LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IKEA bezorgservice
Re: IKEA bezorgservice
Misschien omdat ze in precies dezelfde outfit rondliep als de rest....
Re: IKEA bezorgservice
Overigens is de bank netje na twaalven (zoals beloofd) afgeleverd.
Hulde aan de bezorgdienst
Hulde aan de bezorgdienst

Re: IKEA bezorgservice
Ik heb al wat gelezen over de bezorgservice van IKEA. Het kan nog erger.
Wij wonen in het midden van het land en gaan regelmatig naar IKEA Hengelo. Nu heeft onze dochter sinds kort een huisje helemaal boven in Noord-Holland.
Omdat ze eea nodig heeft, is ze verstandig geweest en heeft van te voren gebeld met IKEA klantenservice om te vragen hoe het zit met bezorgservice. We konden overal in Nederland bestellen en het zou naar haar nieuwe stekje gebracht worden. Bij de bewuste vestiging ook nog navraag gedaan. In totaal ging het om meer dan 1100 kg aan gewicht en voordat we ons een breuk sjouwden wilden we toch nog bevestiging. Navraag gedaan bij de medewerkers bij het afhaal magazijn. Hij ook nog telefonisch gechekt. En ja hoor, het kon. Geen probleem. We konden alles uit de stellingen halen en het zou in de kop van Noord-Holland worden afgeleverd.
Bij de transportservice alles geregeld, datum afgesproken. Geen probleem. De bewuste dag zou er iemand op het adres zijn en er waren hulptroepen geregeld om de vloer te leggen dit weekend. Het kon niet mooier. Totdat... we vanmiddag hoorden, een dag voor levering, dat de levering niet door ging
.
Het had allemaal via de vestiging in Utrecht moeten gaan. Ondanks toezeggingen van drie IKEA medewerkers (klantenservice, vriendelijke medewerker bij afhaalmagazijn, vriendelijke medewerker bij transportservice).
Bij IKEA moet je vooruit betalen voor zowel de artikelen als het transport. De mevrouw kon niet zeggen wanneer de artikelen geleverd zouden worden. Daar zit je dan, in je nieuwe huisje, te wachten op een vloer en veel andere mooie spullen.
Net in de algemene voorwaarden gekeken. Daar staat zowel in artikel 3 als 6 niets vermeld over waar IKEA nu mee komt. Een vrije dag opgenomen en ander ongemak. Ze worden er niet warm of koud van. Ook de extra kosten die je moet maken door ze te bellen voor meer informatie. Geen enkele tegemoetkoming.
In een eerdere reactie las ik dat IKEA daarom zo goedkoop is. Blijf ik het vreemd vinden dat in hun eigen algemene voorwaarden hele andere zaken staan.
Wij hebben een overeenkomst, volgens hun eigen alg. voorwaarden, met hen gesloten en zij besluiten eenzijdig, nadat ze de poet binnen hebben, het toch anders af te handelen.
Er is op zijn minst sprake van misleiding. Je recht halen, dat kost je heel wat minuutjes aan de telefoon en naast de vermelde kosten van het 0900 nummer betaal je met je mobiel nog eens extra wat het totaal een duur geintje maakt, maar dat is geloof ik een andere discussie
.
Moraal van het verhaal. Als je goedkoop uit wilt zijn, blijf dan gewoon klant van IKEA, maar verwacht vooral niets extra's en al helemaal niet dat ze zich aan hun woord houden. Wat zeg ik, een woord van een IKEA medewerker blijkt helemaal niets waard te zijn...
De medewerkers bij de vestiging Hengelo hebben ons trouwens heel vriendelijk te woord gestaan en hebben moeite gedaan om informatie te achterhalen. Daar ligt het niet aan. De informatie waar ze het mee moeten doen lijkt niet te deugen. En wie is daar nu uiteindelijk verantwoordelijk voor?
Ik weet wel wie er de dupe van is
Wij wonen in het midden van het land en gaan regelmatig naar IKEA Hengelo. Nu heeft onze dochter sinds kort een huisje helemaal boven in Noord-Holland.
Omdat ze eea nodig heeft, is ze verstandig geweest en heeft van te voren gebeld met IKEA klantenservice om te vragen hoe het zit met bezorgservice. We konden overal in Nederland bestellen en het zou naar haar nieuwe stekje gebracht worden. Bij de bewuste vestiging ook nog navraag gedaan. In totaal ging het om meer dan 1100 kg aan gewicht en voordat we ons een breuk sjouwden wilden we toch nog bevestiging. Navraag gedaan bij de medewerkers bij het afhaal magazijn. Hij ook nog telefonisch gechekt. En ja hoor, het kon. Geen probleem. We konden alles uit de stellingen halen en het zou in de kop van Noord-Holland worden afgeleverd.
Bij de transportservice alles geregeld, datum afgesproken. Geen probleem. De bewuste dag zou er iemand op het adres zijn en er waren hulptroepen geregeld om de vloer te leggen dit weekend. Het kon niet mooier. Totdat... we vanmiddag hoorden, een dag voor levering, dat de levering niet door ging

Het had allemaal via de vestiging in Utrecht moeten gaan. Ondanks toezeggingen van drie IKEA medewerkers (klantenservice, vriendelijke medewerker bij afhaalmagazijn, vriendelijke medewerker bij transportservice).
Bij IKEA moet je vooruit betalen voor zowel de artikelen als het transport. De mevrouw kon niet zeggen wanneer de artikelen geleverd zouden worden. Daar zit je dan, in je nieuwe huisje, te wachten op een vloer en veel andere mooie spullen.
Net in de algemene voorwaarden gekeken. Daar staat zowel in artikel 3 als 6 niets vermeld over waar IKEA nu mee komt. Een vrije dag opgenomen en ander ongemak. Ze worden er niet warm of koud van. Ook de extra kosten die je moet maken door ze te bellen voor meer informatie. Geen enkele tegemoetkoming.
In een eerdere reactie las ik dat IKEA daarom zo goedkoop is. Blijf ik het vreemd vinden dat in hun eigen algemene voorwaarden hele andere zaken staan.
Wij hebben een overeenkomst, volgens hun eigen alg. voorwaarden, met hen gesloten en zij besluiten eenzijdig, nadat ze de poet binnen hebben, het toch anders af te handelen.
Er is op zijn minst sprake van misleiding. Je recht halen, dat kost je heel wat minuutjes aan de telefoon en naast de vermelde kosten van het 0900 nummer betaal je met je mobiel nog eens extra wat het totaal een duur geintje maakt, maar dat is geloof ik een andere discussie

Moraal van het verhaal. Als je goedkoop uit wilt zijn, blijf dan gewoon klant van IKEA, maar verwacht vooral niets extra's en al helemaal niet dat ze zich aan hun woord houden. Wat zeg ik, een woord van een IKEA medewerker blijkt helemaal niets waard te zijn...
De medewerkers bij de vestiging Hengelo hebben ons trouwens heel vriendelijk te woord gestaan en hebben moeite gedaan om informatie te achterhalen. Daar ligt het niet aan. De informatie waar ze het mee moeten doen lijkt niet te deugen. En wie is daar nu uiteindelijk verantwoordelijk voor?
Ik weet wel wie er de dupe van is

Re: IKEA bezorgservice
de bezorgers die voor de ikea rijden doen hun best om iedereen aardig en vriendelijk te helpen met hun vraagen maar de bezorgers werkern niet voor ikea maar voor een extern bedrijf de klanten moeten ze kunnen je aleen meschien helpen met de vraagen over de transport
maar niet met de rest
de klanten moeten blij zijn dat het naar boven word gebracht bij somige andere meubel winkels word dat niet gedaan
de bezorger kan best met zijn eigen ogen zien als iet gaat passen door het trapgat of zo de bezorgers doen het langer dan vandaag
voor alle opmerkingen moeten ze terecht bij ikea niet de bezorgers
ikea sluit met de transport bedrijfen contracten af voor 10 jaar
en er gaan ongeveer 18 klanten in een vrachtwagen reken maar uit om hoeveel geld het hier gaat
de bedrijfen zullen wel uit kijken om zoon grote klant kwijt te raken
p.s
als u redelijk bent tegen de bezorger dan zijn ze dat ook tegen u
sucses
een van de ikea bezorger
maar niet met de rest
de klanten moeten blij zijn dat het naar boven word gebracht bij somige andere meubel winkels word dat niet gedaan
de bezorger kan best met zijn eigen ogen zien als iet gaat passen door het trapgat of zo de bezorgers doen het langer dan vandaag
voor alle opmerkingen moeten ze terecht bij ikea niet de bezorgers
ikea sluit met de transport bedrijfen contracten af voor 10 jaar
en er gaan ongeveer 18 klanten in een vrachtwagen reken maar uit om hoeveel geld het hier gaat
de bedrijfen zullen wel uit kijken om zoon grote klant kwijt te raken
p.s
als u redelijk bent tegen de bezorger dan zijn ze dat ook tegen u
sucses
een van de ikea bezorger
Re: IKEA bezorgservice
je moet gewoon het telefoon nummer van de transporteur vragen als er dan wat is dan kunt u de transporteur bellen
p.s alleen bellen voor vragen of opmerkingen van het transport
er zijn veel verschillende transporteurs voor elk gebied een ander transporteur bijv: transport sevice sliedrecht
en veel meer
p.s alleen bellen voor vragen of opmerkingen van het transport
er zijn veel verschillende transporteurs voor elk gebied een ander transporteur bijv: transport sevice sliedrecht
en veel meer
Re: IKEA bezorgservice
Het verhaal is nog niet afgelopen. Op woensdag zou er worden gebeld door IKEA over een nieuwe bezorging. Maar... je raadt het al. Geen bericht op woensdag. Vrijdag is er uiteindelijk kontakt. Ondertussen zijn al weer de nodige kosten gemaakt om de klantenservice van IKEA te pakken te krijgen. Ze kunnen pas volgende week (deze week) leveren. Dat wordt erg lastig als je zelf een opleiding begint en geen dag kunt verzuimen. Mijn dochter woont nog niet in Den Helder maar nog steeds in het Oosten van het land.
Wat later op de dag neemt een medewerker van IKEA Hengelo kontakt op. Er kan dezelfde avond nog geleverd worden, maar dan komt er maar één bezorger. Zelf aanpakken dus. Wat doe je? Je kunt geen kant op. Dus... dochterlief moet zelf ook sjouwen. Het gaat om meer dan 1100 kg. Het idee achter de levering was juist dat ze er niet alleen voor zou staan. Uiteindelijk blijkt de bezorger een oudere man te zijn die niet echt van aanpakken weet. Volgens mijn dochter was elke stap hem te veel. Uiteindelijk heeft zij zelf het meeste gesjouwd met behulp van een vriendin.
De meneer van de bovenstaande berichten zegt bezorger van één van de transportbedrijven te zijn waar IKEA zaken mee doet. Ik begrijp niet zo goed waarom hij reageert. Hoe IKEA het transport regelt en bij wie IKEA dit uitbesteedt is voor mij niet belangrijk.
Er is een overeenkomst met IKEA gesloten over het transport. Zij komt haar afspraken niet na.
Het voorstel van de IKEA vestiging in Hengelo wijgeren was voor onze dochter geen optie. De eerstkomende twee maanden was er geen mogelijkheid voor levering ivm de opleiding.
Maar goed, de spullen zijn geleverd, maar niet volgens de afspraak zoals die bij IKEA Hengelo is afgesloten. Afspraak was levering tot in huis. Door de late levering dus ook niet dit weekend de vloer kunnen leggen. Het komende weekend hebben mensen ivm Pasen andere verplichtingen. Dat komt haar op een vertraging van minimaal twee weken.
Hadden we alles van te voren geweten, dan hadden we het dus nooit zo aangepakt.
Wordt vervolgd...
Wat later op de dag neemt een medewerker van IKEA Hengelo kontakt op. Er kan dezelfde avond nog geleverd worden, maar dan komt er maar één bezorger. Zelf aanpakken dus. Wat doe je? Je kunt geen kant op. Dus... dochterlief moet zelf ook sjouwen. Het gaat om meer dan 1100 kg. Het idee achter de levering was juist dat ze er niet alleen voor zou staan. Uiteindelijk blijkt de bezorger een oudere man te zijn die niet echt van aanpakken weet. Volgens mijn dochter was elke stap hem te veel. Uiteindelijk heeft zij zelf het meeste gesjouwd met behulp van een vriendin.
De meneer van de bovenstaande berichten zegt bezorger van één van de transportbedrijven te zijn waar IKEA zaken mee doet. Ik begrijp niet zo goed waarom hij reageert. Hoe IKEA het transport regelt en bij wie IKEA dit uitbesteedt is voor mij niet belangrijk.
Er is een overeenkomst met IKEA gesloten over het transport. Zij komt haar afspraken niet na.
Het voorstel van de IKEA vestiging in Hengelo wijgeren was voor onze dochter geen optie. De eerstkomende twee maanden was er geen mogelijkheid voor levering ivm de opleiding.
Maar goed, de spullen zijn geleverd, maar niet volgens de afspraak zoals die bij IKEA Hengelo is afgesloten. Afspraak was levering tot in huis. Door de late levering dus ook niet dit weekend de vloer kunnen leggen. Het komende weekend hebben mensen ivm Pasen andere verplichtingen. Dat komt haar op een vertraging van minimaal twee weken.
Hadden we alles van te voren geweten, dan hadden we het dus nooit zo aangepakt.
Wordt vervolgd...
Re: IKEA bezorgservice
Hoi A.W.
Jeetje als ik het verhaal zo lees valt onze klacht in het niets! Inmiddels zijn we geholpen.
Heel herkenbaar is de frustratie van de niet nagekomen afspraken. Ook de tijd en energie die je erin stopt om tot een oplossing te komen zijn vervelend. Daarbij maak je ook een hoop (onnodige) telefoonkosten!
Afgelopen week hebben wij het nog even gecontroleerd bij IKEA Haarlem, het personeel wat de balie van de transportservice bemant loop in een IKEA-outfit. Dat de transportservice uitbesteed wordt is een ander verhaal.
Om op ons geval terug te komen: De bezorgservice heeft heel netjes op het afgesproken tijdstip de bank bezorgd.
Wij hopen dat dochterlief snel haar woning kan betrekken!
Jeetje als ik het verhaal zo lees valt onze klacht in het niets! Inmiddels zijn we geholpen.
Heel herkenbaar is de frustratie van de niet nagekomen afspraken. Ook de tijd en energie die je erin stopt om tot een oplossing te komen zijn vervelend. Daarbij maak je ook een hoop (onnodige) telefoonkosten!
Afgelopen week hebben wij het nog even gecontroleerd bij IKEA Haarlem, het personeel wat de balie van de transportservice bemant loop in een IKEA-outfit. Dat de transportservice uitbesteed wordt is een ander verhaal.
Om op ons geval terug te komen: De bezorgservice heeft heel netjes op het afgesproken tijdstip de bank bezorgd.
Wij hopen dat dochterlief snel haar woning kan betrekken!
Re: IKEA bezorgservice
Hi Otto, dat hopen wij ook. 

-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21
Re: IKEA bezorgservice
Wat vervelend dat er bij meerdere mensen dingen fout zijn gegaan 
Ik heb een paar maanden geleden om 7 uur 's avonds een bedbank gekocht bij de Ikea, en ze konden 'm tussen 9 en 12 uur dezelfde avond nog komen brengen!
De bezorger(s) stonden tegen half 11 voor de deur en hebben de bedbank in de gang gezet

Ik heb een paar maanden geleden om 7 uur 's avonds een bedbank gekocht bij de Ikea, en ze konden 'm tussen 9 en 12 uur dezelfde avond nog komen brengen!
De bezorger(s) stonden tegen half 11 voor de deur en hebben de bedbank in de gang gezet

Re: IKEA bezorgservice
iedereen maakt fouten en of het nou de fout van de ikea is of van de bezorgdienst. zolang je op een nette manier naar de ikea of de bezorgdienst belt, doen ze er wel moeite voor om het de volgende keer goed te laten lopen. ik heb zelf een keuken gekocht, die zou op een vrijdag worden bezorgd. ik kreeg de donderdag ervoor een brief in de bus dat ik niet thuis was, en dat ik moest bellen voor een afspraak en dat er dan bezorgkosten zouden worden berekend waarbij ik er dus niet vanuit ga dat de keuken toch nog vrijdag zou komen. dus ik ben gaan werken de vrijdag. uiteindelijk werd ik gebeld dat ze voor mn deur stonden en ja.. ik was er niet, gewoon uitgelegd waarom ik ben gaan werken.. en er is niets aan de hand, een nieuwe afspraak gemaakt en zonder kosten.. het enige is dat je een weekje langer zonder keuken zit, maar er zijn altijd wel mensen waar je even langs kan gaan, en ook om te eten. dus dat probleem is dan ook weer opgelost.