LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meeneemprijs bij Pronto Soest???

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
leonard58
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2004 10:04

meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door leonard58 »

Omdat mijn (zelfstandig wonende) dochter plotseling door haar fauteuil heen zakte gingen wij voor snelle vervanging vlug even kijken bij Pronto meubels in Soest.
Daar stond in de showroom onder vermelding van "speciale opruiming" en een groot bord "meeneemprijs" een leuke fauteuil, die haar beviel.
"die nemen we" en we vroegen of ze de fauteuil in onze bestelwagen konden zetten.
"Dat kan niet" was het antwoord..... "Dan missen we die stoel in onze showroom!" De fauteuil kon worden besteld met een mogelijke levertijd van enkele weken.
We hebben dus niets gekocht bij Pronto. Hoe bedoelt u: "speciale meeneemprijs" ??

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door Wheeler »

Dat zijn de welbekende lokkertjes van dit soort winkels, als de mensen op zo'n advertentie afkomen smeren we ze toch gewoon iets anders aan :!:

Maar als je die stoel toch wilt hebben sta je juridisch heel erg sterk, er zijn gevallen bekend van dit soort advertentie's dat de winkelier na tussenkomst van de rechter het geheel toch moest leveren volgens zijn eigen aanbod.

Maar ja, ik neem aan dat je daar niet op zit te wachten.

Succes verder.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door crazyme »

Lijkt mij duidelijk : meeneemprijs betekent : u moet het artikel zelf vervoeren, het wordt dus niet bezorgd.

Je kunt ook overal een probleem van maken.

Letterlijk geinterpreteerd : "meeneemprijs" : dan mag u de prijs meenemen. :wink:

makelaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2006 16:17

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door makelaar »

crazyme heeft dus helemaal gelijk. Meeneemprijs is de prijs excl. bezorgen. In dergelijke winkels als Pronto en Profijt Meubel hangen borden waarop ze duidelijk communiceren wat de spelregels zijn.

Ook had u uitleg in de winkel kunnen vragen, dan hadden ze u boosheid over dit voorval direct kunnen neutraliseren.

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door 16again »

Er stond ook bij "speciale opruiming."
Volgens mij kun je het nauwelijks opruiming noemen, als de winkelier eerst de spullen moet gaan bestellen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door crazyme »

Misschien waren ze door de voorraad heen ?

Wanneer zo'n artikel in de folder heeft gestaan kun het niet maken om van de winkelvloer te verkopen. Er zullen in dat geval klanten gaan klagen over het feit dat de aanbieding er niet meer staat....

Dus wanneer je maar goed zoekt, is er altijd iets om over te klagen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wel grappig trouwens :)

Robert71
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2006 18:53

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door Robert71 »

Een winkel kan iets opruimen wat hij niet in zijn lokale magazijn heeft staan?

Koop een product omdat U het wilt hebben en het de prijs waard is.. niet omdat het meer waard lijkt te zijn dan U betaald.. want dat is nooit het geval.

Hutch
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2005 15:55

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door Hutch »

Formeel is er niets mis mee......

maar "opruiming" en "bestellen"......, dan moet je je toch gaan afvragen of je niet belazerd wordt met dit soort verkoop-termen.

Groot gelijk dat u daar niets gekocht heeft.....

Hutch

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door crazyme »

Het komt vaak voor dat meubelfabrikanten bijvoorbeeld grote voorraden stoffen willen opruimen. Zij gaan echter die stof pas verwerken wanneer bekend is voor welk model en combinatie het nodig is.
maar "opruiming" en "bestellen"......, dan moet je je toch gaan afvragen of je niet belazerd wordt met dit soort verkoop-termen
De uitdrukking belazerd of opgelicht wordt in mijn beleving veel te vaak en veel te gemakkelijk gebruikt. Het is in dit geval ook volstrekt overtrokken om deze term te gebruiken.

Oplichten is een strafbaar feit. Is Pronto in Soest nu een "oplichter" omdat klanten het systeem niet snappen of willen snappen? De klant krijgt gewoon wij hij besteld heeft, toch ?

Daarbij: stelt u zich eens voor dat u als klant ten overstaan van iedereen voor winkeldief wordt uitgemaakt, wat in mijn beleving analoog is aan uw opmerking, hoe zou u dat vinden ?

Denk dus na bij het gebruik van dergelijke grote woorden.

Hutch
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2005 15:55

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door Hutch »

.... opgelicht....Denk dus na bij het gebruik van dergelijke grote woorden.
Misschien mis ik iets, maar dit woord heb ik niet gebruikt.

Belazerd wel: als een bedrijf iets suggereert, in deze "opruiming", dan gaat een klant er vanuit dat hij/zij iets voordelig kan kopen omdat dit het laatste artikel is in die winkel.

Als een winkel vervolgens "het" weer bestelt, is er m.i. geen sprake van opruiming en zou ik mij als klant belazerd voelen.

De term "opruiming" wordt dan, om met uw woorden te "spreken": veel te vaak en veel te gemakkelijk gebruikt....... en dat alleen om klanten te trekken.

Gr. Hutch

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door crazyme »

Misschien mis ik iets, maar dit woord heb ik niet gebruikt.
Ok, U heeft gelijk. Lees hiervoor in de plaats : ".... belazerd....Denk dus na bij het gebruik van dergelijke grote woorden."

In mijn beleving heeft het woord belazeren of oplichten dezelfde negatieve lading.

Oplichten : "geld of goed afhandig maken door bedrog"
Belazeren: "bedriegen"

Maar ik denk dat de taalpuristen onder ons vast nog wel een verschil kunnen duiden. :wink:
Als een winkel vervolgens "het" weer bestelt, is er m.i. geen sprake van opruiming en zou ik mij als klant belazerd voelen.
Wat is hier dan mis mee ? De klant krijgt toch gewoon zijn meubel tegen een gereduceerde prijs (omdat de fabriek van de stof af moet komen) ?

Volgens mij zoekt hier iemand spijkers op laag water.

Hutch
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2005 15:55

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door Hutch »

Dikke van Dale:
"be·la·ze·ren (ov.ww.) 1 [inf.] bedriegen"

"be·drie·gen (ov.ww., ook abs.)
1 min of meer met opzet misleiden => bedonderen, beduvelen, belazeren, besjoemelen, besodemieteren
"

"rui·men2 (ov.ww.)
1 plaatsmaken op of in => leegmaken
"

Dit is geen taalles, maar even duidelijk maken hoe ik er over denk :wink:

En zo zou ik het voelen....... en dan m.b.t. het woord "opruiming".
Feitelijk is er dus helemaal geen sprake van opruiming. Je wordt dus min of meer misleid.

Het woord "opruiming" wordt alleen maar gebruikt om klanten te trekken...... en wie zegt dat dit een goedkopere prijs is.....

Maar goed, dit is een eindeloze discussie.

Gr. Hutch

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door crazyme »

ein·de·loos (bn.)
1 zonder grens, zeer uitgestrekt
2 voortdurend, nooit ophoudend => ad infinitum, altijddurend, eeuwig
3 [inf.] geweldig, buitengewoon mooi, goed enz.


Voor een geweldige discussie ben ik altijd te porren :wink:

pascalforza
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2006 21:18

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door pascalforza »

@crazyme
HEB JIJ NIks beters te doen ,op elk onderwerp heb jij wel je antwoord klaar,of weet jij het beter!
Mensen hebben gevoel dat vaak danig op de proef wordt gesteld en jij geeft daar alleen maar commentaar op.
mischien is het een keer tijd dat het bij jou een keer helemaal fout gaat,kijken hoe jij daar dan op reageert.
quote dit,quote dat lekker makkelijk(of ben jij echt zo'n koele kikker) ??

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door crazyme »

Volgens mij heb je niet helemaal door hoe dit forum werkt. Wanneer je reageert is het beter voor de leesbaarheid wanneer je dat doet onder het juiste onderwerp.

Of ik een koele kikker ben ?

In het leven heb je hoofd en bijzaken. Waar u over schrijft is in mijn beleving een bijzaak welke u presenteert als een hoofdzaak. Relativeren heet zoiets.

U schreeuwt moord en brand, roept zelfs "KOOPT NOOIT BIJ ....." Zelfs andere gebruikers vinden dat deze oproep te ver gaat.

Maar ik waardeer uw interesse in mijn `belevenissen´ op dit forum...
(Over hoofd en bijzaken gesproken)

En om nog maar eens een gewaardeerde quote te gebruiken :
En nu maak ik er geen woord meer aan vuil :!:

channico
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2006 21:53

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door channico »

"Crazyme zoekt iemand om mee te wederijveren"
He CRAZYME je hebt wel commentaar op iedereen die geraakt is door onvolkomenheden. Werk je soms in opdracht van bedrijven ofzo?? Je doet alsof je alles zo goed weet maar weet je ook wel wat gevoel is??? En wat het voor sommige mensen betekent om "belazerd" te worden als je ergens je zuur verdiende geld aan uit geeft! Je reageert in mijn ogen ongevoelloos en soms zelfs respectloos naar mensen waarvan je de achtergrond niet kent. Als ik zie waar jij allemaal op reageert lijkt het wel of je niets beters te doen hebt. Misschien is het een idee om je eens op een datingsite in te schrijven??!! Daar volgt misschien een nuttigere tijdsbesteding uit dan alle mensen aan te vallen die vervelende dingen hebben meegemaakt met (in hun ogen ) dure aankopen. Met als quote "beterweter zoekt iemand om mee te wederijveren" of iets in die geest. Ik word een beetje doodziek van je bemoeizucht en afkraken van mensen die vervelende dingen hebben meegemaakt in de aanschaf van leuke spullen/meubels. Je komt in mijn ogen over als iemand die de hele dag op forums zit om iedereen af te katten en niks beters te doen heeft. Een beetje jammer want soms heb je best zinnige dingen te zeggen maar die vallen een beetje in het niet bij de rest wat je schrijft. Ik snap je beweegredenen hierachter niet zo!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door crazyme »

En dit is de andere reactie van channico waarin het iemand schoffeert :
Als je alleen aan het googlen was heb je wel erg je best gedaan!!! Eerst een profiel aanmaken voor zo'n "domme"reactie!!! En volgens mij komt iedereen uit een ei (met een zaadje erbij). Of ben jij van een onbevlekte ontvangenis ofzo!!!
Laatst gewijzigd door crazyme op 26 apr 2006 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

channico
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2006 21:53

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door channico »

Precies wat ik dacht. Je hebt echt niks beters te doen!! Ik zat al te wachten op je reactie. En dat binnen nog geen 1/2 uur!!! Misschien toch tijd voor de datingsite??? En niet iedereen is een hij hoor!!! Welterusten!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: meeneemprijs bij Pronto Soest???

Ongelezen bericht door crazyme »

De pot verwijt de ketel....

Lets stop this.

Gesloten