LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkten drama. Mijn reconstructie

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
rencoh
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2011 19:32

Meubelmarkten drama. Mijn reconstructie

Ongelezen bericht door rencoh »

Dit is mijn reconstructie van de gang van zaken bij de Meubelmarkten in Montfoort, Zevenaar e.a.

De oude vestigingen van meubitrans zijn in deels handen geweest van een stichting beheer. Lans en L&F Beheer BV -(naam, info komt van Troostwijk) is de eigenaar van meubelmarkten. Deze Lans werkte voor Meubitrans. de enige aandeelhouder van Meubitrans is dhr van Rijn en deze aandelen zitten in een stichting beheer. Dhr van Rijn is onvindbaar voor de FIOD. Mijn idee is dat van Rijn en Lans heel veel met elkaar te maken hebben (misschien zijn het dezelde personen)

De spullen zijn nooit geveild, wat normaal wel gebeurt, tenzij een bedrijf deze geheel overneemt. Tijdens het onderzoek door de Fiod had Lans veel tijd om toch wat geld te verdienen. Ondanks het faillisement heeft Lans onder de naam meubelmarkten het bedrijf voortgezet. Daarbij heeft hij het ook voor elkaar gekregen om CBW erkend te worden voor een organisatie die niet eens recht heeft te bestaan. Meubelmarkten is nooit eigenaar geweest van de spullen in Montfoort, Zevenaar, etc. De kamer van koophandel nr's stonden nooit op de factuur en zijn mogelijk van Meubitrans.

Er zijn volgens mij nooit nieuwe spullen besteld, alleen als er wordt uitgeleverd dan zijn dat oude showmodellen van meubitrans. De combinatie CBW erkend en een voorschotbedrag vragen is een prima businessmodel, als je toch al failliet ben verklaard. De heer Lans heeft dus een rookgordijn creert. Hij maakte gebruik van de verschillende tijden van in beslagneming van de verschillende vestigingen. Nadat op Direct meubel ook beslag was gedaan hield het verhaal op. Uiteindelijk probeert hij ook de zielige man de spelen, dat hij de klanten geen spullen kon uitleveren. Nogmaals de spullen behoorden tot de failliete boedel van meubitrans en jullie hadden de spullen voor veel lagere prijzen kunnen kopen.

Voor de mensen die willen klagen zou je eens hier naar toe moeten gaan:
L & F Beheer B.V.
Bijzerweg 15Pcd.
3446CR Woerden


Uit verslag http://www.phijffer.nl/wp-content/uploa ... nov-24.pdf



Kort na het uitspreken van het faillissement heeft curator uit de stukken en
berichtgeving van personeelsleden moeten opmaken dat Meubitrans statutair
gevestigd was te Nijmegen, maar kantoor hield aan de Waardsedijk Oost 10-7,
3417 XJ Montfoort. Kort na het uitspreken van het faillissement is curator te Montfoort
geweest om aldaar nader onderzoek te doen. Aan de Waardsedijk Oost heeft curator
een vestiging van Meubelmarkten aangetroffen.
Naar aanleiding van het faillissement van Meubitrans heeft, kort na het faillissement,
ene heer Lans contact opgenomen met curator. De heer Lans heeft zich bij curator
uitgegeven als werknemer van Meubitrans. De heer Lans heeft aan curator te kennen
gegeven dat er geen activiteiten meer behoren tot de boedel van Meubitrans. De B.V.
zou een zogenaamde “lege B.V.” zijn.
Gezien de omstandigheden, zoals deze door curator zijn aangetroffen, heeft curator
contact opgenomen met het openbaar ministerie. Aansluitend is er ook contact
geweest met de FIOD.
De
Laatst gewijzigd door rencoh op 19 feb 2011 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkten drama. Mijn reconstructie

Ongelezen bericht door sjoegel »

Klinkt aannemelijk. Het definitieve verhaal zullen we lezen in het eindverslag van de curator. Welke rl speelt Bizonwonen.nl hierin ? Die winkel maar in ieder geval de website staat op naam van L&F beheer BV. De heer van Rijn is dus gewoon nog bezig ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelmarkten drama. Mijn reconstructie

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ben ook erg benieuwd naar de oorzaak en het strafrechtelijke vervolg.

Ze willen failissementsfraude hard aanpakken. Hier stinkt het hele verhaal toch flink, dat moet een curator toch ook kunnen ruiken ?

Member100
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2011 11:01

Re: Meubelmarkten drama. Mijn reconstructie

Ongelezen bericht door Member100 »

Totaal verkeerde conclusies, grappig hoe iemand zo over de regels heen kan lezen. :D :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelmarkten drama. Mijn reconstructie

Ongelezen bericht door crazyme »

Member100 schreef:Totaal verkeerde conclusies, grappig hoe iemand zo over de regels heen kan lezen. :D :D
Verklaar ?

Koosie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2011 00:43

Re: Meubelmarkten drama. Mijn reconstructie

Ongelezen bericht door Koosie »

hier klopt niks van maar idd gragppig.
laat reconstructies nou maar over aan peter r de vries want die zit er nooit zo grof naast :mrgreen:

kokemo
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2010 15:26

Re: Meubelmarkten drama. Mijn reconstructie

Ongelezen bericht door kokemo »

Hoe het ook zit, we zijn met zn allen OPGELICHT.

Gesloten