In 2011 een Swiss Sense bed gekocht voor € 6320,-.
Dit vonden we nogal veel, maar we wilen best iets meer betalen voor service mocht dat nodig zijn.
In 2017 is motor gaan haperen van beide bedden en komen we daardoor erachter dat het frame van beide bedden verroest is op de plek waar het frame als geleider dient voor het omhoog krijgen van de beddelen en de overige delen verfbellen vertonen (waar dus ook verf loslaat door roest).
We hebben mail gestuurd naar Swiss sense met foto's van verroest frame.
Het duurt 4 maanden voordat voor het eerst een monteur langskomt na versturen van mail, twitter, weer mail, bellen, weer bellen.
Het motorprobleem is snel opgelost, betrof een losse stekker.
Fijn, da's dus opgelost en we hebben hiervoor ook geen voorrijkosten hoeven betalen.
Dat was erg netjes.
Echter de monteur kon niets aan de roest doen, logisch het is een onomkeerbaar chemisch proces.
Hij kon dit enkel melden bij de service afdeling, wat we zelf ook dus al 4 maanden eerder per mail met foto's hadden gedaan.
Beloofd is dat dit opgepakt zou worden en dat er weer met ons contact opgenomen zou worden, dit is niet gebeurd.
In de 2 maanden daarna komt er weer 2x een monteur en beide keren met niet relevante onderdelen voor het bed.
Een niet-revelant onderdeel voor een verkeerd bedtype en daarna weer datzelfde niet-revelant onderdeel voor het correct bedtype (tussenstang voor het omhoogwerken van beddeel).
Blijkbaar is Swiss Sense 2011 en 2017 naar een ander computersysteem gegaan, waardoor de offerte niet meer in te zien is en gokt Swiss Sense dan blijkbaar wat voor bedtype een klant heeft voordat ze met onderdelen naar de klant gaan.
Die 2 monteurs konden in beide gevallen uiteraard weer niets aan de roest doen.
Enkel dan dit voor een 3de en 4de keer melden bij de service afdeling, wat we zelf dus ook al 6 maanden eerder per mail met foto's hadden gedaan.
Beloofd is dat er met ons weer contact opgenomen zou worden, en dit is uiteraard weer niet gebeurd.
Overigens heeft de klantafdeling al een keer aangegeven dat volgens hen roest niet onder de garantie valt.
Wij hebben aangegeven dat we het daar niet mee akkoord gaan en ook de monteurs vinden allemaal dat het wel onder de garantie valt.
Daar zouden ze dus ook nog op terugkomen en dit is uiteraard weer niet gebeurd.
We hebben alweer maanden niets van Swiss Sense gehoord en zijn Swiss Sense helemaal beu.
We voelen ons genaaid qua aanschafkosten, we hadden meer service verwacht.
We vinden het vreemd dat een chemisch proces getriggerd door slecht ontwerp en uitvoering volgens Swiss Sense klantafdeling niet onder garantie valt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Swiss Sense wassen neus m.b.t. verroest frame
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 dec 2013 13:33
Re: Garantie Swiss Sense wassen neus m.b.t. verroest frame
U vindt dat het onder de garantie valt. Maar gezien de leeftijd van het bed zult u wel met iets meer moeten komen dan een mening, want meer is het niet. Het bed is 7 jaar oud, in 7 jaar tijd kan veel gebeuren, en voor roest geldt ook nog dat de luchtvochtigheid en evenuteel ventilatie ook mee telt. U vindt dat u na 7 jaar recht heeft op garantie, dan zult u ook moeten beargumenteren dat dit door de fabrikant voorkomen had kunnen worden. Maar goed, dat is dan weer mijn mening.astridkostelijk schreef: ↑21 nov 2018 11:26Overigens heeft de klantafdeling al een keer aangegeven dat volgens hen roest niet onder de garantie valt.
Wij hebben aangegeven dat we het daar niet mee akkoord gaan en ook de monteurs vinden allemaal dat het wel onder de garantie valt.
Deze roest, heeft die ook gevolgen voor het gebruik van het bed? Kunt u er nu niet meer op liggen? Is er risico op doorroesten van dragende delen? U geeft terecht aan dat roest een chemisch proces is, maar het is een chemisch proces dat naast ijzer ook een ander heel belangrijk component nodig heeft, vocht.
Re: Garantie Swiss Sense wassen neus m.b.t. verroest frame
Waar baseer je je conclusie op dat er sprake is van een slecht ontwerp? En hoe kom je aan die roest; is je slaapkamer zo vochtig?astridkostelijk schreef: ↑21 nov 2018 11:26In 2011 een Swiss Sense bed gekocht voor € 6320,-.
Dit vonden we nogal veel, maar we wilen best iets meer betalen voor service mocht dat nodig zijn.
In 2017 is motor gaan haperen van beide bedden en komen we daardoor erachter dat het frame van beide bedden verroest is op de plek waar het frame als geleider dient voor het omhoog krijgen van de beddelen en de overige delen verfbellen vertonen (waar dus ook verf loslaat door roest).
We hebben mail gestuurd naar Swiss sense met foto's van verroest frame.
Het duurt 4 maanden voordat voor het eerst een monteur langskomt na versturen van mail, twitter, weer mail, bellen, weer bellen.
Het motorprobleem is snel opgelost, betrof een losse stekker.
Fijn, da's dus opgelost en we hebben hiervoor ook geen voorrijkosten hoeven betalen.
Dat was erg netjes.
Echter de monteur kon niets aan de roest doen, logisch het is een onomkeerbaar chemisch proces.
Hij kon dit enkel melden bij de service afdeling, wat we zelf ook dus al 4 maanden eerder per mail met foto's hadden gedaan.
Beloofd is dat dit opgepakt zou worden en dat er weer met ons contact opgenomen zou worden, dit is niet gebeurd.
In de 2 maanden daarna komt er weer 2x een monteur en beide keren met niet relevante onderdelen voor het bed.
Een niet-revelant onderdeel voor een verkeerd bedtype en daarna weer datzelfde niet-revelant onderdeel voor het correct bedtype (tussenstang voor het omhoogwerken van beddeel).
Blijkbaar is Swiss Sense 2011 en 2017 naar een ander computersysteem gegaan, waardoor de offerte niet meer in te zien is en gokt Swiss Sense dan blijkbaar wat voor bedtype een klant heeft voordat ze met onderdelen naar de klant gaan.
Die 2 monteurs konden in beide gevallen uiteraard weer niets aan de roest doen.
Enkel dan dit voor een 3de en 4de keer melden bij de service afdeling, wat we zelf dus ook al 6 maanden eerder per mail met foto's hadden gedaan.
Beloofd is dat er met ons weer contact opgenomen zou worden, en dit is uiteraard weer niet gebeurd.
Overigens heeft de klantafdeling al een keer aangegeven dat volgens hen roest niet onder de garantie valt.
Wij hebben aangegeven dat we het daar niet mee akkoord gaan en ook de monteurs vinden allemaal dat het wel onder de garantie valt.
Daar zouden ze dus ook nog op terugkomen en dit is uiteraard weer niet gebeurd.
We hebben alweer maanden niets van Swiss Sense gehoord en zijn Swiss Sense helemaal beu.
We voelen ons genaaid qua aanschafkosten, we hadden meer service verwacht.
We vinden het vreemd dat een chemisch proces getriggerd door slecht ontwerp en uitvoering volgens Swiss Sense klantafdeling niet onder garantie valt.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Garantie Swiss Sense wassen neus m.b.t. verroest frame
Om iets te laten roesten is vocht nodig. Een bed is niet bedoeld om in een vochtige ruimte te gebruiken. Dus in normale omstandigheden met normaal gebruik kan een bed niet roesten. Niet vreemd dat uw klacht afgewezen wordt.
Overigens netjes dat ze gratis bij u, na7 jaar, de stekker weer vastgezet hebben.
Overigens netjes dat ze gratis bij u, na7 jaar, de stekker weer vastgezet hebben.
Re: Garantie Swiss Sense wassen neus m.b.t. verroest frame
Alleen al om deze reden had het u gesierd om redelijker in dit verhaal te gaan staan.astridkostelijk schreef: ↑21 nov 2018 11:26Het motorprobleem is snel opgelost, betrof een losse stekker.
Fijn, da's dus opgelost en we hebben hiervoor ook geen voorrijkosten hoeven betalen.
Dat was erg netjes.
Het bed is 7 jaar oud en hoogstwaarschijnlijk is dit bed al lang niet meer in collectie.
Toch proberen ze u te helpen met onderdelen.
Kennelijk krijgen ze stank voor dank.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Garantie Swiss Sense wassen neus m.b.t. verroest frame
Hoe ernstig is die roestvorming? Belemmert die het gebruik van het bed? Kunt u misschien een foto plaatsen?
Re: Garantie Swiss Sense wassen neus m.b.t. verroest frame
Water speelt een rol , maar zal niet de enige oorzaak zijn.
Onomkeerbaar chemisch proces klinkt leuk, maar een goede coating (verf, galvaniseren…) voorkomt de start van dat proces. Omdat hier bewegende delen in het spel zijn, kan het ook zijn dat op loopvlakken de coating beschadigd raakt, en daar de roest op begint. En dan onder de verf verder.
Onomkeerbaar chemisch proces klinkt leuk, maar een goede coating (verf, galvaniseren…) voorkomt de start van dat proces. Omdat hier bewegende delen in het spel zijn, kan het ook zijn dat op loopvlakken de coating beschadigd raakt, en daar de roest op begint. En dan onder de verf verder.