LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea: slechte kwaliteit, voorraad en klantenservice

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
efbroekhuizen

Ikea: slechte kwaliteit, voorraad en klantenservice

Ongelezen bericht door efbroekhuizen »

Vandaag hebben we een aantal kasten bij Ikea gekocht. Helaas waren bepaalde delen niet op voorraad, dus moeten we over enkele weken weer terug. Thuis gekomen bleek de kwaliteit van het "fineer" onacceptabel slecht. Op de zichtzijden van de panelen is het "fineer" geplooid en gescheurd. Aan de randen is het beschadigd. Er zijn gewoon stukjes uit, wat door het kleurverschil duidelijk zichtbaar is. Onacceptabel.

Direct contact opgenomen met de klantenservice. Daar gaf men aan dat ik maar even terug moest met de kasten om ze daar om te ruilen. Hartstikke leuk, maar ik woon in Hoorn en de dichtstbijzijnde Ikea is in Haarlem. Mijn auto rijdt helaas niet op water, ik moet weer een aanhanger regelen en dan nog maar afwachten of ze de betreffende kasten wel op voorraad hebben en dan ook nog eens schadevrij.

De klantenservice adviseerde mij om de volgende keer de artikelen alvorens het filiaal te verlaten eerst even te controleren op schade. Zo zie je maar dat zo'n klantenservice ver van de praktijk staat. Heeft u wel eens geprobeerd bij Ikea een doos te openen, de inhoud te controleren, vervolgens alles weer in de doos te krijgen om het alsnog te kunnen transporteren. Dat klinkt heel leuk, maar is in de praktijk niet uitvoerbaar.

Ikea levert goedkope koffie, besteed veel aandacht aan het bezig houden van de kinderen, maar de kwaliteit van hun producten en service is verre van goed te noemen. Echt goedkoop is Ikea ook niet, zeker niet als je er nog meerdere keren voor terug moet.

Ik vind het zo jammer dat bedrijven als Ikea de status hebben bereikt dat ze aan de individuele klant geen service meer hoeven te leveren. Dit kom je bij veel bedrijven van die omvang tegen. Dat is helaas het resultaat van onze westerse wereld.

Gelukkig zijn er instanties zoals Radar die door deze misstanden kenbaar te maken aan het grotere publiek mogelijk iets tegengas kunnen geven tegen deze uiterst irritante ontwikkelingen.

Ik heb er nu alweer spijt van dat ik mij heb laten verleiden mij te gedragen als één van die grote kudde, die bij Ikea zijn meubelen koopt. :cry:

Jannes22

Re: Ikea: slechte kwaliteit, voorraad en klantenservice

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Had je serieus meer verwacht van de Ikea?

peter82

Ongelezen bericht door peter82 »

ik hoor niks nieuws ik zie niks nieuws. wat verwacht u dan??? er kan wel eens iets misgaan bij zon groot bedrijf en dan zijn dit de gevolgen. niks nieuws dus. en dat weet ook zowat elke nederlander.

en het typeert u , want het typisch nederlands gedrag vind weer plaats : klagen om niks!!!!

incasseer en accepteer!!!!

ik vraag mij toch ernstig af wat u nu wilt bereiken met deze mededeling?

marcel254

Ongelezen bericht door marcel254 »

Ik kan het alleen maar eens zijn met de andere reacties. Wat een gezeik om niks. Typisch Nederlands gezanik.

Wat verwacht je nou van een meubelgigant waar je voor een appel en een ei je spul koopt? Je vindt het kennelijk geen probleem dat je zelf je meubels moet ophalen en dat je ze zelf in elkaar moet zetten. Als de IKEA ergens een dubbeltje op kan besparen dan doen ze dat, want met hun volumes levert dat direct miljoenen op. Je weet dat allemaal en je profiteert zelf ook van de lage prijzen waarvoor ze hun spul aan kunnen bieden.

Om dan vervolgens te gaan jammeren dat je bij een probleempje zelf je spullen ook weer terug moet brengen, of dat er iets niet op voorraad is, is echt te sneu. Overigens heb ik zelf ook al verschillende malen iets teruggebracht naar de IKEA en ik moet zeggen dat ze nooit moeilijk doen over garantie. Dat heb ik bij duurdere zaken wel eens anders meegemaakt. En voor wat die voorraden betreft: kijk eens op hun website, ze hebben een perfecte voorraadadministratie, dan hoef je de volgende keer niet voor niks te rijden.

Kortom: hou op met jammeren en wil je meer service, ga dan naar een zaak waar je daar ook voor betaalt!

jolly48

Ongelezen bericht door jolly48 »

ik heb in februari een kast gekocht bij Ikea, daar ontbrak de rechter kant van,
ik heb daarover gebeld, en kon langs komen om de rechter kant op te halen.
daar aangekomen hebben ze een hele kast uit de doos gehaald om mij dat ene
panneel te geven. ik vind dit toch wel services van de Ikea.
.dus hoefde niet mijn kast om te ruilen.

f112

Ongelezen bericht door f112 »

het grote voordeel van ikea is dat ze niet moeilijk doen over retourneren. Je krijgt zonder vragen gewoon je geld terug.
En dit vind ik toch erg belangrijk, terugbrengen zonder dat je je zorgen hoeft te maken of je wel of niet je geld terug krijgt.

Ik vraag mij wel af hoeveel die kasten hebben gekost die de TP heeft gekocht.

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ook ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen met ikea. Je krijgt waar je voor betaalt.

Trudy

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ikea is nou eenmaal geen top meubelzaak....
ik vind het leuk om een beetje tussen de rommeltjes te kijken,maar koop vaak niks? :D ja ik heb wel twee gave schilderijen gekocht,dat wel die heel need ook heeft ihiihihih
en ja je mijn tante heeft er een leren bank gekocht na 3 jr nog steeds goed,mzzl ze weet zelf ook wel dat het geen 20 je meegaat ,maar het was goedkoper en het is nog al een draaikont zo van hey zin in iets nieuws....
dus ik denk dat je idd zelf dingen ook moet controleren bij zo;n zaak en het een beetje je eigen schuld is...
niemand zijn auto loopt op water..maar jij wilt naar ikea....

Catoo

Ongelezen bericht door Catoo »

Graag kom ik op voor Topic-Starter.
Ze beschrijft duidelijk hoe onlogisch het is om meubelpakketten te openen in een magazijn. Dat mag volgens mij niet eens. En verder is ze lovend over de pluspunten van Ikea. Haar punt is dat je gewoon niet in het afhaalmagzijn een meubel in elkaar kan zetten of bekijken in losse onderdelen. En als het dan tegenvalt thuis, is dit inderdaad onacceptabel. Maar dit advies kun je gewoon niet geven; had u die grote pakketten in de winkel maar moeten openen.

Moet iedereen er dan maar achter komen door ondervinding hoe de meubelkwaliteit bij Ikea is? Ja en nee. Ook wij waren ooit hevig teleurgesteld maar slikten het omdat de prijs ernaar was. Sindsdien kopen we prullaria en textiel daar soms, nooit meubels. Ook horen we van mensen dat je bij Ikea geen kwaliteit kunt verwachten, hoe slim (mooi) opgesteld ze getoond worden in de showroom.

Ik zou ook willen dat er iemand van Ikea kwam kijken. Of dat ik foto's kon mailen bij een verre afstand. Mevrouw, neemt u misschien contact op met het hoofdkantoor?

Succes!

Gesloten