LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantiemeubel Mijdrecht aankoop bankstel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lieshout86
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2009 14:33

Garantiemeubel Mijdrecht aankoop bankstel

Ongelezen bericht door Lieshout86 »

Week 1 2009 kochten we een tasan lederen bankstel in Mijdrecht bij Garantiemeubel. Niet wetende wat een drama dat zou worden!
De leverweek zou 13 zijn. Uiteindelijk is dat na heel veel bellen week 22 geworden. Ze zijn zeer slecht bereikbaar en bellen niet terug. Toen de bank afgeleverd zou worden belde de chauffeur op dat er afgerekend moest worden in de wagen voordat het uitgeladen werd. Uiteraard eerst in de wagen gekeken of het de goede bank was en de juiste kleur. Dat klopte en de bank was goed ingepakt. Dus betaald. Echter na het uitpakken blijkt dat de 3-zitter aan 1 kant gekraakt is waarschijnlijk door een flinke val. Wisten de chauffeurs dit al? Maar ja...dan begint bij Garantiemeubel de rest van de ellende! We hebben foto's gemaild en de schade omschreven zodat er richting leverancier actie kon worden ondernomen. Wel direct gemeld dat er geen kleurverschil mag zijn bij levering van een andere bank! Weer hoor je dan helemaal niets totdat je bijna ontploft aan de telefoon van boosheid. Zelfs nog een ochtend voor niets gewacht op een monteur (die toch al niets aan deze schade kon doen).Uiteindelijk op 10 juli wordt de bank ter reparatie meegenomen en een leenbank neergezet(dit had ik erbij bedongen omdat alles bij Garantiemeubel extreem lang duurt en we geen maanden zonder bank wilde die al helemaal betaald was).We hebben een brief verstuurd dat ze ,conform hun eigen leveringsvoorwaarden, 3 maanden de tijd hadden om het in orde te maken. Eind augustus is die termijn verstreken en we bellen maar weer eens. Na 1 week horen we dat de bank niet te repareren was en dat er een nieuwe besteld wordt met een levertijd van 6-12 weken!
Dit vinden we niet acceptabel dus we sturen aangetekend een brief dat we de koop ontbinden en dat ze het geld terug moeten storten en alles weer op kunnen halen. Op deze brief wordt niet gereageerd en ze beweren zelfs dat de brief niet ontvangen is. Bij opvragen van de gegevens bij TNT is de brief afgegeven en er is voor getekend! Na weer boos gebeld te hebben krijgen we nu een persoon aan de lijn die de klachten bij Garantiemeubel wil oplossen want ze willen alleen tevreden klanten:(...en die stelt voor uiterlijk leveren in week 43 en 200 euro retour. Hij zal op papier dit bevestigen en ook dat er geen kleurverschil mag zijn. Deze brief moet tot 3x over want de eerste staat niet eens een datum en een handtekening of een kenmerk van garantiemeubel op. In de tweede brief staat nog eens vermeld dat we kosteloos van de koop af kunnen mits er een kleurverschil zal zijn van meer dan 5%! Hoe controleer je dat? We willen helemaal geen kleurverschil maar een nieuw bankstel 2 en 3-zits wat exact de zelfde kleur heeft. Uiteindelijk verstrijkt ook week 43 en de rechtsbijstand adviseert ons om eerst te bellen hoe en wanneer het geld teruggeboekt wordt en de spullen opgehaald worden. Maandag,begin week 44, belt de planning dat de bank binnen is en dat ze willen leveren. Alhoewel het eigenlijk nu echt klaar was voor ons wilde we ook een keer van al die ellende af en hebben we toegestemd en de levering. Dat werd dus week 45!!!!!! en je raadt het al...met kleurverschil. We hadden wel geëist dat ze het geld mee moesten nemen en de spullen dan maar direct mee moesten. Laatste blunder die we nu meemaakten was dat de vrachtwagen helemaal vol was en ze het niet mee konden nemen en ze mochten het niet binnen laten staan tenzij er iemand bij bleef.
Ondertussen waren we er helemaal klaar mee en hebben ze alles buiten in de folie verpakt terwijl 1 chauffeur terug is gereden om de wagen wat leeg te maken om alles in de vrachtwagen te zetten. We kopen nooit meer iets bij Garantiemeubel. Ze hebben totaal geen levertijdbewaking,bellen niet terug, en de mensen aan de telefoon hebben totaal geen weet hoe ze een klacht zoals deze moeten begeleiden. De leverancier die we later gebeld hebben blijkt niet eens op de hoogte te zijn geweest dat deze bank qua kleur hetzelfde moest zijn als die al geleverd werd in week 22. Conclusie: als er iets mankeert aan een aankoop via Garantiemeubel dan ben je het haasje...we zitten nu zonder bank. Gelukkig wel bij een meubelzaak met een goede naam een bankstel besteld. Levertijd 10 weken...maar....we krijgen een leenbank en hoefden niets aan te betalen.
Dit is bij Piet Klerkx en tot zover zijn we daar wel heel tevreden over!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Garantiemeubel Mijdrecht aankoop bankstel

Ongelezen bericht door sjoegel »

garantiemeubel mijdrecht kan hier ook niet alles aan doen. De fabrikant-verkoopkantoor Maxfurn en in mindere maten de fabrikant Haveco (waar Maxfurn de verkoop voor doet) is berucht om zijn levertijden.

16again
Berichten: 16575
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantiemeubel Mijdrecht aankoop bankstel

Ongelezen bericht door 16again »

De consument heeft geen overeenkomst met de fabrikant gesloten!

Als die fabrikant zo berucht is, zoek dan als winkel een andere.

Gesloten