LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLINE MATRAS

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wie heeft er ervaring met een mline matras?

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Helaas geven ervaringen van anderen geen enkele garantie dat het product M-line voor u geschikt is. Elk mens is uniek en dus anders. Daar komt nog bij, dat een ondergrond (bedbodem) ook een zeer groot deel van het totale slaapcomfort uitmaakt.
Beter is slaapcomfort uit te zoeken met behulp van de spierspanningsmeting. Zie de website www.beddenadvies.nl

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@evert

ben idd een beetje van alles aan het uitzoeken en ik weet ook dat het lekker moet liggen etc...
maar wilde gewoon weten of mensen het een goede kwaliteid vinden etc?

ben zelf rug enz patient dus goed matras erg belangrijk....
ga idd spiermeting laten doen enz...

wordt nu veel reklame gemaakt met matras en ik vraag me alleen af,is het goede kwaliteid,

elk geval bedankt :!:

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Tianne »

Mijn Medi-Active matras bevalt nog steeds erg goed! Deze of het Energy+ matras van dezelfde firma schijnen op M line matrassen te lijken. Zijn wel veel goedkoper. Je kunt ze 14 dagen gratis uitproberen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@tianne

dank je wel! ik ga daar eens naar kijken!!

nogmaals bedankt!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door nevermind »

Tianne schreef:Mijn Medi-Active matras bevalt nog steeds erg goed! Deze of het Energy+ matras van dezelfde firma schijnen op M line matrassen te lijken. Zijn wel veel goedkoper. Je kunt ze 14 dagen gratis uitproberen.
Heb je ook ervaring over de Energy + matras?
De M- Line vind ik qua prijs, echt niet normaal.

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Ikzelf ben ook rug patient ( en fybro ) en ik gebruik een nasa matras. Dat is ook echt een aanrader omdat dat matras zich vormt naar je lichaam en als je je omdraait vormt hij weer met je mee dus je hele lichaam is ondersteunt tijdens het slapen.
Misschien ook een tip voor je :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ivonne66 schreef:Ikzelf ben ook rug patient ( en fybro ) en ik gebruik een nasa matras. Dat is ook echt een aanrader omdat dat matras zich vormt naar je lichaam en als je je omdraait vormt hij weer met je mee dus je hele lichaam is ondersteunt tijdens het slapen.
Misschien ook een tip voor je :wink:
Dat matras had een bekende ook van me en die was er totaal niet
over tevreden, zij heeft rugproblemen en reuma maar het omdraaien koste
heel veel moeite omdat het matras aan je vorm aanpast.

Zo zie je maar weer dat een matras heel persoonlijk is.

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Ja, het is zeker heel persoonlijk en ook moeilijk om via het internet te bestellen lijkt mij.
Ik ben bedden zaken afgegaan en ben daar gewoon op de matrassen gaan liggen :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ivonne66 schreef:Ja, het is zeker heel persoonlijk en ook moeilijk om via het internet te bestellen lijkt mij.
Ik ben bedden zaken afgegaan en ben daar gewoon op de matrassen gaan liggen :lol:
En zoiets moet je eigenlijk doen op een dag dat je veel pijn hebt, klinkt
raar maar is wel zo.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bedankt voor de tips..

zo en zo moet ik het zelf voelen,ga niet via internet bestellen...

nou omdraaien scheelt dat kan ik niet...kan alleen op de rug liggen,lekker he,als rugpatient..(beide schouders kan ik niet op liggen)

dat komt mooi uit heb elke dag pijn :wink: maar idd wek het even erger op!!
dag ervoor even iets teveel lopen en het is gebeurd..volgende dag bedden jacht...

lig het liefst hard,klinkt misschien gek,maar dat geeft mij de beste steun,ook rug,fm,nog aantal soorten gewrichts,nou ja hele lijf,kort door de bocht...

binnenkort gaan we op jacht...
ja de mline is niet goedkoop maar tempur ook niet...en ja?dan denk je,tempur wordt zoveel aangeprezen?
maar de prijzen man.. :shock:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door nevermind »

binnenkort gaan we op jacht..
Laat nog iets weten, als je geslaagd bent, want ook ik moet op jacht gaan.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@rozemarijntje

Ik heb zelf geen rugklachten maar ik hoor van patienten (werk in ziekenhuis) het volgende:

op advies van de orthopeed: nooit gewoon voelen wat goed voelt voor dat je koopt, een matras moet je inliggen. Ook al zegt de fabrikant dat dat niet zo is, het is (volgens de orthopeed) toch zo. De eerste 2 weken kun je ook net meer pijn krijgen omdat de gewrichtjes rond je ruggengraat nog niet gewend zijn aan het anders liggen.
Let vooral ook op de bedbodem, een slechte bodem met een duur matras maakt nog steeds niet lekker liggen.

Mline vinden sommige mensen fijn maar de zware pijn patienten komen meestal tot de conclusie dat het inderdaad beter is dan een gewoon matras maar dat ze er eigenlijk meer van gehoopt/verwacht hadden. Van tempur hoor je eigenlijk dat iedereen wel tevreden is, uitgezonderd over de prijs.

Ik heb overigens geen idee hoe ze het gedaan hebben maar ik heb van een aantal mensen gehoord dat ze de prijs van hun tempur matras (gedeeltelijk?) hebben kunnen aftrekken van de belasting.

Ik kan niet in je portomonee kijken, en ik weet dat die tempur matrassen enorm duur zijn. Toch wil ik je wel op het hart drukken (en dat weet je waarschijnlijk zelf al te goed): voor pijnpatienten is goed slapen echt super belangrijk. Niet alleen omdat als je moe bent alles gewoon meer pijn doet maar ook voor hoe happy je je voelt in je leven is het gewoon echt belangrijk. De hormonen die je lijf aanmaakt om met pijn om te gaan (zeg maar het anti-pijn hormoon) kan niet correct aangemaakt worden bij slaaptekort. Als het er financieel inzit om een kwaliteitsmatras te kopen (nu of in de nabije toekomst) zou ik echt serieus de optie overwegen.

Isabel

Isabel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@isabel

dank je wel...

ja ,je moet geen verwachtingen hebben dat je fris en fruitig zonder pijn opstaat..
maar idd goede slaap is heel erg belangrijk.
koop ook een nw bodem hoor,iemand zei hier iets over geloof ik!alles nieuw...
en dan afstemmen op wat je voor bodem moet hebben voor matras

je kan idd van de belasting een deel terug krijgen.
als je chronisch ziek bent,dan heb je bepaalde aftrekposten en daar kan je je matras onder doen,mits je drempel niet te hoog is.

ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet het type ben die even 14 dg op een proefmatras gaat liggen....

deze die ik nu heb,weet het merk niet uit mijn hoofd...heb ik ook gekocht toen ik al pijn had en die heb ik goed gekozen...voelen...nog een keer terug om te voelen..

@nevermind...

het duurd nog ff paar weekjes,manlief moet eerst weg voor werk...
en die moet toch ook mee he.. :wink: voor zijn matras,allebei eigen matras,is bij ons wel zo handig...
als hij omdraaid ga ik mee....geen strak plan meer de laatste jaren ihihih
dus hebben sinds de vorige allebei een 1 persoons....
zo kan je allebei je eigen bedje hebben..
moet wel evenhoog zijn anders is het ook niet top :wink:

jolida
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2012 15:16

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door jolida »

mijn man had ook veel last van zijn rug , nu hebben we sinds twee jaar een bed en matras van tempur en zijn pijn is echt minder geworden.

in het begin is het echt wel even wennen maar ik zou niet anders meer willen.

het is wel een grote uitgave maar dat is het echt wel waard.

zou ook wel even kijken voor een goed onderstel dat echt goed op het matras past.

veel succes.

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Kijken of een onderstel goed bij een matras past is niet de issue; het gaat er om of een combinatie van matras en ondervering (drager) bij u past en niet of die bij een matras past. U kunt dat gewoonweg ook niet op het gevoel vaststellen.
Maar met een spierspanningsmeting kunt u wel een passende combinatie vinden.

Bij slapen op een te harde matras en een te harde ondergrond kun je niet goed op je zijde (links of rechts) liggen. Als u blijft zoeken naar een harde oplossing vindt u geen verlichting voor uw problemen.

Het gaat er ook niet om dat de druk verdeeld wordt, maar dat uw lichaam overal op de juiste plaats de juiste ondersteuning krijgt. Dus o.a. bij de taille een iets grotere steun geeft; bij de schouders extra ruimte wordt gemaakt en het zwaardere bekken niet alleen wat meer ruimte krijgt maar ook iets meer steun.

Dat betekent, dat producten als het zogenaamde Nasa-schuim die geen zones hebben het zullen afleggen tegen matrassen (en ook onderveringen) met zones. Hoe die zones moeten zijn en waar die precies voor u moeten zitten, dat kan met de eerdergenoemde spierspanningsmeting worden bepaald. Zie http://www.beddenadvies.nl

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door nevermind »

Bedankt Evert Jaspers,
met deze link kan ik al iets meer met mijn open vragen. :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@evert

betreft dat,ik kan zo en zo niet op de schouders liggen en mijn rug smeekt om een harde ondergrond,serieus!

maar ik ga zeker op mijn gemak alles uitzoeken!!
niet 123 ....spiermeting kan je ook niet helemaal van aan,want de ene dag heb ik een hele erge spierspanning overal en de andere dag minder(heb een hele erge spierspanning,niet van de stress!)
dus dat ik ook moeilijk lijkt me?

de schouders die zijn geopereerd en die kunnen niks meer hebben!
daar kan je niet eens tegen duwen...dus op de zij liggen lukt nergens op!
zelfs niet in een stapel kussen,schiet uit de kom...
ik lig plat,met kussen links ,rechts,onder mijn benen en onder mijn hoofd...
goh,luxe toch :wink:

maar je ziet het is niet 123 ff gedaan..
bedankt voor het advies

oh ja?zo'n meeting ,wat bij dus eigenlijkj 2 verschillende dagen gedaan zou moeten worden?
waar kan je dat doen,bij de betere beddenzaken?
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 07 mei 2012 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door snepke »

@rozemarijntje,

Heb je wel eens aan een waterbed gedacht?
Lijkt mij dat,dat voor jou heel goed is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

jaaaaaaaaaaaaa,op gelegen,werd ziek..serieus! hij was gestabiliseerd.
juist omdat ik dat dus wilde proberen/.
heb nl ook erg last van mijn evenwichtsorgaan....als ik al naar de zee op tv kijk ga ik al...
ja je weet het niet meer met mij he??maar het is geen fabeltje hoor,serieus.. :oops:

maar lief dat je meedenkt!!

Gesloten