LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leen Bakker

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
jvisser
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2004 07:02

Leen Bakker

Ongelezen bericht door jvisser »

Wij hebben vorig jaar (2003) een bank en 2 fauteuils gekocht bij Leen Bakker in Heerenveen, nu blijkt dat de meubelen zo statisch geladen zijn dat het soms onmogelijk is om daarop te gaan zitten/liggen, je krijgt constant schokjes en ze zijn soms duidelijk hoorbaar. Wij hebben contact opgenomen met de verkoop van desbetreffend filiaal en kregen wij te horen dat het door de centrale verwarming (droge lucht)komt en dat we de meubelen zo nu en dan maar vochtig moet maken. Dit helpt zoals wij al verwacht hadden dus helemaal niet. Het hoort ook een vuilafstotende stof te zijn maar jammer genoeg trekt het, omdat deze statisch is geladen, alleen maar vuil aan.

De verkoper melde ook nog dat de stof uit de collectie is gehaald en niet meer gebruikt wordt omdat ze met deze stof dus zoveel problemen hebben gehad, dit is voor ons een teken dat het hier om een fabrieksfout gaat en dat we dus aanspraak kunnen maken op de garantie, dus helemaal niet, omruilen voor nieuwe meubelen is niet mogelijk. Dus blijven wij met een vochtige en een statisch geladen bank en fauteuils zitten (zitten is soms niet mogelijk).

Wie heeft hier ook ervaringen mee en/of hoe moeten wij dit probleem oplossen?

M.vr.gr.
Jacob Visser

Gast

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn moeder wil graag nieuwe gordijnen. Nu waren bij Leenbakker aan 't bestellen, komen we bij de kassa, of we maar even 100% willen aanbetalen want ze hadden in 't verleden klanten gehad die de gordijnen nooit af kwamen halen en dus nooit betaalden.

Waren wij dus nogal pissig over, is toch niet onze schuld dat die mensen dat doen? Moet je daarom al je klanten als een crimineel gaan behandelen? Want zo ervaar ik dat wel. Wij moeten immers ook maar afwachten of we die gordijnen krijgen, en of ze dan goed zijn.

Toen zakten ze al snel naar 50% maar als ze al zo wantrouwend beginnen te doen dan gaan wij ook niet zo makkelijk meewerken. Bovendien mogen ze dacht ik al niet eens zoveel vragen als aanbetaling. Wij zeiden dus 25% en meer niet, anders gaan we wel ergens anders heen. Deden ze niet en toen zijn we dus maar vertrokken, winkels waar ze gordijnen verkopen zijn er genoeg. Dat mens pissig want die had al een hoop werk gehad met uitrekenen wat we moesten hebben, maar das dan haar eigen schuld. Nu heeft mijn moeder stof gekocht en maakt mijn tante de gordijnen wel zelf.

Als 't nou een kleine lokale winkel was geweest had ik die vraag over dat aanbetalen nog wel begrepen, zo'n kleine ondernemer trekt dat niet als een paar klanten achter elkaar hem met zijn spullen laten zitten. Maar Leenbakker is een grote winkelketen en dan vind ik zoiets absoluut onredelijk.

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door 16again »

JVisser:
LeenBakker is aangesloten bij het CBW, dus als je meent dat LeenBakker de garantieverplichting niet na komt, kun je naar de geschillencommissie stappen:
http://www.geschillencommissie.nl

Gast:
Leen Bakker is aangesloten bij het CBW.
Dit houdt inderdaad in dat LeenBakker maximaal maar 25% aanbetaling mag vragen.
Wel mag LeenBakker legitimatie vragen, en indien je de gordijnen na 25% aanbetaling niet afneemt, dan heeft LeenBakker recht op annuleringskosten van wel 50% van de koopsom.

Een weetje

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Een weetje »

Leen Bakker is een formule van Jaap Blokker...................

Megapool was ook voor 30% van Blokker!

Gast

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Geen wonder dat dat dressoir van Leen Bakker wat ik bij Megapool besteld heb nog steeds niet uitgeleverd is door Blokker.
:lol:

chatter

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door chatter »

Nee, dat is omdat Leen Bakker geen verstand van dressoirs heeft en daarom televisies verkoopt die weer terug zijn gekomen van Blokker en Blokker dumpt ze weer via Marskramer omdat Giraffe geen plaats heeft en Megapool naar de kleute is. En jij maar wachten!

..............maar gelukkig snappen we het nu!


Hahaha

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Mo »

Leen Bakker heeft bij de retoutservice inderdaad de regels mensen zo snel als mogelijk af winmpelen en geen retourbetaling.
Voorbeeld ik kocht vijf Grand foullards van de grootste maat en nog enkele kleine zaken.

Als eerste was een van de kleinere artikelen niet in orde die dus geruild waardoor men men pen op de omruil bon ging zitten krassen en de bon verder onleesbaar werd. Ook liet de jonge heer het bonnetje nog in de koffie vallen waardoor de retourbon gereduceerd was tot nihil, maar ik voor alle zekerheid deze nog wilde behouden.

Echter na enkele dagen pas de grand foullards uitgepakt en het bleek dat in drie van de vijf echter een kleinere maat aanwezig dan aan de buitenkant stond opgegeven. Fabrieksfoutje.

Ik met drie foullards a circa 49 euro de stuk terug.
Deze werden niet geruild en ik werd aan de retour balie behandeld als een stuk vuil wat de boel kwam besodemieteren omdat mijn bonnetje niet in orde bleek??

Heb nog aangegeven dat ik geen geld terug wilde maar nieuwe foullards en dat ik in principe ook voor de grootste maat betaald had en niet voor de kleinere die op een of andere wijze in de verpakking van de grotere maten terecht gekomen waren.

Ik ben verder niet geholpen en werd gewoon aan de kant gezet terwijl ze door gingen met de volgende klant.

Zit dus met drie onbruikbare foullards waarvoor nog betaald is ook.

Evenzo met een linnekledingkast waarvan de gehele onderkant ontbrak waardoor het niet op te zetten is.

Om maar niet alle wegen van ellende hier te vermelden komt het er op neer dat ik nu al meer dan drie jaar op de onderkant zit te wachten waarvan ze nu al niets meer kunnen leveren.

En of ik bonnetjespecht heb. Na het steeds te voorschijnt te hebben gehaald ben ik het op een of andere manier verloren en er kan niet meer gereclameerd worden.

Leen Bakker sla ik voortaan liever over wat zogenaamde koopjes betreft.

Mo

Gast

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Mo jij als juriste moet dit toch beter kunnen oplossen ??

Eebee

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Eebee »

Als je nu je slag wilt slaan bij leentje moet je in stadskanaal wezen, de hle zaak wordt vernieuwd en je kunt naar hartelust shoppen.
Wij hebben een compleet nieuw interieur 2 lederen 3 sits banken en een mooi dressoir voor heeeeeeel weinig.

Eebee.

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Mo »

Daar heb je gelijk in gast, maar je kent het spreekwoord:
"De kinderen van de schoenmaker lopen altijd op blote voeten"?

Zaken voor mezelf relativeer ik altijd erg veel, gewoonweg omdat ik al mijn energie altijd voor anderen gebruik, heb ik voor mijzelf de fut er vaak niet meer voor.

En zou ik nog de bonnen hebben ok, maar nu had ik zoiets, van laat maar gaan om daar nog ter plekke een hele heisa te maken of achteraf al mijn energie in deze zaak te steken.


En misschien speelt hier ook wel mee dat ik de Heer Bakker persoonlijk heb gekend, nog voordat ie overleed en ook vaak via hem aan de artikelen kwam als ik iets wilde hebben.
En ik nu geen zin had om die vreselijke lange klachten weg voor mijzelf te bewandelen.
Mijn sanctie is dan gewoon nog simpeler, ik koop er nooit meer wat en daar ben ik altijd wel vrij straight in.

Groet
Mo

Orakel

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Orakel »

Het zou Leen Bakker zeker sieren, all ze na dit betoog, de zaken nog netjes zouden oplossen.
Wishful thinking?

I.van Esch

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door I.van Esch »

wij hebben net als jullie een statisch bankstel die ongeloolijk veel pluisjes en haren aantrekt. Een lastig probleem totdat ik laatst de banken (eerst een klein stukje geprobeerd) ingesmeerd heb met wasverzachter en ik verbeeld me dat het beter is geworden. Dit was mijn tip

gerko
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2004 08:11

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door gerko »

J. Visser,

Ik wilde even mijn reactie geven op het verhaal van de banken en de fauteuils die u bij Leenbakker heeft gekocht.
Het feit dat de stof statisch geladen is kan twee dingen betekenen.
Het kan te maken hebben met een te lage luchtvochtigheid in de woonkamer. Dit ontstaat vaak door de combinatie centrale verwarming en 'gesloten' ramen. Door deze combinatie droogt de bekleding uit en laadt het zich statisch op. (Oplossing? planten toevoegen, vochtige doeken op de verwarming, luchtbevochtigers). Als u zeker wilt weten of dit het geval is kunt u de luchtvochtigheid in uw woonkamer opmeten. Op die manier sluit u een mogelijke oorzaak wel of niet uit.
Het kan ook de fout van de fabriek geweest zijn. Ze kunnen de antistatische laag vergeten zijn op te spuiten. Wat kunt u daar aan doen?
In de bouwmarkten (en evt. meubelzaken) is een antistatische spray verkrijgbaar. Die kunt u op de te behandelen stof sprayen. (uiteraard eerst op een niet zichtbare plek uitproberen). Op die manier behandeld u de stof met een antistatische laag. Het kan zijn dat dit meerdere malen herhaald moet worden, maar dat kan durf ik niet met zekerheid te zeggen.

M.V.G: G.L

Theo Verhoeks

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Theo Verhoeks »

Koop je meubels gewoon bij een echte meubelzaak. Dit zijn allemaal discounters die in korte tijd veel willen dumpen, maar het echte vak verstaan ze niet!


Theo

Gast

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, maar echte meubelzaken vaak ook niet, alleen betaal je daar het drie dubbele....

Aanwezig

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Aanwezig »

Wij hadden ook een probleem met Leen Bakker..
Wij kochten een computerbureau, waarvan het laatje voor het toetsenbord ontbrak! Diverse keren gebelt, maar er wordt steeds niet opgenomen! Toen maar naar de winkel gegaan, waar het laatje is besteld, maar naar enkele weken nog steeds niets gehoort! :shock:
Na 2 weken weer terug (binnen die tijd zal het wel geleverd zijn) maar nog steeds niets. Toen heeft mijn vriend maar aangespoord een verpakking van het pakket te openen! (het is zo'n zelfbouw pakket)!Dat mocht niet, want dan was het een onverkoopbaar product geworden. Maar na aandringen onder het mom: "ik betaal voor iets, dt wel compleet moet zijn", is de winkel overstag gegaan en hebben ze voor ons een verpakking geopend!
Gelukkig is de tafel nu wel compleet!

Gast

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Mooi en wat is dat voor een tafel ?

ava

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door ava »

Ik heb zelf 4 jaar geleden het een en ander bij Leen Bakker gekocht toen ik op mezelf ging wonen. Alle spullen zijn nog steeds in orde. Een deel werd echter te later bezorgd dan afgesproken. In verband met de late levering (een dag of vier) kreeg ik twee stoeljes cadeau. Ikzelf heb dus goede ervaringen, maar dat kan natuurlijk van persoon tot persoon verschillen.

joukje

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door joukje »

OOk een bank en stoelen gehad waar je schokjes van kreeg gek werd ik er van .
wou je kind aaien kreeg het weer een schok en niet zuinig hoor.
hebben er maar een kleed over gelegd en nu een andere gekocht.
van lederlook.

voorduppieopdeeersterij

Re: Leen Bakker

Ongelezen bericht door voorduppieopdeeersterij »

kan je verwachten van Leentje.. Ik zie veel klachten van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Ga toch eerst eens wat langer sparen en koop gewoon een goed bankstel bij een zaak met kwalitatieve producten en met een goede service.

Gesloten