Wie heeft er tips om een statische bank te ontladen?
Ik weet zeker dat het de bank is waarvan ik statisch wordt. De bank is bekleed met een synthetische stof en vervolgens behandeld met Protexx.
Iedereen die bij ons op de bank heeft gezeten komt er statisch vanaf. Het is echt een ramp, doet pijn en mijn elektronica gaat eraan op den duur.
Wie kan mij helpen? Ik heb al contact gezocht met de leverancier en met de firma die Protexx levert, beide zeggen mij niet te kunnen helpen!
Alvast hartelijk dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HELP!!! Statische bank
Re: HELP!!! Statische bank
Een statische bank is lastig te verhelpen, maar er is toch een oplossing.
Kijk goed onder de bank of er ergens iets van metaal onder zit bijvoorbeeld de poten, maak daar vervolgens een stroomdraad, waar uiteraard geen stroom op staat, aan vast en zet deze aan bijvoorbeeld je verwarmingsbuis o.i.d., hierdoor kan de bank zijn lading kwijt en ben je van de statische ellende verlost.
Wat ook goed helpt is de bank zo nu en dan een beetje nat te spuiten met water, ook hierdoor ontlaad de stof van de bank.
Succes
Kijk goed onder de bank of er ergens iets van metaal onder zit bijvoorbeeld de poten, maak daar vervolgens een stroomdraad, waar uiteraard geen stroom op staat, aan vast en zet deze aan bijvoorbeeld je verwarmingsbuis o.i.d., hierdoor kan de bank zijn lading kwijt en ben je van de statische ellende verlost.
Wat ook goed helpt is de bank zo nu en dan een beetje nat te spuiten met water, ook hierdoor ontlaad de stof van de bank.
Succes
Re: HELP!!! Statische bank
Een statische bank is vrij eenvoudig op te lossen mits u de luchtvochtigheid in de woonkamer op het juiste niveau brengt.
Dat kan met een luchtbevochtiger (electrisch of via een bakje achter de radiator)
Dit onderwerp is op dit forum eerder aan de orde geweest, dus ff zoeken zou ik zeggen.
Dat kan met een luchtbevochtiger (electrisch of via een bakje achter de radiator)
Dit onderwerp is op dit forum eerder aan de orde geweest, dus ff zoeken zou ik zeggen.