LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Sammie-r1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2017 16:05

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Sammie-r1979 »

Op de koopovereenkomst staat alleen het type bank die is besteld. En in principe had ik de bank ook volgend jaar pas kunnen laten leveren als ik dat had gewild. De banken worden in namelijk in Italie gemaakt en dan op bestelling geleverd. Er staat op de koopovereenkomst dus niet dat het om een leren bank gaat maar wat ik zeg als je op marktplaats en google kijkt staat dat het er dus wel bij vermeld. 100% leer plus garantie en geen namaak. Mss kunt u kijken op marktplaats en dan onder Italiaanse bankstellen. De winkel zit in Zeist.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat is er dan in de winkel tegen je gezegd? Dat er drie soorten leer zijn, akkoord, maar wat verder?

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Even snel gekeken, en ja... voor 1150 euro koop je daar naar hun zeggen een echt leren Italiaanse bank... Dus wat kun je dan voor 2500 verwachten?

https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... ousPage=lr

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Sja , mooie foto s,. Dit is dus echt helemaal niks . Als je alleen al naar het stofferen kijkt ,ga je janken (rococo bank). Met goed leder betaal je minimaal 6000,00 euro .

Moiseule58

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Sammie-r1979 schreef:Op de koopovereenkomst staat alleen het type bank die is besteld. En in principe had ik de bank ook volgend jaar pas kunnen laten leveren als ik dat had gewild. De banken worden in namelijk in Italie gemaakt en dan op bestelling geleverd. Er staat op de koopovereenkomst dus niet dat het om een leren bank gaat maar wat ik zeg als je op marktplaats en google kijkt staat dat het er dus wel bij vermeld. 100% leer plus garantie en geen namaak. Mss kunt u kijken op marktplaats en dan onder Italiaanse bankstellen. De winkel zit in Zeist.
Begrijp ik het goed dat als u het type bank wat u gekocht heeft aanklikt op hun website, dat er dan bij staat 100% leer etc?
Dan staat u toch heel sterk en kunt u de koopovereenkomst ontbinden omdat er niet geleverd is wat u besteld heeft.
Met een schermfoto terug naar de winkel zou ik u adviseren.

Moiseule58

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Dit vond ik op Opiness:

https://opiness.nl/review/de-meubelhoek

Meer van dezelfde verhalen dus.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Goed gevonden, Moiseule! Eén keer kan, een tweede keer ook, maar dit is net even te vaak om toeval te zijn of om het op het bordje van de klant te leggen.

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Er is toch geen probleem ,Ts heeft toch leder gekregen , alleen vol geverft.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door 16again »

gosewijn schreef:Er is toch geen probleem ,Ts heeft toch leder gekregen , alleen vol geverft.
In openingspost valt te lezen dat leer categorie met levensduur van 10...15 jaar verkocht is. PU leer haalt dat niet, en dus is dit niet conform .

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

en dus is dit niet conform .

Waarvoor gebruikt Ts het, als decoratie in de slaapkamer of in de woonkamer . Slaapkamer gaat 10 jaar mee woonkamer na 3 jaar helemaal op.
Zijn ook meubelstoffen die niet geschikt zijn voor gebruik , wel voor decoratie. Als ik het zo zie categorie S en S

Sammie-r1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2017 16:05

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Sammie-r1979 »

Heb ook de reviews op Opiness gelezen en er mijn verhaal bijgezet. Dit was denk ik 1 of 2 weken geleden. Probeer ook eigenlijk meerdere mensen te bereiken die hun bank of andere meubels bij de Meubelhoek hebben gekocht en ook zijn misleid. Samen sta je natuurlijk sterker. Heb inmiddels ook een brief op gesteld dat ik de koopovereenkomst wil laten ontbinden met het hele verhaal erbij. Ben dus benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Heb ze gevraagd om hierbij voor een bepaalde datum willen reageren en zoniet dan ga ik verdere stappen ondernemen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door crazyme »

Voor dat je misleiding roept : hoe weet je zo zeker dat je geen leer hebt ?

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

In Duitsland is verboden pu leder , als leder te verkopen. ( 2015) En terecht .

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:In Duitsland is verboden pu leder , als leder te verkopen. ( 2015) En terecht .
Die Verwendung des Begriffs PU-Leder ist durch die RAL 060 A2 (Abgrenzung des Begriffs Leder gegenüber anderen Materialien) geregelt. Demnach ist die Verwendung dieses Bezeichnung für Materialien, die nicht aus gewachsener Tierhaut oder Fell sind, nicht erlaubt. Falschdeklarationen werden regelmäßig durch den Verband der Deutschen Lederindustrie e.V. abgemahnt. Im englischen Sprachraum gibt es den Begriff "PU-Leather". Da Englisch in vielen Ländern gesprochen wird, gibt es für die Verwendung des Begriffs keine einheitliche Regelung.
Wanneer de basis lederhuid is, mag het gewoon pu leder genoemd worden.
En dat is ook logisch, want de naam dekt de lading.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Wanneer de basis lederhuid is, mag het gewoon pu leder genoemd worden.
En dat is ook logisch, want de naam dekt de lading.
....alleen ik heb niet de indruk dat het als PU leder verkocht is. En daar wringt de schoen.

En ik vraag me af of de winkel mag schuilen achter insiders-term als PU , en het niet gewoon moet benoemen als geplastificeerd leder.

Sammie-r1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2017 16:05

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Sammie-r1979 »

Het word in daar in de winkel gewoon als leer verkocht. Over PU is daar nooit sprake van geweest. Die term hoorde ik vorige week pas toen ik telefonisch contact met ze op had genomen. Voor die tijd had ik er nog nooit van gehoord ook omdat je er niet mee bezig houd normaal gesproken.

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Sammie.

Kijk eens op www. leerkenner .nl

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door crazyme »

Sammie-r1979 schreef:Het word in daar in de winkel gewoon als leer verkocht. Over PU is daar nooit sprake van geweest. Die term hoorde ik vorige week pas toen ik telefonisch contact met ze op had genomen. Voor die tijd had ik er nog nooit van gehoord ook omdat je er niet mee bezig houd normaal gesproken.
Nogmaals : waarom denk je dat het geen leer is? Je roept misleiding. En dat is een zware beschuldiging.

Dan moet je dat ook hard kunnen maken.

Of denk je het alleen ?

Sammie-r1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2017 16:05

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Sammie-r1979 »

Er zijn inmiddels meerdere mensen geweest die het tegen me hebben gezegd. Dus vandaar dat ik het weet. En ik wilde het testen met een aansteker maar toen werd dat me afgeraden omdat dan die hele bank gelijk geruineerd zou worden. Maar ja er is al een brief onderweg naar de winkel dus ben benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door crazyme »

Zitten daar ook mensen bij met verstand van leer ?
Hebben zij de achterkant, doorsnede, opbouw en dikte van het materiaal beoordeeld ?

Je komt waarschijnlijk niet verder dan een vermoeden.
Je had beter eerst de reactie van de winkel kunnen afwachten voordat je dit soort verdachtmakingen publiekelijk ging maken.

Gesloten