LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levertijden Montel
Levertijden Montel
Op 8 januari j.l hebben we een lamp gekocht bij Montel in Breda.
Volgens de verkoper konden ze die vrijwel direct leveren. We zouden de dag na de aankoop op vakantie gaan dus hadden we gevraagd of er twee weken gewacht kon worden ivm onze vakantie.
Dit was geen enkel probleem en we zijn dus met een gerust hart op vakantie gegaan en na onze vakantie zouden we de lamp ophalen.
Na een heerlijke vakantie zijn we vol goede moed naar Montel in Breda gereden om onze nieuwe aanwinst op te gaan halen. Niet dusssss.....
In de winkel werd ons verteld dat we eerst een brief zouden krijgen wanneer we de lamp op konden halen. Dit terwijl ons was verteld bij de aankoop dat we vloerlamp Eto zo konden komen oppikken.
Ook werden we erop gewezen dat op onze aankoopbon de levertijd stond. Dit kwam neer op 11 weken....
Koopt u echter in de webshop van deze firma dan is de levertijd voor dezelfde lamp 5 weken. Hierover heb ik contact opgenomen met mijn nieuwe vrienden en helaas moesten ze me enige uitleg schuldig blijven.
Voor ons is dus de conclusie dat je de verkopers van Montel niet op hun woorden moet geloven en altijd de bon moet controleren. Beter nog is om hun winkels helemaal te mijden en via de webshop te kopen. Dit maakt de levertijd met de helft korter.
Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?
We zijn erg benieuwd....
Groeten,
Coen en Katja
Volgens de verkoper konden ze die vrijwel direct leveren. We zouden de dag na de aankoop op vakantie gaan dus hadden we gevraagd of er twee weken gewacht kon worden ivm onze vakantie.
Dit was geen enkel probleem en we zijn dus met een gerust hart op vakantie gegaan en na onze vakantie zouden we de lamp ophalen.
Na een heerlijke vakantie zijn we vol goede moed naar Montel in Breda gereden om onze nieuwe aanwinst op te gaan halen. Niet dusssss.....
In de winkel werd ons verteld dat we eerst een brief zouden krijgen wanneer we de lamp op konden halen. Dit terwijl ons was verteld bij de aankoop dat we vloerlamp Eto zo konden komen oppikken.
Ook werden we erop gewezen dat op onze aankoopbon de levertijd stond. Dit kwam neer op 11 weken....
Koopt u echter in de webshop van deze firma dan is de levertijd voor dezelfde lamp 5 weken. Hierover heb ik contact opgenomen met mijn nieuwe vrienden en helaas moesten ze me enige uitleg schuldig blijven.
Voor ons is dus de conclusie dat je de verkopers van Montel niet op hun woorden moet geloven en altijd de bon moet controleren. Beter nog is om hun winkels helemaal te mijden en via de webshop te kopen. Dit maakt de levertijd met de helft korter.
We zijn erg benieuwd....
Groeten,
Coen en Katja
Re: Levertijden Montel
Ik ben benieuwd waarom u mensen met soortgelijke ervaringen zoekt. Wat is uw doel ?CoenKatja schreef: Voor ons is dus de conclusie dat je de verkopers van Montel niet op hun woorden moet geloven en altijd de bon moet controleren. Beter nog is om hun winkels helemaal te mijden en via de webshop te kopen. Dit maakt de levertijd met de helft korter.
We zijn erg benieuwd....
Dat u de bon moet controleren lijkt mij een open deur, immers alles wat mondeling is besproken kan verkeerd worden begrepen of onthouden. Daar is nu net die bon voor.
Maar wanneer komt uw lamp nu ? Deze week ?
Vrijwel direct?
En op de bon 11 weken?
Moeilijk te geloven maar laat ons weten of ie bevalt. Montel staat toch wel goed bekend.
En op de bon 11 weken?
Moeilijk te geloven maar laat ons weten of ie bevalt. Montel staat toch wel goed bekend.
Staat Montel als "goed" bekend, of is het meer goed bekend zoals die dealer-om-de-hoek?
Hier in huis zijn de ervaringen met Montel om te huilen. We hadden er ooit twee salontafeltjes gekocht. Levertijd 18 weken, en toen nog moesten ze 4(!) keer terug worden gestuurd omdat er niks van deugde. Maar dan ook echt niks. Poten scheef, hout gebroken, kapot, ingescheurd, half gelakt... En van problemen oplossen hadden ze nog nooit gehoord daar.
Hier in huis zijn de ervaringen met Montel om te huilen. We hadden er ooit twee salontafeltjes gekocht. Levertijd 18 weken, en toen nog moesten ze 4(!) keer terug worden gestuurd omdat er niks van deugde. Maar dan ook echt niks. Poten scheef, hout gebroken, kapot, ingescheurd, half gelakt... En van problemen oplossen hadden ze nog nooit gehoord daar.
Montel is als serieus bedrijf bekend.
Montel was een goed bedrijf,behoort tegenwoordig tot de Mandmakers groep.
Uiteindelijk hebben ze de lamp maar nu weigeren om te leveren want "we hebben het bij verkoop afgesproken". Blijkbaar spreken ze altijd iets met zichzelf af maar toch niet met klanten. Op de bon staat wel - "leveren zonder verhuislift" maar volgens Montel het betekent niets. We moeten het volgen Montel de lamp zelf ophalen. Waarom? Ik weet het niet. We hebben geen auto en bij zo'n aankoop bij Montel krijg je gratis levering. Ik zie geen probleem maar Montel creèrt het wel.
Heb je je auto intussen verkocht dan, want in het openingsbericht gingen jullie nog vol goede moed de lamp halen. Maak het iets geloofwaardiger Coen en/of Katja.CoenKatja schreef: We hebben geen auto en bij zo'n aankoop bij Montel krijg je gratis levering. Ik zie geen probleem maar Montel creèrt het wel.
Toen in JANUARI hadden we een huur auto en die hebben we in MAART niet meer. De lamp moest toen in de winkel in januari klaar staan maar het gebeurt nu in maart in plaats van januari. Waarom is het een probleem om een gratis bezorging te realiseren?! Dus Montel liegt op eigen website dan?!
onze ervaringen met Montel zijn ook erg slecht. Levertijd van salontafel was uitgelopen met 8weken. En toen hij eindelijk geleverd was er een forse beschadiging aan het blad. Toen konden we ook meteen zien dat de tafel van gefineerd spaanplaat was, en niet van massief kersenhout zoals in de showroom beweerd was.
Nou ja, dan is het fineer van massief kersenhout...Als consument kun je Montel beter mijden. Ze zijn bijna net zo erg al Siets&SofasMarkark schreef:onze ervaringen met Montel zijn ook erg slecht... zien dat de tafel van gefineerd spaanplaat was, en niet van massief kersenhout zoals in de showroom beweerd was.
ik vind ze zelfs erger, want ze zijn nog veel duurder ookwieder schreef:Als consument kun je Montel beter mijden. Ze zijn bijna net zo erg al Siets&Sofas[/