dat is geen excuus voor het feit dat een dure bank na 3 jaar versleten is.stefander1982 schreef:Dat er bij design meubilair een stuk van de prijs gaat naar ontwerp en merknaam dat is zeker. Maar er is ook echt wel degelijk een verschil in kwaliteit tussen een bank van bijv. Ikea of een bank van Linteloo.
Crazyme geeft dit al goed aan, het verwachtingspatroon van ons (consumenten) is vaak niet in overeenstemming met de realiteit. Ja die Ikea bank die 10 jaar meegaat gaat in uw gedachten dus al 7 jaar langer mee als gehoopt.
Maar die Linteloo bank die in de showroom zo heerlijk zat en er zo prachtig bij stond die laat na enige tijd al slijtage zien en zakt ver door. Vaak wordt wel vergeten dat er op die bank een volledig linnen/katoenen stof zit (veel minder sterk dan dichtgeweven polyester wat in de regel weer goedkoper is) dat het zitcomfort wat zo heerlijk is voortkomt uit een laag koudschuim veelal nog afgedekt met dacron watten wat dus na verloop van tijd in gaat zitten. Zakt niet door maar zakt gewoon verder weg (dat zorgt immers voor dat heerlijke zitcomfort).
Het is dus vaak echt appels met peren vergelijken.
Laat je als klant zijnde in een winkel goed inlichten, en durf bepaalde dingen ook te vragen.
@Prolix
Ik ben er van overtuigd dat de duurste merken geen gebruik maken van het goedkoopste materiaal. Ze maken gebruiken van materialen welke duurder zijn om te maken maar tevens ook bepaalde kenmerken/specificaties met zich meebrengen.
Ik heb een gekregen tweedehands stoel gehad, waar ik nog 15 jaar dagelijks in gezeten heb, voor ik aan een nieuwe toe was.