LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kleurverschil nieuwe stoel!!!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Vialli

Kleurverschil nieuwe stoel!!!

Ongelezen bericht door Vialli »

Vorige week onze nieuwe stoel gekregen van Runner meubels uit Zutghen,een stoffen,wij hebben via kleurstalen onze keuze gemaakt en kregen een klein stukje van de staal mee.Wij hebben gekozen voor een effen leverkleur,maar de geleverde stoel is geen effen kleur,maar is een combinatie van garens van leverkleur en een lichtere kleur(lever/wit).wij zijn er niet gelukkig mee,want het maakt de stoel oubollig inplaats van modern en passend bij de rest van het interieur.
Wij willen een andere stoel in de juiste kleur of geld terug.
Leverancier zegt dat lichte kleurverschillen er bij hoort,maar we praten nu over een stoel met twee kleuren,niet over een tintje lichter of donkerder.
Kan iemand mij vertellen of we ook een poot hebben omop te staan,want we kijken nu tegen een stoel aan waar we niet gelukkig mee zijn.
Marco.

16again

Re: Kleurverschil nieuwe stoel!!!

Ongelezen bericht door 16again »

Het gaat hier nauwelijks om kleurverschil, maar om het gebruik van meerdere kleuren garens, waar het staal dat niet had.

Laat eens bij Runner doorschemeren dat je dit wil voorleggen aan de geschillencommissie, misschien is er dan meer mogelijk...

kanovaarder

Re: Kleurverschil nieuwe stoel!!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Kleurverschil stoelstof met staal.

Als het verschil tussen de staal van de stof en de uiteindelijke stof op de stoel duidelijk verschilt dan is er wettelijk gezien sprake van geen wilsovereenkomst en op grond daar weer van geen echte overeenkomst.

Op grond van het ontbreken van die wilsovereenkomst kunt u deze overeenkomst tussen u en de leverancier ontbinden.

Dit zult u altijd in eerste instantie moeten doen met een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u dus aangeeft dat het verschil in stof van de stoel en de staalstof zo groot is dat u vind dat dit niet in overeenkomst is met datgene wat tussen u en verkoper was afgesproken.

U dient echter wel de verkoper in de gelegenheid te stellen om dit alsnog te veranderen.
Daar moet u de verkoper wel de tijd voor geven omdat ik mij voor kan stellen dat in dit geval een levertijd langer duurt dan een magnetron of stofzuiger.
Geef echter wel een uiterste termijn die u en de verkoper als redelijk ervaren. want op hoge poten reageren maakt de zaak nog moeilijker.

Accepteerd de verkoper uw verzoek echter niet dan kunt u hem in gebreke stellen, de koop onnbinden en het geld dat u betaalde terug vorderen.

Regel is; 3x repareren of vervanging door nieuw binnen de 6 maanden van een volkomen gelijkwaardig product (= in uw geval stoelen bekleed met dezelfde stof als de staal).

Grootvader
(wat heb je lange oren!/ Ja kind, ik ben dan ook een spaniel geweest.)

Gesloten