LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting bij bank Goossens

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Yfke
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:31

Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door Yfke »

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar het gaat om het volgende:
wij hebben een mooie bank bij Goossens gezien, maar is niet goedkoop:3500 euro. Nou vroeg ik of er iets van de prijs afkon, maar die vrouw zei dat ze al de laagste prijsgarantie hadden.
Nou vraag ik me af: is een bank van Goossens dit waard? En is er echt niets van die prijs af te krijgen???

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door crazyme »

Van mij mag je korting krijgen hoor, maar er is er maar 1 die het ook daadwerkelijk kan geven........

dijkg109
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2006 15:05

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door dijkg109 »

Wij hebben bij Goossens nog voor een veel hogere waarde meubels gekocht. Er was toen een actie week waarin je of gratis producten krijgt of 3% korting. In die week wilden we nog niet bestellen, omdat we eerst nog de woonkamer (nieuw huis) moesten opmeten of alles wel paste. Na een erg lang gesprek en veel moeite de 3% korting mee kunnen nemen naar een latere datum.

Het is een duidelijke en makkelijk beleid van Goossens, waar ik wel achter sta (ondanks mij korting).

Hutch
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2005 15:55

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door Hutch »

Dag Yfke,

een 'laagste prijsgarantie' heeft alleen zin, indien exact dezelfde bank (van dezelfde fabrikant) ook ergens anders te koop is...... anders is dit 'gebakken lucht' oftewel een leuk nietszeggend verkooppraatje!!

Meestal kan er nog wel wat vanaf. Ik weet dat op meubels e.d. een behoorlijk winstpercentage zit (ook na aftrek van vaste lasten/kosten e.d.....).

Ik vermoed dat je (mogelijk?) een klein foutje gemaakt hebt, door te laten blijken dat je 'helemaal verliefd' was op die bank en daarmee eigenlijk al aangaf dat je die bank wilt hebben 'koste wat kost'..... klopt dat?? Hiermee heb je eigenlijk, zonder het zelf in de gaten te hebben, de deur naar onderhandelen gesloten.

Wat ik zou doen, is terug gaan en 3000 euro bieden. Laat blijken dat indien je hierin niet tegemoet wordt gekomen, jij weg zult gaan en bij een ander bedrijf een soortgelijke bank zult kopen voor een aanzienlijk minder bedrag (bluffen is toegestaan :wink: ). Noem uiteraard geen naam van een (zgn.) ander bedrijf.

Gaat de winkelier niet akkoord, zou ik daar deze bank niet kopen. Maar dat is uiteraard aan jou zelf.....

Gr. Hutch

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door crazyme »

Gaat de winkelier niet akkoord, zou ik daar deze bank niet kopen. Maar dat is uiteraard aan jou zelf.....
De vraag is dan gerechtvaardigd : wil je het onderste uit de kan of wil je gewoon die leuke bank voor een nette prijs.

Het gaat er niet om hoeveel korting je krijgt toch ? In dat geval moet je direct naar Seats en Sofa's, daar krijg je zo 25% korting. Maar uiteindelijk ben je dan nog te duur uit.

Een klant die goed kijkt en vergelijkt kan een goede inschatting maken of de prijs overeenstemt met de geleverde kwaliteit.

Gewoon uit de losse pols een kortingspercentage noemen is belachelijk. Een beetje verkoper prikt daar zo doorheen. Wanneer u wanhopig aan het onderhandelen slaat maakt u het alleen maar duidelijker dat u heel erg graag die bank wil hebben.

Daarbij loopt u het risico dat bij een belachelijk laag bod gewoon de deur op slot gaat. U geeft immers aan niet redelijk te willen onderhandelen....

Wanneer men zelf al 3% aangeeft dan zal het maximum haalbare tussen de 5 en 6% liggen.

Onderhandelen is écht leuk wanneer je het op een leuke manier doet. Het is geen miljoenenaankoop dus van een opmerking als "3000 of anders niet" zal men niet echt zenuwachtig worden. Probeer de verkoper eerst in te pakken en af te leiden om vervolgens toe te slaan.

"zeuren" om korting werkt averechts, het is beter om een vergelijkbaar goedkoper model als alternatief te zoeken. U kunt in uw gesprek "overwegen" om de goedkooptste te kiezen...

Zaterdag is wel de beste dag (een verkoper moet vaak een weektarget halen)

Ik ben wel erg benieuwd wat het uiteindelijk is geworden :D
Laatst gewijzigd door crazyme op 16 jun 2006 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

dijkg109
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2006 15:05

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door dijkg109 »

Mmm, ik denk dat ik je wel kan zeggen dat het al knap is als je de 3% krijgt (buiten de kortingsweken om dan!). 5 - 6% gaat je echt niet lukken, zou het wel leuk vinden voor je.

Ben ook erg benieuwd of het gelukt is om er nog wat af te krijgen.

Hutch
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2005 15:55

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door Hutch »

Gelukkig zijn er meer winkels als S&S e.d.

Uit ervaring weet ik dat onderhandelen (bijna) altijd zin heeft. Je moet natuurlijk niet gelijk 500 euro bieden, maar ga ook niet te hoog bieden. Het woord zegt het al: handelen......

U moet wel doelbewust zijn en niet twijfelend. Ik kan u ook wel meerdere voorbeelden noemen, maar dat heeft niet zoveel zin.

Handelen heeft altijd zin en inderdaad, iedereen wil toch een leuke korting hebben..... of wilt u zeggen dat, indien u die bank mee kunt krijgen voor bijv. 2500 euro, u dan nee zegt en 3000 euro betaalt???

Gr. Hutch

Yfke
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:31

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door Yfke »

Ik heb inderdaad de fout gemaakt om te laten zien dat ik de bank geweldig vond...stomstomstom!
Maar eerlijk gezegd heb ik nergens anders zo'n mooie bank gezien.
Ik ga terug en ga evt voor een goedkoper model, lijkt me een leuk plan. Ik laat het jullie weten!!!!

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door joost28 »

Ik kan je adviseren: ga eens een keer op vakantie naar het Verre Oosten en je leert onderhandelen met de nodige technieken. Belangrijk is om geinteresseerd te blijven en vriendelijk, maar wel duidelijk. Een ander punt is: hoe graag wil je hem hebben? Dat "voelt" de tegenpartij namelijk en dat is je onderhandelingspositie helemaal weg (zeker als je het dan ook nog zegt).

Ga terug en geef aan dat je de bank leuk vindt, maar dat hij eigenlijk boven je budget is. Geef aan dat je b.v. 2800 a 2900 euro had gedacht kwijt te zijn voor een mooie bank, dat je deze bank leuk vindt, maar net iets te duur. Vraag nogmaals of ze niets met de prijs kan doen. Geef aan dat je echt niet boven je budget kunt gaan omdat…. (vul zelf in).

Ik neem mezelf niet graag als voorbeeld, maar nu toch wel even… sinds onze vakanties in China en Thailand kan ik onderhandelen als de beste. Het interesseert met niet hoe, maar ik betaal niet de eerste prijs die men noemt. Desnoods koop ik het niet. Wat goed werkt (bleek afgelopen zaterdag in een keukenzaak) is de tit for tat strategie: je koppelt het gedrag van de ander terug. Is die ontspannen, ben jij het ook, wordt hij to the point, jij ook, wordt hij ongeduldig, dan wordt jij ook ongeduldig. Wordt hij onvriendelijk, dan direkt hetzelfde gedrag laten zien. Het werkt als een trein. En het mooiste machtsmiddel is je portemonnaie: dan koop ik hem niet, sorry, ik vind het erg jammer, maar u stelt zich wel erg onflexibel op. Jammer voor die bank, maar het geeft je wel een goed gevoel (en die bank vind je elders ook wel weer).

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door crazyme »

Joost schreef :
Ga terug en geef aan dat je de bank leuk vindt, maar dat hij eigenlijk boven je budget is. Geef aan dat je b.v. 2800 a 2900 euro had gedacht kwijt te zijn voor een mooie bank, dat je deze bank leuk vindt, maar net iets te duur. Vraag nogmaals of ze niets met de prijs kan doen. Geef aan dat je echt niet boven je budget kunt gaan omdat…. (vul zelf in).
Geweldig idee joost, zelf verzonnen ? :?

Overigens : hoeveel banken heb je gekocht in China ? Ik denk dat het kopen van een bank in Nederland toch cultuurtechnisch iets anders ligt dan het kopen van een bos wortelen op de markt in China...

Het gaat uiteindelijk om jouw uitstraling, weten wat je wilt en snel ter zake komen.

Overigens, wanneer de TS bang is dat ze té enthousiast was kan ze altijd nog een vriend inschakelen. Die probeert dan de week erop "emotieloos" die bank te bestellen. (Overigens zou een goede verkoper daar niet in mogen trappen, maar ja, waar vindt je nog goede verkopers ?)

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Korting bij bank Goossens

Ongelezen bericht door joost28 »

Als je échts iets wist van culturen, dan zou je het voorbeeld van de bos wortelen in China niet aanhalen. Op voedsel wordt namelijk nooit afgepingeld.

Het doet overigens niet ter zake of het een bank is of iets anders, het gaat om de techniek. Daarbij hoef je niet altijd snel ter zake te komen, je kunt ook proberen een band op te bouwen met je tegenpartij...

Gesloten