Wij zijn onlangs met een gordijn als voorbeeld naar Leen Bakker geweest in Capelle a/d IJssel. We wilden deze maat gordijnen bestellen en gingen er van uit dat we daar geholpen zouden worden. We zijn beiden leek wat dat vakgebied aangaat. Er werd al direct gezegd dat ze niet mochten meten aan bestaande gordijnen en dat we gewoon maten door moesten geven. Ik heb toen de breedte van het gordijn aan de onderkant gemeten, dus zonder de plooien. Dit was 1.90m. De verkoopster zei daarop dat we de lengte van de rails moesten opgeven en dat de onderzijde niet gemeten moest worden. We gaven de lengte van de rails: 1.84m. Vervolgens schrijft de "expert" 2x een gordijn van 1.90m. breed op de bon, terwijl het voorbeeld op tafel ligt. We vroegen nog of we nu precies dezelfde maat zouden krijgen. Na de bevestiging hebben we de bon getekend. Hier stonden zoveel maten op dat wij er geen logica in konden vinden dus neem je al gauw aan dat ze weet wat ze doet. Ik weet niets van snijmaten enz... Na aflevering bleken we dus 2 veel te grote gordijnen te hebben gekregen. Terug naar Leen Bakker: verkoopster doet er natuurlijk niets mee en beroept zich alleen maar op het feit dat we ervoor getekend hebben en dus zelf de schuldige zijn. Filiaalmanager erbij: staat daar met zo'n houding van "je praat maar een eind weg, ik luister toch niet, je hebt tenslotte getekend" Afgesproken dat hij het met de rayonmanager zou bespreken en ons zou bellen. Nou, we hebben inderdaad een telefoontje gehad met het antwoord: je hebt ervoor getekend dus doen we er niks aan. Om een lang verhaal kort te maken: Leen bakker te Capelle a/d IJssel heeft een zeer ongeinterresseerde verkoopster op de gordijnenafdeling staan en de filiaalmanager zou je met liefde achter het behang plakken.
Je staat met je rug tegen de muur en wordt behandeld als oud vuil. Absoluut een winkel om weg te blijven !!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leen Bakker zeer klant-onvriendelijk
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Leen Bakker zeer klant-onvriendelijk
Terwijl helaas de fout TOCH bij jezelf ligt. Jullie werden een paar keer erop gewezen dat jullie verkeerde gegevens doorgaven, zij doen alle moeite om je te helpen, en nu het verkeerd gaat heeft Leenbakker het gedaan?
Was het nou echt zo'n grote moeite om thuis al de maten te nemen, of beter nog: het opnemen van de maat door een professioneel bedrijf te laten doen? Dit soort ketens heeft hiervoor specialisten in dienst (die voor meerdere ketens tegelijk werken), die meten vloeren op, maar ook kozijnmaten en dergelijke.
Een gordijn MOET breder zijn dan de specifieke rail-maten, het moet in plooien kunnen vallen, immers. De lengte zal het probleem niet zijn geweest, neem ik aan.
Was het nou echt zo'n grote moeite om thuis al de maten te nemen, of beter nog: het opnemen van de maat door een professioneel bedrijf te laten doen? Dit soort ketens heeft hiervoor specialisten in dienst (die voor meerdere ketens tegelijk werken), die meten vloeren op, maar ook kozijnmaten en dergelijke.
Een gordijn MOET breder zijn dan de specifieke rail-maten, het moet in plooien kunnen vallen, immers. De lengte zal het probleem niet zijn geweest, neem ik aan.
Re: Leen Bakker zeer klant-onvriendelijk
Volgens mij heb je uiteindelijk precies opgegeven wat de verkoopster wilde: de lengte van de rails!
Op de bon staat hoofdzakelijk: 2x een gordijn van 1m90, dus als het uiteindelijke gordijn veels te breed is, heb je wel degelijk recht tot klagen. De bon vermeldt wellicht ook breedtemaat stof, maar het kan de consument niet aangerekend worden dat wellicht een verkeerde vermenigvuldigfactor voor plooivorming gebruikt is
Laat eens bij LeenBakker doorschemeren dat je dit aan de geschillencommissie wil voorleggen.
Op de bon staat hoofdzakelijk: 2x een gordijn van 1m90, dus als het uiteindelijke gordijn veels te breed is, heb je wel degelijk recht tot klagen. De bon vermeldt wellicht ook breedtemaat stof, maar het kan de consument niet aangerekend worden dat wellicht een verkeerde vermenigvuldigfactor voor plooivorming gebruikt is
Laat eens bij LeenBakker doorschemeren dat je dit aan de geschillencommissie wil voorleggen.
Re: Leen Bakker zeer klant-onvriendelijk
Ook ik heb hetzelfde meegemaakt bij Leen Bakker. Vraag was heel simpel vitrages van 1.50 hoog alleen plooien, de hoogte kwam niet op een centimeter aan. Kon niet ik moest maten opgeven. De verkoopster adviseerde dan maar gordijnen van 1.80 cm hoog te nemen en op maat te laten maken dus ruim 30cm. afknippen!! Dit heb ik niet gedaan. Zij moesten maten in de computer aangeven en zijn uitgegaan van 15 cm. stofgebruik voor de plooien in de bovenkant. Nu heb ik gordijnen die 9 cm korter zijn dan de vorige waren. Ook ik ben teruggegaan maar vond geen gehoor want ik had getekend. Voor mij eens maar nooit meer en ga nu naar Kwantum. Zijn veel flexibeler en vakkundiger.
Re: Leen Bakker zeer klant-onvriendelijk
@bodejosm43: Ik begrijp dat het overkomt alsof we de schuld bij Leen Bakker willen leggen. Maar zoals het gegaan is kan ik gewoon niet anders. En de optie om het door een professioneel bedrijf te laten doen komt helemaal niet ter sprake: ik ga niet voor niets naar LB. Als mijn financiële situatie anders is zal ik er nog eens over nadenken.....