De winkelier MOET eerst 3 pogingen tot reparatie geboden worden!!!!
De klant kan op geen enkele wijze in eerste instantie een nieuw vervangend product eisen!!!
Van consuwijzer.nl:
Waar heb ik recht op?
Is uw keuken of meubel ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuwe keuken of meubel. Dat moet niet te lang duren en u moet er niet te veel last van hebben. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuwe keuken of meubel. Soms wil de verkoper alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.
Volgens BW7 Art21.1 is het in eerste instantie wel degelijk aan de koper om te kiezen tussen vervanging/reparatie.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van ontbrekende;
b. herstel van afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
Pas als vervanging veel duurder is dan reparatie, moet reparatie wel geaccepteerd worden. BW7 art21.5
In het wetsartikel staat dus nergens dat koper zijn geld terug kan eisen....
Wel staat erin dat koper kan eisen dat herstel of vervanging dient te geschieden...en dat wijkt dus niet af van wat de echte deskundigen hier hebben verklaard!
Het is best moeilijk hè, zo'n artikel goed te lezen....
Jij moet echt wat gaan doen aan die achtervolgingswaanzin....
Ben je niet een beetje de weg kwijt als je gaat zitten wachten op een posting van mij en dat verschrikkelijk bijdehand gaat lopen doen!
De winkel moet een kans krijgen op repareren.
Pas als dat niet kan of er sporen achter bleven kunt U geld terug vragen.
Verder weet ik dat diverse andere producten een beperkte levensduur hebben.
Made in China betekende niets, er komen daar ook goede dingen vandaan met bekende grote merknamen erop!
Door de houding, ongeacht of eerste of derde keer begrijp ik dat ze de Politie inschakelden.
U dient altijd rustig en normaal te reageren.
Alleen als reparatie geweigerd word of niet kan is geld terug mogelijk.
U moet ze altijd een kans op reparatie geven en als sporen van voor de reparatie achter bleven zoals deze klant beweerde vooraf mag deze de gerepareerde weigeren en geld terug eisen, niet eerder!
Naast geld terug mogen ze ook nieuwe leveren dus als nog leverbaar mag je nieuwe gelijkwaardige niet weigeren.
Ik vind het eerlijk gezegd terecht dat hij een klacht heeft ingediend.
Wat zou je er zelf van vinden als je op deze manier behandeld wordt?
Ik heb zelf vaak te maken met klanten en garantie. Graag los ik een probleem op maar dat moet wel op een nette en redelijke manier. Vaak hangt het van de fabrikant af hoe een klacht wordt opgelost en heeft de winkelier daar een minder grote invloed op.
Als je kwaliteit en service wil ga je toch niet naar de Leenbakker?
Ik vind het eerlijk gezegd terecht dat hij een klacht heeft ingediend
Terecht?
Ik stel voor dat je het beginartikel nog eens leest en dan even nadenkt...
Bedreigen en beledigen vind jij dus normaal, buiten het feit dat je kennelijk niet op de hoogte bent van de rechten én plichten van consument en winkelier..
Je verhaal lijkt op een strafbaar feit uit het wetboek van strafrecht, namelijk poging tot diefstal (het wegnemen van een andermans eigendom) door middel van dreigen met geweld.
Dit feit wordt ook wel poging tot "gekwalificeerde diefstal" genoemd.
Het dreigen kan met elk middel. Als het maar indruk maakt op degene waartegen de dreiging is gericht! Ook een "gewapende bankoverval" valt hieronder!
Ik zou maar rap een goede advocaat opzoeken of proberen de aangever om vergiffenis te vragen.
Bij de politie zul je mogelijk worden verhoord als verdachte.
Voor dat het verhoor aanvangt, heeft de verhorende politieambtenaar de wettelijke verplichting om je te zeggen, dat je niet tot antwoorden verplicht bent.
Je hoeft namelijk zelf niet mee te werken aan je veroordeling!
Vraag voor welk strafbaar feit je wordt verhoord.
Indien dit inderdaad voor diefstal is, bestaat de mogelijkheid om je alsnog aan te houden, ten behoeve van het onderzoek!
De beslissing dat je zult worden veroordeeld, is uiteindelijk aan de rechter!