Ongeweer 1 1/2 geleden hebben wij bij Van Til Alkmaar een glazen eetkamertafel gekocht. Niewwaarde
€ 4600,-- Hij was afgeprijsd voor € 2899,--
Eind vorig jaar ontdekten wij dat de glazenplaat aan een kant was losgelaten van de gelijmde bevestigingspunten. Direct Van Til gebeld en zij zouden hem snel komen ophalen. 16 december 2006 werd hij gehaald en men zou proberen de tafel of zelf te repareren dan wel naar de fabrikant te sturen.
Medio januari 2007 geinformeerd waar onze tafel bleef. Uiteindelijk bleek hij zonder bericht aan ons doorgestuurd naar de fabrikant. Weer een tijd niets gehoord. Toen ontvingen wij naar aanleiding van weer een telefoontje schriftelijk bericht dat na testen was gebleken "dat hoogstwaarschijlijk een bepaalde druk op/tegen de poten is gekomen waardoor de verlijming heeft losgelaten". Dit is niet meer te herstellen. Overigens de poten zijn bij ons thuis gebleven.
Een nieuwe glasplaat kost € 1400,- Op basis van afschrijving zouden wij nu € 701, moeten betalen.
Daar wij het hier niet mee eens zijn, persoonlijk naar Van Til gegaan. Het argument van Van Til is dat door een stoot met bijv stofzuiger of met je benen tegen de poot of poten te stoten de verlijming spontaan kan losgaan.
Wij vinden dit te zot voor woorden.Je mag van een eetkamertafel in deze prijsklasse verwachten dat het deugdelijk in elkaar zit. Het is ons nooit tijdens het verkoop gesprek verteld dat deze kans erin zou zitten. Na overleg met de bedrijfsleiding doen ze een nieuw voorstel. Men vraagt nu een bijdrage van € 500,-- euro.
Uit principe zijn wij het hier nog steeds niet mee eens. Op de aankoopbon staat overigens wel dat op uitverkoopartikelen geen garantie van toepassing is.
Maar dan nog zijn wij van mening dat dit niet kan voor zo'n artikel.
Hoe sterk staan wij om dit aan te vechten?
Hopelijk kan iemand ons adviseren wat te doen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie glazen tafel
Re: garantie glazen tafel
Ook op uitverkoopartikelen heb je gewoon garantie, je kan dus handelen alsof dat er niet staat!Op de aankoopbon staat overigens wel dat op uitverkoopartikelen geen garantie van toepassing is
Volgens CBW voorwaarden behoor je in het 2e jaar 1 derde van reparatiekosten zelf te vergoeden, Dus het voorstel van de winkelier is ongunstiger dan CBW voorwaarden!
Overigens is de garantiebepaling in de CBW voorwaarden veelal minder dan waar je wettelijk recht op hebt.