LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
daniel.engbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2009 10:03

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door daniel.engbers »

box45 schreef:de eetkamerstoelen zal je inderdaad bij kroes interieur kunnen aankopen zij zijn van het merk ciaccy kreaty de tafel is wat moeilijker deze is uitlopend bij de fabriek google even op "sodukan" en je kan zien waar je hem misschien nog geleverd kan krijgen succes
Dat zijn ze inderdaad. Bedankt voor de reactie!

SA256
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2009 11:31

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door SA256 »

Wat ontzettend vervelend voor alle gedupeerden!

Wiij stonden ook op het punt om een aantal meubels te bestellen, alleen niet bij iSassi, maar bij Nano! Weet iemand wie de leverancier is van de bank Guillermo en de eetkamerstoelen Lido en/of waar deze nog te verkrijgen zijn?

Alvast dank!
Laatst gewijzigd door SA256 op 11 nov 2009 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

Curator wil niet zeggen wie de leveranciers/ fabrikanten waren. Wij waren helemaal verliefd op de bank die we hadden uitgekozen bij Isassi en ik kan hem nergens anders vinden.

Super mooie hoekbank: Ombra. Iemand enig idee welke fabrikant/ leverancier dit van is?

Gwenoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 18:34

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Gwenoo »

Ook wij zijn de dupe geworden van Isassi. In aug een mooie bank (op maat) gekocht bij Isassi. Hiervan hebben wij 589 betaald. De laatste keer toen ik belde gaven ze aan dat de bank er is en dat er een afspraak wordt gemaakt voor de levering...ik wacht nog steeds. :(

pfff...wat nu...
ken iemand toevallig de naam van de curator?
Op de site van cbw erkend wordt je ook niet wijzer.

nigre
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2009 12:46

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door nigre »

Wat nu?
Voor dit faillissement geldt de volgende procedure:

U levert bij de SGCBW een kopie van de koopovereenkomst en het aanbetalingbewijs (bankafschrift of kwitantie) in. Een pinbon is daarin niet afdoende. (SGCBW, Postbus 762, 3700 AT Zeist)
U draagt uw claim over aan de SGCBW.

De SGCBW geeft u een brief waarin staat dat u in aanmerking komt voor de garantieregeling, en waarin ook het bedrag staat dat voor verrekening in aanmerking komt en tevens dat u de brief moet afgeven aan de ondernemer met wie u de vervangende koop sluit.

N.B. Heeft u niets aanbetaald? In dat geval staat het u vrij om elders een nieuwe koopovereenkomst te sluiten. U hoeft zich ook niet bij de SGCBW te melden.

-Tetske-
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 12:34

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door -Tetske- »

Heeft iemand enig idee van welk merk de tafel "trio" is?

Het is een vierkante salontafel in de kleur wit met drie cirkels er op in het oranje. De tafel was er in verschillende uitvoeringen qua kleur. Op de site van Isassi staat een onduidelijke foto van de tafel in het zwart met witte cirkels.

Alvast bedankt!

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

Tetske, deze tafel komt uit china en werden per containers besteld, ik zou niet weten wie in de meubelhandel deze tafel ook verkoopt.

schiller
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2009 21:34

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door schiller »

Ook ik heb banken besteld bij Isassi. 2 stuks welteverstaan waarvoor ik 500 euro heb aanbetaald. Ik ben niet overtuigd van de regeling van het CBW omdat wij juist lang hebben gezocht naar een bank die wij mooi vonden en ik geloof niet dat we iets soortgelijks voor hetzelfde geld zullen vinden. Daarnaast kregen wij tien procent korting op de aankoopprijs toen wij in Augustus de banken bestelden en ik verwacht niet dat een winkelier die met een tegoedbon wordt geconfronteerd ons eenzelfde aanbod zal doen.

Liefst wil ik wachten tot de curator een besluit heeft genomen voordat ik mijn vordering overdraag aan het CBW. Misschien lukt het nog om de banken via de curator dan wel de nieuwe eigenaar alsnog te kopen. Of is dat ondenkbaar? Als iemand het antwoord weet hoor ik het graag.

Daarnaast ben ook ik op internet op zoek naar een plek waar ik de bank wel kan kopen als deze koop definitief is afgeblazen. De bank heet bij Isassi 'Sanzeno' maar op internet levert die zoekopdracht geen resultaten. Is er hier iemand die weet waar ik moet zijn?

alvast bedankt

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

beste Schiller wacht nog even op het mogelijk aankopen via de curator mocht dat niet mogelijk zijn kan ik mogelijk doorgeven waar het model cq welke winkel dit model ook levert danwel leveren kan

Nitebreed
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2009 08:51

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Nitebreed »

Ook wij zijn gedupeerd door het faillissement van Isassi.

Onze bank was al sinds september binnen, maar omdat we nog in de verbouwing zaten konden we hem nog niet laten leveren. Naast een 'gewone' aanbetaling hebben we op verzoek van Isassi (die in een brief vermelden dat het conform de CBW was), een 2e aanbetaling overgemaakt. Waarschijnlijk kunnen we daar dus nu naar fluiten...

Het ergste was dat we zo'n 10 winkels zijn langs geweest en eigenlijk nergens de bank vonden die we zochten. behalve dus bij Isassi! Het gaat om de bank 'Avola', type 'Kooi'. Iemand enig idee of er meer winkels zijn die deze bank verkopen? Je zou ons er in ieder geval een erg groot plezier mee doen!

schiller
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2009 21:34

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door schiller »

Beste Box 45,

Ik wacht inderdaad nog even af wat de curator gaat doen. Ik heb alleen geen enkele toezegging dat deze mij enig aanbod gaat doen en ik heb geen idee waar ik recht op heb als consument. Maar ik zou het inderdaad -mocht niets via de curator te regelen zijn- zeer op prijs stellen als ik te weten zou kunnen komen waar ik alsnog de banken zou kunnen bestellen.

vriendelijke groet

SA256
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2009 11:31

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door SA256 »

SA256 schreef:Wat ontzettend vervelend voor alle gedupeerden!

Wiij stonden ook op het punt om een aantal meubels te bestellen, alleen niet bij iSassi, maar bij Nano! Weet iemand wie de leverancier is van de bank Guillermo en de eetkamerstoelen Lido en/of waar deze nog te verkrijgen zijn?

Alvast dank!
Voor zover ik begrepen heb (telefonisch van een medewerker van Nano vorige week), wordt er gekeken of Fiera en anderen een doorstart maken/cq worden overgenomen. Kan iemand vertellen of dit nog steeds een optie is?

Wij zouden nl. het liefst de bovengenoemde meubels bestellen (maar willen ook niet te lang wachten) ipv op zoek gaan naar alternatieven, want eigenlijk willen we deze meubels heel graag hebben. Dus als iemand daar meer over weet, zou je ons een groot plezier doen.....

Miq
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2009 11:11

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Miq »

Hi,

Wij zouden volgende week onze bank van Isassi geleverd krijgen. Maar wat ik nu begrijp, gaat dat in ieder geval niet gebeuren. Wij zijn dus op zoek naar een andere leverancier (als die bestaat) van dezelfde bank. Weet iemand waar ik de "Mighty Zitgroep" van Isassi ook kan krijgen?

Alvast bedankt.

Miq
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2009 11:11

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door Miq »

box45 schreef:beste Schiller wacht nog even op het mogelijk aankopen via de curator mocht dat niet mogelijk zijn kan ik mogelijk doorgeven waar het model cq welke winkel dit model ook levert danwel leveren kan
Box45, zover nu bekend is gaat de curator niet over tot levering. Zou je aub kunnen delen welke winkel / leverancier de isassi zitgroep modellen ook levert?

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

Wij hebben een brief naar de curator gestuurd en kregen vandaag een brief terug van de curator: voor isassi en nano wordt niet meer uitgeleverd.
Ook worden geen aanbetalingen teruggegeven.
Verder wordt er dus verwezen naar het CBW waar je dan een beroep op kunt doen.

Overigens niet voor Thuizz en Meubex (?? is toch alleen bezorger..) daar geldt blijkbaar geen CBW garantie voor.

Dus als iemand weet welke leveranciers/ fabrikanten Isassi gebruikte.
Voor ons gold nl. ook dat de bank die wij wilden hebben alleen bij Isassi stond en wij al heel veel winkels hadden bekeken.

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

Schiller, nitebreed en mig voor zover het in mijn vermogen ligt zal ik trachten te achterhalen welke winkels jullie gevraagde modellen ook verkoopt, zodra ik antwoord kan geven laat ik het weten

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

Zou je dit ook van de hoekbank Ombra kunnen achterhalen?

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door box45 »

priesje ga ik ook doen het is iig dezelfde leverancier als de avola van nitebreed

JPWTM
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2009 19:13

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door JPWTM »

Beste Box45.

Ik heb bij Isassi een bank besteld: 1 Milazzo hoekbank, kleur zwart artikelcode 011106

Ik kreeg vandaag van de curator ook bericht dat deze bank niet geleverd wordt.

Extra vervelend omdat ik bij KUKA een bijpassende fauteuil en poefjes heb besteld. Daar zit ik misschien wel aan vast...

Mocht je wat info kunnen achterhalen, heel graag,

Ik vind het vreemd dat er niets wordt uitgeleverd; mijn bank zou een dezer dagen geleverd worden en is dus al gemaakt, staat waarschijnlijk al ergens in een magazijn. De curator lijkt zo de schuldeisers te kort te doen: ik wil graag de bank betalen terwijl deze anders in een uitverkoop misschien de helft opbrengt?

Hartelijk dank!

priesje
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2009 23:56

Re: Fiera / iSassi / Nano Interieur / Thuizz failliet

Ongelezen bericht door priesje »

Zoals mij is uitgelegd: de bank is waarschijnlijk nog geen eigendom van de winkel geweest. Als er niet is betaald kan de fabrikant hem terugeisen. Dat is waarschijnlijk wat er is gebeurd.
Onze bank stond ook al in het magazijn en kon toch ook niet worden uitgeleverd.

Gesloten