LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoekbank Leenbakker doetinchem/hoofdkantoor

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
pascal0314
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2013 22:15

Hoekbank Leenbakker doetinchem/hoofdkantoor

Ongelezen bericht door pascal0314 »

Beste,

Ik heb nu bijna een jaar geleden een hoekbank gekocht bij de Leenbakker in doetinchem. Deze bank zakte eigenlijk vrij snel na aankoop door. Hierop heb ik van de Leenbakker een nieuwe bank gekregen. Hierover was ik erg tevreden. Echter een aantal maanden geleden heb ik geconstateerd dat de nieuwe bank ook begint door te zakken. Ook is het zo dat de bank erg kraakt wanneer ik erop ga zitten. Er is 2 keer een monteur van de Leenbakker langs geweest. Deze heeft een keer kaarsvet op de beugels gesmeerd, echter dit loste het probleem niet op. 4 Maanden later kraakte de bank nog steeds en deze begon ook nog eens door te zakken. Er is daarna weer een monteur gekomen en deze heeft de beugels van de bank omgedraaid en heeft mij vertelt dat de bank inderdaad doorzakt en dat zowel de rug als de zitvlak doorzakt. Ik ben toen 2 dagen later gebeld door leenbakker Doetinchem met de mededeling dat de klacht opgelost is. Tot mijn verbazing hoorde ik dat de monteur niks doorgeven heeft aan leenbakker betreffende het doorzakken. Het enige dat de monteur heeft is dat hij de beugels heeft omgeruild en dat daarmee de klacht afdoende zou zijn afgehandeld

,
Ik was het niet mee eens aangezien de bank nog steeds doorgezakt is en niet prettig zit. Hierop wederom gebeld met Leenbakker waarop ik te horen kreeg dat de klacht opgelost zou zijn. Hierop heb ik Leenbakker hoofdkantoor en het verhaal voorgelegd aan hen. Zij vertelde mij dat filaal Doetinchem mij terug zou bellen. Filiaal Doetinchem heeft mij terug gebeld met de mededeling dat de filiaalmanager moest lang komen om zelf te kijken. Hij gaf toe dat hij inderdaad doorzakt en dat ook de rug gedeelten doorgezakt waren. Hij zou contact met mij opnemen wat echter niet gebeurt is. Ik heb hierop zelf contact opgenomen en heb te horen gekregenen dat ze de klacht niet wilde oplossen aangezien het hoofdkantoor niets met mijn klacht wilde doen. Hiermee moest ik het maar doen. Wederom weer naar filiaal Doetinchem gebeld en heb te horen gekregen dat zij hier ook niks meer aan kunnen doen. Vandaag contact gehad met klantenservice, zij geven aan dat er geen klacht is doorgegeven door de monteur waarop zij dus niks kunnen ondernemen om mijn klacht te verhelpen, ook bieden zij geen verdere oplossing aangezien zij aangeven dat zij de bank al eerder hebben omgeruild.

Nu ben ik vanmiddag door de assistent filiaal manager van filaal Doetinchem terug gebeld en deze meneer (Anco) heeft mij zelfs gelijk gegeven. Ook hij is van mening dat ik recht heb op garantie maar niks voor mij kan doen.



Ik ben ten einde raad. Ik heb geen vertrouwen meer in de Leenbakker en heb de hoop opgegeven dat dit nog goed gaat komen. Ik koop een duur product bij de Leenbakker (1500 euro) en het minste wat ik verwacht is dat ik fatsoenlijk op de bank kan zitten.



Ik lees in de voorwaarden van CBZ dat ik recht heb op garantie: artikel 15.

Vandaar dit bericht naar u aangezien ik van mening ben dat ik in mijn recht sta.


Dit is mijn verhaal!!

Groetjes Pascal
Laatst gewijzigd door pascal0314 op 15 nov 2013 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoekbank Leenbakker doetinchem/hoofdkantoor

Ongelezen bericht door 16again »

Als je er niet uit komt met Leen Bakker, dan kun je naar geschillen commissie stappen.
Leen Bakker is immers bij CBW aangesloten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hoekbank Leenbakker doetinchem/hoofdkantoor

Ongelezen bericht door tenormin »

Komt u niet verder bij Leen Bakker, neemt u dan eens contact op met de CBW; http://www.leenbakker.nl/nl/leen_bakker ... arden.aspx Ze zijn aangesloten bij de Branchevereniging; leg uw probleem daar voor, misschien kan men u daar meer advies geven. Maar misschien kunt u (misschien beter in deze volgorde) eerst contact opnemen met het Juridisch Loket, die u verder kunnen helpen met wat u kunt eisen. Daar zitten juristen waar u eenmalig gratis een vraag kan stellen. http://www.juridischloket.nl

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Hoekbank Leenbakker doetinchem/hoofdkantoor

Ongelezen bericht door choocomell »

en ik zat nog aan te denken om bij leenbakker een bank voor mijn huis te kopen, goed dat ik dit tegen kwam. had dezelfde problemen destijds met een bed, dacht dat het aan mijn gelegen zou hebben. zo te zien niet dus

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoekbank Leenbakker doetinchem/hoofdkantoor

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor 1500 euro kun je aanzienlijk betere banken kopen dan wat je hier omschrijft, maar dat is ongetwijfeld ook je verwachting geweest. LeenBakker, Kwantum, Ikea, de bouwmarkten, als je even geen geld hebt ok, maar het is en blijft gewoon goedkope prut. Gewoon neerzetten en er vooral niet meer aankomen, dan gaat het nog het langste mee.

Maar dat is uiteraard niet de bedoeling van je meubilair.

On-topic: het beste is inderdaad contact op te nemen met de geschillencommissie, wat mijn voorgangers ook al schreven.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Hoekbank Leenbakker doetinchem/hoofdkantoor

Ongelezen bericht door Prolix »

witte angora schreef:...LeenBakker, Kwantum, Ikea, de bouwmarkten, als je even geen geld hebt ok, maar het is en blijft gewoon goedkope prut. Gewoon neerzetten en er vooral niet meer aankomen, dan gaat het nog het langste mee.....
Nu komt het op mij over alsof jij altijd alleen maar hele dure spullen in huis hebt. Omdat dat dat misschien beter zou zijn. Ik kan je vertellen dat ik hier een italiaanse twee-en-half zitter heb gehad voor maar liefst 4200 euri. Binnen tien jaar was het een baggerding en was ik er al meerdere malen mee terug geweest. Nooit mee geholpen en toen ik er ècht klaar mee was had ik em omgedraaid en zag ik het amateuristische timmerwerk in mijn "designmeubel"... Vrienden hadden toen al 9 jaar een Ikeabank en gingen terug met de vraag of de stof zoveel mocht verkleuren. Dat mocht niet en hop...nieuwe overtrek.. NA 9 JAAR! En ik met mijn te dure bank...NIKS.

Gesloten