Afgelopen maandag (10 april 2006) hebben mijn vriend en ik samen een bankstel, een fautteuil en een dressoirkast besteld bij een bekende meubelzaak. Over de bank en de fautteuil hebben we grondig nagedacht en die koop gaat dan ook gewoon door. Echter, over het dressoir hebben we helemaal niet zo lang nagedacht en gewoon min of meer in een "opwelling" meteen erbij besteld. Nu heb ik daar een beetje spijt van, omdat het een meubelstuk is van ruim 500,- Euro: een behoorlijke prijs, vind ik zelf. Ik zit er dan ook over te denken om, in overleg met mijn vriend uiteraard, de order voor het dressoir te annuleren.
In de voorwaarden van de meubelzaak staat dat, bij annulering, de klant dertig procent van de aankoopwaarde moet voldoen aan de verkoper als annuleringskosten. Ik begrijp dat dit de regel is en dat we hiervoor ook getekend hebben, maar is er (zeker gezien het feit dat we de bank en fautteuil wel gewoon nemen) nog een mogelijkheid om de order zonder kosten te annuleren? Dat klinkt misschien een beetje vrekkig, maar mijn vriend en ik gaan binnenkort samenwonen, en hoewel we natuurlijk wel wat geld gespaard hebben, is het mijns inziens verstandiger om niet te veel in één keer uit te geven.
Weet iemand of hier nog andere regels aan verbonden zijn dan alleen de dertig procent regel, zoals in de voorwaarden vermeldt, of zit je daar gewoon aan vast? (Ter informatie: ik heb de voorwaarden geheel en grondig doorgelezen.)
Eventueel wil ik ook de winkel even bellen om te informeren wat hun beleid is inzake dit soort dingen, maar misschien kan iemand me een beetje bijspijkeren voor ik dat doe.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Het annuleren van een bestelling:
-
Re: Het annuleren van een bestelling:
U heeft geen recht om kosteloos te annuleren. De wet is hierover helder : koop is koop.
Maar wanneer u spijt heeft van deze aankoop kunt maar het beste zo snel mogelijk overleggen met de winkel. Naar verwachting zullen zij niet happig zijn op kosteloos annuleren omdat zij dan gewoon €500,- omzet missen. (Offtopic: niet erg duur dat dressoir)
Een redelijk voorstel zou zijn dat u op korte termijn iets uitzoekt van een gelijke waarde waar u beter over heeft nagedacht. U heeft toch wel een dressoir nodig toch ? Of gaat u de bloemen nu op de grond neerzetten ?
Maar wanneer u spijt heeft van deze aankoop kunt maar het beste zo snel mogelijk overleggen met de winkel. Naar verwachting zullen zij niet happig zijn op kosteloos annuleren omdat zij dan gewoon €500,- omzet missen. (Offtopic: niet erg duur dat dressoir)
Een redelijk voorstel zou zijn dat u op korte termijn iets uitzoekt van een gelijke waarde waar u beter over heeft nagedacht. U heeft toch wel een dressoir nodig toch ? Of gaat u de bloemen nu op de grond neerzetten ?
edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Duidelijke antwoorden. Er was overigens nog niet betaald, dat gebeurd pas bij de aflevering.
Inmiddels heb ik er nog even over nagedacht en (beetje plat gezegd, maar inderdaad) we hebben toch een dressoir nodig, al ga ik er echt geen bloemen opzetten! 't Is alleen een nogal grote aankoop, dus ik had even mijn twijfels erover.
Inmiddels heb ik er nog even over nagedacht en (beetje plat gezegd, maar inderdaad) we hebben toch een dressoir nodig, al ga ik er echt geen bloemen opzetten! 't Is alleen een nogal grote aankoop, dus ik had even mijn twijfels erover.