LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelen van Poppeliers,NIET LEUK!!!!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
m.kreukniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2007 11:18

Meubelen van Poppeliers,NIET LEUK!!!!

Ongelezen bericht door m.kreukniet »

Onze relatie met de Poppeliers begon op 4 november 2006.
Wij hebben één 3 zitbank middenbruin ribcord en 2 stoeltjes creme ribcord besteld bij de Poppeliers in Middelburg.Op de bon vond men het NIET NODIG om de kleurnrs erbij te zetten.(vreemd,toch?)Levertijd:8-12 weken.Eind januari 2007 dus.Maar na 4 weken telefonisch contact met het SERVICE AFDELING werden we het ZAT,telkens het zelfde antwoord:
Als de bank en stoeltjes binnen komen,wordt U gebeld.We krijgen na dat we boos werden een MANAGER te spreken.Voor het lange wachten kregen we korting maar het ging nog even duren,problemen met de leverancier.14 maart 2007 werd de bank en stoeltjes gebracht,alleen de stoeltejs waren ook middenbruin!!!(toch fijn die kleurnrs!)Ze moesten cremekleur zijn.Maar ze hebben GEEN creme kleur wel ivoorkleur maar is dat de goede kleur?We moesten maar gaan kijken bij een Poppelierswinkel voor de goede kleurnr dan konden ze de stoeltjes opnieuw bestellen.Maar de bank was/is OOK niet goed.We gingen dus dezelfde avond nog naar middelburg,40km heen en 40 km terug om de goede kleurnr op te schrijven EN de bank te bekijken want de bank die wij hebben gekregen was/is erg ZACHT en die in de showroom staat is wel goed,lekker hard,je ZAKT er niet in.
De verkoper kwam nog even langs toen wilden wij onze verhaal kwijt,riep hij direct dat hij niks kan doen.Ik los niks op,kan ik niet en mag ik niet.Leuk,goede service daar.
De volgende dag opnieuw gebeld en de goede kleurnr doorgegeven en gemeld dat de bank niet goed is,hij wou de service-monteur langs sturen.Maar wij wilden dat niet.Toen moesten we maar foto's opsturen wat er niet goed aan was.Hoe moet je dat laten zien op een foto dat de bank te zacht is?Verschillende stikksels zijn niet mooi gestikt,scheef bv.
De stof zit te ruim over de kussen.11 april 2007 is de bank opgehaald,
we kregen een leenbank en de stoeltjes bleven gewoon staan.27 april 2007 kregen we de bank weer terug.Maar er was NIKS aan gedaan!?
de zitting was/is nog steeds te zacht en de stiknaden was ook NIKS aan veranderd.Wij weer aangegeven dat we niet akkoord gaan met de bank.
11 mei 2007 is er een service-monteur geweest.Hij heeft de zitting zo opgevuld dat ze nu wel HARDER zijn,allleen nu zien de kussen er niet echt uit,volgepropt met polyther dat het niet echt mooi zit.NU STOPPEN WE ER MEE.18 mei 2007 hebben wij aangetekende brief verstuurd dat we de koopovereenkomst willen annuleren.Maar helaas daar gaat de Poppeliers niet mee akkoord,ze beginnen eerst met de stoeltjes dat de verkeerde kleur geleverd was door de fabrikant maar het is hun SCHULD. Dan gaan ze verder met een gezegde 'waar gehakt wordt,vallen spaanders'. De stoeltjes worden dan ook met SPOED geleverd,waarschijnlijk week 22.En de bank is gecontroleerd en opgevuld.Dan wordt het CWB-garantie erbij gehaald dat wij als consument hun de gelegenheid moeten geven om de fout te kunnen corrigeren.???!!!!! Hebben we dat nu al gedaan???
Op 30 mei 2007 hebben wij weer een nieuwe brief aangetekend verstuurd dat wij hier niet mee akkoord gaan.De stoeltjes zouden ook een levertijd hebben van 8-12 weken.Dus in week 11 zijn de nieuwe stoeltjes besteld en op 30 mei 2007 week 22 hebben we nog steeds NIKS gehoord van de stoeltjes die met SPOED zijn besteld.
18 juni 2007 krijgen we een nieuwe brief van de Poppeliers dat de stoeltjes op 19 juni 2007 bij hun worden geleverd.En ze zullen niet overgaan tot annulering.22 juni 2007 hebben wij weer een aangetekende brief verstuurd met de vraag binnen 14 dagen te reageren dat we er NIET mee eens zijn dat hun de koopovereenkomst niet willen annuleren.Vandaag is het 3 augustus 2007 tot heden hebben er nog steeds NIKS van hun gehoord.We zitten al sinds 18 mei 2007 zitten we niet meer op de bank.We hebben OOK nog steeds NIKS gehoord van de met spoed bestelde stoeltjes, het is week 32,dus de levertijd van 8-12 weken KLOPT OOK NIET!Volgens het CWB-garantie zijn de Poppeliers nu in gebreken.WIj willen nu NIKS meer met de Poppeliers te maken.Ze zijn te arrogant om op onze laatste brief te reageren.Wat kunnen wij hier nou aan doen?Wie heeft er een goed idee????!!!
M.Kreukniet uit Zierikzee.


Update 10-08-2007: weer een brief op 08-08-2007 gestuurd met daarin vermeld dat we tot op heden nog niks van poppeliers hebben vernomen ondanks dat er in de laatste brief stond dat de stoeltjes op 19-06-2007 bij hun zouden worden geleverd .
Vandaag een brief binnen met weer een afwijzing voor onze ontbinding koop contract omdat wij geen afspraak hebben gemaakt voor de levering .In het laaste schrijven stond toch duidelijk dat als de stoeltjes gecontroleerd waren er contact met ons zouden worden opgenomen .
Na lezen van brief gebeld om in contact tekomen met mevrouw Laro alleeen deze blijkt geen tijd gehad tehebben want werd wel door verbonden maar geen mevrouw Laro en ik krijg tehoren dat er wel contact met ons wordt opgenomen .

PS ik moet wel vermelde dat dit wordt gelezen bij de poppeliers want in de brief halen ze dit forum aan en wat wij hebben geschreven.

Dus telefonisch niet bereikbaar maar we via TROSRADAR FORUM
Laatst gewijzigd door m.kreukniet op 10 aug 2007 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16573
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meubelen van Poppeliers,NIET LEUK!!!!

Ongelezen bericht door 16again »

-je wil niet annuleren, maar de koop ontbinden
ze beginnen eerst met de stoeltjes dat de verkeerde kleur geleverd was door de fabrikant
So what? Ook dat is verantwoording van Poppeliers. De consument heeft geen overeenkomst met de fabrikant.

-Volgens CBW voorwaarden kan je kosteloos ontbinden zodra de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is al gaat dat niet meer op zodra je dat afkoopt met korting. De overeenkomst is dan eigenlijk vervangen door een nieuwe, met een nieuwe levertijd.
(....en ook die levertijd kan weer verlopen)

hij wou de service-monteur langs sturen.Maar wij wilden dat niet.
Voor een oplossing is meewerking van beide kanten nodig!


-Wat heb je met stiknaden te maken, als allereerst de kleur verkeerd is?


-Bij een CBW aangesloten winkel kan je de zaak aan de geschillencommissie voorleggen. Het is dan handig zoveel mogelijk zwart-op-wit te hebben. Communiceer daarom zoveel mogelijk schriftelijk.
Wellicht is er ineens een oplossing zodra je aangeeft naar de geschillencommissie te stappen....

Abby
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:57

Re: Meubelen van Poppeliers,NIET LEUK!!!!

Ongelezen bericht door Abby »

Dat Poppeliers lange levertijden heeft wist ik al op grond van informatie van kennissen. Het is echter opvallend dat hier zo veel wordt geklaagd over de service en producten van deze winkel.
Ik was van plan om naar Poppeliers te gaan voor de aanschaf van een bankstel. Daar zie ik dan ook gelijk van af. De negatieve berichten op deze site maken dat ik er geen vertrouwen meer in heb. Tsja, als je al zo'n slechte naam hebt helpt het ook niet meer als je fietsen en reizen cadeau geeft bij de aankopen.

marcovanderspek
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:20

Re: Meubelen van Poppeliers,NIET LEUK!!!!

Ongelezen bericht door marcovanderspek »

heb een goede tip voor je bij de haco in den haag megastores.
daar heb je leuke spullen voor een goede prijs en hele goeie service

gr, marco

Nick_Den_Haag
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2008 17:41

Re: Meubelen van Poppeliers,NIET LEUK!!!!

Ongelezen bericht door Nick_Den_Haag »

Ene Marco van der Spek gebruikt dit forum om mensen aan te sporen om eens bij HACO te gaan kijken omdat de service daar zo goed.
Nou, ik kan je vertellen dat niets minder waar is.

Geheel tegen de gedragregels van dit forum in is Marco vrolijk bezig om zijn eigen bedrijf te promoten. Dit is des te kwalijker, omdat service of klantvriendelijkheid geen speerpunten zijn van de firma HACO.

Je kan bij HACO in de Maegastores van alles verwachten, maar zeker geen goede prijs of een goede goede service. Het personeel daar heeft te weinig kennis van hun eigen producten. Ik had er een paar planken voor een kast (model Hollywood) besteld. De maten van deze kast zijn vorig jaar door de fabrikant veranderd. Daardoor pasten de geleverde planken niet in mijn kast. Uiteindelijk had ik het na 4 keer slepen met deze planken door Den Haag gehad. Als HACO niet in staat is te leveren wat ik heb besteld, dan wil ik mijn geld terug.

Nou dat gaat dus niet. Eerst beschuldigt de filiaalmanager Marco van der Spek mij ervan dat ik de boel belazer. Alleen als ik kan bewijzen dat ik echt een Hollywood kast heb, dan krijg ik mijn geld terug. Nadat ik de drie jaar oude aanschafbonnen naar hem toe heb gemaild, belt hij om te zeggen dat de maten van de kast in de loop der tijd inderdaad zijn veranderd. Excuses voor het feit dat ik door zijn onkunde tevergeefs vier keer met loodzware planken door Den Haag heb gesleept geeft hij niet, net zo min als mijn geld terug. Ondanks hij me dat wel had beloofd.
Hij had nog een paar oude planken in het magazijn liggen, die mag ik komen ophalen.

Bij mijn laatste bezoek aan de winkel weigerde hij opnieuw om geld terug te geven. Schaamteloos werd ik ervan beschuldigd dat ik gewoon geld nodig had. Ik kon de oude planken uit het magazijn meenemen. Ze hadden er gaten voor me ingeboord, dus ze moesten wel passen. daarna liep hij weg.

Conclusie: ipv perfecte planken van de fabriek heb ik voor 96,- euro!! (de hele kast kosten nog geen 900 euro) drie oude planken meegekregen en moest daar in totaal 4,5 maanden opwachten. Als ik gewoon bij de Gamma een paar planken had gekocht was ik goedkoper uitgeweest, niet geschoffeerd en had ik niet vijf keer door de stad hoeven sjouwen.

Gesloten