LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan een meubelzaak dit doen?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Margaret de Zeeuw
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2009 13:02

Kan een meubelzaak dit doen?

Ongelezen bericht door Margaret de Zeeuw »

Vorig jaar september hebben wij een nieuwe lederen hoekbank geleverd gekregen. Binnen 2 weken begonnen enkele naden te scheuren, dit direct gemeld. De bank is opgehaald en gerepareerd. Echter binnen 2 weken begon de bank wederom te scheuren op de gerepareerde naden en op andere plekken/naden.
Dit wederom gemeld bij de winkel.
Er werd toegezegd dat er een compleet nieuwe hoekbank zou worden geleverd.
Ondertussen zijn we een jaar verder. In de tussentijd zou er al 3x een andere bank worden afgeleverd. De eerste keer was het de verkeerde hoek die wij niet kwijt kunnen, de 2e keer wat het een bruine i.p.v. een zwarte. De 3e keer was het weer de verkeerde kleur.
Eind juli van dit jaar was ons toegezegd dat er eind september de volgende zou worden afgeleverd. Ik heb gisteren contact opgenomen met de winkel waar de nieuwe bank bleef. Dit kon nog wel 2 weken gaan duren, wellicht nog wel langer.
Ik heb gevraagd wat als er weer niet de goede bank bijzit, kan ik dan mijn geld terug krijgen. Nee dit was absoluut niet mogelijk.
Ondertussen zitten wij al een jaar tegen een kapotte bank aan te kijken en wil ik graag een goede en nette bank in huis hebben staan.
Als de winkel binnen 2 weken weer niet de juiste bank kan leveren kan ik dan mijn geld terug eisen als ik de oude kapotte bank terug breng?
Na een jaar zijn wij er wel een keer klaar mee.
Tijdens het gesprek kreeg ik gisteren geen antwoord op mijn vraag en werd de hoorn er gewoon opgegooid!
Kan een winkel welke is aangesloten bij het CBW dit maken?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Kan een meubelzaak dit doen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Nee dat kan niet. Terecht dat je er klaar mee bent.

Zoek wel even uit hoe dat zit met de geschillencommissie. Als de winkel hierbij aangesloten is kun je het beste hier naar toe gaan.

Indien dit niet het geval is zal je eventueel een gerechtelijke procedure moeten opstarten

rara
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2009 16:28

Re: Kan een meubelzaak dit doen?

Ongelezen bericht door rara »

Nee, dit kan niet, maar het is de praktijk van de dag. Wellicht wat meer druk zetten, met rechtsbijstand.

Margaret de Zeeuw
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2009 13:02

Re: Kan een meubelzaak dit doen?

Ongelezen bericht door Margaret de Zeeuw »

Ik heb gisteren contact opgenomen met de consumenten afdeling van het cbw.
Zij raden mij de dingen aan die ik ook aangeraden kreeg van de consumentenbond echter wel met het laatste zinnetje dat ik de klacht neer ga leggen bij de klachtencommissie van het cbw. Dit brengt enorm hoge kosten voor hun mee en daar zijn ze nooit zo blij mee en zijn dan vaak wel geneigd om de boel op te lossen.
Vandaag gaat de laatste brief de deur uit naar de winkel dat ze dit gebeuren binnen 4 weken op kunnen lossen, zo niet dat breng ik de bank retour en ontbind daarmee de koop en heb dan recht op mijn geld terug.
Ik laat weten hoe het verder verloopt.

Margaret

Margaret de Zeeuw
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2009 13:02

Re: Kan een meubelzaak dit doen?

Ongelezen bericht door Margaret de Zeeuw »

Inmiddels heeft mijn man 2x gebeld naar de meubelzaak om te horen waar de bank blijft.
In week 42 was toegezegd dat de bank in week 43 bij hun binnen zou komen en dat deze in week 44 wordt afgeleverd bij ons.
Tot op vandaag nog niets gehoord, dus maar gebeld vanmorgen.
De bank was nog altijd niet binnen bij hun, erg vreemd hoor dat een bestelling zo lang op zich laat wachten. Eind juli was deze al 3 weken in bestelling...
We werden voor leugenaar uitgemaakt aan de telefoon, ze hadden nooit toegezegd te leveren enzovoorts.
Ik heb zojuist de klacht ingediend bij de geschillencommissie Wonen van het CBW.
Ben er helemaal klaar mee. Bah wat een mentaliteit.
Had meer verwacht van deze winkel!

ps de dreiging van het CBW deed ze totaal niets!

Gesloten