LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meubels geannuleerd geen geld terug
Meubels geannuleerd geen geld terug
Beste Leden,
We hebben via het internet op de website van "woon en zo" in Tilburg 2 nachtkastjes gekocht, maar ook geannuleerd voordat ze geleverd waren. Dit kostte mijn vader 150 euro.De bestelling is 22 februari geannuleerd met later nog 3-4 berichten per email. Ze reageren niet per email, maar we moeten telkens bellen om een credit toegezegd te krijgen. Dit is ons herhaaldelijk toegezegd, maar we zien niets op onze rekening verschijnen. Bij het laatste telefoontje moesten we nog horen dat ze deze meubels speciaal voor ons hadden besteld, terwijl het op hun website als voorraadproduct werd aangeboden. Ze zijn erkend door CBW. Het is koop op afstand, waarbij we het recht hebben op annulering zonder reden en volgens 3 rechterlijke uitspraken hoeven we niet te wachten totdat de bestelling is geleverd om vervolgens retour te sturen. Wie weet een vervolgstap? CBW ??
We hebben via het internet op de website van "woon en zo" in Tilburg 2 nachtkastjes gekocht, maar ook geannuleerd voordat ze geleverd waren. Dit kostte mijn vader 150 euro.De bestelling is 22 februari geannuleerd met later nog 3-4 berichten per email. Ze reageren niet per email, maar we moeten telkens bellen om een credit toegezegd te krijgen. Dit is ons herhaaldelijk toegezegd, maar we zien niets op onze rekening verschijnen. Bij het laatste telefoontje moesten we nog horen dat ze deze meubels speciaal voor ons hadden besteld, terwijl het op hun website als voorraadproduct werd aangeboden. Ze zijn erkend door CBW. Het is koop op afstand, waarbij we het recht hebben op annulering zonder reden en volgens 3 rechterlijke uitspraken hoeven we niet te wachten totdat de bestelling is geleverd om vervolgens retour te sturen. Wie weet een vervolgstap? CBW ??
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
..geschillencommissie...CBW.. Veel succes.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
De geschillencommissie accepteert mijn klacht pas na 4 weken. Ze scheren alle klachten over een kam, waarbij de verkoper dus de mogelijkheid krijgt om het 4 weken te vertragen, terwijl er van de koper verwacht wordt dat hij direct betaald. Daarnaast moet ik zelfs een bedrag betalen om de klacht in behandeling te krijgen. Het laatste is geen probleem, omdat je bij een gewonnen geschil het bedrag ook retour krijgt. Wel omslachtig en langdurig om je rechten te halen.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
Hoe lang denk je dat het bij de rechter zou duren?flipper62 schreef: geschillencommissie ......Wel omslachtig en langdurig om je rechten te halen.
Geef bedrijf gewoon een termijn voor terugbetaling.
Zodra termijn verstreken is:
-stap je naar geschillencommissie.
-kan bedrijf daarna alleen nog maar terugkrabbelen door naast de aanbetaling ook het betaalde klachtengeld te vergoeden.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
en dan weet je ook waarom ik "veel succes" schreef...
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
De termijn voor terugbetaling is 30 dagen.
Dus nog even wachten voordat u een procedure start.
Dus nog even wachten voordat u een procedure start.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
Nog bedankt voor de tips. Het is jammer dat dit bedrijf een simpele oplossing niet accepteert.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
Het begon natuurlijk toen u 2 nachtkastjes bestelde, en ze weer annuleerde nog voor ze geleverd waren.flipper62 schreef:Nog bedankt voor de tips. Het is jammer dat dit bedrijf een simpele oplossing niet accepteert.
Misschien dachten ze wel : die bedenkt zich vast nog wel een keer en wil ze toch hebben.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
Inmiddels is het probleem opgelost. Het bedrag staat op de rekening. Wellicht dat dit bericht is gelezen door de verkoper.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
Het is koop op afstand, waarbij we het recht hebben op annulering zonder reden
Dat klopt, dat is uw recht, maar de webwinkel heeft ook rechten.
Wellicht was dat met enig geduld ook zo wel gelukt. Een webwinkel heeft namelijk 30 dagen de tijd het geld terug te sturen. Tussen 22 Feb. en vandaag is nog geen 10 werkdagen.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
Jammer dat mensen vaak focussen op "mijn recht".bprosman schreef:Het is koop op afstand, waarbij we het recht hebben op annulering zonder reden
Dat klopt, dat is uw recht, maar de webwinkel heeft ook rechten.
Wellicht was dat met enig geduld ook zo wel gelukt. Een webwinkel heeft namelijk 30 dagen de tijd het geld terug te sturen. Tussen 22 Feb. en vandaag is nog geen 10 werkdagen.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
Tsja, je had ook gewoon even kunnen wachten met steigeren totdat de wettelijke terugbetalingstermijn (andere zijde van de medaille die jou als consument het recht tot kosteloos ontbinden geeft) verstreken was. Ze zijn daar dus ruim binnen gebleven, terwijl ze ook 29 dagen hadden kunnen wachten om je "te straffen" voor het verspillen van hun tijd met je ge-annuleer.flipper62 schreef:Nog bedankt voor de tips. Het is jammer dat dit bedrijf een simpele oplossing niet accepteert.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
Of je was veel te snel met klagen...flipper62 schreef:Inmiddels is het probleem opgelost. Het bedrag staat op de rekening. Wellicht dat dit bericht is gelezen door de verkoper.
Re: Meubels geannuleerd geen geld terug
Als ik de verkoper was geweest was, had ik nog een paar dagen gewacht om binnen de wettelijke termijn te blijven en dan overmaken.flipper62 schreef:Inmiddels is het probleem opgelost. Het bedrag staat op de rekening. Wellicht dat dit bericht is gelezen door de verkoper.
Spreekwoord:
Geduld is een schone zaak!