LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoekbank henders en hazel
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 feb 2015 11:30
Hoekbank henders en hazel
Hallo, wij hebben 3 jaar geleden een hoekbank gekocht van Henders en Hazel type Passau. Bank is gemaakt van kunstleer. Nog geen 2 jaar begon het leer al te slijten. Helaas winkel waar we het kochten bestond niet meer maar is overgenomen door H&H zelf! Gelijk gemeld bij H&H. Nou je raad het al om een lang verhaal kort te maken. H&h heeft er niets mee te maken. We hebben het bij een ander winkel gekocht. Ja maar die bank komt toch van u H&H!? U bent toch de fabrikant!? Nee hoor ze willen er niets van weten. Komt door verkeerd gebruik zeggen ze ook nog. Blijkbaar mag je er niet op zitten. Zelf ons rechtsbijstand kon er niets mee. Wees gewaarschuwd voor de kwaliteit. Voor ons in ieder geval geen Henders& Hazel (by Kruit en Kramer) meer.
Re: Hoekbank henders en hazel
Je hebt het over leer maar ook over kunstleer. Wat is het nu ? Het maakt nogal wat uit in prijs en kwaliteit.dbnunumete schreef:Hallo, wij hebben 3 jaar geleden een hoekbank gekocht van Henders en Hazel type Passau. Bank is gemaakt van kunstleer. Nog geen 2 jaar begon het leer al te slijten.
Wat is precies de klacht ?
Formeel moet je bij de verkoper zijn en niet bij de fabriek, dus wanneer de verkoper niet meer (in juridische zin) bestaat heb je helaas pech....
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 feb 2015 11:30
Re: Hoekbank henders en hazel
Hele bank is van kunstleer maar voor het gemak leer genoemd. Bank van 1600 euro! nog geen 2 jaar oud.
Kunstleer begint te "breken" en lak/verf begint nu zelfs al los te laten. Zelfs op plekken waar niet gezeten wordt begint het kunstleer ook al te breken. Ja helaas ik heb pech dat de winkel niet meer bestaat. H&H heeft de winkel overgenomen, de inboedel wel te verstaan maar niet de rechten en plichten. Goeie zet van H&H. Duurzaam ontworpen kwaliteits meubelen. Jaja!
Kunstleer begint te "breken" en lak/verf begint nu zelfs al los te laten. Zelfs op plekken waar niet gezeten wordt begint het kunstleer ook al te breken. Ja helaas ik heb pech dat de winkel niet meer bestaat. H&H heeft de winkel overgenomen, de inboedel wel te verstaan maar niet de rechten en plichten. Goeie zet van H&H. Duurzaam ontworpen kwaliteits meubelen. Jaja!
Re: Hoekbank henders en hazel
Klinkt als uitdroging.
Voor zover ik de fabriek ken lossen ze klachten, mits terecht, altijd soepel op. Ik verbaas mij dus over uw negatieve houding. Is er echt niet meer aan de hand ?
Ik weet wel dat een agressieve benadering averechts werkt...
Voor zover ik de fabriek ken lossen ze klachten, mits terecht, altijd soepel op. Ik verbaas mij dus over uw negatieve houding. Is er echt niet meer aan de hand ?
Ik weet wel dat een agressieve benadering averechts werkt...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 feb 2015 21:27
Re: Hoekbank henders en hazel
Geachte heer/mevrouw Nunumete,
Naar aanleiding van uw melding op de website van Radar graag het volgende.
Op o.a. 11 januari 2014 hebben wij onderstaande reactie gestuurd naar de door u ingeschakelde rechtsbijstandsverzekering.
"... Op 6 september 2013 hebben wij uw cliënten voorgesteld om e.e.a. te laten onderzoeken op kosten van ongelijk. De fabriek heeft e.e.a. beoordeeld en ook een door de leverancier ingeschakelde onafhankelijke derde. Zij blijven bij hun eerder ingenomen standpunt en menen dat er sprake is van hydrolyse als oorzaak. Op onze e-mail d.d. 6 september 2013 hebben uw cliënten niet (meer) gereageerd en uw brief d.d. 6 januari jl. aan All Seasons is precies 4 maanden later en 6 maanden later na de klachtmelding. Of het aanbod van onze leverancier dan ook nog geldig is, zal nagevraagd moeten worden.
Kruit & Kramer is een CBW erkende winkel, ook All Seasons was tijdens de aankoop (m.i.) een CBW erkende winkel. Op grond van deze erkenning, kunnen uw cliënten hun klachtmelding ook melden bij de geschillencommissie Wonen.
Vanzelfsprekend willen wij graag meewerken in oplossingen. Op grond van de door de leverancier vastgestelde oorzaak van de klacht, is vervanging van de bekleding misschien mogelijk, echter tegen berekening. Desgewenst bemiddelen wij hierin met de leverancier. ... "
Onze bereidheid om mee te werken aan oplossingen is met zowel uw rechtsbijstandsverzekeraar als de geschillencommissie besproken. Wij hebben begin 2014 zelfs voorgesteld om gratis een nieuwe hoes voor uw zitmeubel te leveren waarbij de werkelijke uren van herstoffering door u betaald zouden worden. Op zowel onze bereidheid om tot een oplossing te komen als ons bovenstaand voorstel heeft u niet gereageerd.
De leverancier heeft ons destijds gemeld dat de meubelen geleverd zijn medio maart 2011. De meubelen zijn nu bijna 4 jaar in gebruik en uw melding op deze site d.d. 2-2-2015 is nu 1 jaar later. Wij kunnen dit niet plaatsen daar wij op ons bovenstaand voorstel geen enkele reactie van u hebben ontvangen. Het is naar onze mening dan ook te begrijpen dat wij uw servicemelding al hadden gesloten en de leverancier hieromtrent hebben ingelicht. Helaas zijn hierdoor ook alle voorstellen etc. komen te vervallen.
Wij hopen u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd over de juistheid van het verloop van de servicemelding en de diverse pogingen om e.e.a. op te lossen.
Met vriendelijke groeten,
KRUIT & KRAMER B.V.
H.J. Kruit
Naar aanleiding van uw melding op de website van Radar graag het volgende.
Op o.a. 11 januari 2014 hebben wij onderstaande reactie gestuurd naar de door u ingeschakelde rechtsbijstandsverzekering.
"... Op 6 september 2013 hebben wij uw cliënten voorgesteld om e.e.a. te laten onderzoeken op kosten van ongelijk. De fabriek heeft e.e.a. beoordeeld en ook een door de leverancier ingeschakelde onafhankelijke derde. Zij blijven bij hun eerder ingenomen standpunt en menen dat er sprake is van hydrolyse als oorzaak. Op onze e-mail d.d. 6 september 2013 hebben uw cliënten niet (meer) gereageerd en uw brief d.d. 6 januari jl. aan All Seasons is precies 4 maanden later en 6 maanden later na de klachtmelding. Of het aanbod van onze leverancier dan ook nog geldig is, zal nagevraagd moeten worden.
Kruit & Kramer is een CBW erkende winkel, ook All Seasons was tijdens de aankoop (m.i.) een CBW erkende winkel. Op grond van deze erkenning, kunnen uw cliënten hun klachtmelding ook melden bij de geschillencommissie Wonen.
Vanzelfsprekend willen wij graag meewerken in oplossingen. Op grond van de door de leverancier vastgestelde oorzaak van de klacht, is vervanging van de bekleding misschien mogelijk, echter tegen berekening. Desgewenst bemiddelen wij hierin met de leverancier. ... "
Onze bereidheid om mee te werken aan oplossingen is met zowel uw rechtsbijstandsverzekeraar als de geschillencommissie besproken. Wij hebben begin 2014 zelfs voorgesteld om gratis een nieuwe hoes voor uw zitmeubel te leveren waarbij de werkelijke uren van herstoffering door u betaald zouden worden. Op zowel onze bereidheid om tot een oplossing te komen als ons bovenstaand voorstel heeft u niet gereageerd.
De leverancier heeft ons destijds gemeld dat de meubelen geleverd zijn medio maart 2011. De meubelen zijn nu bijna 4 jaar in gebruik en uw melding op deze site d.d. 2-2-2015 is nu 1 jaar later. Wij kunnen dit niet plaatsen daar wij op ons bovenstaand voorstel geen enkele reactie van u hebben ontvangen. Het is naar onze mening dan ook te begrijpen dat wij uw servicemelding al hadden gesloten en de leverancier hieromtrent hebben ingelicht. Helaas zijn hierdoor ook alle voorstellen etc. komen te vervallen.
Wij hopen u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd over de juistheid van het verloop van de servicemelding en de diverse pogingen om e.e.a. op te lossen.
Met vriendelijke groeten,
KRUIT & KRAMER B.V.
H.J. Kruit
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 feb 2017 12:06
Re: Hoekbank henders en hazel
Wij hebben exact hetzelfde bekomen met een twee zit van henders en hazel . Na de garantie periode van 2 jaar begonnen zich tekenen van slijtage te vertonen. Dit werd erger en erger. De winkel waar we het gekocht hadden( Gaverzicht Deerlijk) verschuilt zich achter de garantie die verlopen is en zegt niets te kunnen doen. We gaan nu op eigen kosten de twee zit laten overtrekken met een stof. NOOIT MEER EEN PRODUCT VAN HENDERS EN HAZEL]