LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Ik heb een geschil met woonsquare
14 februari heb ik een bank besteld bij woonsquare.
tijdens het bestellen lag er een kleurenstaal en heb ik bij de verkoper aangegeven welke kleur ik wilde.
Grijs, dezelfde kleur als de bank waar we op dat moment op zaten.
ook dat heb ik duidelijk benoemd.
De verkoper vulde tijdens ons gesprek een koopovereenkomst in met de kleurcode.
Ik wist op dat moment niet waar hij die kleurcode vandaan had, hij schreef deze gewoon op.
De hele verkoop verliep prima en het was een hoogst vriendelijke verkoper.
Niks op aan te merken dus zou je denken.
de levering zou maximaal 12 weken duren.
3 dagen voordat die 12 weken voorbij waren, werd ik gebeld dat ze het niet gingen redden en beriepen ze zich ook het feit dat ze na die 12 weken nog een maand uitlooptijd hadden.
ze zouden hun best doen de bank zo snel mogelijk te leveren.
Prima, ik ben de moeilijkste niet en heb behoorlijk wat geduld.
het is ze uiteindelijk niet gelukt om binnen deze uitgestelde bank alsnog de bank te leveren.
een week na uiterste datum, kon ik de bank ophalen bij woonsquare Alkmaar.
overeengekomen dat ze ter compensatie van het lange wachten de bank bij mij thuis af zouden komen leveren.
tussen 10:00 uur en 12:00 uur zouden ze af komen leveren.
om 12:10 uur gebeld of er gekeken kon worden hoe lang het nog zou duren voor ze kwamen.
Dat kon nog wel anderhalf uur gaan duren zei ze..
Uiteindelijk kwamen ze om 12:39 binnen met de bank.
Nu komt het.
Ze pakte de bank uit en een totaal andere kleur.
I.P.V. grijs was hij okergeel...
Een totaal andere kleur dan dat ik besteld had.
Ik heb de bank retour laten nemen en ben gaan bellen.
De enige reactie die ik van de klantenservice kreeg was dat ik het kleurennummer had moeten controleren en dat ik de overeenkomst getekend heb.
Als ik de juiste bank geleverd wil krijgen, gaat dit mij geld kosten.
Ik ben toen naar de winkel gegaan om verhaal te halen, echter de verkoper die de fout gemaakt heeft, werkt er niet meer.
Ik werd in eerste instantie vriendelijk aangesproken door een medewerker die aangaf dat de klantenservice vaak heel defensief was om de serieuze klachten te kunnen scheiden van mensen die alleen maar hun geld terug willen.
Maar dit is eens serieus probleem en die moet gewoon opgelost worden.
In de winkel de klantenservice gebeld en dit aangegeven aan de klantenservice, die vroegen of ze de medewerker konden spreken die wat hij gezegd had ontkende en zei dat ik zijn woorden verdraaide.
Ik voelde mezelf steeds kwader worden, maar ben de discussie verder niet aangegaan.
Uiteindelijk gaf zij me aan wel te willen kijken naar een compensatie, maar dit gaat me in haar woorden" hoe dan ook geld kosten.
Aangezien deze fout niet bij mij ligt ben ik het daar niet mee eens.
het gesprek was alles behalve vriendelijk.
Zij gaf aan hier niks me te kunnen en zou me dezelfde dag terug laten bellen door de manager.
De volgende dag werd ik gebeld door iemand die niks van de situatie wist en alleen een briefje had liggen met mijn nummer en of hij dit wilde bellen.
Er moet nu dus weer door een ander persoon onderzoek gedaan worden naar deze situatie.
En ondanks dat deze man niks van de situatie wist, wist hij wel te vertellen dat we om dit op te lossen allebei water bij de wijn moesten doen.
Ik blijf bij mijn mening dat ik niet kon weten dat er op de achterkant van de kleurenstaal codes stonden die ik had moeten controleren.
Het is voor mij niet mogelijk geweest te weten dat ik dit moest controleren, aangezien ik ook niet op de hoogte was dat er op de achterkant van de staal een stickertje zat met kleurcode.
Als de sticker aan de voorkant had gezeten, had ik me kunnen vinden in wat ze zeggen omdat het dan duidelijk zichtbaar voor mij was geweest dat er aan de staal een code vast zat die ook voor de consument te achterhalen is.
Maar als ik een grijze kleur aanwijs, lijkt het me dat ik van genoeg expertise uit moet kunnen gaan van de werknemer die door woonsquare is aangenomen.
Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen betekenden.
Ik heb vannacht wakker gelegen en bedacht om een app op mijn telefoon te zetten die de gesprekken opneemt.
Verder heb ik hier nog niks van op papier omdat alles via de telefoon of persoonlijk is gegaan.
Ik kan natuurlijk een mail naar woonsquare sturen en kijken wat voor reactie ze hier op geven.
Ik sprak met mijn collega's hier over toen 1 van mijn collega's ineens zei, ja dit had een vriendin van mij 3 weken geleden ook.
14 februari heb ik een bank besteld bij woonsquare.
tijdens het bestellen lag er een kleurenstaal en heb ik bij de verkoper aangegeven welke kleur ik wilde.
Grijs, dezelfde kleur als de bank waar we op dat moment op zaten.
ook dat heb ik duidelijk benoemd.
De verkoper vulde tijdens ons gesprek een koopovereenkomst in met de kleurcode.
Ik wist op dat moment niet waar hij die kleurcode vandaan had, hij schreef deze gewoon op.
De hele verkoop verliep prima en het was een hoogst vriendelijke verkoper.
Niks op aan te merken dus zou je denken.
de levering zou maximaal 12 weken duren.
3 dagen voordat die 12 weken voorbij waren, werd ik gebeld dat ze het niet gingen redden en beriepen ze zich ook het feit dat ze na die 12 weken nog een maand uitlooptijd hadden.
ze zouden hun best doen de bank zo snel mogelijk te leveren.
Prima, ik ben de moeilijkste niet en heb behoorlijk wat geduld.
het is ze uiteindelijk niet gelukt om binnen deze uitgestelde bank alsnog de bank te leveren.
een week na uiterste datum, kon ik de bank ophalen bij woonsquare Alkmaar.
overeengekomen dat ze ter compensatie van het lange wachten de bank bij mij thuis af zouden komen leveren.
tussen 10:00 uur en 12:00 uur zouden ze af komen leveren.
om 12:10 uur gebeld of er gekeken kon worden hoe lang het nog zou duren voor ze kwamen.
Dat kon nog wel anderhalf uur gaan duren zei ze..
Uiteindelijk kwamen ze om 12:39 binnen met de bank.
Nu komt het.
Ze pakte de bank uit en een totaal andere kleur.
I.P.V. grijs was hij okergeel...
Een totaal andere kleur dan dat ik besteld had.
Ik heb de bank retour laten nemen en ben gaan bellen.
De enige reactie die ik van de klantenservice kreeg was dat ik het kleurennummer had moeten controleren en dat ik de overeenkomst getekend heb.
Als ik de juiste bank geleverd wil krijgen, gaat dit mij geld kosten.
Ik ben toen naar de winkel gegaan om verhaal te halen, echter de verkoper die de fout gemaakt heeft, werkt er niet meer.
Ik werd in eerste instantie vriendelijk aangesproken door een medewerker die aangaf dat de klantenservice vaak heel defensief was om de serieuze klachten te kunnen scheiden van mensen die alleen maar hun geld terug willen.
Maar dit is eens serieus probleem en die moet gewoon opgelost worden.
In de winkel de klantenservice gebeld en dit aangegeven aan de klantenservice, die vroegen of ze de medewerker konden spreken die wat hij gezegd had ontkende en zei dat ik zijn woorden verdraaide.
Ik voelde mezelf steeds kwader worden, maar ben de discussie verder niet aangegaan.
Uiteindelijk gaf zij me aan wel te willen kijken naar een compensatie, maar dit gaat me in haar woorden" hoe dan ook geld kosten.
Aangezien deze fout niet bij mij ligt ben ik het daar niet mee eens.
het gesprek was alles behalve vriendelijk.
Zij gaf aan hier niks me te kunnen en zou me dezelfde dag terug laten bellen door de manager.
De volgende dag werd ik gebeld door iemand die niks van de situatie wist en alleen een briefje had liggen met mijn nummer en of hij dit wilde bellen.
Er moet nu dus weer door een ander persoon onderzoek gedaan worden naar deze situatie.
En ondanks dat deze man niks van de situatie wist, wist hij wel te vertellen dat we om dit op te lossen allebei water bij de wijn moesten doen.
Ik blijf bij mijn mening dat ik niet kon weten dat er op de achterkant van de kleurenstaal codes stonden die ik had moeten controleren.
Het is voor mij niet mogelijk geweest te weten dat ik dit moest controleren, aangezien ik ook niet op de hoogte was dat er op de achterkant van de staal een stickertje zat met kleurcode.
Als de sticker aan de voorkant had gezeten, had ik me kunnen vinden in wat ze zeggen omdat het dan duidelijk zichtbaar voor mij was geweest dat er aan de staal een code vast zat die ook voor de consument te achterhalen is.
Maar als ik een grijze kleur aanwijs, lijkt het me dat ik van genoeg expertise uit moet kunnen gaan van de werknemer die door woonsquare is aangenomen.
Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen betekenden.
Ik heb vannacht wakker gelegen en bedacht om een app op mijn telefoon te zetten die de gesprekken opneemt.
Verder heb ik hier nog niks van op papier omdat alles via de telefoon of persoonlijk is gegaan.
Ik kan natuurlijk een mail naar woonsquare sturen en kijken wat voor reactie ze hier op geven.
Ik sprak met mijn collega's hier over toen 1 van mijn collega's ineens zei, ja dit had een vriendin van mij 3 weken geleden ook.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2019 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Heb je ook het woord grijs of grey bij de kleur staan, of alleen de code? Dit wordt een moeilijke, vooral bij een van de twee meest beruchte meubelzaken.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
het lastige is dat er iets moet worden bewezen. u heeft de order akkoord bevonden, daarop stond de kleurcode, natuurlijk weet u niet welke code met welke kleur correspondeert en gaat u er van uit dat degene die u helpt wel weet wat die doet en de juiste code op papier zet. Maar goed, u stelt dat de bank anders dan wat u heeft besteld, dus de bewijslast ligt bij u. U heeft geleverd gekregen wat er op papier staat, echter wat op papier staat is niet wat u had willen ontvangen. En u zult dus moeten bewijzen dat u de grijze bank had willen hebben.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Woonsquare is een CBW-erkende woonwinkel. Als ik u was zou ik eens contact hier mee opnemen over deze kwestie https://www.cbw-erkend.nl/contact.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Ergens vanuit gaan leidt altijd tot problemen. Als er een code staat die je niet kent nooit tekenen natuurlijk. Maar goed, dat is nu te laat voor TS.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Koop een grijze grand foulard, kleurt mooi bij okergeel, want u gaat dit niet winnen. Woonsquare is slechts een haar beter dan Seats & Sofa.
Costnix
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Je moet er dus met je neus bovenop zitten dat het juiste stickertje correspondeert met de juiste kleur en goed op de order komt te staan, maar ja je gaat ervan uit dat hij het goed noteert .
Deze verkoper heeft misschien wel de sticker vd daaropvolgende staal gebruikt?
Maar als je grijs aangeeft is dat natuurlijk niet okergeel.
Ik zou hier ook ontieglijk van balen , maar ja zie maar eens je gelijk te halen.
Koop ontbinden vanwege non conform?
Mogelijk met boete?
Ik heb geen idee hoe dit opgelost moet worden. Wel ontzettend vervelend dit.
Deze verkoper heeft misschien wel de sticker vd daaropvolgende staal gebruikt?
Maar als je grijs aangeeft is dat natuurlijk niet okergeel.
Ik zou hier ook ontieglijk van balen , maar ja zie maar eens je gelijk te halen.
Koop ontbinden vanwege non conform?
Mogelijk met boete?
Ik heb geen idee hoe dit opgelost moet worden. Wel ontzettend vervelend dit.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
De overeenkomst dient voldoende duidelijk te maken wat er is gekocht. Een kleurcode alleen zegt helemaal niets.
Verkoper dient daarnaast ook de kleur te omschrijven
Gevalletje geschillencommissie, en ontbinden van de koop.
Verkoper dient daarnaast ook de kleur te omschrijven
Gevalletje geschillencommissie, en ontbinden van de koop.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Onzin.
Wanneer je een apparaat koopt wordt er ook een typenummer opgeschreven en niet alle functies volledig gespecificeerd.
Het kleurnummer is prima te controleren door de klant.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
CBW voorwaarden art 4.2:
Maar als er niet iets staat als "Caribean 3 + 2,5 zits , grijs" dan betwijfel ik of er sprake is van "een volledige omschrijving"
Prima die artikelnummers en kleurnummers.2. De offerte vermeldt een volledige omschrijving van de te leveren producten…...
Maar als er niet iets staat als "Caribean 3 + 2,5 zits , grijs" dan betwijfel ik of er sprake is van "een volledige omschrijving"
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Je bent nu dingen aan het verzinnen.16again schreef: ↑13 jun 2019 22:53CBW voorwaarden art 4.2:Prima die artikelnummers en kleurnummers.2. De offerte vermeldt een volledige omschrijving van de te leveren producten…...
Maar als er niet iets staat als "Caribean 3 + 2,5 zits , grijs" dan betwijfel ik of er sprake is van "een volledige omschrijving"
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Juist een artikelnummer geeft duidelijkheid. Er zijn zoveel variëteiten van kleuren. .
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Ik vind alleen een kleurcode ook een tekortkoming aan ''een volledige omschrijving''. Als leek zegt een kleurcode je helemaal niets. Je kunt heel erg mooi een kleur uitkiezen, maar ook dan, wanneer de verkoper een nummer verkeerd schrijft, is het al een andere kleur. Een typering van de kleur had dit kunnen voorkomen -> ''Kleurcode'' - Grijs. Wanneer dit bij de fabriek komt, dan zal de kleurcode van ''Okergeel'' niet overeenkomen met de typering ''Grijs'', waarop er actie ondernomen had kunnen worden. Nu wordt er gewoon een bank in de kleur Okergeel geproduceerd en de klant heeft het nakijken, mooie boel.crazyme schreef: ↑13 jun 2019 23:03Je bent nu dingen aan het verzinnen.16again schreef: ↑13 jun 2019 22:53CBW voorwaarden art 4.2:Prima die artikelnummers en kleurnummers.2. De offerte vermeldt een volledige omschrijving van de te leveren producten…...
Maar als er niet iets staat als "Caribean 3 + 2,5 zits , grijs" dan betwijfel ik of er sprake is van "een volledige omschrijving"
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Woonsquare gebruikt vermoedelijk geen Nederlandse producenten, daar is de prijs niet echt naar. En ik denk dat een fabrieksmedewerker in Bulgarije het een ... zal zijn of er okergeel staat of pimpelpaars met groene stippen, die kijkt alleen naar de kleurcode.Mark1992 schreef: ↑14 jun 2019 08:02Een typering van de kleur had dit kunnen voorkomen -> ''Kleurcode'' - Grijs. Wanneer dit bij de fabriek komt, dan zal de kleurcode van ''Okergeel'' niet overeenkomen met de typering ''Grijs'', waarop er actie ondernomen had kunnen worden. Nu wordt er gewoon een bank in de kleur Okergeel geproduceerd en de klant heeft het nakijken, mooie boel.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Ja, dan zal het in de fabriek niet opgemerkt worden nee . Maar dan had TS tenminste wel iets op papier staan, wat volgens de CBW eigenlijk had gemoeten. Ik kan me niet voorstellen dat alleen een kleurcode voldoende is.berndv schreef: ↑14 jun 2019 08:05Woonsquare gebruikt vermoedelijk geen Nederlandse producenten, daar is de prijs niet echt naar. En ik denk dat een fabrieksmedewerker in Bulgarije het een ... zal zijn of er okergeel staat of pimpelpaars met groene stippen, die kijkt alleen naar de kleurcode.Mark1992 schreef: ↑14 jun 2019 08:02Een typering van de kleur had dit kunnen voorkomen -> ''Kleurcode'' - Grijs. Wanneer dit bij de fabriek komt, dan zal de kleurcode van ''Okergeel'' niet overeenkomen met de typering ''Grijs'', waarop er actie ondernomen had kunnen worden. Nu wordt er gewoon een bank in de kleur Okergeel geproduceerd en de klant heeft het nakijken, mooie boel.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Hoe wil je die CBW voorwaarde dan uitleggen? Die quote uit de voorwaarden is zeker niet verzonnen.crazyme schreef: ↑13 jun 2019 23:03Je bent nu dingen aan het verzinnen.16again schreef: ↑13 jun 2019 22:53CBW voorwaarden art 4.2:Prima die artikelnummers en kleurnummers.2. De offerte vermeldt een volledige omschrijving van de te leveren producten…...
Maar als er niet iets staat als "Caribean 3 + 2,5 zits , grijs" dan betwijfel ik of er sprake is van "een volledige omschrijving"
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Ik zou juist dit geen volledige omschrijving vinden. Grijs is op meerdere wijzen op te vatten en naar mijn mening te weinig expliciet.16again schreef: ↑13 jun 2019 22:53CBW voorwaarden art 4.2:Prima die artikelnummers en kleurnummers.2. De offerte vermeldt een volledige omschrijving van de te leveren producten…...
Maar als er niet iets staat als "Caribean 3 + 2,5 zits , grijs" dan betwijfel ik of er sprake is van "een volledige omschrijving"
Afgaande op jouw voorbeeld zou ik juist iets willen zien als "Caribean 3 + 2.5 zits <kleurcode>", aangezien je dan de kleur direct kan herleiden uit de kleurstaal van die fabrikant.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Nou, ik denk dat er dus bij moet staan welke kleur een bank heeft. Of dat dan een kleurcode is of een benaming, dat zal dan niet veel uitmaken. Er staat namelijk duidelijk vermeld wat de kleur is. Het niet vermelden van de kleur, dat zou een fout zijn.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Ook het type stof zal een bepaalde code hebben.
Maar ik kan mij voorstellen dat als het de eerste keer is dat je iets koopt wat nog gemaakt moet worden, daar geen weet van hebt.
Als je zo’n stapeltje stalen van de stof bekijkt en ze omslaat, zie je toch onderop de code. Net zoals bij behang of vloerbedekking.
Maar ik kan mij voorstellen dat als het de eerste keer is dat je iets koopt wat nog gemaakt moet worden, daar geen weet van hebt.
Als je zo’n stapeltje stalen van de stof bekijkt en ze omslaat, zie je toch onderop de code. Net zoals bij behang of vloerbedekking.
Re: Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Hallo @ Marin13, dat hoeft u niet te accepteren. Het is een duidelijke fout van de verkoper. De bal ligt bij Woonsquare en niet bij u.
Hier https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... n-verwacht staat informatie over hoe u nu te werk moet gaan. En laat u vooral niet verleiden tot allerlei discussies met Woonsquare. Formeel en zakelijk aanschrijven volgens de instructies van Consuwijzer zou ik zeggen.
Als u er met Woonsquare niet uitkomt dan kunt u aankloppen bij het CBW waar Woonsquare bij aangesloten is https://www.cbw-erkend.nl/wat-is-cbw-erkend
Succes!
Hier https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... n-verwacht staat informatie over hoe u nu te werk moet gaan. En laat u vooral niet verleiden tot allerlei discussies met Woonsquare. Formeel en zakelijk aanschrijven volgens de instructies van Consuwijzer zou ik zeggen.
Als u er met Woonsquare niet uitkomt dan kunt u aankloppen bij het CBW waar Woonsquare bij aangesloten is https://www.cbw-erkend.nl/wat-is-cbw-erkend
Succes!