LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levering beschadigd bankstel Natuzzi

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
carlo55
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2010 19:03

Levering beschadigd bankstel Natuzzi

Ongelezen bericht door carlo55 »

In januari heb ik een leren bankstel besteld bij Natuzzi. Zeer vriendelijke verkoopster en ik ben heel goed geadviseerd. Helaas bleek de bank beschadigd (schaafplek 2 cm)bij levering en heb de bank dan ook geweigerd. Deze is daarna gerepareerd en opnieuw bezorgd.
Tijdens de 2e levering heb ik geconstateerd dat de reparatie niet perfect is uitgevoerd en dat nog te zien is dat de bank is gerepareerd. Het beschadigde gedeelte is nog steeds gerafeld maar wel in mindere mate. Tevens is de structuur ook iets anders op dat stuk leer ivm het opnieuw spuiten.

Bij navraag bij diverse lederreparateurs bleek dat de enige goede manier van repareren het vervangen van een stuk leer is, omdat het gespoten deel na verloop van tijd zal gaan verkleuren.

Wat zijn mijn rechten?
Ik zou graag willen dat de bank gerepareerd wordt zodat ik er helemaal niks meer van zie dmv een nieuw stuk leer(ik koop toch een nieuw bankstel?).

En indien dat niet mogelijk is ivm kleur verschillen dan zou ik graag een nieuw bankstel willen hebben. Ik ben bereid om alsnog 3-4 maanden te wachten op een nieuwe.
En indien ik er met Natuzzi niet uitkom zou ik de koop ongedaan willen maken en mijn aanbetaling terug willen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Levering beschadigd bankstel Natuzzi

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je hebt een super bank gekocht en daar mag je een zeer goede service van verwachten. De reparatie die is uitgevoerd volstaat bij de meeste banken maar bij een merk als bij Natuzzi mag je wat extras verwachten. De fout lag tenslotte niet bij jou.

Ik zou me geen zorgen maken. De winkelier zal dit naar tevredenheid oplossen.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Levering beschadigd bankstel Natuzzi

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Geachte benadeelde.
Ik heb uitvoerig kennis genomen van uw verhaal en ben derhalve tot de volgende mening gekomen. Wanneer u een nieuw product koopt en dit blijkt bij of direct na levering beschadigd of deffect dan heeft u recht op een nieuw meubelstuk.
Kan de leverancier dit niet leveren of wil deze daarin niet tegemoet komen dan kunt u uw advocaat verzoeken om uw belangen in deze te behartigen strekkende tot uw tevredenheid.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Levering beschadigd bankstel Natuzzi

Ongelezen bericht door jor »

troubleshooter schreef:Geachte benadeelde.
Ik heb uitvoerig kennis genomen van uw verhaal en ben derhalve tot de volgende mening gekomen.
Waar gaat dit over? Een bezoeker die zich op dit forum voordoet als autoriteit maar dat niet is?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Levering beschadigd bankstel Natuzzi

Ongelezen bericht door crazyme »

jor schreef:
troubleshooter schreef:Geachte benadeelde.
Ik heb uitvoerig kennis genomen van uw verhaal en ben derhalve tot de volgende mening gekomen.
Waar gaat dit over? Een bezoeker die zich op dit forum voordoet als autoriteit maar dat niet is?
"Uitvoerig kennis genomen" Lees : 20 keer gelezen aleer ik het begreep.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Levering beschadigd bankstel Natuzzi

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

mijn buren hebben een natuzzi gehad en ik zeg met name gehad,wat een ellende hadden die al na een half jaar!
nieuw gekocht,samenwonend,dus geen kids die springen en dingen doen...
na half jaar ging de verf loslaten...en hij was niet goedkoop heb de factuur gezien,elke keer kwam er een mannetje thuis die deed dan wat en ik zei elke keer tegen mijn buuv dit moet je niet pikken...je hebt garantie terug dat ding ,allebei de banken begonnen immers al..na 2 jaar was de bank ipv roomwit grijs...de verf was zo goed als weg...
voor haar geen merk meer,ze heeft er nu eentje van de zuiderster...nu heeft ze ondertussen 2 kids en die bank kan meer hebben en je kan er 2 voor die prijs vankopen...merk zegt dus niet alles...
ik hoef er geen eentje...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Levering beschadigd bankstel Natuzzi

Ongelezen bericht door crazyme »

rozemarijntje schreef:....en ik zei elke keer tegen mijn buuv dit moet je niet pikken...
Uw buuv kan niet voor zichzelf opkomen ? Handelingsonbekwaam ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Levering beschadigd bankstel Natuzzi

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

makkelijk laten we het zo zeggen....en ze woonden net op zichzelf ,wisten zei veel,10r leeftijdsverschil.nu weet ze wel beter....maar ja dat is 7 jr later

Gesloten