LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ikea-keuken
Ikea-keuken
Eigenlijk baal ik er ontzettend van dat ik dit hele verhaal weer moet tikken, maar ik vind dat er meer mensen moeten weten wat er in de afgelopen maanden is gebeurd.
Vijf maanden geleden besloten mijn vriend en ik te gaan samenwonen in een lief klein pandje. De keuken echter, was niet om aan te zien, daarom besloten wij op zoek te gaan naar een nieuwe. De keuken moest aan drie dingen voldoen, zwart, niet de allerduurste (maar dus ook niet de allergoedkoopste), en moest gemonteerd worden.
Geloof het of niet, de perfecte keuken kwamen we tegen bij Ikea. Prijs goed, kleur grandioos en kon zelfs gemonteerd worden door de afdeling beroep en bedrijf.
Na van Internet de keukenplanner gedownload te hebben, ging ik, gewapend met plattegrond naar de Ikea in Delft. Daar werden we te woord gestaan door een verkoper in opleiding. Zo'n jongen moet het ook nog leren, dus we bleven geduldig. het ontwerp bleek echter redelijk ingewikkeld (?) en daarom vroegen we hem om zijn chef. Toen deze erbij kwam, deed hij een beetje lacherig en zei dat de planner op internet niet echt klopte qua maatvoering en dat de pootjes, die in de catalogus als 18 cm staan, geen 18, maar slechts 17 cm zijn (en ja, dit was van belang)...
We zijn toen zonder bestelling maar naar huis gegaan om het ontwerp aan te passen.
Enkele dagen later waren wij weer bij de Ikea. Wij zijn toen uitstekend geholpen door een verkoper die niet alleen kundig, maar ook klantvriendelijk was. Hij nam rustig de tijd voor ons en met de offerte zijn wij toen naar de kantoorafdeling gegaan om te bestellen. Hier bleek echter dat er een deurtje verkeerd op de offerte stond, deze werd gewijzigd, ik maakte een tekening voor de monteurs ter verduidelijking en de bestelling was geplaatst. Binnen enkele dagen zou er contact met ons opgenomen worden om de leverdatum en montagedatum te bevestigen. De levertijd zou ca. 3 weken zijn.
Twee weken later nog niets gehoord. Mijn vriend en ik hadden besloten het een en ander te wijzigen, en aangezien er nog niets concre et besproken was, zijn we dus weer naar de Ikea gegaan om de bestelling te wijzigen. De bestelling kon men er echter niet bij vinden. Na lang zoeken, bleek de bestelling nog niet geplaatst. het was nog steeds een offerte. Geluk bij een ongeluk, want we konden het nu meteen wijzigen. Niet echt op de manier zoals het hoort, maar ok.
Terug op de keukenafdeling (waar het overigens erg druk was) werden wij te woord gestaan door een van de verkopers. Deze verkoper was blijkbaar niet echt stressbestendig, want zijn toon werd met de minuut onvriendelijker. Toen uiteindelijk de offerte was geprint, las mijn schoonmoeder deze nogmaals na en wat bleek, de fout die de vorige keer gemaakt was, was weer gemaakt. Na de vraag dit te wijzigen en de offerte even netjes met ons door te nemen, werd mijn schoonmoeder door de verkoper uitermate bot duidelijk gemaakt dat hij hier geen zin noch tijd voor had, er andere mensen achter ons stonden te wachten die iets wilden vragen en we maar moesten weggaan.
Op de kantoorafdeling bleek men gelukkig wederom vriendelijk, de order werd gewijzigd en geplaatst. Nogmaals werd toegezegd dat ik binnen enkele dagen een telefoontje zou krijgen over de verdere gang van zaken.
Twee weken later. Nog steeds niets gehoord. Klantenservice gebeld. Ja hoor, onderdelen zouden de komende dinsdag geleverd worden. En de montage dan? O, moest het ook gemonteerd worden (...) Momentje. De monteur kan pas over twee maanden. Ik sprak daarop af dat de levering twee dagen voor montage plaats zou vinden (wat heb je aan 30 dozen die in de weg staan?).
Dinsdagochtend, ik was net op mijn werk, werd ik gebeld door mijn schoonvader. De vrachtwagen stond voor de deur. Aangezien ik het nogal druk had, heb ik ingestemd met de levering. Ik ging ervanuit dat de Ikea dan wel zou zorgen voor een vervroegde montage (mijn fout...).
Ikea gebeld. "maar mevrouw, er staat hier dat de leverdatum voor vandaag afgesproken was...". De monteur bleek echt niet eerder te kunnen. Toen ik aangaf dat het spul wel aardig in de weg stond, bood ze aan het dan maar weer op te laten halen... Nou, dat kende ik inmiddels wel. Weer een dag vrij nemen zeker. Mooi niet. Ik heb 't maar gelaten zoals 't was.
Eindelijk, na twee maanden was daar dan de monteur. "kloppen de dozen?". Ja, weet ik veel, zo'n etiket is niet echt duidelijk. Ik was er vanaf gebleven. Je raad 't al... Het klopte niet... De monteur heeft toen maar gemonteerd wat hij kon. Een deur was uitermate beschadigd. ik heb 'm maar laten monteren, want een extra deurloze kast had ik geen zin in. Deze werd vervangen bij de volgende montage. Lijstje gemaakt van ontbrekende en beschadigde atrikelen. Weer enkele dagen wachten op een telefoontje...
Nog twee weken later... niets gehoord. Weer zelf gebeld. Maand wachten. Half januari... Eerder kon het echt niet. Maar ik zat dus met de Kerst en oud en nieuw met een halve keuken... Twee dagen voor levering. Telefoontje van Ikea. Er mist nog een deurtje. In twee maanden geen enkele keer dat deurtje binnengekomen? "Vast wel, mevrouw". Waarom zit die dan niet bij mijn levering? "weet ik niet, wilt u dan het monteren uitstellen?". Waarop ik zei: "Nou nee, laat ze maar twee keer komen. Ik was (en ben) in staat om ze nu voor elk losse onderdeel weer te laten opdraven. Wanneer kan 't deurtje dan geleverd worden? "Half februari". Geweldig. WEER een maand wachten. En de monteur? "Momentje... O, de monteur kan alleen de dag voor levering.". Nou, laat het deurtje dan maar wat eerder leveren. "Dat kan niet mevrouw...". Zoek dan even een oplossing! "Tja, mevrouw, ik weet 't ook niet!". Als je nou eens regelt dat de monteur het deutje meeneemt? "Dat is wel een goed idee, momentje... Ja hoor, de monteur neemt het deurtje mee". Mooi.
Inmiddels is het 9 februari. Over precies een week wordt dan eindelijk het laatste deurtje gemonteerd.Zou alles goed gaan? Zou de monteur uberhaupt weten dat hij een deurtje moet meenemen? Is het deurtje wit? Of blauw? We zien het wel.
Tot nu toe hebben we alleen nog maar een rekening voor de onderdelen gezien. Die hebben we netjes betaald. Ik vraag me af wat er nog zal volgen, en als die volgt, hoe zal de rekening voor montage er dan uit komen te zien? Een ding is in ieder geval zeker. Ik betaal maximaal 1x voorrij- en montagekosten. Ik hoop alleen dat de Ikea zou coulant zal zijn om in te zien dat het misschien wel correct is om zelf de kosten voor montage op zich te nemen. Tot die tijd wacht ik rustig af. Mijn telefoonrekening, die de Ikea-klanteninformatielijn flink door 't dak heeft geschoten. 10 Eurocent per minuut, zal ik ook wel netjes betalen...
Afijn, jullie horen nog wel hoe 't is afgelopen!
Groetjes, BJ
Vijf maanden geleden besloten mijn vriend en ik te gaan samenwonen in een lief klein pandje. De keuken echter, was niet om aan te zien, daarom besloten wij op zoek te gaan naar een nieuwe. De keuken moest aan drie dingen voldoen, zwart, niet de allerduurste (maar dus ook niet de allergoedkoopste), en moest gemonteerd worden.
Geloof het of niet, de perfecte keuken kwamen we tegen bij Ikea. Prijs goed, kleur grandioos en kon zelfs gemonteerd worden door de afdeling beroep en bedrijf.
Na van Internet de keukenplanner gedownload te hebben, ging ik, gewapend met plattegrond naar de Ikea in Delft. Daar werden we te woord gestaan door een verkoper in opleiding. Zo'n jongen moet het ook nog leren, dus we bleven geduldig. het ontwerp bleek echter redelijk ingewikkeld (?) en daarom vroegen we hem om zijn chef. Toen deze erbij kwam, deed hij een beetje lacherig en zei dat de planner op internet niet echt klopte qua maatvoering en dat de pootjes, die in de catalogus als 18 cm staan, geen 18, maar slechts 17 cm zijn (en ja, dit was van belang)...
We zijn toen zonder bestelling maar naar huis gegaan om het ontwerp aan te passen.
Enkele dagen later waren wij weer bij de Ikea. Wij zijn toen uitstekend geholpen door een verkoper die niet alleen kundig, maar ook klantvriendelijk was. Hij nam rustig de tijd voor ons en met de offerte zijn wij toen naar de kantoorafdeling gegaan om te bestellen. Hier bleek echter dat er een deurtje verkeerd op de offerte stond, deze werd gewijzigd, ik maakte een tekening voor de monteurs ter verduidelijking en de bestelling was geplaatst. Binnen enkele dagen zou er contact met ons opgenomen worden om de leverdatum en montagedatum te bevestigen. De levertijd zou ca. 3 weken zijn.
Twee weken later nog niets gehoord. Mijn vriend en ik hadden besloten het een en ander te wijzigen, en aangezien er nog niets concre et besproken was, zijn we dus weer naar de Ikea gegaan om de bestelling te wijzigen. De bestelling kon men er echter niet bij vinden. Na lang zoeken, bleek de bestelling nog niet geplaatst. het was nog steeds een offerte. Geluk bij een ongeluk, want we konden het nu meteen wijzigen. Niet echt op de manier zoals het hoort, maar ok.
Terug op de keukenafdeling (waar het overigens erg druk was) werden wij te woord gestaan door een van de verkopers. Deze verkoper was blijkbaar niet echt stressbestendig, want zijn toon werd met de minuut onvriendelijker. Toen uiteindelijk de offerte was geprint, las mijn schoonmoeder deze nogmaals na en wat bleek, de fout die de vorige keer gemaakt was, was weer gemaakt. Na de vraag dit te wijzigen en de offerte even netjes met ons door te nemen, werd mijn schoonmoeder door de verkoper uitermate bot duidelijk gemaakt dat hij hier geen zin noch tijd voor had, er andere mensen achter ons stonden te wachten die iets wilden vragen en we maar moesten weggaan.
Op de kantoorafdeling bleek men gelukkig wederom vriendelijk, de order werd gewijzigd en geplaatst. Nogmaals werd toegezegd dat ik binnen enkele dagen een telefoontje zou krijgen over de verdere gang van zaken.
Twee weken later. Nog steeds niets gehoord. Klantenservice gebeld. Ja hoor, onderdelen zouden de komende dinsdag geleverd worden. En de montage dan? O, moest het ook gemonteerd worden (...) Momentje. De monteur kan pas over twee maanden. Ik sprak daarop af dat de levering twee dagen voor montage plaats zou vinden (wat heb je aan 30 dozen die in de weg staan?).
Dinsdagochtend, ik was net op mijn werk, werd ik gebeld door mijn schoonvader. De vrachtwagen stond voor de deur. Aangezien ik het nogal druk had, heb ik ingestemd met de levering. Ik ging ervanuit dat de Ikea dan wel zou zorgen voor een vervroegde montage (mijn fout...).
Ikea gebeld. "maar mevrouw, er staat hier dat de leverdatum voor vandaag afgesproken was...". De monteur bleek echt niet eerder te kunnen. Toen ik aangaf dat het spul wel aardig in de weg stond, bood ze aan het dan maar weer op te laten halen... Nou, dat kende ik inmiddels wel. Weer een dag vrij nemen zeker. Mooi niet. Ik heb 't maar gelaten zoals 't was.
Eindelijk, na twee maanden was daar dan de monteur. "kloppen de dozen?". Ja, weet ik veel, zo'n etiket is niet echt duidelijk. Ik was er vanaf gebleven. Je raad 't al... Het klopte niet... De monteur heeft toen maar gemonteerd wat hij kon. Een deur was uitermate beschadigd. ik heb 'm maar laten monteren, want een extra deurloze kast had ik geen zin in. Deze werd vervangen bij de volgende montage. Lijstje gemaakt van ontbrekende en beschadigde atrikelen. Weer enkele dagen wachten op een telefoontje...
Nog twee weken later... niets gehoord. Weer zelf gebeld. Maand wachten. Half januari... Eerder kon het echt niet. Maar ik zat dus met de Kerst en oud en nieuw met een halve keuken... Twee dagen voor levering. Telefoontje van Ikea. Er mist nog een deurtje. In twee maanden geen enkele keer dat deurtje binnengekomen? "Vast wel, mevrouw". Waarom zit die dan niet bij mijn levering? "weet ik niet, wilt u dan het monteren uitstellen?". Waarop ik zei: "Nou nee, laat ze maar twee keer komen. Ik was (en ben) in staat om ze nu voor elk losse onderdeel weer te laten opdraven. Wanneer kan 't deurtje dan geleverd worden? "Half februari". Geweldig. WEER een maand wachten. En de monteur? "Momentje... O, de monteur kan alleen de dag voor levering.". Nou, laat het deurtje dan maar wat eerder leveren. "Dat kan niet mevrouw...". Zoek dan even een oplossing! "Tja, mevrouw, ik weet 't ook niet!". Als je nou eens regelt dat de monteur het deutje meeneemt? "Dat is wel een goed idee, momentje... Ja hoor, de monteur neemt het deurtje mee". Mooi.
Inmiddels is het 9 februari. Over precies een week wordt dan eindelijk het laatste deurtje gemonteerd.Zou alles goed gaan? Zou de monteur uberhaupt weten dat hij een deurtje moet meenemen? Is het deurtje wit? Of blauw? We zien het wel.
Tot nu toe hebben we alleen nog maar een rekening voor de onderdelen gezien. Die hebben we netjes betaald. Ik vraag me af wat er nog zal volgen, en als die volgt, hoe zal de rekening voor montage er dan uit komen te zien? Een ding is in ieder geval zeker. Ik betaal maximaal 1x voorrij- en montagekosten. Ik hoop alleen dat de Ikea zou coulant zal zijn om in te zien dat het misschien wel correct is om zelf de kosten voor montage op zich te nemen. Tot die tijd wacht ik rustig af. Mijn telefoonrekening, die de Ikea-klanteninformatielijn flink door 't dak heeft geschoten. 10 Eurocent per minuut, zal ik ook wel netjes betalen...
Afijn, jullie horen nog wel hoe 't is afgelopen!
Groetjes, BJ
Re: Ikea-keuken
Ontzettend vervelend om te lezen wat jullie overkomen is.
Wij hebben ook een Ikea keuken en moet zeggen...........wij hebben allebei twee linkerhanden.
Toen de dozen binnenkwamen, 42 stuks in totaal, was het erg gemakkelijk om eruit te komen of het een goede levering was.
De montage hebben wij met onze linkerhanden zelf gedaan, er zitten enorm goede tekeningen en de uitleg is perfect.
Ook wij hadden een deurtje wat een beschadiging had en met een week was er een nieuwe en konden wij deze ophalen.
Een half jaar na plaatsing liet er wat verf los van een deurtje en wat denk je.............................we konden na het laten zien van dit deurtje, alles kosteloos omruilen dus alle lade's en deurtjes kregen we zonder pardon omgeruild. Dit vind ik een enorme service van Ikea
Wij hebben ook een Ikea keuken en moet zeggen...........wij hebben allebei twee linkerhanden.
Toen de dozen binnenkwamen, 42 stuks in totaal, was het erg gemakkelijk om eruit te komen of het een goede levering was.
De montage hebben wij met onze linkerhanden zelf gedaan, er zitten enorm goede tekeningen en de uitleg is perfect.
Ook wij hadden een deurtje wat een beschadiging had en met een week was er een nieuwe en konden wij deze ophalen.
Een half jaar na plaatsing liet er wat verf los van een deurtje en wat denk je.............................we konden na het laten zien van dit deurtje, alles kosteloos omruilen dus alle lade's en deurtjes kregen we zonder pardon omgeruild. Dit vind ik een enorme service van Ikea
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 jan 2005 17:01
Re: Ikea-keuken
wij hebben 2,5jaar een keuken gekocht bij ikea die overigs wel gelijk in 1 keer werd geleverd en werd gemonteerd. alle onderdelen klopte in 1 keer en ook hadden wij nergens een beschadeging op zitten. Wel hadden wij bij aankoop ervan gevraagt of deze deurtjes nog lang te verkrijgen zouden zijn omdat wij een jaar later de keuken zouden doorbreken en hem dan verder uit wilden bouwen ons werd gegarandeerd dat de deurtjes nog zeker wel 3 tot 5 jaar in de verkoop zouden zijn omdat dat deze net pas nieuw in de collectie waren. precies een half jaar na aanschaf van de keuken hadden wij het al finacieel bij elkaar om de rest van de verbouwing voort te zetten dat (was een half jaar eerder dan gepland) en wij dus naar ikea delft om de rest te bestellen en wat bleek was de keuken die wij hadden gekocht niet meer in de verkoop want het was een verouderde serie. nou daar zaten wij dus met een half afgemaakte keuken. nu 2 jaar later hebben we dan toch maar besloten om andere deurtjes te nemen omdat we toch graag de keuken uit willen breiden maar vanwege de aanschaf van nieuwe deurtjes komen wij nu wel zo`n 1350,-euro duurder uit dat wat in het begin de bedoeling was. als ze dat nou gelijk hadden gezegt dan hadden we wel gelijk naar een speciale keukenzaak gegaan nu zijn we in het totaal even duur uit en bij een keukenwinkel kun je vaak na 5 jaar alsnog iets bij bestellen van de keuken die je hebt aangeschaft
groetjes Madeliefje
groetjes Madeliefje
Re: Ikea-keuken
Wij hebben nu alweer 7 jaar geleden een keuken bij Ikea gekocht. We zijn in de winkel zeer prettig geholpen, men nam alle tijd voor ons.
De keuken en de inbouwapparatuur werden keurig en volgens afspraak geleverd. Het plaatsen daar weet je van te voren van dat het toch enig inzicht vraagt. Dit was ook goed te doen. Enkel het plaatsen van de wasbak was wel lastig, maar toch goed gelukt.
Tussendoor is de kraan nog wel defect geweest maar omdat we de bon bewaard hadden (wat ons werd geadviseerd door een medewerker) kregen we meteen een nieuwe mee.
Nu na al die jaren ziet de keuken er nog steeds prima uit en werkt alles nog zoals het moet.
Wij hebben ook meegemaakt dat mensen bij een erkend keukenparadijs hun keuken kochten en daar op tijd de keuken deels geleverd kregen en de ontbrekende rest pas veel later.
Wij raden mensen dus aan gerust hun keuken bij Ikea te kopen en ook nog veel geld uit te sparen.
De keuken en de inbouwapparatuur werden keurig en volgens afspraak geleverd. Het plaatsen daar weet je van te voren van dat het toch enig inzicht vraagt. Dit was ook goed te doen. Enkel het plaatsen van de wasbak was wel lastig, maar toch goed gelukt.
Tussendoor is de kraan nog wel defect geweest maar omdat we de bon bewaard hadden (wat ons werd geadviseerd door een medewerker) kregen we meteen een nieuwe mee.
Nu na al die jaren ziet de keuken er nog steeds prima uit en werkt alles nog zoals het moet.
Wij hebben ook meegemaakt dat mensen bij een erkend keukenparadijs hun keuken kochten en daar op tijd de keuken deels geleverd kregen en de ontbrekende rest pas veel later.
Wij raden mensen dus aan gerust hun keuken bij Ikea te kopen en ook nog veel geld uit te sparen.
Re: Ikea-keuken
Daarom koop ik liever een keuken in een keukenwinkel... Zijn ze ook niet altijd duur!
Re: Ikea-keuken
Wij hebben 5 jaar geleden een keuken gekocht bij Ikea. Wij hebben toen de keuken laten plaatsen door een keukenmonteur van een ander bedrijf, via een kennis. Alle bestelde kastje klopten, niks beschadigd, wel hebben wij er toen voor gekozen om de apparatuur ergens anders gekocht, omdat we wat meer toeters en bellen wilden, krijg je trouwens vaak veel korting op, wel om vragen. Anyway, alles staat nu 5 jaar en ik ben zeer tevreden, het scheelt echt enorm veel geld als je vergelijkt met een "gewone" keukenboer. Moet ik ooit weer een nadere keuken dan gaan we zeker weer naar Ikea. Overigens wisten wij vantevoren precies wat we wilden hebben aan kastjes en ook maten, is misschien ook handig, heb je niet zoveel toelichting nodig van de verkoper, en kun je gewoon bestellen.
Re: Ikea-keuken
IKEA harstikke leuk.
Als je een keuken wil kopen doe dit bij een goede keukenleverancier.
Maatvoering, Advies< Planning, Levering in 1 keer compleet is dan zijn Verantwoording incl. de montage en het aansluiten.
Prijs???? valt dan nog mee ook.
Succes
Als je een keuken wil kopen doe dit bij een goede keukenleverancier.
Maatvoering, Advies< Planning, Levering in 1 keer compleet is dan zijn Verantwoording incl. de montage en het aansluiten.
Prijs???? valt dan nog mee ook.
Succes
Re: Ikea-keuken
Je vind nergens een betere prijs-kwaliteit verhouding wat betreft keukens en veel andere meubels als bij Ikea... en zeker niet bij Nederlandse keukenbedrijven... daar betaal je standaard al honderden euro's teveel.
Maar Ikea is natuurlijk geen luxe merk, en voor een speciale keuken betaal je dus ook aanzienlijk meer. Maar goed, voor de gemiddelde concurrent is IKEA meer dan voldoende. Zeker niet minder dan duurdere winkels als Bruynzeel, Keukenspecialist e.d.
Maar Ikea is natuurlijk geen luxe merk, en voor een speciale keuken betaal je dus ook aanzienlijk meer. Maar goed, voor de gemiddelde concurrent is IKEA meer dan voldoende. Zeker niet minder dan duurdere winkels als Bruynzeel, Keukenspecialist e.d.
Re: Ikea-keuken
Kijk FF op journaal 14 maart 22.30 uur RTL 4
Alleen een boekenkast is al een echte ramp
Geef je geld uit bij een specialist.
Alleen een boekenkast is al een echte ramp
Geef je geld uit bij een specialist.
Re: Ikea-keuken
Dat "journaal" begon 8 minuten voordat je dit bericht postteKijk FF op journaal 14 maart 22.30 uur RTL 4
Volgens rtl4 website begon 22:27 editie NL
Bij gebreken aan een product kun je zo ruilen bij IKEA.Alleen een boekenkast is al een echte ramp
Lastiger wordt het als de ramp bestaat uit een doe-het-zelver met 2 linker handen
IKEA is gespecialiseerd in zweedse woonwarenartikelenGeef je geld uit bij een specialist.
Re: Ikea-keuken
Precies.
Niemand zegt dat het altijd goed gaat bij IKEA.
Niemand zegt ook dat alle producten bij IKEA top zijn.
Echter is het nog een verschil of je een keuken voor 5000 euro koopt en daar 12 prima mee voldoet of een keuken van 17000 euro bij een speciaalzaak en daar al na enkele jaren flink problemen meekrijgt.
Hetzelfde met de meubels.
Helaas is een hoge prijs tegenwoordig verre van een garantie voor kwaliteit. Bij IKEA is vaak de kwaliteit minimaal gelijkwaardig, soms beter maar bijna altijd goedkoper. En moet er iets geruild worden, dan doet IKEA zelden moeilijk, zelfs niet als een imbeciel met twee linkerhanden de kast in elkaar heeft gezet. Bij IKEA heeft de klant nog altijd gelijk.
Niemand zegt dat het altijd goed gaat bij IKEA.
Niemand zegt ook dat alle producten bij IKEA top zijn.
Echter is het nog een verschil of je een keuken voor 5000 euro koopt en daar 12 prima mee voldoet of een keuken van 17000 euro bij een speciaalzaak en daar al na enkele jaren flink problemen meekrijgt.
Hetzelfde met de meubels.
Helaas is een hoge prijs tegenwoordig verre van een garantie voor kwaliteit. Bij IKEA is vaak de kwaliteit minimaal gelijkwaardig, soms beter maar bijna altijd goedkoper. En moet er iets geruild worden, dan doet IKEA zelden moeilijk, zelfs niet als een imbeciel met twee linkerhanden de kast in elkaar heeft gezet. Bij IKEA heeft de klant nog altijd gelijk.
Re: Ikea-keuken
In Editie NL op RTL4 werd inderdaad op aangegeven tijdstip aandacht besteed aan IKEA.
Het ging erover dat de meegeleverde handleidingen discriminerend zouden zijn, omdat alleen mannen en geen vrouwen zijn afgebeeld.
Onzin uitzending dus.
Om eea op te leuken mocht een blonde dame in de studio gaan klussen met een kastje, om te eindigen met een achterstevoren gemonteerde achterwand.
Het ging erover dat de meegeleverde handleidingen discriminerend zouden zijn, omdat alleen mannen en geen vrouwen zijn afgebeeld.
Onzin uitzending dus.
Om eea op te leuken mocht een blonde dame in de studio gaan klussen met een kastje, om te eindigen met een achterstevoren gemonteerde achterwand.
Re: Ikea-keuken
Na de klachtenbrief enkele weken geleden verzonden te hebben kreeg ik 3 dagen geleden per e-mail het verzoek deze nogmaals te zenden, aangezien ze deze kwijtgeraakt waren...
NEED I SAY MORE???
NEED I SAY MORE???
Re: Ikea-keuken
als je bij ikea komt voor een keuken gaan ze die keuken dan ook helemaal vor je tekenen of op computer laten zien of kies je een keuken uit je geeft de maten door en that's it??
Re: Ikea-keuken
Wij hebben afgelopen november 2004 een keuken gekocht bij ikea.
We werden netjes geholpen, we hadden zelf thuis al wat gerommeld op de computer hoe we het wilde hebben, met de maten e.d. Ze namen in Duiven netjes de tijd voor ons.
Alles is geleverd, door een bedrijf hier uit Lichtenvoorde...Dusseldorp BV die regelen geloof ik alle grote transport voor Ikea in Duiven. Ik vond de heren, nou ja broekkies, die het kwamen leveren niet erg handig en even beleefd maar alles is goed gekomen. Na een week alle pakketen in de kamer te zien staan, zijn we aan de slag gegaan, het heeft wel bijna een week geduurd.. maar het ziet er erg netjes uit.
Voor 4000 euro hebben wij een grote hoek keuken, met massief aanrechtblad, grote inbouw koelkast, vaatwassen, en combi magnetron. Zelf hebben wij bij keukenpoint in Barendrecht een 5 pits gasfornhuis-oven gekocht. Het is nu echt een plaatje!
We werden netjes geholpen, we hadden zelf thuis al wat gerommeld op de computer hoe we het wilde hebben, met de maten e.d. Ze namen in Duiven netjes de tijd voor ons.
Alles is geleverd, door een bedrijf hier uit Lichtenvoorde...Dusseldorp BV die regelen geloof ik alle grote transport voor Ikea in Duiven. Ik vond de heren, nou ja broekkies, die het kwamen leveren niet erg handig en even beleefd maar alles is goed gekomen. Na een week alle pakketen in de kamer te zien staan, zijn we aan de slag gegaan, het heeft wel bijna een week geduurd.. maar het ziet er erg netjes uit.
Voor 4000 euro hebben wij een grote hoek keuken, met massief aanrechtblad, grote inbouw koelkast, vaatwassen, en combi magnetron. Zelf hebben wij bij keukenpoint in Barendrecht een 5 pits gasfornhuis-oven gekocht. Het is nu echt een plaatje!
Re: Ikea-keuken
wij hebben op 3 maart een zwarte keuken besteld bij de ikea in duiven ...en is al na 4 weken geleverd namelijk 5 april ....de keuken hebben wij zelf geplaatst dit was in totaal nog geen 48 uur werk dit komt door de duidelijke handleiding van ikea ....!
de levering was perfect geen krassen alles compleet !
en wat denk je : HET IS EEn PLLAATJE VAN EEN kEUKEN GEWORDEN !
voor werkelijk een spot prijs ~!!!!!!!!! ( 2250,-)
IKEA bedankt !
wat ik eigenlijk ook wil zeggen is ja het blijven ook maar mensen die het voor je bestellen en ja er kan wat mis gaan maar ikea lost het voor 99,9% helemaal perfect op !!!
van mij krijgt ikea een warme stort douche !!
de levering was perfect geen krassen alles compleet !
en wat denk je : HET IS EEn PLLAATJE VAN EEN kEUKEN GEWORDEN !
voor werkelijk een spot prijs ~!!!!!!!!! ( 2250,-)
IKEA bedankt !
wat ik eigenlijk ook wil zeggen is ja het blijven ook maar mensen die het voor je bestellen en ja er kan wat mis gaan maar ikea lost het voor 99,9% helemaal perfect op !!!
van mij krijgt ikea een warme stort douche !!
Re: Ikea-keuken
Gaan zeker bij Ikea kijken voor een keuken.En over die keukenboeren........Wij hadden een afspraak bij een echte.
Deze man werd steeds grimmiger omdat we niet gelijk wilde tekenen voor een deal.We vonden de keuken van 11000 euro wel erg prijzig(we hebben een kleine keuken en hebben al een koelkast).Oh dan rekende hij wel ff opnieuw,hupskee opeens was de keuken nog maar 7600 euro.We vroegen of ie nog eens toveren kon maar daar werd ie boos om!!Volgens mij wordt je bij de keukenboeren genept waar je bij staat.Op internet bij een inbouwsite vond ik dezelfde combi magnetron, vaatwasser, gasfornuis met oven en schouw en achterplaat.Daar zou ik via internet 2600 euro minder voor betalen dan de keukenboer.Wij gaan dus na deze overwegend positieve berichten zeker eens bij Ikea kijken!
Deze man werd steeds grimmiger omdat we niet gelijk wilde tekenen voor een deal.We vonden de keuken van 11000 euro wel erg prijzig(we hebben een kleine keuken en hebben al een koelkast).Oh dan rekende hij wel ff opnieuw,hupskee opeens was de keuken nog maar 7600 euro.We vroegen of ie nog eens toveren kon maar daar werd ie boos om!!Volgens mij wordt je bij de keukenboeren genept waar je bij staat.Op internet bij een inbouwsite vond ik dezelfde combi magnetron, vaatwasser, gasfornuis met oven en schouw en achterplaat.Daar zou ik via internet 2600 euro minder voor betalen dan de keukenboer.Wij gaan dus na deze overwegend positieve berichten zeker eens bij Ikea kijken!
Re: Ikea-keuken
Excuses van Ikea gekregen...
Nou, eindelijk is het dan zover. Ikea heeft min of meer zijn excuses aangeboden. Mijn voicemail ingesproken. Blijkbaar hebben ze op een wonderbaarlijke manier mijn brief weer gevonden... Nee hoor, zolang je je keuken geheel overlaat aan Ikea Delft, heb je niet snel alles naar je zin!
Nou, eindelijk is het dan zover. Ikea heeft min of meer zijn excuses aangeboden. Mijn voicemail ingesproken. Blijkbaar hebben ze op een wonderbaarlijke manier mijn brief weer gevonden... Nee hoor, zolang je je keuken geheel overlaat aan Ikea Delft, heb je niet snel alles naar je zin!
Re: Ikea-keuken
Iemand nog meer ervaringen met Keukens van Ikea? Duurzaamheid op lange termijn e.d.?
Re: Ikea-keuken
Ik heb 2 jaar geleden een ladenkast van Ikea er los bijgekocht. Ik gebruik hem voor zware pannen, maar de laden glijden nog steeds even soepel als op de dag dat ik hem in elkaar gezet heb.