LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goossens, een drama

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
SandraMersmann
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:27

Goossens, een drama

Ongelezen bericht door SandraMersmann »

Beste,

Op 30 september 2007 heb ik samen met mijn vriend voor € 5.623,- aan meubels gekocht bij de firma Goossens. Deze zouden in februari 2008 geleverd worden. Begin februari kregen wij te horen, dat de bestelde meubels niet geleverd konden worden, het zou in maart geleverd worden. Echter in maart kregen wij wederom het bericht dat het niet geleverd kon worden, een aantal meubels waren niet door de keuring heen gekomen. De meubels zouden op 24 april geleverd worden. In januari 2008 plaatste wij een nieuwe order bij Goossens. Een eettafel, deze zou ik week 17 geleverd worden i.v.m. aanpassing aan de tafel. Prima geen probleem, daar hebben wij zelf voor gekozen. De tafel kon dan gelijk met onze eerste bestelling van september 2007 geleverd worden. Echter kregen wij 1 week voor levering door dat 2 meubelstukken niet geleverd konden worden. Wij zin inmiddels al dik 6,5 maand verder, vanaf de dag dat we besteld hebben. De afgekeurde meubels kunnen pas in de 1ste week van juli 2008 geleverd worden. Dan zijn we al 10 maanden verder. Maar goed, teleurgesteld en al wachten we de levering van 24 april af. Alles werd keurig door de transporteur binnen gezet. Echter miste ik mijn eettafel, die ik in januari besteld had en die tegelijk met de bestelling van september geleverd zou worden. Helaas deze zat er niet bij. Direct met de klantenservice gebeld. Sorry, mevrouw binnen 3 weken kunnen wij u meer vertellen. Omdat ik er inmiddels echt een beetje klaar mee ben, ben ik naar het filiaal gegaan waar we alles gekocht hebben. Daar kwamen we naar bijna een uur te hebben gediscussieerd en heen en weer te hebben gebeld, erachter dat het geen 3 weken ging duren voordat onze eettafel geleverd zou worden, maar 7 weken. Met stom verbaasd ben en was ik. Ze hebben me een leentafel aangeboden, maar ook nu weet men nog steeds niet wanneer deze geleverd kan worden. Ik ben ten einde raad!

dbmb2
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2008 15:38

Re: Goossens, een drama

Ongelezen bericht door dbmb2 »

Hallo,

In week 6 (2008) een bestelling gedaan bij Goossens in Waalwijk.
Een salontafel en een t.v. dressoir. De meubels in de winkel waren geolied, en omdat wij er een beschermlaag over wilden, zou er een soft touch lak over gespoten kunnen worden. De levertijd zou daarom HOOGUIT 6 weken bedragen, volgens de verkoopster, zij was erg stellig in deze uitspraak dus wij vonden dit erg prettig, zón korte levertijd, dus zouden onze spulletjes geleverd worden in week 12. Echter in week 12, nog geen bericht, dus gebeld met de klantenservice; nou mevr. de levertijd staat gepland in week 24! We zijn hier niet mee akkoord gegaan. Na overleg zou het week 21 worden, we hielden onze poot stijf, en gingen nogmaals weer niet akkoord. Uiteindelijk zou het week 19 worden, omdat ze de spuiterij naar voren hadden kunnen brengen, en we kregen ter compensatie 100 euro van de prijs af. Om ervan af te zijn hebben we hiermee ingestemd, op eigen verzoek hebben we dit schriftelijk zwart op wit gekregen. eind goed al goed, dachten we! In week 17 om precies te zijn op 29 april kregen we een bevestiging thuis met de datum van levering; 6 mei. Op diezelfde dag om 16.50 krijgen we een telefoontje van de klantenservice dat op 6 mei helaas de salontafel niet geleverd kon worden ivm vertraging bij de leverancier, het zou week 21 worden! Inmiddels pisnijdig heb ik dit wederom niet geaccepteerd. Ze konden om het leed te verzachten (wat zo voelde het) weer 100 euro van de prijs afdoen!!! maar we hebben bedankt, we hebben uiteindelijk de hele boel geannuleerd, zonder enige kosten, en onze 200 euro aanbetaling terug! Dit alles is voor ons een principe kwestie geworden, er zijn afspraken gemaakt die ze niet na konden komen, ik bedoel, hou dan een slag om de arm vwb de levertermijn.
Maar wat wij nog het ergste vinden is dat het vertrouwen in Goossens is beschaamd, we hebben het gevoel dat we min of meer aan het lijntje gehouden zijn, en dat we totaal geen zin meer hadden in de meubels, de lol was ervan af, zal ik maar zeggen!!

of_mine_angel
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2008 13:49

Re: Goossens, een drama

Ongelezen bericht door of_mine_angel »

Hallo,
op 3 januari 2008 tv dressoir en eettafel van het programma Cielo gekocht bij Goossens in Heerlen, levertijd april 2008, geleverd op 5 mei 2008 dus dat was toch nog aardig op tijd. Tv dressoir zeer ernstig beschadigd, je snapt niet dat ze het dan uitleveren. De tafel was ook beschadigd en bijgewerkt met vloeibaar hout in een donkerdere kleur. Tv dressoir hebben wij meteen mee retour laten gaan en de tafel zouden ze komen omruilen (had deze dus eigenlijk moeten meegeven, maar ivm verjaardag tafel maar laten staan en betaald, achteraf gezien erg dom) op de zaak in Heerlen werd gezegd dat er binnen 5 dagen een telefoontje zou komen van de klantenservice. Deze kwam dus niet. 15 mei weer naar Heerlen gegaan en zij kunnen hier niets aan doen, er was nl. al gemaild en zij hadden ook nog geen antwoord. 16 mei kregen wij dan eindelijk een telefoontje met de mededeling dat er spoed achter onze bestelling was gezet en dat binnen 6 weken een nieuwe tafel en tv dressoir geleverd zou worden. De dag na het telefoontje (17 mei) krijgen wij een brief in de bus met de volgende mededeling: "Helaas hebben wij van onze leverancier nog geen bevestiging gekregen over de definitieve leverdatum en zoals het er nu uit ziet, zal de beloofde week helaas niet haalbaar zijn. Dit omdat de Cielo fabriek is afgebrand." (Had de klantenservice dat niet kunnen vertellen?) De brief is niet gedateerd, op internet is niets te vinden van een fabriek die afgebrand is, wat moet wij hier nu mee? Heeft er nog iemand een brief gekregen dat de fabriek is afgebrand?

omaatje
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:06

Re: Goossens, een drama

Ongelezen bericht door omaatje »

Wat vervelend allemaal.
Wij hebben ons volledige interieur bij Goossens (Beter Meubel in Belgie) aangeschaft. Alles is keurig op tijd geleverd en de spullen waren stuk voor stuk in orde. Het kan dus ook goed gaan...

Gesloten