bank uitkiezen maar bent dan wel 30% kwijt óf u annuleert de bank en bent 50% kwijt.
In een felle discussie duidelijk gemaakt dat bij de verkoop duidelijk is gezegd dat het paste anders had ik nooit zo een grote investering gedaan.
Meneer zei dat de klant ten alle tijde verantwoordelijk is.
Dus eigenlijk komt het er op neer dat een verkoper mag zeggen en doen wat hij wilt want klant is verantwoordelijk, leugen of niet.
Ik zit met mijn handen in het haar.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2016 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege ongefundeerde bewering

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaring Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat staat in de koopovereenkomst ?

Uiteraard is de koper verantwoordelijk voor een voldoende grote toegang.
Kunnen de armleggers niet worden gedemonteerd ?

Met een kraan kun je wellicht wel afleveren, maar is prijzig. ( maar altijd nog goedkoper dan 30%)

Ik proef dat de bereidwilligheid om het probleem aan te pakken bij woonsquare niet heel erg groot is.
Het initiatief zal dan bij u moeten liggen.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Uiteraard is de koper verantwoordelijk voor een voldoende grote toegang.
Als koper de maat van de lift en liftdeuren verstrekt, waar is de koper dan tekort geschoten?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaring Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
crazyme schreef:Uiteraard is de koper verantwoordelijk voor een voldoende grote toegang.
Als koper de maat van de lift en liftdeuren verstrekt, waar is de koper dan tekort geschoten?
Door een te kleine lift ?

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

Omdat er antwoord verscheen op mijn rhetorische vraag: Volgens mij laat juist verkoper steken vallen, als deze eerst kennis neemt van de maten van de lift en toch een te groot meubel verkoopt

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaring Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik had het over hoe het in zijn algemeenheid gaat.

Het vermoeden is dat over die maten niet op de orderbon staat en mijn verwachting is dat woonsquare gewoon doet alsof hun neus bloedt..

Dus vandaar de tip om zelf maar met praktische oplossingen te komen...

piedro78
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2016 14:12

Re: Ervaring Woonsquare

Ongelezen bericht door piedro78 »

Ben ook allang klaar met woonsquare. Zolang je nog niet beslist hebt is het een wereldzaak maar owee als de koop gesloten is en er iets niet in orde is, zoals mankementen aan een meubel of zo.
Dán merk je pas dat de servicegerichtheid nergens op slaat en om iets te laten veranderen kost je weer en smak geld.
Als ik weer eens iets koop zal ik voortaan eerst goochelen hoe een bedrijf er voor staat en werkt....bespaart je een hoop geld, maar nooit, maar dan ook NOOIT mee naar woonsquare,,!!!!

stofzuigertje

Re: Ervaring Woonsquare

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was de opgave lift fout of de bank iets groter?

Als zij een iets grotere leverde dan op jou briefje stond is het gratis annuleren.
U gaf de maten en als die kloppen moet het kunnen.
Als er niemand in kan naast de bank moet je lift vullen en boven op knop drukken dus alleen de bank erin...

Maar de vraag is dus wie was fout?
Jou opgave of de bank.

Als je de maten van de eigenaar woning kreeg is dat moeilijk claimen maar na zelf nameten moet het wel of niet passen.

Wel is Ikea met banken meestal in meerdere delen wel mogelijk want dan krijg je vooraf de doos maten op.. of je doet het in onderdelen naar boven.

de tandenfee
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2007 20:02

Re: Ervaring Woonsquare

Ongelezen bericht door de tandenfee »

Informeer eens bij een verhuisbedrijf of je iets kunt huren waarmee ze de bank via een katrol en touw omhoog kunnen takelen. Je moet dan wel een raam of deur hebben waar de bank door past.

Gesloten