LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huuropzegging
Huuropzegging
Beste lezers wie kan me advies geven over de huuropzegging. Ik heb sept 2006 een huis gehuurd uit de vrijesector. Ik heb het goed naar mij zijn daar maar door ontslag kan ik het finacieel niet meer opbrengen. ik heb op dit moment een huurachterstand van 1 maand. Ik wil de huur per direkt opzeggen omdat ik gewoon de financiele middelen er niet meer voor heb. Ik heb dit al te kennen gegeven bij de verhuurder maar krijg tot op heden geen antwoord of ik het huis per direkt mag verlaten. Ik heb nog een contract tot sept 2007. Ik wil finacieel niet in de problemen komen en daarom per direkt de woning verlaten. Kan ik dit of moet ik me toch houden aan het contract?
Re: Huuropzegging
Wat heeft dit met meubels te maken?
Kijk in je huurcontract, als het goed is staat daar een opzeggingstermijn in.
Als je geen contract hebt dan kun je morgen vertrekken.
En als er geen termijn in je contract staat dan moet je uitzoeken of de wet daarin voorziet.
Als je geen contract hebt dan kun je morgen vertrekken.
En als er geen termijn in je contract staat dan moet je uitzoeken of de wet daarin voorziet.
Mijn zoon heeft hetzelfde probleem gehad. (jaarcontract)
Advies: stuur een aangetekende brief naar je huurbaas waarin je hem je fin.situatie uitlegt en vraag om coulance.
Mijn zoon heeft dit in een persoonlijk gesprek gedaan en de laatste maand met zijn ( voorafbetaalde) borg kunnen betalen.
Een huiseigenaar zit niet op huurders te wachten die hun huur niet kunnen betalen dus je hebt goede kans dat hij er zo snel mogelijk vanaf wil.
Succes.
PS misschien kun je deze vraag idd beter in het daarvoor bestemde onderdeel zetten. Krijg je ws ook meer adviezen
Advies: stuur een aangetekende brief naar je huurbaas waarin je hem je fin.situatie uitlegt en vraag om coulance.
Mijn zoon heeft dit in een persoonlijk gesprek gedaan en de laatste maand met zijn ( voorafbetaalde) borg kunnen betalen.
Een huiseigenaar zit niet op huurders te wachten die hun huur niet kunnen betalen dus je hebt goede kans dat hij er zo snel mogelijk vanaf wil.
Succes.
PS misschien kun je deze vraag idd beter in het daarvoor bestemde onderdeel zetten. Krijg je ws ook meer adviezen