LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Medewerker MM schreef:Natuurlijk kan ik mij in jullie situatie verplaatsen.
Ik snap jullie allemaal voor de volle 100%
Daarom werken we er juist zo hard aan.
Nogmaals: we willen en gaan ook niemand duperen.

Maar goed, mij baas heeft een afpraak met Radar, dus binnenkort op TV !
En leggen we alles prima uit !

MVG

MM
Goed bezig! Ik ben zeer benieuwd! Is de uitzenddatum al bekend?

Ekster9
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2010 02:31

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Ekster9 »

Nou, dan zal Radar ook vast wel gedupeerden via dit forum uitnodigen. Ze zullen ook het verhaal van de consument willen horen, lijkt me. Wellicht kan er via Radar nog enig recht gehaald worden. Zij zijn er tenslotte voor de consument...

Ben heel benieuwd hoe de nieuwe eigenaar gaat uitleggen wat Anja hierboven al zegt: "Wel lopende orders met aanbetalingen overnemen en vervolgens je handen er van af trekken als het gaat om annuleren en terug betalen van aanbetalingen. "

Kan nu al niet wachten op die uitzending....! :wink:
Laatst gewijzigd door Ekster9 op 21 jan 2011 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Ekster9
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2010 02:31

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Ekster9 »

Maar goed, mij baas heeft een afpraak met Radar, dus binnenkort op TV !
En leggen we alles prima uit !
Toch van de zotte eigenlijk dat blijkbaar in een TV-programma alles wel prima kan worden uitgelegd. Waarom ons niet allemaal netjes bij overname een schrijven toegestuurd met het hoe en waarom van de hele handel en wandel. Ook nu weer vandaag in de ontvangen brief geen adresgegevens, geen telefoonnummer, geen kvknummer, geen naam van medewerkers, directie of wat dan ook. Alleen een mailadres om te reageren en als afzender Meubelmarkten. Als het waar is van die uitzending, hoop ik dat A. Hertsenberg hem het vuur eens na aan de schenen legt. Radar, doe er wat aan!

misscali
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2011 14:14

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door misscali »

Medewerker MM

Tot op heden ook nog geen brief ontvangen over order 003139 terwijl ik eind december geleverd zou krijgen ik snap ook niet dat er zo een lang uitstel is waarom de fabrikant het maken stil heeft gelegd ??Maar kan ik gewoon mijn 1000 euro niet terug krijgen heb16 okt. gekocht en ben het zat om bij mijn moeder te blijven omdat ik geen bankstel heb ga niet op de grond zitten met een klein kind!!!Graag hoor ik t snel
Mvg 003139

Medewerker MM
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:17

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Medewerker MM »

@misscali
We nemen Maandag contact met u op....en gaan we het voor u oplossen, beloofd !

@ekster9
U blijft maar sensatie zoeken terwijl wij de strijdbijl hebben begraven.
Stopt u nou toch is met dat negatieve gedoe mevrouw, zou het zoveel makkelijker maken (ook voor uzelf)

@iedereen
Dit was echt mn laatste bericht voor deze week. Iedereen die er nog vertrouwen in heeft ! Bedankt daarvoor, en we zullen uw vertrouwen niet beschamen !

Mvg

MM medewerker

nacev
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2010 12:42

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door nacev »

Beste MM
Wij hebben ook nog geen brief ontvagen.
Order status:002787
Gr.Nacev

misscali
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2011 14:14

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door misscali »

Harstikke blij daarvoor :D Bedankt dat doet me al goed

Ekster9
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2010 02:31

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Ekster9 »

Sensatie aan het zoeken... hoe kom je daar nu bij? Ik 'praat' hier toch helemaal niet tegen jou aan?

Ik reageer gewoon op berichten die voorbij komen. Dat kunnen berichten van anderen gedupeerden zijn, zodat we meteen evt. ervaringen kunnen uitwisselen. Dáár is dit forum voor bedoeld. Als iemand dan iets zegt op een Radar-forum over een TV-uitzending Radar mag ik daar dus gewoon op reageren. Die iemand is dan in dit geval blijkbaar een mm-medewerker en géén consument...

Zoals gezegd, dit is een Radarforum bedoeld voor ervaringen van consumenten goed of slecht met als onderwerp meubels, zie de hoofdpagina. In dit geval sub-onderwerp Meubelmarkt.

Het is je eigen keus geweest om je aan te melden op een consumentenforum over MM als niet-consument, dan moet je ook de consequenties daarvan aanvaarden als er vervolgens iets voorbij komt over jouw werkgever.

Ik lees al een hele tijd mee, heb heel lang niet gereageerd, heb steeds geduldig afgewacht, maar als ik dan nu een brief krijg dat het weer 12 weken gaat duren terwijl e.e.a. in november 2010 al geleverd zou worden, is het mijn goed recht hier daar dan ook maar eens een keer berichten over te plaatsen. Zolang niet alles naar tevredenheid is opgelost, blijf ik hier dus gewoon komen. Verder hou ik me netjes aan de gedragsregels, ik scheld niet, ik vloek niet, ik dreig niet, ik schrijf niet met schreeuwende letters etcetera.

En dat heeft dus allemaal helemaal niets met sensatiezucht te maken....

ex werknemer
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2011 01:01

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door ex werknemer »

hallo ik ben een ex werknemer nou ik ben klaar met deze personen
ben een werknemer met een vast contract maar kon 1 dec 2010 gaan samen met nog 26 werknemers praatjes hebben ze genoeg wij zitten al van af dec 2010 zonder geld en een ww uitkering krijg je niet want je bent leterlijk nog in dienst maar daar willen ze bij mm niets van weten nou ik ben er klaar mee ik ga nu naar de kantonrechter kijken wie er gelijk krijgt
het zijn groote criminelen die zich nergens wat van aantrekken.
nog een tip aan alle gedupeerde als je een zaak overneemt is dat met de lusten en de lasten volgens mijn advocaat
even voor de goede orde toen er een inval was van de fiod wisten wij van niets het kwam koud op ons dak het personeel wist van niets

mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Zojuist de brief ontvangen. Ik moet nog eens 12 weken op de bank wachten of annuleren. Ik heb vervolgens direct per mail geantwoord:

Geachte heer/mevrouw,



Zojuist hebben wij uw brief ontvangen betreft de levering van ons bankstel. Ik begrijp dat u grote problemen heeft om op tijd de gekochte artikelen te kunnen uitleveren. Ondanks dit vind ik een overschijding van de MAXIMALE levertijd van 16 weken (!) die is toegezegd met 3 maanden niet acceptabel.



Ik wil u dan ook vragen om mijn gedane aanbetaling in zijn geheel terug te storten op onderstaand rekeningnummer en de order te annuleren. Is dit niet mogelijk (wat volgens mij rechtstechnisch niet zou kunnen) dan wil ik u vriendelijk vragen om de levering te verspoedigen, gezien de onrealistische levertijd.



Ik begrijp uw situatie ten volste, maar ruim een half jaar levertijd op een meubel kunt u niet rechtvaardigen.



In afwachting van uw reactie verblijf ik.



Met vriendelijke groet,



Michael Glashouwer


Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Volgens de website van het CBW sta ik volledig in mijn recht. Ik heb de bank gekocht onder de nieuwe eigenaar, die wel CBW erkend is. De voorwaarden in het geval van niet halen levertijd:

13. Met de winkelier heb ik een levertijd afgesproken maar hij heeft zich hier niet aan gehouden. Wat kan ik hiertegen doen?
Wanneer de levertijd wordt overschreden, dan krijgt de ondernemer in eerste instantie een nadere termijn om alsnog te leveren. Dit is maximaal een maand. Mocht de ondernemer uw bestelling dan nog niet afgeleverd hebben, dan kunt u de bestelling kosteloos annuleren.


Dus géén 12 weken!!

kokemo
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2010 15:26

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door kokemo »

Ekster9 laat je niet kleineren, door die mm medewerker, heeft totaal geen begrip voor ons.
Het is gewoon een overspannen iemand die ons aan het lijntje moet houden.
Vanaf december zou hij al niet meer reageren op dit forum, en elke keer als er iets negatiefs op dit forum komt, zal dit persoon ons wel even de les lezen.
Allemaal de zelfde brief ontvangen 12 weken 48 uur reageren BELACHELIJK!!!!

-anja-
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2011 15:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door -anja- »

Michael, kijk eens op pagina 31 daar staat het antwoord dat ik heb ontvangen op mijn verzoek de aanbetaling terug te storten op mijn rekening en ik ben zeker niet de enige die een dergelijk antwoord heeft ontvangen.
Het is wel toevallig dat wij allemaal 12 weken moeten wachten op ons bankstel, krijgen ze het nog druk alles uit te leveren.

mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

-anja- schreef:Michael, kijk eens op pagina 31 daar staat het antwoord dat ik heb ontvangen op mijn verzoek de aanbetaling terug te storten op mijn rekening en ik ben zeker niet de enige die een dergelijk antwoord heeft ontvangen.
Het is wel toevallig dat wij allemaal 12 weken moeten wachten op ons bankstel, krijgen ze het nog druk alles uit te leveren.
Nou het verschil zit in de datum van bestelling. Wij hebben onze bank 14 november gekocht en toen zat de nieuwe eigenaar er al in en die was CBW erkend. In dit geval moeten ze zich aan de voorwaarden houden die de CBW in samenwerking met de Consumentenbond heeft opgesteld. Hierin staat dat ze maximaal een maand later mogen leveren en anders heb ik het recht om KOSTENLOOS de order te annuleren. Ik wacht dan ook even op een antwoord van MM.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2010 15:01

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door [email protected] »

ook wij hebben vanmorgen een brief ontvangen met een EXTRA levertijd van nog eens 12 weken, dat zou dan betekenen, dat wij dan eind april pas ons bankstel geleverd zouden, let wel zouden, krijgen.

ik vraag me af waar die brief vandaan komt. het poststempel is wel Nieuwegein, maar als je een beetje eigenaar bent van een zaak, dan zorg je toch dat je briefopmaak er verzorgerder uitziet, dat tenminste de naam of anders ook nog een handtekening van de eigenaar onder staat en niet alleen "meubelmarkten"

geloof er niks meer van. ik hoop ook dat het programma van radar iets oplevert, want antoinette herzenberg weet de meeste mensen wel het vuur na aan de schenen te leggen.
het is gewoon schandalig wat hier gebeurt.
voor de goede order, wij hebben wel bij de nieuwe eigenaar gekocht.

anre
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:32

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door anre »

Wij hebben vandaag ook een brief ontvangen met dezelfde mededeling dat de levertijd nog 12 weken gaat duren. We moeten binnen 48 uur na dagtekening reageren wat wij willen. De dagtekening is van woensdag 19 januari 2011. De poststempel is van 21 januari 2011. Dus worden wij gedwongen om vandaag nog te reageren, terwijl wij weken lang maar moeten afwachten. Wij hebben het bankstel 5 september 2010 gekocht, dus wachten nu al 20 weken. Nu zouden daar nog eens 12 weken bij komen, sorry maar dat duurt ons te lang. Wat ons ook verbaasde op de achterkant van de brief staan de algemene voorwaarden. Die zouden toch ook op de achterkant van de orderbevestiging horen te staan.
Wij hebben om terugbetaling gevraagd van de aanbetaling maar weten denk het antwoord al. Wij hebben gevraagd binnen 48 uur na vandaag om antwoordt te geven op de email die we dus vandaag 22 januari hebben terug gestuurd.

-anja-
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2011 15:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door -anja- »

Michael, dat is dan hopelijk in je voordeel. Het excuus van nieuwe eigenaar gaat dus niet op. Ben heel benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen.

Tukker5
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2011 21:09

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Tukker5 »

Beste mensen,

geloof het of niet maar onze bank is gisteren, vrijdag, gebracht.
Goede bank, kleur en zonder beschadigingen, aardige jongens en nog in de week wat afgesroken was ook.
De bedoelingen van MM zijn nog steeds goed, alleen het geduld raakt op.
Weet dat wij geluk gehad hebben maar voorlopig leveren ze nog wel.
Ondanks alles wil ik de medewerkers bedanken die voor deze goede afloop hebben gezorgd en wil ik jullie allen sterkte en geluk wensen voor een goede afloop.

Groet van een gelukkig mens. :P

Ekster9
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2010 02:31

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Ekster9 »

Hartstikke fijn voor Tukker5, gelukkig loopt het ook hier en daar nog goed af.
En ook heel fijn voor Misscali dat ze snel geholpen gaat worden (zijn er nog meer die anders met kleine kinderen op de grond moeten zitten, schijnt te helpen :wink: .... no affence Misscali).

Maar voor mijn gevoel zijn er nu ook een heel aantal die dezelfde brief hebben gekregen van wéér 12 weken te moeten wachten. En ik wil misschien best nog wel geloven dat nieuwe eigenaar en medewerkers hun stinkende best doen, maar als je daar niet meer op wilt wachten moet er toch voor ons ergens recht te halen zijn? Helaas heb ik geen rechtsbijstandverzekering, iemand hier wel die daar al advies heeft ingewonnen? Of lid is van consumentenbond of zo?

Ik dacht zelf laat ik maar eens kijken hoe dat zit met het bureau voor rechtshulp. Dat is tegenwoordig blijkbaar het juridisch loket geworden:
voor een gratis, snel en betrouwbaar antwoord op bijna al uw juridische vragen kunt u terecht bij het Juridisch Loket. Op deze website en in onze 30 vestigingen in heel Nederland krijgt u heldere informatie over juridische onderwerpen. Meer dan 300 juridische medewerkers geven advies op maat en kunnen u als het nodig is doorverwijzen naar een andere instantie, een mediator of advocaat. Het Juridisch Loket is een initiatief van de overheid en wordt betaald door het Ministerie van Veiligheid en Justitie.
Nu zit zo'n loket niet direct bij me in de buurt om even langs te gaan met alle paperassen, misschien bij iemand van jullie wel (Groningen, Arnhem, Nijmegen, Zwolle, Enschede, Alkmaar etc. zie website) maar ik heb dus mijn/onze hamvraag over onze gedane aanbetalingen daar maar even per mail neergelegd. Ik hou jullie op de hoogte!

mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Goed bezig Ekster9...ik wacht even met actie ondernemen totdat ik antwoord heb op mijn mail. Misschien is het allemaal niet nodig :)

Gesloten